Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Snyggt, var får man tag på vinyl?

Suck.

Permalänk
Medlem

kolfibervinyl.se

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt! MEn vart får man tag på vinyl? ;_;

Ae, men 5p, riktigt snyggt faktiskt

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Ser sjukt snyggt ut. Hur är glansen om man jämför med riktig kolfiber. Syns det tydligt att det är vinyl?

Permalänk
Medlem

Supersnyggt!

Permalänk

Tjena,

Var hittar man sådan folie?

Mvh Kalle

EDIT: Såg inte andra kommentarer..Tack

Permalänk
Medlem

jisses...folk lär er kolla igenom tråden innan ni ställer frågor..samma fråga har kommit upp flertalet gånger på första sidan..så jobbigt är det väl inte att kolla igenom.

aja en gång till då: www.kolfibervinyl.se Där har TS köpt vinylen och där kan ni beställa egen vinyl till vad nu ni ska klistra på..

oj missade ni vart nånstans man beställde från? jo det var från www.kolfibervinyl.se

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Ser sjukt snyggt ut. Hur är glansen om man jämför med riktig kolfiber. Syns det tydligt att det är vinyl?

Det är struktur i filmen som reflekterar ljus på samma sätt som vanlig kolfiberväv. Personligen tycker jag det är väldigt likt iaf!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

Härligt

Permalänk
Medlem

shit va dyrt de var på den sidan. kolla ebay istället

http://www.ebay.com/itm/3M-DI-NOC-CARBON-FIBER-VINYL-DECAL-12...

Permalänk
Medlem

oups hehe såg nu att ja såg helt fel va ju typ samma priser.

Permalänk
Medlem

Ett heat tips är att köpa denna film på biltema, dom fick in just denna sortens film nyligen nämligen, kostar hela 159:- för 150cm x 60cm, är PRECIS samma som 3M di noc förövrigt.. Jag vet för jag älskar att foliera med just denna film också, hehe. har gjort det på det mesta här hemma (till och med mina glasögon! förutom det obvious, mobilen, datorn osv) och i bilen.

Det viktigaste tycker jag är att man värmer så pass att man kan få kanterna att följa efter utan att lämna veck.

Ser bra ut hur som helst

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Problemet med att göra det på skrivbordet är att det antagligen inte är så slitstarkt. Reparation blir både svårt och inte så snyggt

Måste förövrigt säga att det är OERHÖRT slitstarkt, just sån film används ju annars och är till för bilar.. Du repar det inte i första taget faktiskt.

Jag provade för ca 2år sen när jag fick tag på denna väv från ebay (3m dinoc) att sätta på en bit på min snusdosa, just för att testa hur pass slitstarkt det är. Och 1år senare så såg den precis samma lika ut när man tvätta av det. Det är kvalité!
Därför lämpar det sig perfekt på t.ex mobiltelefonen eller sånt som används.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

haha har man börjat på en grej kan man inte sluta !

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Det här är något som jag också har roat mig och har även jag plastat in bärbara och mobilen. Nu var ju det här nästan ett år sen men det jag minns mest från processen var att det var ett helvete att skära till plasten efter fastsättningen.

Har någon här ett råd på hur man skär i vinylen på bästa sätt?

Det jag använde mig av var en vass skalpell MEN problemet är att man lätt skär igenom och repar prylen. Att skära ut runda saker var också det knepigt.