Muskampen 2025: Segraren korad!

Funderar på en Iphone 4s är det värt?

Permalänk
Medlem

Det är en bra lur om du vill ha en telefon som bara fungerar.. men om du är den typen som ofta tappar telefoner ska du hålla dig långt ifrån iphone eftersom dom spricker i smådelar efter att ha åkt i backen! sen är det en underklockad dual core processor som är tagen från Ipad 2 som har ett jävligt bra grafikchip också så du sitter säkert när det gäller att spela alla de nyaste mobila spelen sen kan siri programmeras om att göra väldigt häftiga saker men annars en väldigt onödig funktion. om du köper en iphone se fan till och jailbreaka den! då kan du tex underklocka processorn ännu mer (neråt 800mhz) för det är mer än nog kraft så ska du få se förbättring i batteritid också.. men om du är en klant som gillar och tappa telefoner och vill ha nått som bara "funkar" kolla på nokia's kommande windows smartphones eller N9 med meego, verkar vara riktigt schyssta och välbyggda lurar för en lägre prislapp än iphone 4s

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kameran är bättre, allt annat är same same. Siri är värdelöst.

Varför svara du på något du uppenbarligen inte vet något om?

Som sagt dual-core CPU och även en dual-core GPU som är mycket trevlig för de som gillar att spela på sin telefon. Ser fram emot Infinity Blade 2 som släpps nu den 1:a december. Ser galet snyggt ut:

Skrivet av fizzdan:

gör jag ofta på min SGS2 .. orka koda om alla semesterfilmer jag tar?

dessutom har ju min tfn hmdi ut, så då kan man kolla på tvn ... det kanske inte 4s får?

Du kan köra HDMI med converter, eller köra trådlöst via AirPlay på iPhone/iPad.

Permalänk
Medlem

Var själv sugen på Gallaxy Noten. Dock när jag fick chansen förra veckan att testa den live ran det lite ut i sanden.
Skärmen är "ENORM" Vilket är trevligt att titta på. Inte så roligt att hålla i, få ner i fickan eller få upp i fickan. Sedan såg det väldigt roligt ut när andra höll den mot huvudet.
Pekpinne funktionen som jag var intresserad av till jobbet var inte så exakt som reklamfilmen vill göra gällande. Det fungerar ja men det är lite sämre precision än vad man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Vad är bättre med den än Iphone 4? Vet att kameran är bättre men.

Äh, Köp denna istl -> http://www.youtube.com/watch?v=jlgVLblVSu8

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

wow va folk måste trolla?
Har du en 4S själv eller?

Jag har en som jag använder dagligen.
Jobbar 9 timmar om dagen och då använder jag mobilen väldigt flitigt och både 3G och Wifi är på 95% av tiden (ibland minns jag att stänga av den när den ej behövs).
Jag kollar mail, svarar mail, surfar, lyssnar på spotify, tittar något klipp och kanske hinner spela lite på vägen hem och när jag är hemma har jag cirka 50-60% kvar.
Tycker batteriet är absolut acceptabelt.
Kan dock ej jämföra med 4an då jag gått från 3GS till 4S.

Ja förlåt för att jag vill påpeka att det finns folk som har problem med batteritiden på sina iPhones, jag glömde visst att du är den enda personen som spelar någon roll.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

men han säger att han använder sin iphone flitigt som en dator på sitt 9 timmars jobb de ser väll legit ut, dock förstår jag inte farför man ska svara på mail via mobilen, dock känns det väldigt oprofessionellt

Permalänk
Medlem

själv tycker jag inte om iphone längre, men jag har haft en i ett år nu , visst man tröttnar , men är det den första iphone så tycker jag att du ska köpa den

+ nice och snabb
+ siri är jävligt nice, -säg till "bruden" att jag är 30 min sen , då får din tjej ett sms att du är 30 min sen.
+ har varigt jävligt nöjd, men sååå jävla dyyyrt
+ att du kan kola din mobila bank när du känner för det ääälskaar <3
+ wifi
-----------
- appstore är kasst
- du kan inte byta ringsingnal typ
- leverans rapport kostar 7kr att skaffa
- reklam överallt
- kan inte flytta saker från mobilen allt måste gå igenom itunes
----------------------------
ok annan info

typ att mobilen måste i princip laddas 1-2 dagars användning beroende på notiser och platstjänster
och folk säger att den är så jävla ömtålig jag tappade min när jag körde kross , låg ändå i ca 70 och tappa den , (asfalt) och inte en ända skråma inte en ända verkligen , bara på sidan i aluminiumet men det är inte så farligt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogum:

Saxat från feber.se "Batteriet är förvånansvärt bra när man tänker på skärmstorlek och kraften i telefonen. Detta gäller om du använder telefonen mycket men förväntar du dig att den ska kunna ligga ett tag utan laddning om du inte använder den så tror du fel för standby-tiden är inte speciellt bra. "

Källa: http://feber.se/android/art/229697/tycke_och_tankar_om_samsun...

Jo det har jag också läst, men vet inte var de har fått det i från. Jag vet själv att det som står på papperet inte stämmer i verkligheten, men det kan ju verkligen inte vara så att 820 timmar är låt säga 200 timmar(som inte är speciellt bra).

Källa på specs, http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4135&idPhone2=4...

EDIT: Ni pratar mycket om Siri i tråden, vill bara meddela att Siri inte fungerar i Sverige. Min kollega har en 4s. Så fort han frågar efter tex en resturang eller vad som helst så säger hon direkt att den tjänsten inte finns i Sverige, great.

Sen är den som sagt va på Engelska så det är feta problem när han ska säga Svenska ord, tex "Call Sven-Göran". Det blir lite fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja förlåt för att jag vill påpeka att det finns folk som har problem med batteritiden på sina iPhones, jag glömde visst att du är den enda personen som spelar någon roll.

suck....
Ville bara påpeka att den tråden VERKLIGEN är överdriven (många som läser den kanske skiter i att köpa en 4S pga. alla som postar där).
Jag upplever inte sådana problem med batteriet som folk skriver där.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Köp en Galaxy S2 istället.

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jo det har jag också läst, men vet inte var de har fått det i från. Jag vet själv att det som står på papperet inte stämmer i verkligheten, men det kan ju verkligen inte vara så att 820 timmar är låt säga 200 timmar(som inte är speciellt bra).

Källa på specs, http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4135&idPhone2=4...

EDIT: Ni pratar mycket om Siri i tråden, vill bara meddela att Siri inte fungerar i Sverige. Min kollega har en 4s. Så fort han frågar efter tex en resturang eller vad som helst så säger hon direkt att den tjänsten inte finns i Sverige, great.

Sen är den som sagt va på Engelska så det är feta problem när han ska säga Svenska ord, tex "Call Sven-Göran". Det blir lite fel

Skit trist att Apple inte kan fixa en liten budget för att betala några nissar i Sverige så de kan koda Siri till svenska. Helt ärligt talat, det hade ju räckt att satsa cirka 2miljoner kronor (mer eller mindre) för att betala ett X antal personer att knåpa ihop Siri på svenska.. Sån sanslöst dålig prioritering av Apple att man mår lite dåligt, men men.
Siri funkar till att utföra grymt simpla saker (som att googla åt en eller att ställa timer etc).
Sen så kan man ju anpassa folks namn i Telefonlistan om den inte känner igen namnet man säger.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

är de där en telefon??? trodde det var en tablet :S ifall de är en telefon ska jag ha den!

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

-----------
- appstore är kasst
- reklam överallt
-----------

Appstore håller väldigt hög kvalitet med många bra applikationer.
Du kan ha vilken ringsignal som helst om du lägger över som via iTunes.
Såklart finns det reklam överallt på gratis appar, hur tror du egentligen dom ska tjäna på det annars?
Inte sant, du kan komma åt alla dina bilder etc via Windows utan iTunes.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Skit trist att Apple inte kan fixa en liten budget för att betala några nissar i Sverige så de kan koda Siri till svenska. Helt ärligt talat, det hade ju räckt att satsa cirka 2miljoner kronor (mer eller mindre) för att betala ett X antal personer att knåpa ihop Siri på svenska.. Sån sanslöst dålig prioritering av Apple att man mår lite dåligt, men men.
Siri funkar till att utföra grymt simpla saker (som att googla åt en eller att ställa timer etc).
Sen så kan man ju anpassa folks namn i Telefonlistan om den inte känner igen namnet man säger.

Frågan är ju snarare VARFÖR man ska lägga ner 2 miljoner på att förbättra en produkt som folk köper iaf, jag skulle ju inte göra det om jag hade ett företag som apple, skulle svenskar skita i och köpa den skulle det nog bli annat ljud i lådan, då kanske dom skulle tjäna på att göra det då svenskar kanske skule köpa den i så fall...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Iphone är aldrig värt. Så nej.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

själv tycker jag inte om iphone längre, men jag har haft en i ett år nu , visst man tröttnar , men är det den första iphone så tycker jag att du ska köpa den

+ nice och snabb
+ siri är jävligt nice, -säg till "bruden" att jag är 30 min sen , då får din tjej ett sms att du är 30 min sen.
+ har varigt jävligt nöjd, men sååå jävla dyyyrt
+ att du kan kola din mobila bank när du känner för det ääälskaar <3
+ wifi
-----------
- appstore är kasst
- reklam överallt
----------------------------
ok annan info

typ att mobilen måste i princip laddas 1-2 dagars användning beroende på notiser och platstjänster
och folk säger att den är så jävla ömtålig jag tappade min när jag körde kross , låg ändå i ca 70 och tappa den , (asfalt) och inte en ända skråma inte en ända verkligen , bara på sidan i aluminiumet men det är inte så farligt

1. Det går, bara lite omständigt.

2. Högerklicka på den mp3 fil i itunes du vill ha som låt

3. tryck get info.

4. Ställ in duration till ett intervall av max 40 sekunder

5. tryck ok

6. Högerklicka på filen och välj convert to aac

7. Itunes plingar till och det borde nu finnas 2 filer med samma namn

8. Högerklicka på den som har duration 40 sek och välj show in explorer

9. filen kommer heta låt.m4a

10. döp om den till låt.m4r och dra sedan in den i itunes ringtones

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

suck....
Ville bara påpeka att den tråden VERKLIGEN är överdriven (många som läser den kanske skiter i att köpa en 4S pga. alla som postar där).

Då gör den vad den gör bäst.

4s är helt ärligt ett jävla skämt för oss i Sverige med tanke på att vi inte har Siri.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:
  1. Det går, bara lite omständigt.

2. Högerklicka på den mp3 fil i itunes du vill ha som låt

3. tryck get info.

4. Ställ in duration till ett intervall av max 40 sekunder

5. tryck ok

6. Högerklicka på filen och välj convert to aac

7. Itunes plingar till och det borde nu finnas 2 filer med samma namn

8. Högerklicka på den som har duration 40 sek och välj show in explorer

9. filen kommer heta låt.m4a

10. döp om den till låt.m4r och dra sedan in den i itunes ringtones

hehe tack det visste jag inte , enda jag viste att man kunde köpa en app för 15 kr för att byta låt så jag tänkte inte med på det och sket i den

Skrivet av tysonayt:

Då gör den vad den gör bäst.

4s är helt ärligt ett jävla skämt för oss i Sverige med tanke på att vi inte har Siri.

skojar du ? va är det ett skämt ?, hur fan kan dom göra reklam för något som inte fungerar
äger du en 4s ? / i så fall tack för att du delar med dig av detta

Skrivet av frozrr:

Appstore håller väldigt hög kvalitet med många bra applikationer..

kan inte riktigt hålla med om det.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

hehe tack det visste jag inte , enda jag viste att man kunde köpa en app för 15 kr för att byta låt så jag tänkte inte med på det och sket i den

skojar du ? va är det ett skämt ?, hur fan kan dom göra reklam för något som inte fungerar

Som redan har skrivits i tråden så kan Siri knappt uppfatta svenska namn om man vill ringa med Siri och sedan så hittas knappt svenska butiker och så vidare, och ja, jag har testat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Som redan har skrivits i tråden så kan Siri knappt uppfatta svenska namn om man vill ringa med Siri och sedan så hittas knappt svenska butiker och så vidare, och ja, jag har testat.

Siri är ju i betastadiet. Tror ju inte att dom prioriterar Svenska heller. Finns väl 11 miljoner som pratar Svenska. Finns några hundra miljoner som pratar Engelska. Där dom lägger krutet.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Siri är ju i betastadiet. Tror ju inte att dom prioriterar Svenska heller. Finns väl 11 miljoner som pratar Svenska. Finns några hundra miljoner som pratar Engelska. Där dom lägger krutet.

Det ändrar inte faktumet att det är i stort sett värdelöst för oss i Sverige.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spartan_86:

så jäkla fint av apple att släppa sånna fina lurar:) tänker aldrig i mitt liv köpa en smartphone igen efter att ha skådat iphone 3gs. riktigt dåligt batteri. prövat byta batteri men samma sak. folk som har gått o köpt sig en 4s i feel sorry for u.

lika bra att använda gamla nokia 3310an där batteriet iaf funkar!

Ja för det var ju alltid bättre förr, jag ser vart du är på väg, samma håll som min farfar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Det ändrar inte faktumet att det är i stort sett värdelöst för oss i Sverige.

Hade det inte innan och nu har jag, använder det inte och inget jag saknar. Kan som inte se problemet i det. Kanske skulle använda det om jag hade det på Svenska men inte nån större utsträckning. Inget jag sitter och bitchar över i alla fall.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

Som sagt Siri är än så länge officielllt i beta stadiet. iPhone 4S är fortfarande en utmärkt smartphone även om man bortser från Siri.

Skrivet av oi-bastard:

Apples Appstore ses som en av iOS starkaste sidor (både av recencenter och utvecklare). Om du bara vill ha allt gratis vilket det låter som eftersom du nämner att det är reklam i allt är ju upp till dig. Jag har inte reklam i en enda app men jag betalar hellre för mig än kör annonsfinansierade gratisappar.

Permalänk
Medlem

Siri på många flera språk kanske svenska ska komma i 5.1. Kan alla android älskare sluta tjaffsa om avsaknaden av Siri. Ni har ännu inte ens fått ett gpu accelererat os fullt ut som släpps till era nallar. Nuff Said.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

men siri kommer ju säkert komma någon gång i framtiden och jag vill inte ha någon android telefon för jag har haft det snart i två år nu och jag helt tröttnat helt på det nu tycker att inget nytt har kommit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

men siri kommer ju säkert komma någon gång i framtiden och jag vill inte ha någon android telefon för jag har haft det snart i två år nu och jag helt tröttnat helt på det nu tycker att inget nytt har kommit

Samma för mig. Bytte för jag tröttnade på allt strul. Iphonen är långt ifrån perfekt men fördelarna är större än nackdelarna mot alternativet. Wp7 är annars ett bra val om du kan leva med ett än så länge sämmre app stöd

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Samma för mig. Bytte för jag tröttnade på allt strul. Iphonen är långt ifrån perfekt men fördelarna är större än nackdelarna mot alternativet. Wp7 är annars ett bra val om du kan leva med ett än så länge sämmre app stöd

Njaa vet inte det, det ända jag är ute efter det är om man ska ha en Iphone 4a eller 4s? Jag tycker tex om att fota och spela o surfa så är 4s bättre alternativ då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Njaa vet inte det, det ända jag är ute efter det är om man ska ha en Iphone 4a eller 4s? Jag tycker tex om att fota och spela o surfa så är 4s bättre alternativ då eller?

Svar ja, vad gäller både foto och spel är 4S klart bättre än 4:an. Om det är viktigt för dig skulle jag definitivt satsa på 4S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

är de där en telefon??? trodde det var en tablet :S ifall de är en telefon ska jag ha den!

Så tänkte jag åxå, behöver man inte ha en Tablet

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|