Permalänk
Medlem

Nybygget startar inte.

Hej!

Har inte byggt ihop en dator på flera år men fick för mig att jag skulle testa på det igen.

Köpte följande delar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=102763...

Väl monterat skulle jag starta upp men den går inte igång. LED lampan fram lyser upp och fläktarna börjar snurra i en sekund när jag trycker in powerknappen men lägger sedan av.

Någon idé vad som glömts / kan vara fel?

Permalänk
Medlem

har du inte ett gammal nättagg o testa med ?

Permalänk
Medlem

har ett 350W som legat och skräpat länge men vet inte om det kan driva allt och om det kan förstöra något annat om det är kasst?

Permalänk
Medlem

Det låter som en kortis om den startar i någon sekund och sen stänger av sig själv.

Kontrollerat distanser i chassit så att dom sitter korrekt, och att inget ligger mot t.ex. moderkortet som kan orsaka en kortslutning.

Kan ju också prova att koppla ur allt från moderkortet förutom det absolut nödvändiga, ta ut alla ram-stickor förutom 1, etc etc.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forze:

Det låter som en kortis om den startar i någon sekund och sen stänger av sig själv.

Kontrollerat distanser i chassit så att dom sitter korrekt, och att inget ligger mot t.ex. moderkortet som kan orsaka en kortslutning.

Kan ju också prova att koppla ur allt från moderkortet förutom det absolut nödvändiga, ta ut alla ram-stickor förutom 1, etc etc.

Har testat plocka ut grafikkort och hårdisk ect. Samma resultat, kortslutning i moderkortet eller fel på nätagget då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodde:

Har testat plocka ut grafikkort och hårdisk ect. Samma resultat, kortslutning i moderkortet eller fel på nätagget då eller?

Jadu, något av det är det, kanske, ett test är ju att plocka ur det ur chassit, och testa om det startar utanför chassit.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Är båda "strömkablarna" kopplade till moderkortet?
För det är väll separat till Intel? En sladd till moderkortet och en brevid CPU?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Är båda "strömkablarna" kopplade till moderkortet?
För det är väll separat till Intel? En sladd till moderkortet och en brevid CPU?

Okej du kan idiotförklara mig

Missa den för det var en delbar 8Pins

Danke

Permalänk
Medlem

Men ja, där ska sitta en 20/24pin ATX kabel till moderkortet, samt en 4 alt 8pin 12v kabel bredvid processorn.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Gott att jag kunde hjälpa
En polare hade exakt samma problem, så det var det första jag tänkte på när jag läste din tråd

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Nätagget kan vara paj i värsta fall hände samma sak när jag monterade ihop min kusins data

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2ghz \ ASUS M4A785TD-V EVO \4x Kingstone 1600Mhz 2GB \ ASUS DirectCU II 6950 1GB \ Fractal Design 650W Newton \ Fractal Design Define R3 (Modad)