The Witcher 2 vägrar kopplas till steam.

Permalänk

The Witcher 2 vägrar kopplas till steam.

Hallå

Häromdagen tog jag en promenad till Game och köpte The Witcher 2, och installerade det på datorn och allt gick bra. En bit in i installationen öppnades steam och det kom upp en ruta från installern där man skulle skriva i produktkoden. Jag antog att det var koden på baksidan av maualen, men när jag försökte skriva hände det ingenting. Jag klickade i rutan och i textfältet och på alla möjliga ställen, men den reagerade inte på tangentbordet. Efter ett tag provar jag att trycka på OK, och då gick den vidare och synkroniserade och validerade och började ladda ner nån update. Spelet dök dock inte upp i steam, och koden som fanns på manualen motsvarar inte designen på koderna för att aktivera ett spel som man köpt i verkligheten.
Så min fråga är helt enkelt om det är nån som vet vad som hänt, ska spelet inte dyka upp i steam, och går det inte att aktivera på nåt sätt? Måste jag lägga till det som icke-steamrelaterat spel för att det ska finnas, och hur bra funkar isf steams grafikalternativ i spelet? (blir lite irriterad på att inte kunna göra några avancerade ändringar in-game)

Tacksam för svar!

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX

Permalänk
Medlem

Vaaaaa? TW2 retail är väl inte steamworks? Det var det inte när jag installerade mitt...

"Utforska" DVDn och kör setup.exe direkt?

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att the witcher 2 inte är ett steamworksspel och därför inte finns för dig på steam.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Är rätt säker på att the witcher 2 inte är ett steamworksspel och därför inte finns för dig på steam.

The Witcher 2 använder steamworks.

Pröva registrera bara koden på steam och se om den börjar tanka spelet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

The Witcher 2 använder steamworks.

Pröva registrera bara koden på steam och se om den börjar tanka spelet.

Om du köpt det på steam ja men inte retail. Mitt som jag köpt på direct2drive är inte steamworks och inte min kompis som köpte det på skiva heller.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNothingness:

Hallå

Häromdagen tog jag en promenad till Game och köpte The Witcher 2, och installerade det på datorn och allt gick bra. En bit in i installationen öppnades steam och det kom upp en ruta från installern där man skulle skriva i produktkoden. Jag antog att det var koden på baksidan av maualen, men när jag försökte skriva hände det ingenting. Jag klickade i rutan och i textfältet och på alla möjliga ställen, men den reagerade inte på tangentbordet. Efter ett tag provar jag att trycka på OK, och då gick den vidare och synkroniserade och validerade och började ladda ner nån update. Spelet dök dock inte upp i steam, och koden som fanns på manualen motsvarar inte designen på koderna för att aktivera ett spel som man köpt i verkligheten.
Så min fråga är helt enkelt om det är nån som vet vad som hänt, ska spelet inte dyka upp i steam, och går det inte att aktivera på nåt sätt? Måste jag lägga till det som icke-steamrelaterat spel för att det ska finnas, och hur bra funkar isf steams grafikalternativ i spelet? (blir lite irriterad på att inte kunna göra några avancerade ändringar in-game)

Tacksam för svar!

Har inte mitt "THE WITCHER 2 Nordic Edition" på steam heller. Står "NAMCOBANDAI" när ja startar det. UPDATE: Finns på steam osså, har nyss kollat på forumet för witcher 2.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

Tack för alla svar! Jag blev lite förvirrad eftersom att det fanns på steam och steam av nån anledning poppade upp samtidigt som jag skulle validera, men det verkar inte vara steamworks då är bara frågan varför det inte gick att skriva koden...

menmen, allt verkar ju funka, så tack igen

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX