BC2 hackar på alla inställningar...

Permalänk
Avstängd

BC2 hackar på alla inställningar...

Hej!

Jag och min sambo har börjar lira Bc2 men problemet är att det hackar på hennes dator oavsett inställning..hackar som fasiken i början men det avtar men har ändå dålig fps, typ 25-30..

Hon har fått mitt gamla GTX460 som jag kunde maxa spelet med innan, dock med en AMD x6.

Hon har 4GB minne med Celeron E3300 (Med Wolfdale kärna@3,3GHZ) samt GTX460 1GB

Min bror har en E8200@3,2ghz med samma kärna som min sambos Celeron och GTX460 768mb Vram och hans bc2 flyter på fint.

Jag har varit inne och ändrat i Settings.ini och följt en sån tweakguide men det laggar ändå i spelet =/

Har testat spelet i alla upplösningar men det små hackar och hack-stannar ändå på min sambos dator :S.

Jag har även testat att inaktivera ljudkortet som nån sa att man kunde göra för att få mer fps.

Har jag missat nåt?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Hej!

Jag och min sambo har börjar lira Bc2 men problemet är att det hackar på hennes dator oavsett inställning..hackar som fasiken i början men det avtar men har ändå dålig fps, typ 25-30..

Hon har fått mitt gamla GTX460 som jag kunde maxa spelet med innan, dock med en AMD x6.

Hon har 4GB minne med Celeron E3300 (Med Wolfdale kärna@3,3GHZ) samt GTX460 1GB

Min bror har en E8200@3,2ghz med samma kärna som min sambos Celeron och GTX460 768mb Vram och hans bc2 flyter på fint.

Jag har varit inne och ändrat i Settings.ini och följt en sån tweakguide men det laggar ändå i spelet =/

Har testat spelet i alla upplösningar men det små hackar och hack-stannar ändå på min sambos dator :S.

Jag har även testat att inaktivera ljudkortet som nån sa att man kunde göra för att få mer fps.

Har jag missat nåt?

Går datorn varmt? Hur fungerar den i övrigt? Minnesfel?

En varm dator kan avsevärt sänka prestandan, då den throttlar sig själv när temperaturerna blir väldigt höga. Även minnesfel kan innebära en märkbar prestandaförlust, men brukar också föra med sig andra problem som t.ex bluescreens och oväntade frysningar. Har hon haft problem med detta?

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

skulle dock tro att det är cpun som flaskar rejält
E8200 är nog väldigt mycket snabbare än en E3300

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheAndrew:

Går datorn varmt? Hur fungerar den i övrigt? Minnesfel?

En varm dator kan avsevärt sänka prestandan, då den throttlar sig själv när temperaturerna blir väldigt höga. Även minnesfel kan innebära en märkbar prestandaförlust, men brukar också föra med sig andra problem som t.ex bluescreens och oväntade frysningar. Har hon haft problem med detta?

Tempen ligger som högst på gpun ca 60c under spel. Hon fick bsod innan pga nvidias drivrutiner som spökade, sen jag uppdaterade dom till 280.XX så har bsod försvunnit Ska köra memtest och se om man får upp nåt fel.

Skrivet av Elghinnarisa:

skulle dock tro att det är cpun som flaskar rejält
E8200 är nog väldigt mycket snabbare än en E3300

Men dom har samma kärnor, enda som skiljer dom åt är mb cachen? Jag misstänker med att prollen är för klen men den ska väl ändå klara det på ''Low'' och 1024 i upplösning?..Vad heter den sidan man kan jämföra olika cpuer? Anatech nåt? eller e jag ute å cyklar?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Men dom har samma kärnor, enda som skiljer dom åt är mb cachen? Jag misstänker med att prollen är för klen men den ska väl ändå klara det på ''Low'' och 1024 i upplösning?..Vad heter den sidan man kan jämföra olika cpuer? Anatech nåt? eller e jag ute å cyklar?

Testa annars att kolla CPU-användning under tiden spelet är igång. Bara hiva upp aktivitetshanteraren och låta den köra under tiden spelet går. Om processorn går i taket så är den för svag, annars kan du börja leta efter andra problem.

EDIT:
Här nedan kommer lite relevanta prestandatest - först var E3300 ligger i jämförelse med en Pentium E5200 (lite långsammare)
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/celeron-e3300_4....

Sen jämförelse mellan E5200 och E8200(avsevärd skillnad här)
http://www.anandtech.com/bench/Product/66?vs=58

Du har däremot klockat din celeron så den kanske är motsvarande en E5200, vad vet jag. Tycker fortfarande inte den borde vara nåt stort problem i så låg upplösning. Men testa härna trots det.

EDIT2: E3300 fanns inte på AnandTech's sida, därav denna omskrivning

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

Testa annars att kolla CPU-användning under tiden spelet är igång. Bara hiva upp aktivitetshanteraren och låta den köra under tiden spelet går. Om processorn går i taket så är den för svag, annars kan du börja leta efter andra problem.

EDIT:
Här nedan kommer lite relevanta prestandatest - först var E3300 ligger i jämförelse med en Pentium E5200 (lite långsammare)
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/celeron-e3300_4....

Sen jämförelse mellan E5200 och E8200(avsevärd skillnad här)
http://www.anandtech.com/bench/Product/66?vs=58

Du har däremot klockat din celeron så den kanske är motsvarande en E5200, vad vet jag. Tycker fortfarande inte den borde vara nåt stort problem i så låg upplösning. Men testa härna trots det.

EDIT2: E3300 fanns inte på AnandTech's sida, därav denna omskrivning

E3300 är uppdragen till 3300mhz Jag ska testa det med aktivitetshanteraren Tack för tipset!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Kanske en noob fråga!

Är det möjligt att använda ett Iphone headset till Teamspeak? så att man kan prata med andra genom headsetets mic?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hej!

Jag och min sambo har börjar lira Bc2 men problemet är att det hackar på hennes dator oavsett inställning..hackar som fasiken i början men det avtar men har ändå dålig fps, typ 25-30..

Hon har fått mitt gamla GTX460 som jag kunde maxa spelet med innan, dock med en AMD x6.

Hon har 4GB minne med Celeron E3300 (Med Wolfdale kärna@3,3GHZ) samt GTX460 1GB

Min bror har en E8200@3,2ghz med samma kärna som min sambos Celeron och GTX460 768mb Vram och hans bc2 flyter på fint.

Jag har varit inne och ändrat i Settings.ini och följt en sån tweakguide men det laggar ändå i spelet =/

Har testat spelet i alla upplösningar men det små hackar och hack-stannar ändå på min sambos dator :S.

Jag har även testat att inaktivera ljudkortet som nån sa att man kunde göra för att få mer fps.

Har jag missat nåt?

Kan ju vara att din hårddisk är för varm.

Permalänk
Skrivet av Gargamel:

Kan ju vara att din hårddisk är för varm.

? och så ? igen
menar du allvar?
?
?
Nu stannade klockorna

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gargamel:

Kan ju vara att din hårddisk är för varm.

Hm, det kan va nåt ska kolla tempen på diskarna!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hm, det kan va nåt ska kolla tempen på diskarna!

Om inte temperaturerna så kanske aktiviteten på hårddiskarna/hårddisken. Det är ju möjligt att datorn hackar varje gång den måste läsa från en överfull hårddisk till exempel.

Borde gå att höra om hårddiskarna laddar mycket medans spelet rullar och om de rullar konstant så kommer det slöa ner datorn. Kanske krävande program som går i bakgrunden också som vill vara med och i leken?

Letar felkällor här

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Avstängd

Har felsökt nu...kollade hur mycket prollen arbetade under spelet, och den var 95-100% belastad

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD