Hade tänkt skaffa en ny stationär dator i mellandagarna och undrarde om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mi plocka ihop delar till en. Tänkte att istället för att sätta en budget skriva vad jag har för "krav"
- Kunna köra Photoshop CS5 utan problem.
- Blu-Ray-läsare och ska kunna spela upp en film på 50GB. Både från skiva och HDD.
- Minst två HDMI-utgångar
- USB 3.0-portar
- Optisk utgång
- SSD för operativsystem och installationer
- Kunna köra PS CS5, XBMC, µTorrent, Spotify, Google Chrome med mera samtidigt.
Hoppas någon är villig att hjälpa till.
Har redan en kopia av Windows 7 32-bit. Vill veta om det funkar eller om 64-bit är att rekommendera.
Också om interna hårddiskar är billigare än externa vill jag ha in en på 3TB och en mindre kanske 200-300 GB utöver SSD-disken.
Just nu är vanliga hårddiskar skitdyra så det ska du inte köpa om du vill ha stor lagrings plats, då är det bättre att köpa externa. Ska du spela på datorn eller är den endast gjord för photpshop och liknande??
Just nu är vanliga hårddiskar skitdyra så det ska du inte köpa om du vill ha stor lagrings plats, då är det bättre att köpa externa. Ska du spela på datorn eller är den endast gjord för photpshop och liknande??
Spelar inte. Det mest krävande jag pillar med är mediauppspelning via XBMC och PS3 Media Server. Vill som sagt kunna köra en oförminskad Blu-Ray-film på datorn.
Nu vet jag inte riktigt och vet inte vad för priser de paketen innebär, men kanske runt 5000-7000, men är lite flexibel. Lägg inga stora pengar på själva chassit. Bara det fungerar, Ser hellre att pengarna hamnar på hårdvaran.