Upgradera firmware på ipad till senaste som kan jailbreakas?

Permalänk
Medlem

Upgradera firmware på ipad till senaste som kan jailbreakas?

Hej, det är så att min farfar har en ipad, den ligger på firmware 3.2.2 och är redan jailbreakad (untethered)

Jag vill lägga in firmware 4.3.3 (i väntan på untethered till ios 5) och behålla jailbreak, hur gör jag detta?

har letat runt men hittar inte mycket, mest downgrading.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Det KAN vara som så att jag har rapporterat detta bara för att, jailbreaks är inte riktigt ok regelmässigt.

Permalänk
Medlem

okej, jag ber om ursäkt om det inte är okej att diskutera det på sweclockers.
men jag vill passa på och säga att jag ser inget i reglerna om det. det är ju faktiskt lagligt att jailbreaka sin iphone/ipad/itv.

tycker isåfall det vore bra med en sticky i denna forumdel så dom som kan tänka sig starta en tråd om det blir varnade.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

okej, jag ber om ursäkt om det inte är okej att diskutera det på sweclockers.
men jag vill passa på och säga att jag ser inget i reglerna om det. det är ju faktiskt lagligt att jailbreaka sin iphone/ipad/itv.

tycker isåfall det vore bra med en sticky i denna forumdel så dom som kan tänka sig starta en tråd om det blir varnade.

Om inte jag missat ett stort memo så har vi inga regler mot jailbreak-prat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Om inte jag missat ett stort memo så har vi inga regler mot jailbreak-prat.

kanon, då kan jag invänta svar
fast det varkar inte vara någon som vet, får väl forstsätta leta på egen hand

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Apple har slutat signera 4.3.3 så det är nog kört. Om jag fattat rätt behövs det för att kunna lägga in ett firmware eller så behöver du ha sparat de unika SHSH filerna men för det måste du haft ett signerat 4.3.3 installerat

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GauntMan:

Apple har slutat signera 4.3.3 så det är nog kört. Om jag fattat rätt behövs det för att kunna lägga in ett firmware eller så behöver du ha sparat de unika SHSH filerna men för det måste du haft ett signerat 4.3.3 installerat

Detta stämmer.

Sedan är det inte möjligt att uppgradera, och få behålla sina jailbreaksgrejer.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikabob:

Det KAN vara som så att jag har rapporterat detta bara för att, jailbreaks är inte riktigt ok regelmässigt.

Då JB inte är olagligt på något sätt utan endast bryter mot apples garanti krav så ser jag ingen anledning till varför det skulle vara förbjudet?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Detta stämmer.

Sedan är det inte möjligt att uppgradera, och få behålla sina jailbreaksgrejer.

ok? vad menar du med det?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qhrizz:

ok? vad menar du med det?

Du kan inte uppdatera till en nyare firmware, utan att återigen jailbreaka och så.
Då jailbreakningen självklart inte kan "följa med" vid en uppdatering.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Du kan inte uppdatera till en nyare firmware, utan att återigen jailbreaka och så.
Då jailbreakningen självklart inte kan "följa med" vid en uppdatering.

Just det går ju med snowbreeze. Du skapar en förjailbreakad ipsw som du återställer med
Så på ett sätt kan man uppgradera och jailbreaken följer med.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Så på ett sätt kan man uppgradera och jailbreaken följer med.

OM man har sparat sina SHSH blobs på den firmware man installerar ( kan ha fel men så har jag fattat det).

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qhrizz:

Just det går ju med snowbreeze. Du skapar en förjailbreakad ipsw som du återställer med
Så på ett sätt kan man uppgradera och jailbreaken följer med.

Fast, man får inte med alla sin mods osv från förra jailbreaken, vilket var vad jag syftade på.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GauntMan:

OM man har sparat sina SHSH blobs på den firmware man installerar ( kan ha fel men så har jag fattat det).

Jo det är i och för sig sant. Men då TS ipad redan var jailbreakad borde ju rimligen SHSH filerna ligga på den? bara att ta en backups med ishsh eller vad den nu heter och köra med tinyumbrella.
Detta gäller ju dock bara det FWs som apple slutat signera.

Skrivet av BareHipster:

Fast, man får inte med alla sin mods osv från förra jailbreaken, vilket var vad jag syftade på.

ah, ok, det finns ju iofs backup som man kan göra som sedan återställer cydia apps osv. minns dock inte vad den heter

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

som några kanske har förstått vill jag updatera till 4.3.3 och sedan jailbreake om, som jag förstått det får man senaste om man bara updaterar via itunes, alltså IOS 5 i dagsläget, vilket jag inte är intresserad av, än.

om jag förstått det så långt så behöver jag en ios 4.3.3 IPSW, mina shsh blobs och tinyumbrella?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Är det iPad 1 eller 2 vi pratar om? Om du har uppdaterat din iPad 2 till iOS 5 så finns det inget återvändo!:( Vet ej om det bara gäller iPad 2 3G eller WIFI också men om du har iPad 1 så kan du nedgradera.

IPad 1 har JB på IOS 5 så om du har en iPad 1 så är det bara att uppdatera:)

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.