Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Förväntas vara maintenance till klockan 11, här kan du se uppdateringar o.s.v. http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=657292

Kan inte ens logga in där, får bara upp: "LOGIN FAILED - We have modified our password policy. You may be affected. Click here for more information."
Kan logga in utan problem på launchen och igår var det inga problem på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel än så länge iaf, har en lvl 15 sith sorc. Inte specielt annorlunda från WoW och andra MMO men riktigt roligt för att det är nya miljöer och klasser

Permalänk
Skrivet av Earthchill:

Nu har jag inte spelat WoW på nästan ett år men jag hade precis motsatt upplevelse. Mycket bättre "kontakt" i SWTOR än WoW. Samma sak med färgerna. Jag gillar Hutta, all vegetaion på marken gör att det ser riktigt bra ut (kör allt på nuvarande max).

Sedan tycker jag väldigt mycket om story och voice-acting så att spela WoW igen är inte aktuellt.

Jag uttryckte mig nog lite fel, det är faktiskt kontakt i combat på så sätt att man fysiskt träffar fienden, men det är trycket och känslan i övrigt som saknas. Håller med posten ovan om stelheten i animationerna, och detta kombinerat med klent ljud gör att allt känns "luftigt", det saknar kraft. Men kul att du gillar det i alla fall, detta spel visar verkligen att smaken är olika

Skrivet av shiroW:

haha så skönt att det inte bara är jag alltså

Är det bara jag som tycker att kameran rör sig "osmooth"?.

Håller med om detta, fpsen är okej men såfort man rör kameran känns det riktigt trögt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

11:15 och inte online än Damn!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Min "play" knapp är grå, what's up with that? Har inte tillåtelse att gå in på "Game tester forum"et heller :S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

11:15 och inte online än Damn!!

Har blivit förskjutet till 11.30.

Edit: Inne nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni kan logga in nu.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Keeper of Traditions

Meh, alla nordamerikanska servrar ligger ju nere..... Va sjutton!?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jag kan logga in men inte trycka på play, vafan e felet..

Permalänk
Medlem

kan inte heller trycka på play, den är fortfarande grå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mochme:

kan inte heller trycka på play, den är fortfarande grå

Har du beta access?

Permalänk
Medlem

Ja det har jag, fattar inte varför det inte funkar. Min kompis har samma problem

Permalänk
Skrivet av Earthchill:

Sedan tycker jag väldigt mycket om story och voice-acting så att spela WoW igen är inte aktuellt.

Instämmer.

Väldigt positivt med ett spel som fokuserar på story och voice acting. Tror att SWTOR i längden kommer att tilltala dem som sätter story, miljö och atmosfär i första rummet. De som inte prioriterar de delarna kommer nog inte att bli varaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har du beta access?

Fick iaf ett mail som sa "ARAKANI

You are confirmed for participation in the
the Game Testing Program."

Efter jag reggat en nyckel.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Instämmer.

Väldigt positivt med ett spel som fokuserar på story och voice acting. Tror att SWTOR i längden kommer att tilltala dem som sätter story, miljö och atmosfär i första rummet. De som inte prioriterar de delarna kommer nog inte att bli varaktiga.

Håller med. Fast förhoppningsvis så kommer endgame och pvp vara så bra att även de som inte är intresserade av story/lore att stanna kvar länge. Tyvärr så är det ingen loot i pvp... vilket gör att SWTOR i likhet med WoW inte har någon egentlig pvp...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Spelet flyter finfint i dag. Måste säga (efter att ha varit med i mängder med betas) att BioWare sköter det galant. Jag är imponerad.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Tyvärr så är det ingen loot i pvp... vilket gör att SWTOR i likhet med WoW inte har någon egentlig pvp...

För mig spelar det ingen roll om man kan ta/förlora loot i PvP, då det endast påverkar spelarna individuellt. Riktig PvP för mig, är när ens insatser påverkar spelvärlden (erövra, försvara och förlora baser, fästningar, städer, zoner etc). Därför finner jag all PvP där spelarnas enda egentliga mål är bättre utrustning, både meningslös och tråkig i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Datum och tid?

Troligen så har du läst fel, för 10am CST är inte 10.00 CET

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

För mig spelar det ingen roll om man kan ta/förlora loot i PvP, då det endast påverkar spelarna individuellt. Riktig PvP för mig, är när ens insatser påverkar spelvärlden (erövra, försvara och förlora baser, fästningar, städer, zoner etc). Därför finner jag all PvP där spelarnas enda egentliga mål är bättre utrustning, både meningslös och tråkig i längden.

Du borde testa Darkfall

Visa signatur

Permalänk

Hur långt kvar tills man kan börja spela?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Främling:

Du borde testa Darkfall

Det har jag, liksom DAoC, MO, Warhammer mfl.

Men jag glömde nämna att story, miljö och atmosfär också är minst lika viktiga ingredienser i ett MMOG för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Jag tror att du är i andra "vågen". Du kommer att få spela idag kl 17:00 som mig

Permalänk

STAR WARS™: THE OLD REPUBLIC™ BETA TESTING WEEKEND
IN PROGRESS

Dock i Launchern är PLAY knappen grå :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

STAR WARS™: THE OLD REPUBLIC™ BETA TESTING WEEKEND
IN PROGRESS

Dock i Launchern är PLAY knappen grå :/

De som får vara med i betan från och med idag... kommer in från kl 17:00

Permalänk
Medlem

Ni som har grå Play knapp: Starta om launchern om ni inte har gjort det, satte ni igång launcher under maintenance så kunde ni inte klicka play, och det ändras inte för att maintenancen är över, så starta om launchern om ni inte har gjort det. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Ni som har grå knapp får prova igen 17.00. Ni har inte tillgång till det än. Jag har samma sak. Ni ska titta på mailet som säger att ni har blivit antagna och ska verifiera er medverkan. Där står tid och datum. Andra vågen är som sagts 17.00 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Datum och tid?

Troligen så har du läst fel, för 10am CST är inte 10.00 CET

Har inte läst något om någon tid någon stans. Fick en nyckel för några dagar sedan när de lottades ut överallt och reggade den innan den 26e som var kravet. Sedan fick jag ett mail som talade om att jag var med och som sa vart jag kunde tanka klienten och spelet, vilket jag gjorde. Får se om jag kommer in vid 17 tiden ikväll då.

Permalänk
Medlem

Fan vad najs spelet är då Så jävla episk grafik och "känsla" när jag kom till coruscant tappade jag hakan!

Permalänk
Medlem

Vilka klasser tycker ni är bra då?

Visa signatur

^^^
@¿@
o