Tar jag spelet för allvarligt?

Permalänk
Medlem

Tar jag spelet för allvarligt?

Hej!

Jag verkar inte kunna ha kul när jag spelar spel... Även om jag är en average spelare så seriöst stör jag mig riktigt mycket om jag inte spelar bra och om mitt team förlorar. Senast jag spela var för runt en vecka sedan och då bestämde jag mig för "Fuck it ska flyga chopper och försöka ha kul" Obviously så spelade jag förfärligt och förlorade 0.7 i W/L ratio, 0.2 i K/D ratio och 11 i SPM. Det känns bara som att det finns så jävla mycket tryck från communityt om man är dålig... en hide profile page funktion på battlelog skulle vara så jävla bra. Tack vare detta idiotiska tanke sätt så kan jag aldrig flyga jets eller heli's, why? Även om jag kan flyga dem så får jag inte nära lika bra stats som jag får om jag spelar infantry och cappar baser osv. Detta gör så att jag droppar i stats = rage.

Så vad tycker ni? Finns det någon lösning? Och nej jag är inte crazy

Mina stats är följande:

K/D ratio: 1.58-1.6
W/L ratio: 2.0-2.2+
SPM: 569-585

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlawleX:

Hej!

Jag verkar inte kunna ha kul när jag spelar spel... Även om jag är en average spelare så seriöst stör jag mig riktigt mycket om jag inte spelar bra och om mitt team förlorar. Senast jag spela var för runt en vecka sedan och då bestämde jag mig för "Fuck it ska flyga chopper och försöka ha kul" Obviously så spelade jag förfärligt och förlorade 0.7 i W/L ratio, 0.2 i K/D ratio och 11 i SPM. Det känns bara som att det finns så jävla mycket tryck från communityt om man är dålig... en hide profile page funktion på battlelog skulle vara så jävla bra. Tack vare detta idiotiska tanke sätt så kan jag aldrig flyga jets eller heli's, why? Även om jag kan flyga dem så får jag inte nära lika bra stats som jag får om jag spelar infantry och cappar baser osv. Detta gör så att jag droppar i stats = rage.

Mina stats är följande:

Skicka länk till soldaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/FlawleX/stats/33...

There you go

Permalänk
Medlem

Jag spelar för att jag ska ha kul, jag skiter uppriktigt sagt i de övriga på servern. De får stå för dem att göra vad de kan för att ha så kul som möjligt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte BF men det kanske ändå är relevant.
Jag brukar faktiskt spela bättre när jag inte försöker och inte tänker så mycket. Ibland när telefonen ringer och jag måste koncentrera mig på det så kan det hända att jag spelar som en gud.
Det kanske inte är normalt men jag är ju inte normal då jag har ADD.
Så ett tips från mig är att kanske inte FÖRSÖKA för mycket.

Permalänk
Inaktiv

Du borde uppsöka psykolog.

Nej men det verkar som du tar det för seriöst. Det kan fortsätta och påverkade dig mer än vad du tror. Du är en så kallade "Elitist".
Tatt lugnt och lär dig att skratta åt sakerna istället. DU bestämmer att du ska bli irriterad, ingen annan. Det är ditt ansvar att reagera som du gör.
Då säger du att dom är dåliga, jaha, du kommer inte påverka dom ändå? Endast du som blir arg inte dom.

Vem bryr sig om stats i BF3? Samhället går mer och mer att man måste mäta sig med andra. I facebook mäter folk hur många vänner de har, hur mycket "saker" de gör, bla bla.

Lär dig att skita i hur de går och spela för de är kul! Om du vill spela seriöst, joina en klan.

Permalänk
Medlem

Spela med några kompisar, lättare att chillspela då!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

En fråga spelar du med kommpisar över ttex skype

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Därför jag håller mig ifrån fps spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

En fråga spelar du med kommpisar över ttex skype

Jag gjorde det ett tag innan dem alla slutade spela för någon anledning (Skyrim och MW3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlawleX:

Hej!

Mina stats är följande:

jag brukar spela bäst när jag druckit öl och grogg och tycker att det är kul
men det fungerar bara till en viss gräns och då tycker man att fan va bra spelare det blivit i andra laget nu
men snart så fattar man ju att det är en själv som blivit dålig haha

så slappna av och skit i statusen för då brukar det gå bättre.
annars så får du väll fega på banan och smyga dig på 2 st innan du blir övermodig för då har du ju alla fall fått med dig två innan du dör

och det viktigaste ....... det är ett spel .... det är lek ..... det är roligt ....... inget tvång om hur andra uppfattar dig
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/bryggarn_sweden/...

tjoo flöjt

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Därför jag håller mig ifrån fps spel..

Skickades från m.sweclockers.com

SC2/strategi överlag är klart värst, där kan man snacka om rage, samt besvikelse på sig själv

Ont: Håller med ovan, kör med nån polare. Riktigt kul att köra heli tillsammans, då det även blir en del "wajn?". Även skönt att kunna prata med nån om man blir frustrerad t.ex. om man dör av en mortar 3 gånger i rad och sen blir spawn killed 2 gånger på de.

Hjälper även då man får lite samarbete och faktiskt kan lösa/uträtta mer saker. Tanks/AA isn´t a problem anymore

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga att det är sjukt svårt att få bra K/D med helikopter, finns alltid 35 anti-air-människor eller den där äckliga anti-air tanken :S Sedan är alltid alla gunners helt värdelösa

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Kan ju bara säga att det är sjukt svårt att få bra K/D med helikopter, finns alltid 35 anti-air-människor eller den där äckliga anti-air tanken :S Sedan är alltid alla gunners helt värdelösa

Ja.. Finns lite väl många engineers =p Men jag tycker det är bra att dom gjort det lättare att pressa air. Vet inte om du spelade bf2 men helikoptrarna i bf2 var oövervinnerliga. Då hade man ju inga lock-ons.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja.. Finns lite väl många engineers =p Men jag tycker det är bra att dom gjort det lättare att pressa air. Vet inte om du spelade bf2 men helikoptrarna i bf2 var oövervinnerliga. Då hade man ju inga lock-ons.

Ja, det kommer jag ihåg. Men problemet är väl att man inte kan dodga anti-air-missiler med annat än smoke (det kan man inte right?), så om flera skjuter på en så är det inte så att man blir uppehållen utan man dör knall och fall :S

Permalänk
Medlem

Orka bry sig om vad andra tycker om dina stats!
Statsen visar ändå inte om du är duktig eller inte! Det kan man bara visa ute på slagfältet.
En duktig SL eller spelare som hjälper laget anser jag vara en bättre spelare än någon smurf som gömmer sig i ett hörn med stora supportbössan och bara pepprar och då tjänar massor av kills och bra k/d.

Statsen är till för dig!
Du kan aldrig jämföra stats mellan 2 spelare eller genom statsen se om någon är en duktig spelare eller inte.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Jag har slutat med BF3, funderar på att sälja hela Origin kontot, obalanserat fattigt barn nybörjarspel

Är flera gånger bättre än alla noobs, 90% av gångerna jag dör är bakifrån eller turnoobs som hoppar, skjuter och får HS första skottet från 20 meter utan att sikta.

Att säga "orka bry sig om vad andra tycker om dina stats" är så löjligt, det bevisar bara att den som säger det är en stor nybörjare som aldrig kommer bli något.

Du tar inte spelet för allvarligt, du är för bra för spelet bara, dina stats är okej förutom K/D:n som borde vara högre om du nu är en bättre spelare, saken är att spelet inte gynnar bättre spelare, till alla saker som kräver skill, finns det dubbelt så många nybörjarsaker att använda emot dom skillade.

Alla som "hatar" på stats är nybörjare.. är du en BRA spelare och gör som du ska får du automatiskt bra stats, jag kan se på någon sekund om du är en bra spelare på dina stats.

Skräpspel

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har slutat med BF3, funderar på att sälja hela Origin kontot, obalanserat fattigt barn nybörjarspel

Är flera gånger bättre än alla noobs, 90% av gångerna jag dör är bakifrån eller turnoobs som hoppar, skjuter och får HS första skottet från 20 meter utan att sikta.

Att säga "orka bry sig om vad andra tycker om dina stats" är så löjligt, det bevisar bara att den som säger det är en stor nybörjare som aldrig kommer bli något.

Du tar inte spelet för allvarligt, du är för bra för spelet bara, dina stats är okej förutom K/D:n som borde vara högre om du nu är en bättre spelare, saken är att spelet inte gynnar bättre spelare, till alla saker som kräver skill, finns det dubbelt så många nybörjarsaker att använda emot dom skillade.

Alla som "hatar" på stats är nybörjare.. är du en BRA spelare och gör som du ska får du automatiskt bra stats, jag kan se på någon sekund om du är en bra spelare på dina stats.

Skräpspel

Här har vi en som deifinitivt tar spelet för allvarligt!

Fokusera på att hjälpa laget till max när du spelar, cappa mycket punkter, det är alltid uppskattat. Häng med din squad, och kasta hela tiden ut ammo/medkits, spotta osv. Du är välkommen till vår Mumble-server om du vill ha lite seriöst teamplay på SweC-servern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

*massor av text zhrooms skriver och vill få ur sig bara för att övertyga sig själv att inte spela mer.*

Har sett andra trådar och posts ifrån dig angående bf3(och även bfbc2), jag förstår inte ens varför du väljer att fortsätta få ut dina "åsikter" och gnäll. Blir inte alls förvånad att du drogs till denna tråd och jo du tar verkligen spelet för allvarligt....
Så ja gör som du sa sälj ditt origin konto och sluta surfa detta sub-forum, då tror jag att vi alla blir nöjda och glada.

Permalänk
Medlem

"Play for stats, not for fun".
Skit i statsen bara. Kolla aldrig på dom, som om dom aldrig fanns. Bara spela, spring runt och skjut.
Spelar inte BF3 själv men känner igen mig i dina problem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

spelar alltid för att ha kul
Klarar inte av att spela seriöst, fyfan seriös kan man vara på innebandyplanen osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skräpspel

hahahaha det är som sagt ett spel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon140864:

Du borde uppsöka psykolog.

Nej men det verkar som du tar det för seriöst. Det kan fortsätta och påverkade dig mer än vad du tror. Du är en så kallade "Elitist".
Tatt lugnt och lär dig att skratta åt sakerna istället. DU bestämmer att du ska bli irriterad, ingen annan. Det är ditt ansvar att reagera som du gör.
Då säger du att dom är dåliga, jaha, du kommer inte påverka dom ändå? Endast du som blir arg inte dom.

Vem bryr sig om stats i BF3? Samhället går mer och mer att man måste mäta sig med andra. I facebook mäter folk hur många vänner de har, hur mycket "saker" de gör, bla bla.

Lär dig att skita i hur de går och spela för de är kul! Om du vill spela seriöst, joina en klan.

Låter lite bryskt, men ja. Men önskan om att bevisa sig för alla och allt, till och med fiktiva siffror baserade på ett spel ger seriösa Elitist indikationer och det kan hämma dig ordentligt i jobba och socialt liv.

Bör se över prioriteringarna och nog prata med en kurator eller psykolog om ämnet för ditt IRL's skull.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag känner igen mig lite i att jag blir irriterad om det inte går bra när jag spelar själv. Men som tur är spelar jag till 95% av tiden tillsammans med mina polare och vi sparkar röv på public (ingen större förvåning) eftersom ingen samarbetar där och leker solo Terminator. Det värsta är dock folks oförmåga att flyga helikoptrar/vara gunner, därför är det totalt värdelöst att vistas i ett fordon om det inte är med dina vänner som du kan tala med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skräpspel

Haha, vissa påstående talar ju klart och tydligt mot sig själv. Bra för alla men kanske mest för dig själv att du inte spelar BF3 längre.

TS, detta är ett lysande exempel på hur det blir när man tar saker för seriöst och använder spel på fel sätt, eller vid fel situation. Akta så du inte hamnar i samma situation för jag gissar att det är svårt att ta sig ur när man väl ramlat ner i gropen. I spelvärlden och irl.

Slappna av och försök leka lite mer, spela inte om irritationen kryper på. Spela aldrig "seriöst" public, gå med i en klan istället. Gå ut och ta en promenad. Krama en vän.

Permalänk
Medlem

Om man tycker att det är för lätt eller att folk är för dåliga så bör man joina en klan.
Spelade en hel del matcher i Cod Mw1 och Bf2142 med klaner förr.
Det är riktigt roligt men kräver ju en del tid om man vill bli duktiga som lag.
Jag är inte direkt duktig på Fps men tycker det är roligt som fan.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem

Här är mina stats, kolla och lol'a

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/jCoke_88/stats/3...

Såg precis att min "skill" har gått upp från -200nånting till 17! äh! vem f-n bryr sig? jag har jävligt kul in game, oftast iaf, någon bana hade motståndarna campers på de flesta av våra spawn points, tror jag hade en k/d på 3/22 den banan, men vi vann matchen så vem bryr sig?

Stats är lite missvisande, ja de visar exakt allt du har gjort, men det blir inte "rättvist" förrens du har spelat ganska länge och "alla" har låst upp "allt" så att "alla" har samma förutsättnignar.

Skit i statsen nu, kolla på dom om ett halvår för att få dig ett skratt.

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jag känner igen mig lite i att jag blir irriterad om det inte går bra när jag spelar själv. Men som tur är spelar jag till 95% av tiden tillsammans med mina polare och vi sparkar röv på public (ingen större förvåning) eftersom ingen samarbetar där och leker solo Terminator. Det värsta är dock folks oförmåga att flyga helikoptrar/vara gunner, därför är det totalt värdelöst att vistas i ett fordon om det inte är med dina vänner som du kan tala med.

Precis så jag gör!

Jag spelar ALDRIG själv:
Då man blir överkörd av de personer som faktiskt kör teamwork, samt lyckas aldrig något vidare då majoriteten i laget aldrig hört talas om teamwork.

Så för att ha roligt på BF3 måste jag köra med polare samt sitta och snacka med dom på skype.

Så länge jag har över 1.0 K/D samt W/L är jag nöjd, då jag inte kört fps-spel online på pc på flera år.(Körde en del bfbc2 på 360 dock.)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | Corsair XENEON Flex 45" | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P!ngv!N:

Skrivet av iXam:

Nu spelar jag inte BF men det kanske ändå är relevant.
Jag brukar faktiskt spela bättre när jag inte försöker och inte tänker så mycket. Ibland när telefonen ringer och jag måste koncentrera mig på det så kan det hända att jag spelar som en gud.
Det kanske inte är normalt men jag är ju inte normal då jag har ADD.
Så ett tips från mig är att kanske inte FÖRSÖKA för mycket.

Det är korrekt. Att försöka för mkt är att gå emot det undermedvetna, som har kontrollen. Elitidrottare visualiserar, eller går igenom de steg dom ska ta mentalt, innan dom utför sin grej. När man gör detta "pratar man med" sitt undermedvetna som förstår mentala bilder etc.
Detta i kontrast till att "vilja fram" saker, som INTE talar med det undermedvetna. Att vilja kan motverka ens mål direkt, dvs ju mer du vill något, ju svårare är det att nå målet för hjärnan fylls med viljan istället för instruktioner av HUR nå målet.

Skrivet av FlawleX:

Hej!

Mina stats är följande:

Att inte lyckas i choppers i detta spelet ska du inte skämmas för. Var själv en av dom bästa i världen på choppers i bf2 men i detta spelet suger dom verkligen något makalöst i jämförelse. Har dock lyckats få positiv ratio i choppers i detta spelet
Man behöver verkligen en copilot som hjälper till med att fälla flares varrannan gång till exempel för att inte bli nerskjuten, om man inte har ett annat ess i rockarmen dvs

OnT handlar att du blir arg över din prestation i spelet om ditt trossystem och den intention du har. Ett exempel på en tro som är värd att träna in är "Allt är bara information som kan hjälpa dig bli bättre." Kan du lära dig denna tro kommer du inte kunna bli arg då du "lär dig" även om du dör. Det finns alltid en liten del information i varje händelse, oavsett vad det är.
Du kan använda nlp för att ändra trossystem. Rekommenderar du kollar in NLP om du är seriöst om det, sök ex. google på "nlp change beliefs technique".
Affirmations etc etc..

Permalänk
Medlem

En sak som de borde ta bort från stats-systemet är KD/ratio, för det ger verkligen inget i spelet. Däremot så tror jag att stats gör att folk försöker spela mer seriöst, vilket bidrar till ett bättre spel.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar