Blir galen med kopplingarna eyefinity ( crossfire 6950 2gb ) Hjälp en nybörjare!

Permalänk
Medlem

Blir galen med kopplingarna eyefinity ( crossfire 6950 2gb ) Hjälp en nybörjare!

Tjena alla!
Blir galen på alla kopplingar här!
Först och främst jag kopplar alla bildskärmar till första grafikortet ( Sapphire 6950 2GB Dirt3 Edition)!
Så jag har kopplat nu :

Grafikort DP utgång /DVI ADAPTER / DVI - Dell u2313HM skärm.
Grafkort DVI / DVI/VGA ADAPTER / VGA på en fujitsu skärm.
Grafikort HDMI sladd till DVI på en LG skärm.

Alla skärmar syns i windows. Men kan inte utöka så att de blir bild på alla tre. Vad är felet? Även testat att inte ha HDMI och bara haft DVI Singel Link kabel till LG skärmen.

Samma fel jämt! Vad har jag missat?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

aktiva eller passiva adaptrar? vad jag läst så brukar det vara att man använder 2 vanliga (dvs ingen adaptar typ hdmi och dvi till hdmi och dvi) och sen en aktiva adapter på DP porten

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Antar det är en passive adapter. Köpte på tekink magasinet ( CMP-ADAP572 )
Kommer alla funka om jag köper en DP kabel bara och drar mellan dell skärmen och grafikort? Skärmen har nämligen en DP utgång.

Permalänk
Skrivet av koobi:

Antar det är en passive adapter. Köpte på tekink magasinet ( CMP-ADAP572 )
Kommer alla funka om jag köper en DP kabel bara och drar mellan dell skärmen och grafikort? Skärmen har nämligen en DP utgång.

Köper du en aktiv adapter borde det fungera. Jag kör själv med Eyefinity & behövde bara koppla in skärmarna, plug and play, med en aktiv Dp adapter & två vanliga DVI kablar.

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||

Permalänk
Medlem

Har skärmen en displayport-ingång så behövs ingen aktiv adapter alls, dra bara en displayport-kabel.
Kolla dock så att inte just ditt grafikkort råkar ha en mini-display port, för då behöver du lämplig kabel miniDP-DP.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.