Anonymous hackar Facebook den 5/11 - Kommer de att lyckas?

Permalänk
Avstängd

Dom har ju sagt att det inte var dom som gorde filmen, utan nån random p12 som ville ha uppmärkssamhet. Sidan kommer inte hackas idag. Så ni kan lixom bara lägga ner att ni tror den ska hackas idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjorten66:

Facebook vad är det??

ett ställe för Kärringar som ofta trycker "GILLA" på allt och alla och där det är mycket status så som
"sitter på muggen och skiter" osv

fattar inte att dom inte har en FUCK OFF knapp istället för gilla ?
hur kommer det sig?
är det inte politiskt korrekt med en sån?

Hacka på bara så kanske skiten försvinner haha
inte för att jag bryr mig men många sunkar ner sig i FB och tror att dom måste göra det annars dör dom.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Kan inte göra annat än instämma.
Facebook som företag har blivit åt helvete för stort, dags att nån sätter dom på plats och övertygar dom att folk har rätt till åtminstonde viss integritet på internet.

Aha, så ... ska vi sätta google på plats också? För att dom är ju utan tvekan störst i allmänhet, och dom lär ju inte logga vad du gör på nätet?
Och vadå "för stort"?
You sir, make no sense.

Trollande ofc, men dom kommer ju inte göra det nu, och jag har aldrig trott dom skulle det heller.
Det är lite skillnad på att "hacka" facebook gentemot tex visa/mastercard etc.

Sen att hacka och sänka, är två helt olika saker, jag har aldrig förstått vad dom har "hotat" med att göra?
Tyckte mig läsa för någon dag sen hur en "expert" yttrade sig om att sänka facebook var som att sänka en webbtidning, minns inte vart jag läste det,
men det bevisar ju bara hur lite folk verkligen kan om ämnet.

Jag vill även passa på att kalla alla som hoppas på att facebook "hackas", för drönare.
Om ni inte gillar facebook, så låt det vara - låt bli det hela, beblanda er inte ens facebook om ni verkligen hatar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Facebook som företag har blivit åt helvete för stort, dags att nån sätter dom på plats och övertygar dom att folk har rätt till åtminstonde viss integritet på internet.

Synd bara att inte Anonymous kommer göra det.

Offtopic: Hur fan kommer det sig att aftonbladet fortfarande skriver om skiten? Har ju stått i flera dagar att det inte kommer hända.

Så länge de gör det utan att stjäla personuppgifter håller jag med, gör de det är det hela dock way out of line. Facebook utnyttjar sin särställning på marknaden på helt fel sätt, ja där håller jag med. Lite mer insyn vore bra, och det gäller samtliga verksamheter där personuppgifter behandlas. Om oberoende organisationer och/eller myndigheter kunde påvisa att de tar bort datan efter mellan en vecka och en månad och enbart sparar den för att utöka funktionaliteten skulle de vara en helt annan sak.

Aftonhoran will allways be aftonhoran - folk läser, så de skriver oavsett sanningshalt.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

ett ställe för Kärringar som ofta trycker "GILLA" på allt och alla och där det är mycket status så som

hur kommer det sig?

inte för att jag bryr mig men många sunkar ner sig i FB och tror att dom måste göra det annars dör dom.

Ha ha ha, klockrent skrivet..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Gardart:

Anonymous har hackat PSN, VISA/PAYPAL etc. jag tror och hoppas att dom lyckas.

VISA/PAYPAL blev ddosade inte hackade

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?

Det kommer vara ett "wake-up call" för mänskligheten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D GPU: RTX 4060 MSI Gaming X Kylare: BeQuiet Pure Rock 2 Svart
MOB: Asus TUF B650-E RAM: Kingston DDR5 32GB 6000MHz CL30
PSU: Corsair RM750x Case: Corsair 4000D

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt barnsligt det dom håller på med. Har dom inget viktigare för sig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Såklart dem kan lyckas med. Kan en 16 åring ta sig in i NASA så riktiga hackers hitter hål titt som tätt i vad som helst. Lite roligt för förra året kanske när en grupp hackers(60-70 personer tror jag det var) gick ihop och tog pengarna från banker i England.. alltså i deras system. Modernt bankrån med andra ord, fan att dem åkte fast lol.

Ingenting är säkert på internet, absolut ingenting. Spelar ingen roll hur mycket man skyddar system, för eller senare är dem så gott som knäckta. Väntar bara tills nästa generations super datorer som redan finns på ett få tal ställen i världen som kan knäcka det mesta på ett par sekunder. Fan att man inte kommer ihåg vad datorerna heter : / Något uber high tech Sci-Fi liknande fast i verklighet Processerna är typ som celler och det finns inget som kan stoppa flödet. Alltså inga normala processorer som vi pratar om, det strömmar liksom rakt igenom. Kommer låta osannorligt. Måste bara ta reda på vad fan skapet heter.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tycker det är väldigt barnsligt det dom håller på med. Har dom inget viktigare för sig?

Här pratar Christopher "moot" Poole (som är lite av en gud på 4chan) om vad anonymous har gjort. Bl.a. nån som misshandlade sin katt. Inom 24 timmar hade "anonymous" hittat hans myspace, och inom 48 timmar var han gripen.

Anonymous kämpar för just det, anonymitet och integritet. "De" är inte några random "p12" som någon valde att kalla "de" utan "de" är ett gäng sofistikerade (mestadels) "frihetskämpar".

Resten hittar ni på /b/

Permalänk
Medlem

Det om att dem skullle hacka facebook var fake. Det var några som tyckte det vore roligt att lura folk att facebook skulle gå ner.
Vad jag har hört iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Här pratar Christopher "moot" Poole (som är lite av en gud på 4chan) om vad anonymous har gjort. Bl.a. nån som misshandlade sin katt. Inom 24 timmar hade "anonymous" hittat hans myspace, och inom 48 timmar var han gripen.

Anonymous kämpar för just det, anonymitet och integritet. "De" är inte några random "p12" som någon valde att kalla "de" utan "de" är ett gäng sofistikerade (mestadels) "frihetskämpar".

Resten hittar ni på /b/

Visst har dom gjort mycket bra, men mycket dåligt med tycker jag.
Vad tjänade dom på att hacka PSN och lägga upp privat information om alla?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Varför skulle dem inte vilja hacka facebook? Att ta ner facebook vore det bästa tankbara målet att ta ner. Finns så oootroligt mycket med information som skulle kunna tillämpas på jag vet inte hur många olika saker. Blir inte förvånad om det skulle gå ner för eller senare. Antingen de är bara för att visa att ingenting är säkert precis som ner Sony hackades typ 5 gånger det här året. Never say never.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

hur kommer det sig?

Tönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Resten hittar ni på /b/

Hur i h******* får du det till att kämpa för friheten när du hackar PSN? De är som alla terrorister - de har sina mål, som inland kan vara lite legitima, men deras metoder är helt uppåt väggarna. Därav, min föreslagna behandling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

Det kommer vara ett "wake-up call" för mänskligheten.

Vad skulle syftet med det vara då?
Känns mest pubertalt.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Anonymous har hackat PSN, VISA/PAYPAL etc. jag tror och hoppas att dom lyckas.

Varför hoppas du någon sånt? :S

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kommer in på FB just nu?

Så här står det när jag försöker:
"Facebook Will Be Back Soon
The site is down for required maintenance right now, but you should be able to get back on within a few hours. We're sorry for the inconvenience."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Synd bara att inte Anonymous kommer göra det.

Offtopic: Hur fan kommer det sig att aftonbladet fortfarande skriver om skiten? Har ju stått i flera dagar att det inte kommer hända.

Man har sig själv att skylla om man lägger upp hela sitt liv på facebook. Om man inte vill så gör man inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hej
har läst massa om att anonymous kommer att hacka Facebook den 5/11 (imorgon i skrivande stund). Vad tror ni, kommer de att lyckas? Kommer de att komma åt databaser och liknande eller är sånt väl skyddat? Använder inte Facebook själv (som tur är...) men är lite nyfiken på hur säkerheten ser ut på en sån här stor sida. Det skulle ju vara lite pinsamt om dom kom åt en miljard+ lösenord t.ex. Har ju hänt förut så inget är väl omöjligt.

Det dumma människor gör är att tänka på Anonymous som en organiserad och mobiliserad målmedveten grupp. Vilket det inte är. Alla är anonymous, samtidigt som ingen är det.

Permalänk
Skrivet av matzet:

om dom verkligen lyckas hacka FB det är det helt klart obra. Om dom bara "sänker" sidan är det en ickenyhet.

Skrivet av sirnicke:

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?

Jag tycker att det de gör är bra, hur det än går. Lyckas de så får det antagligen facebook att öka säkerheten, och misslyckas de så har tydligen facebook redan tillräckligt.

edit: Och kanske för att visa för folk att de inte kan lägga upp vad som helst på internet. Det är helt sjukt vad vissa hänger ut sig själva på internet, och sedan verkar vara väldigt förvånade och upprörda när plötsligt folk vet saker om dem. Detta resulterar oftast i en stor Wall of Text på facebook där de skriver hur synd det är om dem, och undrar varför folk inte bara kan lämna dem ifred.

Förstår du vart jag vill komma?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MP636:

Är det bara jag som inte kommer in på FB just nu?

Så här står det när jag försöker:
"Facebook Will Be Back Soon
The site is down for required maintenance right now, but you should be able to get back on within a few hours. We're sorry for the inconvenience."

Funkar för mig, och har gjort hela dagen.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/ Bra att kolla om du inte kommer in på någon sida.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Det är många hackers som faktiskt jobbar på säkerhetsföretag, då de blir rekryterade senare.

Det är nog sant, eftersom de ofta är duktiga. Däremot blir de sällan rekryterade på sina hackermeriter. Tvärtom är de flesta säkerhetsföretag numera noga med att inte anställa någon med känt hackerförflutet för att man inte vill associeras med någon som brutit mot lagen.

Skrivet av sirnicke:

Facebook loggar i princip allt du gör där. Datumstämplade sidvisningar, reklam osv. Hur annars skulle de kunna lägga de vänner vars profil du nyligen har varit inne på längst upp. Detsamma gäller folk du inte är vän med - gå in på deras profil en gång så ska du se att de ligger långt uppe i sökrutan.

Slutsats: det här är sådan information som jag inte vill att vem som helst ska ha.
]

Alternativ slutsats: Var inte så jäkla naiv att du lägger upp saker på fejan som man vill ska vara konfidentiell, eller är det skönare att bara bli lagligt kn..utnyttjad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Funkar för mig, och har gjort hela dagen.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/ Bra att kolla om du inte kommer in på någon sida.

Ok!
Bra länk, tack för det

Permalänk

[QUOTE="Ljungan11;11566727"]Här pratar Christopher "moot" Poole (som är lite av en gud på 4chan) om vad anonymous har gjort. Bl.a. nån som misshandlade sin katt. Inom 24 timmar hade "anonymous" hittat hans myspace, och inom 48 timmar var han gripen.

Synd isf att de inte ger sig på någon som gör något värre än misshandlar en katt :S

Permalänk

Om det ändå vore så väl att anonymous var våra internetriddare som kommer ridande till räddning när stora företagen blir för dumma...Tyvärr så snodde dom ju massor av kontouppgifter när dom hackade PSN, och flera privatpersoner som sagt sin uppfattning om anonymous har också råkat illa ut.

De gillar att säga att de gör allt för våran skull, men ska man vara ärlig så är det bara några nördiga hackers som gillar att få uppmärksamhet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Därav, min föreslagna behandling.

Jag hoppas, antar och utgår ifrån att du trollar. Det verkar rätt vettigt att bomba alla hackers, eller?

Sen sitter ni och gnäller över att VISA blev ddos:ade, det är ingen som minns varför?

Det är kanske naivt att tro att alla inom Anon är snälla nissar som bara vill världens bästa,
men allt som oftast har de en vettig förklaring till sina handlingar. Jag ser ju större nytta i
Anons handlingar än vad jag gör soffpotatisens, soffpotatisen som sitter och gnäller över hur
världen ser ut men inte gör ett skit åt saken.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Det är nog sant, eftersom de ofta är duktiga. Däremot blir de sällan rekryterade på sina hackermeriter. Tvärtom är de flesta säkerhetsföretag numera noga med att inte anställa någon med känt hackerförflutet för att man inte vill associeras med någon som brutit mot lagen.

Alternativ slutsats: Var inte så jäkla naiv att du lägger upp saker på fejan som man vill ska vara konfidentiell, eller är det skönare att bara bli lagligt ..utnyttjad?

Att göra det är att vara dum, det som är mer oroande är infoemationen som facebook samlar in löpande. Kanske ska åberopa 26 paragrafen PUL och se vad de har.

Skickades från m.sweclockers.com