Du snackar så du uppenbarligen tror dig själv.
Jag känner dels till fakta som säger rena motsatsen, om "tillgång och efterfrågan". Men det är ett torftigt argument som många oinsatta ändå hävdar förekommer. Som att det vore en sanning, dessutom. Som att en åsikt kan vara likställt med en sanning.
Och det är väl för fasen inget vagt med att jämföra bilder på verkliga MORD på TV, jämfört med hela spektrat av det diffusa begreppet "barnporr"?
Eller är du så trångsynt så du bara ser barnporr som det mörkaste och värsta?
Din ignorans skrämmer mig och borde skrämma alla andra också som läser det du skriver. Personligen har jag insikt. Inte bara en "åsikt". Och du verkar vara den typen som tycker det är värt att piska upp stämningen så mycket att vi skrämmer barnen till att bli just dessa "objekt" och "offer" som du pratar om och hävdar att de blir.
Och vad kan man göra åt det? Inte ett jävla dugg, ska du veta.
Det enda man kan göra är därför att TAGGA NER och börja fatta att man inte kan gå så hårt åt detta med "pedofili" som det görs. Folk står ju för fan redo med facklor och högafflar som i forna dar.
För vad? För att bekämpa vad?
Man ser inte skillnad på brott och läggning. På attraktion och våld. På kärleksfulla, ömsesidiga handlingar och misshandel.
Och varför bara det där sexuella och med barn? Det finns till och med fakta som säger att barn lättare kan komma över ett övergrepp än en vuxen. I min värld är det de vuxna som gör barnen till offer. Tredje personer.
Folk som inte vet, men tror att de gör det.
Det är dessa som är samhällsfarorna. Folk som inte bara tycker att de vet saker och sprider lögner och hat, utan till och med uppmanar till VÅLD och "hårda tag", samtidigt som de själva stolt yttrar att de är redo att "göra vad som krävs" för att slå ihjäl alla stackars pedofiler.
Pedofili är medfött, vilket innebär att även barn kan vara pedofiler. Oaktat vilket; förtjänar inte alla respekt och tolerans?
När blev en läggning likställt med ett brott och sen när är det OK i det "moderna" samhälle vi har att förfölja en specifik grupp människor?
Flera av inläggen i den här tråden är minst lika vedervärdiga just när man tänker på vad som finns bakom orden, som de som ni hypotetiskt menar på är vedervärdiga brott mot barn.
Om t ex jag fick för mig att det behövde "rensas" i samhället, så vore knappast pedofiler det första jag skulle tänka på. Men grundidén är befängd.
Att ge sig på folk på det viset, alltså. Bara att det som stör mig mest, är att när det handlar om pedofili och "de stackars barnen", så kan många gå precis hur långt som helst. Till och med bruka våld och använda hot, etc, etc. Snart finns det inga gränser kvar.
Känns knappast som vi strävar mot ett medmänskligt samhälle. Så det är av den anledningen min lista på skurkar är en helt annan än många andras, som bara ser "rädda de stackars barnen från hemska pedofiler", etc.
Hursomhelst, ämnet var censur. Men så har ju tråden spårat ur redan. I vilket fall är det till ingens gagn att censurera saker o ting. Jag anser inte ens att det är fruktbart att "jaga riktiga pedofiler" (vilka nu det är, menar jag – dvs vem som står till svars för definitionen), utan för mig låter det mer som att "jaga judar/negrer". Lite sådär. En fet jävla generalisering full av lögner och tom på nyanser och förståelse.
Är en pedofil en förövare, så är det ni som säger det. Är ett barn ett offer, så är det ni som gör barnet till ett offer.
Det som jag anser är sjukt, är att man jagar oskyldiga (mer eller mindre) människor med en viss läggning, och beskyller dessa dessutom för brott som de inte ens skulle drömma om att begå. Alla andra som på många olika sätt är värdelösa med barn eller misshandlar dem, görs det inte alls lika mycket åt eller talas om.
Varenda gnutta kärlek som pedofiler faktiskt känner för barn, görs till något ondskefullt. Man bryter ner allt det. Hycklar dessutom kring det och påstår sig veta. Alla som sedan faktiskt är onda varelser (inte bara de som tafsar o så på barn), står relativt fria. Det är DESSA som kan hånskratta åt barnporrfilter. De har ändå ingen skam i kroppen och jag tycker de som inte förstår allt det här har det heller. Ni är lika skyldiga. Men även skyldiga till en häxjakt och till att offer och förövare kan skapas på löpande band.
Jo, jag känner min fiende.
Du skrämmer mig, nu vet jag vad du är för person. Bara för att något som du säger är medfött betyder det att det är acceptabelt?
Om någon har en medfödd störning som gör att dem mördar någon rättfärdigar det då dådet och gör det acceptabelt?
Det läskigaste är att du själv inte ser det som något fel, du missar helt bilden av vad jag skriver eller så blundar du för det, så du menar att fotografera barn som är lättklädda i syfte att någon skall sitta och titta på det vilket ger dem erotisk njutning är rätt för att dem som får njutning av det har en medfödd läggning att attraheras av barn?
Sen att du menar att inte barn far illa av att bli ett objekt för erotisk stimulans och att det inte skadar barnen? Det var det dummaste jag hört.
Ett barn SKALL inte behöva utsättas för någon sådant här, barn skall vara barn så länge dem kan och inte behöva utnyttjas för en perverterad läggning.
Du säger att barn har lättare än vuxna att komma över ett övergrepp, vad i hela friden har det med saken att göra att barn lättare kommer över övergrepp? Det betyder inte att det är okej...
Idiotiskt rättfärdigande du håller på med, precis lika dumt som att skylla på att en mördare inte kan hjälpa vad dem gör för det är medfött, precis samma argument även om då dåden inte är lika allvarliga.
Det är skillnad på att älska och att älska... Inte skall någon främmande person "älska" mina barn eller andras och bli stimulerade av att se dem springa på badstranden och leka. Det är skadat och sjukt dem bör uppsöka vård.
Det jag tycker är galet är att du kallar det kärlek till barn, vilket är det dummaste jag hört som om det skulle göra det hela acceptabelt. Det är bara ren och skär upphetsning det handlar om från skadade personer som inbillar sig att det är kärlek för att dem tror att det då inte är fel det dem gör.
Nej dina ord fungerar inte på mig, du kan prata på i 10 år och göra vägg efter vägg med text, det är fortfarande fel.
Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.