Permalänk
Skrivet av Dannema:

Grymt bra idé! Hoppas ni lyckas

Som vissa andra sagt, hemsidan ser inte jättefräsch ut :/ Får en tråkig känsla när jag kommer in där...

Tack, Ska försöka fräscha upp den

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Sjävl gick jag Virituell Design på gymnasiet i läste prog a, b och c även webdesign MVG i alla 3 ämnen Dock va detta för ett par år sen så kan ärligt säga att jag blivit lite ringrostig, men va fan de e som att cyckla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Ehhh, jag är 15?
Helst både och Även kunskap bakom datorer och nätverk

Bra! Då har du lång tid på dig att växa innan du behöver bekymra dig över väsentliga saker som att betala hyra och sånt fruktansvärt tråkigt som vi äldre gör. Med det menar jag att du har tid att lära dig mer om kodning och design samt har tid att fokusera på det du tycker är roligt.

Rimligtvis väljer du en gymnasieutbildning som är kring dessa banor samt en passande högskoleutbildning. Kombinera detta med sjukt mycket nötande hemma så har du en stadig grund för framtiden.

Permalänk
Medlem

Ahh, skjuter lite från höften.

// Create table ... ... mysql_select_db("my_db", $con); $sql = "CREATE TABLE Cpu ( Tillverkare varchar(25), Socket varchar(25), Power(MHz) int )"; mysql_query($sql,$con); ... ...

Så som du har kodat, så verkar det som att du skriver över variabeln $sql med nästa table.

Edit: alltså lägg en "mysql_query($sql,$con);" efter varje table du skapar. Så som jag har förstått det så kan $sql enbart innehålla ett kommando.

mysql_query — Send a MySQL query resource mysql_query ( string $query [, resource $link_identifier ] ) mysql_query() sends a unique query (multiple queries are not supported) to the currently active database on the server that's associated with the specified link_identifier.

http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Bra! Då har du lång tid på dig att växa innan du behöver bekymra dig över väsentliga saker som att betala hyra och sånt fruktansvärt tråkigt som vi äldre gör. Med det menar jag att du har tid att lära dig mer om kodning och design samt har tid att fokusera på det du tycker är roligt.

Rimligtvis väljer du en gymnasieutbildning som är kring dessa banor samt en passande högskoleutbildning. Kombinera detta med sjukt mycket nötande hemma så har du en stadig grund för framtiden.

Jodå, gör just nu som du säger och hittat en bra linje Känner mig tidig som ger min in i detta prjektet och är 15 år Men det ska gå!

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

// Create table ... ... mysql_select_db("my_db", $con); $sql = "CREATE TABLE Cpu ( Tillverkare varchar(25), Socket varchar(25), Power(MHz) int )"; "mysql_query($sql,$con);" ... ...

Så som du har kodat, så verkar det som att du skriver över variabeln $sql med nästa table.

la precid dit det där för att jag trodde det skulle göra nån skillnad men nope.

Permalänk
Medlem

Ehhh, jag är 15?
Helst både och Även kunskap bakom datorer och nätverk

Haha score!:P Men det e bra jobbat! Angående webbdesignen kan jag tycka att ni borde hålla det cleanare(svårt att förklara). Jag menar att ni kan säkert locka en bredare publik genom att köra ett mera konkret färgtema istället för att slänga på de färger som passar på just det stället:) Menar absolut inget illa nu!

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Haha score!:P Men det e bra jobbat! Angående webbdesignen kan jag tycka att ni borde hålla det cleanare(svårt att förklara). Jag menar att ni kan säkert locka en bredare publik genom att köra ett mera konkret färgtema istället för att slänga på de färger som passar på just det stället:) Menar absolut inget illa nu!

Okej? Färgtemat jag tänkt mig är svart och rött. Tycker jag hållt mig till det väldigt bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Sidan just nu är en provisorisk lösning då vi ville ha upp nått som jag kunde koda till

Permalänk
Skrivet av Arpo:

Sidan just nu är en provisorisk lösning då vi ville ha upp nått som jag kunde koda till

Ja, men tänker ju utgå ifrån denna. Dett är början, kommer fortsätta utveckla den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, men tänker ju utgå ifrån denna. Dett är början, kommer fortsätta utveckla den

Precis det var det jag menade

Permalänk
Medlem

Okej? Färgtemat jag tänkt mig är svart och rött. Tycker jag hållt mig till det väldigt bra?

Ja.. Kollade på sidan igen och nu såg det "renare" ut men du skulle inte kunna lägga in mera silver eller någon lite mindre "in your face" färg än rött? Bara för att prova hur det skulle se ut? Du får gärna skicka photoshop/dreamweaver filerna (om det är det du jobbar i). Testar gärna med lite olika färgscheman om det är okej:).

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Ja.. Kollade på sidan igen och nu såg det "renare" ut men du skulle inte kunna lägga in mera silver eller någon lite mindre "in your face" färg än rött? Bara för att prova hur det skulle se ut? Du får gärna skicka photoshop/dreamweaver filerna (om det är det du jobbar i). Testar gärna med lite olika färgscheman om det är okej:).

Känns inte nödvändigt att skicka filerna men kan testa att ändra färgerna lite Ska testa mig fram, tack Så typ knapparna i silver istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

// Create table ... ... mysql_select_db("my_db", $con); $sql = "CREATE TABLE Cpu ( Tillverkare varchar(25), Socket varchar(25), Power(MHz) int )"; mysql_query($sql,$con); ... ...

Edit: alltså lägg en "mysql_query($sql,$con);" efter varje table du skapar. Så som jag har förstått det så kan $sql enbart innehålla ett kommando.

mysql_query — Send a MySQL query resource mysql_query ( string $query [, resource $link_identifier ] ) mysql_query() sends a unique query (multiple queries are not supported) to the currently active database on the server that's associated with the specified link_identifier.

http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php

Spelar dock ingen roll om jag tar bort dom heller för den kan inte posta allt i en query

Permalänk
Medlem

Känns inte nödvändigt att skicka filerna men kan testa att ändra färgerna lite Ska testa mig fram, tack Så typ knapparna i silver istället?

Aa precis:)

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Aa precis:)

Okej, fixar med det imorgon Tror det blir bättre faktiskt när jag tänkte på det. Någon mer ide?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen med det där jävla scritpte men lägger in all info manuellt via phpmyadmin i morgon, känns som om man jobbar dygnet runt på detta atm är helt slut xD

Permalänk
Skrivet av Arpo:

Tack för hjälpen med det där jävla scritpte men lägger in all info manuellt via phpmyadmin i morgon, känns som om man jobbar dygnet runt på detta atm är helt slut xD

Och det har bara gått ett dygn Nästan två med detta projekt Blir ännu jobbigare sen Men det är bra att du jobbar, men jobba inte ihjäl dih

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, fixar med det imorgon Tror det blir bättre faktiskt när jag tänkte på det. Någon mer ide?

Absolut, fast jag tycker att vi kan vänta med det tills ni har vilat lite verkar det som;)

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Absolut, fast jag tycker att vi kan vänta med det tills ni har vilat lite verkar det som;)

Japp, behöver vi har bara gjort detta idag Men skriv ett inlägg här om vad som kan förbättras så läser jag det imorgon Hade varit mycket tacksamt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahaha xD de roliga med detta project att det är mer en hobby för mig då jag bytt riktining i mitt liv, kom fram till (tills nu) att det aldrig kommer gå att tjäna pengar på webdesign, ur duktig man än är. Så jag har börjat studera till VVS montör xD
(tro mig skulle mycke häldre sitta i koda dagarna långa)

Permalänk
Medlem

Japp, behöver vi har bara gjort detta idag Men skriv ett inlägg här om vad som kan förbättras så läser jag det imorgon Hade varit mycket tacksamt

Grymt ska försöka att få ner det jag tänkte på, inte alltid lätt efter 10min:P

Permalänk
Skrivet av Arpo:

Hahaha xD de roliga med detta project att det är mer en hobby för mig då jag bytt riktining i mitt liv, kom fram till (tills nu) att det aldrig kommer gå att tjäna pengar på webdesign, ur duktig man än är. Så jag har börjat studera till VVS montör xD
(tro mig skulle mycke häldre sitta i koda dagarna långa)

En hobby för mig också Jag har inte hunnit byta riktning däremot Men vill hålla på med sånt här, men vi får se. Nu ska jag vila!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En hobby för mig också Jag har inte hunnit byta riktning däremot Men vill hålla på med sånt här, men vi får se. Nu ska jag vila!

Gooood Night!

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Grymt ska försöka att få ner det jag tänkte på, inte alltid lätt efter 10min:P

Nej, är det inte. Men hade varit bra om du lyckas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, är det inte. Men hade varit bra om du lyckas

Innan jag säger en massa jobbiga saker som du kanske blir grinig för så tänkte jag fråga vad du själv har för idéer att ändra på sidan(om du har några).

(Fortfarande riktigt glad över att ni har tagit tag i den här idén och inte bara låtit det vara just en idé:D)

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Innan jag säger en massa jobbiga saker som du kanske blir grinig för så tänkte jag fråga vad du själv har för idéer att ändra på sidan(om du har några).

(Fortfarande riktigt glad över att ni har tagit tag i den här idén och inte bara låtit det vara just en idé:D)

nej, är knapparna och så fixa en bakgrund för att det inte ska vara stelt annars vet jag inte mer... och jag blir inte grinig
Och jag är själv glad att jag skrev iden på forumet här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Jag har funderat lite o ska kolla lite på det med, om man kanske ska koda lite i asp istället för html o köra med lite iframes o sånt för att göra allt lite lättare o ladda o sånt

nu sitter jag på en 1280x1024 skärm så sida sen JÄVLIGT stor ut o knapparna ser ännu större ut, men antagligen så lär dom krympa lite när jag återgår till min andra skärm xD

funderade lite på om man skulle göra dom lite mindre kanske o köra sidan på height o with på 100% iställer för en fast siffra, detta kan dock ställa till det med loggan, fast har man en bakgrund som går i ett med loggan så ska det nog gå bra det också

de e bara min tanke o måste självklart diskutera detta med min kompanjon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Yes självklart så kommer även de svagara nätaggen att försvinna när man behlver mer kräm i datron.

Ja det förstår jag.. Men om vi säger att jag köper ett datasystem som drar ca 500w.. Då kommer ju 500w nätaggregaten och uppåt finnas kvar right? En okunnig kanske inte vet att varför han eventuellt ska ta ett starkare nätagg än vad som behövs och kommer då troligtvis ta det billigaste ( 500w nätagget). därför tänkte jag att det kunde vara en ide att skriva en liten förklaring te.x. " vill du ha ett mer framtidssäker dator som du lätt kan uppgradera genom att bara köpa ett nytt grafikkort i framtiden så borde du välja över ett 700 watts nätagg till detta system"..

Hoppas du förstår hur jag menar nu

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Skrivet av Arpo:

Jag har funderat lite o ska kolla lite på det med, om man kanske ska koda lite i asp istället för html o köra med lite iframes o sånt för att göra allt lite lättare o ladda o sånt

nu sitter jag på en 1280x1024 skärm så sida sen JÄVLIGT stor ut o knapparna ser ännu större ut, men antagligen så lär dom krympa lite när jag återgår till min andra skärm xD

funderade lite på om man skulle göra dom lite mindre kanske o köra sidan på height o with på 100% iställer för en fast siffra, detta kan dock ställa till det med loggan, fast har man en bakgrund som går i ett med loggan så ska det nog gå bra det också

de e bara min tanke o måste självklart diskutera detta med min kompanjon

Jag är osäker på detta då jag inte kan asp ett dugg och hinner inte lära mig så då får du fixa det och det blir mycket. Och det går att fixa till sidan ändå med html och css. Ska inte vara några problem

Visa signatur