Frontier Labs NEX IIe mp3 spelare

Permalänk

Frontier Labs NEX IIe mp3 spelare

funderade på denna

http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetai...

läste lite resensioner

"Blev först mycket besviken när jag såg hur billig NEX-II såg ut och kändes (bilderna man sett på nätet är ljussatta så att spelaren ser rejälare ut).
Efter att stoppat i batteier och startat upp den så ger displayen ett klart förhöjande intryck. Det medföljande neoprene fodralet känns och ser betydligt bättre ut än själva spelaren. Största delen av tiden kommer jag nog att ha spelaren däri då compactflashporten och pc-card kontakten för usb anslutningen sitter helt öppna annars.
Lite drygt att musiken stoppas när man vill ändra inställningarna, t.ex. EQ.
Lurarna som medföljer är bland de sämsta jag sett: Trögdrivna, uselt ljud och smärtar rejält att ha på sig.
När aparaten slås på går en rejäl strömspik genom högtalarkontakten och jag fruktar att mina 700kr hörlurar (öronsnäckmodell från sony) skall spräckas varje gång detta händer.
Antagligen är fenomenet i de trögdrivna oanvändbara lurarna som följer med inte lika påtagligt. Och om man koplar ur lurarna vid påslagningen så händer samma sak fast kanske något mildare."

"Ljudet då: Tycker att bakgrundsbruset är en aning högt. Equilizern måste spetsas med lite diskant (de två övre banden) för att det inte skall låta som om man lyssnar genom ett duntäcke. Kvalitetsprylar brukar annars låta bäst utan EQ kompensation alls."

"Men den får ett stort minus eftersom det är en del buggar i konstruktionen. Ibland när man håller på att tanka ner musik från datorn hänger spelaren sig och man måste plocka ut batterierna för att starta om den. På samma sätt hänger den sig ibland utan anledning när man gjort vissa knapptryckningar medan man lyssnar på musik. Detta är naturligtvis under all kritik."

nå, någon som har eller har haft en sånda här?
resensionerna jag läst va till Frontier Labs NEXII,
den dustin säljer är Frontier Labs NEX IIe,
efterföljaren till NEX II
kanske de har fixat till lite buggar å så?!

Permalänk

jag har en NEX IIe. har inte nått av de problemen den killen beskriver. tycker lurarna är suveräna dessutom.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av askeladden
jag har en NEX IIe. har inte nått av de problemen den killen beskriver. tycker lurarna är suveräna dessutom.

det låter ju kanon! =o) kanske de har tagit åt sig av kritiken?!

Permalänk
Medlem

Själv har jag efter en hel del efterforskning önskat mig följande mp3-spelare i julklapp: Mpio DMB+. Radio och mp3-spelare i ett, precis allt jag behöver. Jag har tyvärr bara sett en rysk rescension hos IXBT som du kan översätta med BABELFISH , men föregångaren DMB har däremot fått en hel del positiva rescensioner hos bl.a. MP3.com och återigen IXBT.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Köpte själv nyligen en NEXIIe. Jag är väldigt nöjd med den. Men jag kan säga att endel av "buggarna" som beskrivs i recensionen du citerar finns fortfarande kvar. Ibland händer det att den hänger sig och man måste ta ut batterierna för att få igång den igen. Och det är även lite bakgrundsbrus, men inte alls så det är störande.

Kanske ska passa på och skriva ltie om dom saker som jag upplever som väldigt possitiva med spelaren oxå, så du inte får ett intryck av att jag inte är nöjd med den:
*Den andvänder compact flashkort, och även micordrives om man känenr sig rik.

*Displayen är väldigt bra och visar alla tänkbar inoformation man vill se.

*Lätt att "manuvrera". Man behöver egentligen bara andvända en enda knapp när man ska styra spelaren. Den är ungefär som ett scrolljul, man kan trycka på den och även dra den uppåt och nedåt för att tex byta låt.

*Snygg och hyffsat smidig (det är ju lite olika fån person till persin vad man tycker är snyggt, men ajg gilar designen)

För att sumera alt så kan jag säga att jag rekomenderar denna spelare till alla som vill ha en bra mp3 spelare.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Själv har jag efter en hel del efterforskning önskat mig följande mp3-spelare i julklapp: Mpio DMB+. Radio och mp3-spelare i ett, precis allt jag behöver. Jag har tyvärr bara sett en rysk rescension hos IXBT som du kan översätta med BABELFISH , men föregångaren DMB har däremot fått en hel del positiva rescensioner hos bl.a. MP3.com och återigen IXBT.

För några månader sedan så var jag väldigt inne på att köpa en mp3spelare och den jag fastnade för var mpio dmg, läste bara bra saker om den. Problemet var att ingen i Sverige sålde den.. Kul att se att mp3spelare.com har tagit hem dem, den modellen du föreslog skulle jag nog kunna beställa direkt utan recentioner.. För jag tror knappast den är sämre än föregångaren som du säger..

Permalänk
Medlem

Ja DMG har väl funnits i över ett år i Japan men har bara sålts i Sverige sen nån månad tillbaks.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

Creative jukebox Zen kommer den 7 november.
Hade tänkt köpa en iPod först, men den här verkar trevligare+billigare.
http://www.nomadworld.com/products/Jukebox_Zen/

firewire + USB + 20Gb HD för 4000:-

Edit: bild -

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

268 gram? Inget jag skulle vilja bära omkring hela dan, känns mera som en spelare man skulle ta med på en längre resa utomlands, inte nåt man vill bära på varje dag.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar otåligt på Muvo 128MB.. Finns det fler spelare utan display förresten? Jag vill helst ha en så lätt spelare som möjligt, utan imho onödiga funktioner och utan display.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
268 gram? Inget jag skulle vilja bära omkring hela dan, känns mera som en spelare man skulle ta med på en längre resa utomlands, inte nåt man vill bära på varje dag.

Psshh, bygg upp dig lite va?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag fick hem en Nex IIe härom dagen, och jag är faktist nöjd med den. Många av de buggar som nämns i recensionen finns med, men jag störs inte av dem.
Jovisst kanske spelaren känns lite plastig, och de medföljande lurarna kanske inte är av högsta kvalitet. Men bortsett från det är den bra, trots allt får man vad man betalar för. 2500kr för en spelare med grafisk lcddisplay och 256mb minne är förhållandevis lite om man jämför med 1300kr för en muvo utan display och med bara 64mb minne.
Strömspiken när man startar spelaren är inte så farlig i de lurarna jag har (koss ksc 50, halvstora portabla lurar), det kanske låter med med snäckor.
Ett stort plus är att den drivs med 2st AA batterier, alltså inte den där minsta typen utan de lite större. En annan bra sak är vikten, den väger inte alls mycket. Hur kul är det med en spelare som tynger ned byxorna så mycket att man nästan tappar dom när man har den i fickan. Andra plus är batteritiden, överföringshastigheten, gränssnitt på spelare och filöverföring.
Den fyller mina behov hos en mp3spelare, och jag tycker den är värd pengarna.

Edit - Bild på spelaren: http://mattias.d2g.nu/Gastkonton/Knas/nex2e-x0.jpg

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Hedersmedlem

Var hittade du Muvon för 1300:-?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Var hittade du Muvon för 1300:-?

Hade för mig att den gick på 1300kr, men Dustin säljer den för 1200:-.
http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=501004557...

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS

Hade för mig att den gick på 1300kr, men Dustin säljer den för 1200:-.
http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=501004557...

Sen när fick privatpersoner handla momsfritt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x

Sen när fick privatpersoner handla momsfritt?

Heeh, smidigt av mig att missa det finstilta.
Då blir det 1,493.75 att betala vid kassan

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS

Heeh, smidigt av mig att missa det finstilta.
Då blir det 1,493.75 att betala vid kassan

Fan, jag som tänkte att 128 MB-varianten borde bli billig på samma ställe där dom sålde 64-meggaren för 1300:-

Visa signatur

Permalänk

nex IIe

Idag, kl 08:00 ska jag hämta min nex IIe [svart] mp3spelare på posten. så fort jag har hunnit blivit bekant med den, så kan jag skriva en liten rescention

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Tog ett jävla bra tag för dig att bli bekant med den, dubalizer

Permalänk
Permalänk
Medlem

Come on! We're still waiting!

Nu har man ju snart väntat i tre år på recensionen... =(

Permalänk
Hedersmedlem

Låt gamla trådar sova om ni inte har något vettigt att tillföra.

*tråd låst*

Visa signatur