hjälp med skärmen gult sträck lodrät!

Permalänk
Medlem

hjälp med skärmen gult sträck lodrät!

Hej mår skitdåligt just nu skulle låna föräldrarnas laptop och då rasa en tavla ner på skärmen först märkte jag inget men när jag starta upp webbläsaren ser jag ett gult sträck lodrät på skärmen, sträcket hamnar över G:et där det står inlogGad på swec.

Har kopplar in den till en extern skärm inget sträck alltså är skärmen sönder, går det att laga pixelfelet?

Om det hjälper så blir det gula sträcket blått längst ner på skärmen

Hjälp skulle uppskattas :/

Permalänk
Medlem

Måste man skaffa ny skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skärmen har gått sönder låter det som. Inget du kan eller bör laga själv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Om du är händig går ju skärmen att byta....vet inte om det är värt det rent ekonomiskt dock, kolla på t.ex http://www.laptopscreen.com/ om de har någon skärm som passar......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Måste man skaffa ny skärm?

Ja gissningsvis, du kan ju testa att vrida och bända lite på skärmen för att se om det bara blivit glapp någonstans. Om inte det hjälper lär skärmen vara mer skadad än vad man själv kan reparera.

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rixon:

Ja gissningsvis, du kan ju testa att vrida och bända lite på skärmen för att se om det bara blivit glapp någonstans. Om inte det hjälper lär skärmen vara mer skadad än vad man själv kan reparera.

Okej det är typ en pixelrad som är paj...

Permalänk
Medlem

Morsan råkade trampa på sin skärm, lämnade in den till http://www.robertservice.se/ här i Göteborg. Han bytte den för lite dyrgt 1000:-

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem

Bor dock en några mil utanför sundsvall