[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

snälla, hardcore

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Kan ni inte blanda B2K-banorna med vanilla-banorna? Typ varannan...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

chattfunktionen borde vara avstängd, dom som vill chatta kan köra med mumble

skulle vara kul o veta varför jag vart bannad, brukar inte spela på swec pga admins/hc

Jag tycker inte den borde vara avstängd?
Borde inte spelare kunna uppföra sig även om de är barn? Och om inte så kanske det är dags att lära sig?

ibland önskar man att PEGI 18 vore mer än bara en rekommendation

Permalänk

den finnsju fortfarande kvar i spelet, möjligt vis att squad chatt kunde vara nåt, ärju bara att spela som vanligt utan squads
så kan dom som känner sig tvungna att skriva var i en squad

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Är det bara för mig som det kraschat en del under den gångna dagen?

Permalänk
Medlem

Blir så irriterad. Men kan inte aktivera bomber och den buggen var i Co-up förut (kom inte upp vilken knapp man ska trycka på).

Men tryckte på E som jag inte vet vad (kunde tyvärr inte återuppliva han ändå).

Men funkade igen efter jag startat om spelet (var några dagar senare).

Men är det någon speciell klass för att kunna attackera bomber (var inte det i betan i alla fall)?

Vill ju kunna få vapen ju:/ Suck att alla andra utom jag kan göra det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Blir så irriterad. Men kan inte aktivera bomber och den buggen var i Co-up förut (kom inte upp vilken knapp man ska trycka på).

Men tryckte på E ...

Hänger inte med helt på vad du snackar om, men om du menar planta/disarma (i Rush mode) så är det väl Q default? Eller kommer jag ihåg helt fel nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Hänger inte med helt på vad du snackar om, men om du menar planta/disarma (i Rush mode) så är det väl Q default? Eller kommer jag ihåg helt fel nu?

Q? Trodde det var E (dom gångerna jag lyckades i betan så var det E i alla fall):) men i alla fall så är buggen som i Co-up= kommer inte upp text vart man ska trycka (Jag kommer alltså inte kunna aktivera bomben eller går det ändå).

Hoppas i alla fall det löses. Inte första gången häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Q? Trodde det var E (dom gångerna jag lyckades i betan så var det E i alla fall):) men i alla fall så är buggen som i Co-up= kommer inte upp text vart man ska trycka (Jag kommer alltså inte kunna aktivera bomben eller går det ändå).

Hoppas i alla fall det löses. Inte första gången häller.

Du deaktiverar bomb i co-op å det gör du med en tangent sekvens, ställ dig å vänta på tangent visas.
Sen är detta offtopic, nästa gång sök fram/skapa "hjälp co-op bf3" tråd.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Du deaktiverar bomb i co-op å det gör du med en tangent sekvens, ställ dig å vänta på tangent visas.
Sen är detta offtopic, nästa gång sök fram/skapa "hjälp co-op bf3" tråd.

Okej. Men detta problem är online och det andra är löst.

Om jag går nära bomben vänta säkert 10 sek men inget hände (kom en annan bredvid och aktivera direkt). Står bara Arm och inget mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
SpelClockers

Inget av detta har något som helst med Sweclockers BF3 server att göra.
Coop så är det en knapp kombination som ska tryckas för att desarmera
Online så håller man E

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att hylla alla admins. Läst många inlägg och ni får ta en hel del skit. Keep up the good work.

Och nej jag fjäskar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Inget av detta har något som helst med Sweclockers BF3 server att göra.
Coop så är det en knapp kombination som ska tryckas för att desarmera
Online så håller man E

Tack så mycket.

och sry för off.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Alltså vafan, jag blir kickad typ var tredje omgång - varför?!

Permalänk
SpelClockers

12-18-2011 21:35:17 PlayerJoin AcesHigh6 joined the server
...
12-18-2011 22:34:55 PlayerLeave AcesHigh6 left the server

Kan inte hitta något som säger att du blivit kickad. Vad fick du för meddelande?

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Prison-Mike:

Haha! Ja dem utför ju ett ärofullt... jobb! LOL

Ursäkta? Skulle du vilja förklara varför du hånar någon som faktiskt ger beröm - en sällsynt företeelse idag. Jag är väldigt nyfiken på att höra ditt resonemang på vad som är skrattretande i det inlägget.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Prison-Mike:

Kan ni inte blanda B2K-banorna med vanilla-banorna? Typ varannan...?

Håller med!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

12-18-2011 21:35:17 PlayerJoin AcesHigh6 joined the server
...
12-18-2011 22:34:55 PlayerLeave AcesHigh6 left the server

Kan inte hitta något som säger att du blivit kickad. Vad fick du för meddelande?

Stod att jag blev kickad... Skumt.

Permalänk
Medlem

Även fast jag inte spelar på servern tycker jag det ni gör är verkligen hur grymt som helst! Jag skulle ALDRIG orka med allt tjafs och p12 som tror de kan ändra serverns regler/riktlinjer fast de bara är spelare där osv.
Utan folk som er skulle det tyvärr inte vara många servrar :< Kommer in lite senare idag och visa hur man absolut INTE ska spela det här spelet!
Nickar Vilvor så ni vet vem ni ska skicka arga meddelanden till sen när jag försöker visa hur man inte ska spela!

Kort sagt; fortsätt jobba lika hårt som ni gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Stod att jag blev kickad... Skumt.

EA/Dice har sagt att mer tydlig anledning ska man få vid disconnect, dock så väntar jag också på denna tydliga förklaring.
Spelet låser sig var 3-5 runda vid laddning av bana, ibland så får man testa connecta 3ggr mot en server innan man kommer in.
1-2ggr per kväll låser/hänger sig spelet, namn över squad försvinner ibland då man använder MAV.
Latens i spel ska vara fixat å man ska inte längre kunna dö bakom en vägg... KYSS DOM I A##SLET!
Var 10 gång man dör så står man bakom en vägg.

Det enda du kan göra är å verifiera att du har senaste drivrutiner ljud/grafik/mobo samt punkbuster, så mycket mer går det tyvärr inte att göra

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Haha! Ja dem utför ju ett ärofullt... jobb! LOL

Jag förstår att du inte vet hur mycket tid/jobb dom lägger ner för vår skull, om du hade förstått det. Så skulle du inte skrivit så!!

Lite som att "bita den hand som föder en" är ditt inlägg! Och det är sorgligt att se.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag förstår att du inte vet hur mycket tid/jobb dom lägger ner för vår skull, om du hade förstått det. Så skulle du inte skrivit så!!

Lite som att "bita den hand som föder en" är ditt inlägg! Och det är sorgligt att se.

Det var ju ett troll-inlägg! Lugna ner dig! Dem gör ett bra jobb, ingen snack om saken

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Håller med!

Det vore bättre; annars så blir det så att när vanilla-banorna kommer, så drar alla för att komma tillbaka ner B2K-banorna körs... Inte så roligt, så det blir bättre om man kör varannan, så att säga.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Prison-Mike:

Det var ju ett troll-inlägg! Lugna ner dig! Dem gör ett bra jobb, ingen snack om saken

Vet du vad vi gör med troll på SweC?

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är ensam inne på servern. Nån som vill spela med mig? Gogogo!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme3 | i5 4670K | Corsair 1600 MHz 8 GB | ASUS GTX770DC2-OC | Asus Xonar D1 | Samsung EVO 860 250 GB + ~ 3,4 TB lagring | Corsair HX750 | Antec P280 | Func KB-460 + QPAD 5K LE | Sennheiser PC360 G4ME | BenQ XL2411Z + BenQ G2420HDBL

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vet du vad vi gör med troll på SweC?

du bevisade precis det jag skrivit tidigare, tack

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

tror det är första gången sen serven startades som serven är tom

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

du bevisade precis det jag skrivit tidigare, tack

Denna tråden är till för diskussioner om BF3 servern, har du synpunkter på admins eller vårt sätt att sköta oss så finns flera vägar. Varsågod att skriva ett pm till widL om det gäller BF3, gäller det uppförande hos admins på sweclockers forum så går det bra att skicka feedback (se längst ner på sidan) eller personligt pm till någon av forumledarna.

Du har skrivit många inlägg som du inte framlagt någon form av argument utan rena åsikter trots flera uppmaningar från mig. Du är helt i din rätt att uttrycka åsikter som inte övergår i regelbrott vilket Mike gjorde.

Detta inlägget kommer inte att diskuteras i tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur går det med utvärderingen av övergången till singelrundor med fler tickets? Även om jag var positiv inledningsvis tycker jag att just conquest assault tjänar på att spelas i två rundor då det är roligt att både få försvara och anfalla. I vanliga conquestbanor är det inte lika viktigt men det kanske inte går att skräddarsy reglerna för varje bana.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Prison-Mike:

Det vore bättre; annars så blir det så att när vanilla-banorna kommer, så drar alla för att komma tillbaka ner B2K-banorna körs... Inte så roligt, så det blir bättre om man kör varannan, så att säga.

Å andra sidan blir det inte så kul för de som inte har b2k. Då blir de kickade varannan runda.

Visa signatur

The cake is a pie.