Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Logga in på USA servrarna istället.

Ping på dessa servrar är ca 130.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Logga in på USA servrarna istället.

Ping på dessa servrar är ca 130.

Det har jag gjort, funkar kanon.
Grymt spel!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Kul spel. men visst är det lik wow i spel still och upplägg men det funkar ju

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Smått irriterande att man inte fått mailet om att man kom med i första testet när man trotts allt signa upp för beta test samma dag dom börja ta emot applications.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kul spel. men visst är det lik wow i spel still och upplägg men det funkar ju

Likt wow? De flesta MMO:er är ju lika varandra.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / Pulsar X2 CL | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Tycker inte känslan att spela detta spel alls är som WoW. Grafiken är litta lik men det känns annorlunda att spela enligt mig.

Hur man får quests i detta spel tycker jag gör att det skiljer sig mycket från tex WoW. Konversationerna gör att det blir roligare med quests som egentligen kanske är lite tråkiga. Även kul att det finns olika val man kan göra under konversationerna.

Visa signatur

Permalänk

Kommer köra imorrn och sön samt lite mån Ni som har tsetat lite , hur känns det so far? Är de jätte buggigt att komma in? lite info tack

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Fick inbjudan att testa nu i helgen, men jag ger upp!
Har försökt starta flera gånger nu, hör några ljud men i övrigt ser jag bara en triangelformad muspekare på en nattsvart skärm.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Likt wow? De flesta MMO:er är ju lika varandra.

ja det klart. men om man utgår från att wow är mamman och pappan till mmo så är det likt wow

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Fick inbjudan att testa nu i helgen, men jag ger upp!
Har försökt starta flera gånger nu, hör några ljud men i övrigt ser jag bara en triangelformad muspekare på en nattsvart skärm.

Är det när du skapar en karaktär och sedan trycker play?

Jag har varit permanent testare i 3 veckor men aldrig haft något problem med klienten så det bör vara temporärt.

Kan vara en överbelastning atm pga trycker som de vill skapa med denna stress test weekend.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller på att installera betaklienten nu. Har stora förhoppningar på det här och blir nog avgörande detta test om jag kommer köpa eller inte

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Konsolgrävare

Helvete! detta spelet är ju gudomligt! <3 brb raderar mitt wow konto och börjar spela detta! (alltså är seriös) kommer lätt börja spela detta! hade inte några höga förhoppningar men herre jesus vilket spel!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Är det när du skapar en karaktär och sedan trycker play?

Jag har varit permanent testare i 3 veckor men aldrig haft något problem med klienten så det bör vara temporärt.

Kan vara en överbelastning atm pga trycker som de vill skapa med denna stress test weekend.

Blir så här direkt efter jag tryckt Play vid launchern. Svart skärm bara med muspekare. Måste trycka ctrl-alt-del eller alt-tab för att sedan via aktivitetshanteraren stänga programmet.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Konsolgrävare

FAN! spelet kraschade och nu så måste man stå i en jävla kö! började i 450 nu är jag på 313, väntat i 10 min nu, aja får väll se Frågelådan med Jonas och Emil under tiden

ps. mår dåligt på att tänka att testet är bara tills måndag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja det klart. men om man utgår från att wow är mamman och pappan till mmo så är det likt wow

Wow har också kopierat från andra MMO:er, så njae

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / Pulsar X2 CL | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

alla servrar fulla

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Helvete! detta spelet är ju gudomligt! <3 brb raderar mitt wow konto och börjar spela detta! (alltså är seriös) kommer lätt börja spela detta! hade inte några höga förhoppningar men herre jesus vilket spel!

Ska testa imorrn och har sagt upp mitt wow konto då jag knappt spelar längre. Skönt o höra att du tycker det är så bra. Vill testa det nu!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Blir så här direkt efter jag tryckt Play vid launchern. Svart skärm bara med muspekare. Måste trycka ctrl-alt-del eller alt-tab för att sedan via aktivitetshanteraren stänga programmet.

När jag började spela betan för flera veckor sedan så fick jag också det första gången. Prova att vänta ut det i 10-15 minuter. Flera brukar få det första gången de startar spelet men väntar man ca 5-10 minuter så brukar det gå igång.

Permalänk
Medlem

Verkar som man hade tur som kom in direkt. Är Lvl 7 BH just nu. Gillar det grymt mycket, blir nog ett köp när det släpps. Har inte haft några problem alls med lagg,köer osv.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel. Me like.
Är det någon som vet om man får behålla sin char till releasen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Mycket bra spel. Me like.
Är det någon som vet om man får behålla sin char till releasen?

Tror det är som vanligt d.v.s. karaktärer i beta inte sparas till aktuella spelet. Däremot de dagar pre access du får om du förebeställer kommer du få ha kvar karaktären ifrån

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Avstängd

Spelet flyter riktigt bra och spelet känns som ett KOTOR i Coop.
60-120fps hela tiden.

Dock är det en forcad mouse acceleration igång, hoppas de tar bort den. Ibland gör man helt plötsligt 900* rotation med musen. Och mycket popin, träd utomhus, och NPCer inomhus, speciellt Jedi Council building.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag kan ta kontot istället ;D
OnT: Kan du beskriva vad som är så bra? Har inte testat spelet själv, men man blir ju nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag kan ta kontot istället ;D
OnT: Kan du beskriva vad som är så bra? Har inte testat spelet själv, men man blir ju nyfiken

Efter att ha spelat ca 3 timmar kan jag väl inte säga hur pass bra spelet är. Men det första intrycket man får är att man rycks med i en mysig Star Wars story som fungerar utmärkt som ett MMORPG. Cinematic inslagen när man tar och lämnar quest fungerer också utmärkt, likaså funktionen att kunna styra storyn genom konversationerna även fast det är ett MMORPG.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Nån som kan svara varför ja inte ens kan starta spelet?
Play knappen är bara grå..
har laddat ner allting men ändå funkart inte..

Permalänk
Medlem

Positivt överaskad! Riktigt riktigt lovande måste jag säga.

Men jag har lite funderingar angående questande i grupp. Jag och en polare startade samma klass samtidigt och gruppade.
Dock när vi kom till vissa class spec. quests så funkade det inte... om jag joinade hans instans så fick jag inte completed o.s.v.... ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon166065:

Nån som kan svara varför ja inte ens kan starta spelet?
Play knappen är bara grå..
har laddat ner allting men ändå funkart inte..

lol läs eposten.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Jedi Knight som har fått lightsaber än? Hur långt in i spelet är det i så fall?
Sitter och gör dessa Twi'lek quests just nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Någon som spelar Jedi Knight som har fått lightsaber än? Hur långt in i spelet är det i så fall?
Sitter och gör dessa Twi'lek quests just nu...

Du får den i slutet av start-planeten, dvs 7-10 beroende på hur många side-quests etc du gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Du får den i slutet av start-planeten, dvs 7-10 beroende på hur många side-quests etc du gör.

OK!

Visa signatur