Frontier Labs NEX IIe mp3 spelare
funderade på denna
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetai...
läste lite resensioner
"Blev först mycket besviken när jag såg hur billig NEX-II såg ut och kändes (bilderna man sett på nätet är ljussatta så att spelaren ser rejälare ut).
Efter att stoppat i batteier och startat upp den så ger displayen ett klart förhöjande intryck. Det medföljande neoprene fodralet känns och ser betydligt bättre ut än själva spelaren. Största delen av tiden kommer jag nog att ha spelaren däri då compactflashporten och pc-card kontakten för usb anslutningen sitter helt öppna annars.
Lite drygt att musiken stoppas när man vill ändra inställningarna, t.ex. EQ.
Lurarna som medföljer är bland de sämsta jag sett: Trögdrivna, uselt ljud och smärtar rejält att ha på sig.
När aparaten slås på går en rejäl strömspik genom högtalarkontakten och jag fruktar att mina 700kr hörlurar (öronsnäckmodell från sony) skall spräckas varje gång detta händer.
Antagligen är fenomenet i de trögdrivna oanvändbara lurarna som följer med inte lika påtagligt. Och om man koplar ur lurarna vid påslagningen så händer samma sak fast kanske något mildare."
"Ljudet då: Tycker att bakgrundsbruset är en aning högt. Equilizern måste spetsas med lite diskant (de två övre banden) för att det inte skall låta som om man lyssnar genom ett duntäcke. Kvalitetsprylar brukar annars låta bäst utan EQ kompensation alls."
"Men den får ett stort minus eftersom det är en del buggar i konstruktionen. Ibland när man håller på att tanka ner musik från datorn hänger spelaren sig och man måste plocka ut batterierna för att starta om den. På samma sätt hänger den sig ibland utan anledning när man gjort vissa knapptryckningar medan man lyssnar på musik. Detta är naturligtvis under all kritik."
nå, någon som har eller har haft en sånda här?
resensionerna jag läst va till Frontier Labs NEXII,
den dustin säljer är Frontier Labs NEX IIe,
efterföljaren till NEX II
kanske de har fixat till lite buggar å så?!