Hårddisk BORTA [Hjälp]

Permalänk
Medlem

Hårddisk BORTA [Hjälp]

Pluggade nyss in datorn hos flickvännen och ser nu att ena hårddisken inte syns vid "dator". Har en MSI gx660r laptop. har den kraschat eller sitter den kanske inte åt ? Tacksam för hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Syns den i diskhanteraren?

Permalänk
Medlem

Diskhanteraren, vart hittar jag det?

Permalänk
Medlem

kör: diskmgmt.msc

Permalänk
Medlem

yes den syns där.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på Dator och välj hantera. Diskhanteraren finns i kolumnen till vänster.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Ser iaf ljust ut att se att den finns där. Frågan nu är varför den inte syns till vid "dator" Även programmen som ligger på dom kunde inte dras igång på genvägarna kan jag tillägga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouhdawg:

Nu kom jag precis på att jag använde mig av <*text borttagen av mod*> nyss för att aktivera mitt windows 7 64 bit. Valde MSI, sen bad den mig starta om datorn. Kan det ha med saken o göra?

Läs reglerna §7 allt snack om piratkopiering är förbjuden på detta forum (låter som en gammal polis kärring men så är det)

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för det. Någon som har ett svar på detta? Är hårddisken sönder på något sätt?

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Denna tråden handlar i grunden om ett problem som uppstått ur piratkopiering. Det finns borttagna poster som behandlar problematiken men av hänsyn till §7 så måste dessa bort.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers