Permalänk
Medlem

Stannar på Connecting...

När jag ska gå in på en server i MP så fastnar jag 99% av gångerna på connecting. Det vill säga: det står connecting i "Game Manager" och spelet är i gång och laddar men kommer aldrig till "loading map".

Det verkar som om jag inte är den ända med detta fel eftersom det finns en massa inlägg om detta i battlelogforumet. Det finns en del skumma förslag om hur man skulle kunna åtgärda det men inget av förslagen fungerar. Jag har provat stänga av/ slå på upnp, öppnat portar och stängt av alla brandväggar som finns.

Jag undrade om det finns ngn mer här på sweclockers som har samma problem? Vore smidigt om man kunde jämföra specs och inställningar så att man kan hitta felet (om det nu ligger på konsumentsidan).

Länk till en av trådarna på battlelog: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Permalänk
Medlem

En utav mina bekanta hade det, så jag föreslog att stänga av avast, o det hjälpte.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Har ingen avast :S

Permalänk
Medlem

Om du har UPNP aktiverat i din router, stäng av det. Löste mina problem som artade sig precis som dina.

Permalänk
Medlem

om du använder peerblock, prova att stänga av den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

om du använder peerblock, prova att stänga av den.

Har inte det heller! Har bara AVG när det gäller säkerhet och övervakning, men borde inte vara problemet med tanke på att mina kompisar kan spela med AVG installerad.

Har kommit fram till att det funkar att spela när jag kör med VPN. Kan inte förstå vad det kan vara för fel!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Om du har UPNP aktiverat i din router, stäng av det. Löste mina problem som artade sig precis som dina.

Har provat det också! Även provat mixtra med portar och brandväggen i routern men inget fungerar... (Om jag kör utan VPN)

Permalänk
Medlem

Supporten trodde att det kunde bero på portarna hos min Internet Service Provider (Bredbandsbolaget). Känns det som ett vettigt argument?

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt vad du har testat men om du inte gjort det ännu så prova att följa passande guide här: http://portforward.com/

Att forwarda alla portar som är listade för BF3 löste mina problem. Innan dess hade jag kopplat förbi min router helt för att det skulle funka.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som om jag kan ansluta oftare när jag använder mitt trådlösa nätverkskort istället för det trådbunda som jag brukar ha. Kan man dra någon slutsats av detta?