Anonymous hackar Facebook den 5/11 - Kommer de att lyckas?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158941:

Facebook? Har ni inte läst tidningarna alls? Enligt senaste hot från Anonymous så är det id:n på den mexikanska kartellen Zeta som ska släppas den 5:e november. Nån som blandat ihop datumen? Ska facebook hackas skjuts det nog upp pga av detta.

Andra hot

Hackerkollektivet Anonymous har också hotat med en annan attack just den 5 november. I ytterligare en video, som publicerades på Youtube i början av oktober, uppges att en av gruppens medlemmar kidnappades i Mexiko när han deltog i en affischeringsaktion.

Gruppen hotar att offentliggöra namn, bilder och adresser till poliser, journalister och taxichaufförer som de menar samarbetar med drogkartellen Zetas om medlemmen inte släpps.

– Ni begick ett stort misstag när ni tog en av oss. Släpp honom. Om något händer med honom så kommer ni för alltid att minnas den 5 november, säger gruppen i videon.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av anon158941:

Facebook? Har ni inte läst tidningarna alls? Enligt senaste hot från Anonymous så är det id:n på den mexikanska kartellen Zeta som ska släppas den 5:e november. Nån som blandat ihop datumen? Ska facebook hackas skjuts det nog upp pga av detta.

Rätt och fel. En gren hotade med att släppa namn på tjänstemän som var på kartellens lönelista, en annan gren hotade med att hacka FB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?

Coolt & coolt tror nog alla tycker det är ganska fascinerande var dom är kapabla till. Blev själv trött på facebook för ett tagsen. Blev alldeles för mycket om folks problem, finns så otroligt mycket gnällrövar på facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?

+1

Förstår inte folks argument för att de ska sänka en sida? Tyckte ni likadant när det attackerade Sony/PSN?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Coolt & coolt tror nog alla tycker det är ganska fascinerande var dom är kapabla till. Blev själv trött på facebook för ett tagsen. Blev alldeles för mycket om folks problem, finns så otroligt mycket gnällrövar på facebook.

Fascinerande? Nej verkligen inte! Med risk för att låta som en pk-kärring blir jag snarare äcklad av att människor väljer att gå till direkta angrepp mot större tjänster. Använd er kunskap till något vettigt, ffs! Börja jobba på ett säkerhetsföretag så kan ni använda kunskapen till något som folk faktiskt uppskattar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Fascinerande? Nej verkligen inte! Med risk för att låta som en pk-kärring blir jag snarare äcklad av att människor väljer att gå till direkta angrepp mot större tjänster. Använd er kunskap till något vettigt, ffs! Börja jobba på ett säkerhetsföretag så kan ni använda kunskapen till något som folk faktiskt uppskattar.

Jag håller med till viss del, dock så kan du inte förneka att det vore bra om dom avslöjade ledarna i mexikanska kartellen.

Vi behöver hackers, kanske inte bara till säkerhetsgrejer utan också för att få information om brottslingar. Tänk efter anonymous avslöjade 2000 pedofiler har jag för mig, det är väll inte dåligt ?

Permalänk
Inaktiv

We did it all for the Lulz ^^

Permalänk
Medlem

dessa idioter ska likställas med terrorister och bör jagas som sådana..

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av jakkes:

+1

Förstår inte folks argument för att de ska sänka en sida? Tyckte ni likadant när det attackerade Sony/PSN?

Nä för alla hatar inte Sony/PSN.

Permalänk
Medlem

En grej med Anonymous är ju att det inte är en samlad organisation i vanlig mening.
Gör du någonting och skriver under med Anonymous så innebär det att det var Anonymous som gjorde det (men inte nödvändigtvis att samtliga medlemmar är med på/håller med om det man gör).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Facebook blir hackat?

Som topic lyder, tror ni att anonymous kommer att hacka sidan "Facebook"? Själv vet jag inte riktigt men ska bli roligt att se vad som händer, Ifall informationen stämmer att facebook har gett ut information till olika regeringar så förtjänar dem detta! Men berätta gärna vad ni tycker, KOMMENTERA!

We are Anonymous,
We are legion,
We don't forgive,
We don't forget,
United as one,
Divided by zero,
Expect us.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Jag tror att dom kommer göra det men sidan kommer snabbt upp igen

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tror allvarligt talat inte på att de kommer lyckas. Möjligtvis är det såpass många scriptkiddies samlade att de kommer lyckas göra facebook väldigt segt/sänka den. Men tror inte de kommer att kunna hacka den. Men vi får väl se idag vad som händer.

Permalänk
Medlem

In 2010, Facebook was running more than 60,000 servers. 3 billion photos are uploaded to Facebook every month. These numbers are constantly growing.
Think about the scale of that number for a moment and it’s quite obvious to see that trying to “take down” Facebook is about as foolhardy a fantasy as simply walking into Mordor.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Jag håller med till viss del, dock så kan du inte förneka att det vore bra om dom avslöjade ledarna i mexikanska kartellen.

Vi behöver hackers, kanske inte bara till säkerhetsgrejer utan också för att få information om brottslingar. Tänk efter anonymous avslöjade 2000 pedofiler har jag för mig, det är väll inte dåligt ?

I vanlig ordning ser jag helheten som det viktigaste - på gott och ont. De kanske har gjort någon enstata halvbra sak, men jag har ingen förstålese för hur det ens delvis skulle väga upp deras handlingar.

Om jag som har mördat ett hundratal oskylldiga ger en hemlös mat, hur mycket bättre människa gör det mig till? På sin höjl får jag lite bra PR (som du själv har märkt). En liten god gärning kan försummas, många massiva och dåliga destå mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Hörru "Surnicke" Det är många hackers som faktiskt jobbar på säkerhetsföretag, då de blir rekryterade senare.

Själv skulle jag inte ha något emot att FB hackas.. Använder det inte själv och känner mig väl själv som medlem i "Vi som vågar vägra FB.."
Det är nog många män som skulle uppskatta det.. tänk bara att kunna umgås med frugan för en gångs skull, istället för att hon ständigt ska sitta framför datorn och läsa alla vänners inlägg och uppdatera m.m.
Men å andra sidan kanske man får mer tid att själv sitta och lira BF3..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

dessa idioter ska likställas med terrorister och bör jagas som sådana..

Helt rätt! De bedriver cyberterrorism och bör behandlas som renodlade terrorister. Det vill säga shoot-on-sight om inte omständigheterna är väldigt tillåtande för annat. Inte för den direkta faran vid konfrontation, utan den potentiella faran om de skulle lyckas fly.

OT: vore kul att se en drönare spränga en midwest-villa där en ungdom med en laptop bor i källaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hörru "Surnicke" Det är många hackers som faktiskt jobbar på säkerhetsföretag, då de blir rekryterade senare.

Själv skulle jag inte ha något emot att FB hackas.. Använder det inte själv och känner mig väl själv som medlem i "Vi som vågar vägra FB.."
Det är nog många män som skulle uppskatta det.. tänk bara att kunna umgås med frugan för en gångs skull, istället för att hon ständigt ska sitta framför datorn och läsa alla vänners inlägg och uppdatera m.m.
Men å andra sidan kanske man får mer tid att själv sitta och lira BF3..

Jag tar dock för givet att det inte är ddos vi pratar om, utan samma form av personuppgiftsstölder som vi har sett tidigare. Jag är också väl medveten om att många hackers går över till säkerhetsbranchen tack vare deras utförliga kunskap, men menar istället på att varenda jävel inte behöver hacka godtycklig större tjänst och ddosa ditten och datten först.

Sen kanske du själv ser bristen i din argumentation, som utläses ungefär "jag använder inte tjänsten, alltså får alla andra gå in och jävlas bäst de vill".

Sincerely, your occational pk- och moralkärring

Permalänk
Medlem

Stod på twitter från "AnonOps" att det är fake... de tänker inte ddosa de stod det...

http://twitter.com/#!/anonops

"We told you many times ddosing Facebook was a fake operation."

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Nånting intressant lär ju hända åtminstonde...läs på lite om Guy Fawkes så inser ni att 5e November är ett speciellt datum.

Och enligt deras twitter:
"This will be a 5th of November that many will never forget, see you in 7 hours #Nov5 #Anonymous #AnonOps"

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Minne: Corsair Vengeance @ 3600mhz 32GB | GPU: AMD RX 7900 XT | PSU: Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Facebook vad är det??

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Därför att, som en person ovan sa, det får Facebook osv att bli mer medvetna om säkerheten.

Dessutom, vafan gör det, jag har inget känsligt på fb...tankade min profil igår så jag har alla bilder, annars är det lugnt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Därför att, som en person ovan sa, det får Facebook osv att bli mer medvetna om säkerheten.

Dessutom, vafan gör det, jag har inget känsligt på fb...tankade min profil igår så jag har alla bilder, annars är det lugnt

Facebook loggar i princip allt du gör där. Datumstämplade sidvisningar, reklam osv. Hur annars skulle de kunna lägga de vänner vars profil du nyligen har varit inne på längst upp. Detsamma gäller folk du inte är vän med - gå in på deras profil en gång så ska du se att de ligger långt uppe i sökrutan.

Slutsats: det här är sådan information som jag inte vill att vem som helst ska ha.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Facebook loggar i princip allt du gör där. Datumstämplade sidvisningar, reklam osv. Hur annars skulle de kunna lägga de vänner vars profil du nyligen har varit inne på längst upp. Detsamma gäller folk du inte är vän med - gå in på deras profil en gång så ska du se att de ligger långt uppe i sökrutan.

Slutsats: det här är sådan information som jag inte vill att vem som helst ska ha.

Kan inte göra annat än instämma.
Facebook som företag har blivit åt helvete för stort, dags att nån sätter dom på plats och övertygar dom att folk har rätt till åtminstonde viss integritet på internet.

Synd bara att inte Anonymous kommer göra det.

Offtopic: Hur fan kommer det sig att aftonbladet fortfarande skriver om skiten? Har ju stått i flera dagar att det inte kommer hända.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Minne: Corsair Vengeance @ 3600mhz 32GB | GPU: AMD RX 7900 XT | PSU: Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Offtopic: Hur fan kommer det sig att aftonbladet fortfarande skriver om skiten? Har ju stått i flera dagar att det inte kommer hända.

...för att...det är aftonbladet?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

De har ju laddat upp en video på sin kanal där de säger att de inte ska göra det?!

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

...för att...det är aftonbladet?

Just det, fel av mig...aftonbladet är ju som dom är...
Väntar dock med spänning på att se vad som händer idag ^^
Bara några timmar kvar!

Visa signatur