Permalänk

Blackbox R3

Hej alla SweClockers!

Bilderna är tyvärr tagna med min HTC.
Men jag lovar att till nästa bygge/projekt så skall jag göra det mycket proffsigare!

Kvar att göra: SLEEVE!! Bygga egen vattenkylning för CPU och SLI GPU

INFO:

|Chassi: Fractal Design Define R3
|Moderkort: Asus P8P67 DELUXE
|Prossesor: Intel Core i5 2500K @ 4.5Ghz
|RAM: Corsair 16GB CL9 1866Mhz VENGEANCE
|Nätdel: Fractal Design Newton R2, 800W
|GPU: Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II @ 925/1850/4200
|Lagring: OCZ SSD Vertex3 120GB och 1TB Western Digital Caviar Black

KYLNING
Corsair H60 PnP Noctua NF-F12-PWM
2x Fractal Design 120mm Silent Series | Insug i fronten
2x Fractal Design 140mm Silent Series | Utsug i taket
1x Fractal Design 140mm Silent Series | Insug i botten

Samtliga fläktar är kopplade på min NZXT SENTRY Mesh 5,25" Fläktkontroller

Idle CPU: 28c
Load CPU: 65c
Idle GPU: 30c
Load GPU: 72c

http://3dmark.com/3dm11/2643949

Tack för att ni tittade och röstade

Blackbox R3

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Avstängd

Du kan dra 8pinskontakterna bakom så de inte syns, finns massor av gallerier som visar det

Snyggt bygge

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Du kan dra 8pinskontakterna bakom så de inte syns, finns massor av gallerier som visar det

Snyggt bygge

Tackar, skall kolla upp det

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge med tanke på att du inte var en riktig veteran inom detta :).
Det som gör mycket på utseendet inne i datorn är ju förstås om du sleevar, alla de större kablarna såsom ATX kabeln, samt 8pin och PCI-e kablarna. för att sleeva alla kablar tar sin lilla tid.
Ger betyget 3,5/5. 4/5 om du sleevar

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk

Jag tycker det är skitsnyggt! Man behöver inte alltid sleeva, kul bygge! Jag gillar gallerierna här på Swec som är lite mer ett "vardagligt" bygge.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Skrivet av HeZZa:

Väldigt snyggt bygge med tanke på att du inte var en riktig veteran inom detta :).
Det som gör mycket på utseendet inne i datorn är ju förstås om du sleevar, alla de större kablarna såsom ATX kabeln, samt 8pin och PCI-e kablarna. för att sleeva alla kablar tar sin lilla tid.
Ger betyget 3,5/5. 4/5 om du sleevar

Tack, jag har funderat på att köra sleeve. vet bara inte vilken färg jag ska välja :/

Skrivet av drbreakdown:

Jag tycker det är skitsnyggt! Man behöver inte alltid sleeva, kul bygge! Jag gillar gallerierna här på Swec som är lite mer ett "vardagligt" bygge.

Tack, min tanke var att försöka få det så "cleant" som möjligt

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Tack, jag har funderat på att köra sleeve. vet bara inte vilken färg jag ska välja :/

Ja välja färg kan vara svårt och om det ska vara enfärgat eller varannan en färg samt en annan. För dig tror jag det skulle bli snyggast att köra på varannan Aqua och svart, med tanke på moderkorts flänsarna som lyser upp rätt mycket.
Men som sagt bara min åsikt, tycker det är ro givande och sitta och sleeva är lite som när man satt som yngre med julpysslet

http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=30

http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=33

Rekommenderar Djungelapas sleeve kör jag med och funkar över förväntan, har även fått bra kritik här på Sweclockers.

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Skrivet av HeZZa:

Ja välja färg kan vara svårt och om det ska vara enfärgat eller varannan en färg samt en annan. För dig tror jag det skulle bli snyggast att köra på varannan Aqua och svart, med tanke på moderkorts flänsarna som lyser upp rätt mycket.
Men som sagt bara min åsikt, tycker det är ro givande och sitta och sleeva är lite som när man satt som yngre med julpysslet

http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=30

http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=33

Rekommenderar Djungelapas sleeve kör jag med och funkar över förväntan, har även fått bra kritik här på Sweclockers.

Har beställt blåa Vengence minnen så det blir nog lite blå/svart sleeve också
Såg att det fanns färdig sleevade förlängare också.
Det kommer en update när allt är klart iaf. när vet jag inte

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk

Är du nöjd med tempsen på de fläktarna?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Noctua fläktarna till min H60 är jag väldigt nöjd med.
jag har lägre temp än med mina gamla GT fläktar.

Fractal fläktarna i chassit flyttar tillräckligt för att jag skall få ett bra luftflöde. dom är väääldigt tysta.
Har inget behov av kraftigare fläktar i chassit.

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Fick hem likadana fläktar igår, de presterar mycket bra(sitter på H80), har testat många fläktar bl.a. original, nf p12, gt och nu dessa. Mycket fin kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Tycker inte så värst mycket om kabeldragningen (fast den är inte helt usel, heller), men du kanske inte satsar på det?
Creds till RAM-minnena, för att jag har likadana.

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Tycker inte så värst mycket om kabeldragningen (fast den är inte helt usel, heller), men du kanske inte satsar på det?
Creds till RAM-minnena, för att jag har likadana.

Jag har inte gjort något åt kablarna då jag tänker sleeva allt.
Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |