Ännu en gammal gamer i behov av råd

Permalänk
Medlem

Ännu en gammal gamer i behov av råd

Tjena folket.

Jag har äntligen fått tummen ur röven och bestämt mig för att köpa in en ny laptop, men med tanke på vilken jungel det är så tänkte jag be om lite råd. Jag ska försöka vara så tydlig med vad den kommer användas till och vad jag vill ha så ni som kan detta kan ge mig råd .

Dator :
- Laptop 15”
- i5 – i7 processor
- 4-8 GB DDRM

- Bra grafikkort som klarar av nya spel och saker som kommer komma under den kommande året (behövs inte vara på bästa grafik, bara de flyter och jag kan lalla runt utan att störa mig på något lagg)

- Hårddisk med 7200rpm, lagringskapacitet är inte så viktigt. 500GB räcker.
Kanske lite tystare och kallare dator, men absolut inget måste.

Prisklass :

6000-7000 (Gärna en dyrare dator med någon rabatt kod som drar ner den till min prisnivå)

Användningsområden :
Jag är en gammal gamer (wow, cs, diablo2, wc3, e.t.c) som inte spelar så mycket mer men antagligen installera diverse spel jag känner för att köra lite då och då.. Förhoppningsvis aldrig wow igen dock Men skyrim, bf3 e.t.c

Förutom detta så är jag en vanlig användare. Jag ser på filmer, surfar rätt mycket och streamar saker.
Jag vill gärna kunna se filmer i 720/1080p utan att datorn dör som min nuvarande gör.

Jag hatar lagg och andra fördröjningar på grund av överbelastning, och detta är den största faktorn att jag tänkte lägga så mycket, då jag tror att den dator i 4000:- hade ”klarat av” det mesta jag vill göra men jag tänkte slå på lite större.

Jag hittade denna datorn på CDON ;
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt683_intel_i5-2410m_6gb_500...

Som jag tyckte verkade tipptopp och sen hörde jag något om en rabattkod som drog ner priset med 15% men kan inte få den att funka (SWECNOV?)

Annars tittade jag på denna ;
http://www.webhallen.com/hardvara/140462-msi_ge620dx-462ne-i5...

Men det känns onödigt att lägga mer pengar för en sämre dator om man kan få den på CDON för 6300~ med rabatten.

Sen vet jag inte om MSI är det bästa valet då det verkar vara delade meningar om grafikkorten e.t.c Men det kanske gäller mer för höganvändare som vill köra på max upplösning och inställningar i nya spel.

Sen kan jag tillägga att om du hittar en dator på CDON är det ett stort pluspoäng då min vän jobbar där och kan ge mig bra rabatter

Så där står jag just nu, jag tar gärna emot förslag på helt andra datorer och hoppas att eran expertis kan hjälpa mig i mitt val 

Tack på förhand!

Visa signatur

"Never Trust anything that can think for itself if you can't see the brain thats behind it"

- Arthur Weasley -

Permalänk
Medlem

Har för mig att rabattkoden gällde fram tillomed den 20dec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooljbo:

Damnit! Därför det inte funka. Finns det ingen ny?

Visa signatur

"Never Trust anything that can think for itself if you can't see the brain thats behind it"

- Arthur Weasley -

Permalänk
Medlem

Har 3 rabatt koder på dell. 25% rabatt för alienware m17x och m14x sen en 15% rabatt på alla dell datorer om du vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooljbo:

Skrivet av FknDemo:

Har 3 rabatt koder på dell. 25% rabatt för alienware m17x och m14x sen en 15% rabatt på alla dell datorer om du vill ha

Fan va snällt, tack så mycket!

Jag kollade på Alienware dock och jag vet inte om det är för mig. Känns lite överprisade men jag kanske är ute och cyklar?

Visa signatur

- Arthur Weasley -

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Hur fick du tag i dom?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Hur fick du tag i dom?

undrar samma sak.

har datorn som du länkade till på cdon. Mw3 och SWTOR spelar jag flytande på max, skyrim fick jag sänka på.

edit: bara fråga om det är något du undrar om datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Toolbox:

undrar samma sak.

har datorn som du länkade till på cdon. Mw3 och SWTOR spelar jag flytande på max, skyrim fick jag sänka på.

Fan jag vill köpa den men rabatt koden är utgången enligt CDON så då ligger den på 8500:- istället... Lite över vad jag ville lägga

Visa signatur

- Arthur Weasley -

Permalänk

varför vill du ha en laptop att spela på? Skall du spela på en laptop så är det Asus eller MSI....eller som du nämnde överprisade Alienware som gäller. Personligen tycker jag att de är för dyra...köpte en gång en laptop för spel....Fujitsu Siemens Amilo 1546 Xi (faktiskt identisk med en Alienware model)...inget höjdarköp!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

varför vill du ha en laptop att spela på? Skall du spela på en laptop så är det Asus eller MSI....eller som du nämnde överprisade Alienware som gäller. Personligen tycker jag att de är för dyra...köpte en gång en laptop för spel....Fujitsu Siemens Amilo 1546 Xi (faktiskt identisk med en Alienware model)...inget höjdarköp!

Haha, jag är en bekväm människa antar jag

Vill kunna dra med den när jag jobbar i Stockholm eller ligger i sängen/soffan. Jag kommer inte spela så mycket på den vill bara att jag ska kunna göra det smärtfritt när jag väl känner för det.

Jasså? Vad var det du blev missnöjd med?

Visa signatur

- Arthur Weasley -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Undrar hur det kan komma sig.

Din budget är nog lite låg då det mest är Asus och MSI som har "grafikkort för spel" Ett 560m är väl i lägsta laget om du ska spela BF3 och ska du upp till ett 570 är du way over budget tyvärr. Om du tvunget ska ha en laptop så får det nog bli en Asus / MSI med i5 och 560M med rabatkod eller bra erbjudande.

Billigaste med i5 och 560m på prisjakt är en MSI för 8490kr. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s81513995&cols=1584,17,...

En bit ner ser du prestandagraf mellan bl a 460, 560 och 570. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Eldis:

Haha, jag är en bekväm människa antar jag

Vill kunna dra med den när jag jobbar i Stockholm eller ligger i sängen/soffan. Jag kommer inte spela så mycket på den vill bara att jag ska kunna göra det smärtfritt när jag väl känner för det.

Jasså? Vad var det du blev missnöjd med?

Värmeproblem...ingen drivrutinsupport (mestadels grafikkortet)...blev efter ett tag en väldigt dyr surfmaskin:)
Hade du haft den i famnen när du ligger i soffan och spelar så hade det blivit stekt korv det kan jag lova:) Hade passat till ditt nick...Eldis!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Värmeproblem...ingen drivrutinsupport (mestadels grafikkortet)...blev efter ett tag en väldigt dyr surfmaskin:)
Hade du haft den i famnen när du ligger i soffan och spelar så hade det blivit stekt korv det kan jag lova:) Hade passat till ditt nick...Eldis!

Wow helt seriöst, du refererar till teknologi som är, 7 år? gammal? Samt att säga att det är jämförtbart med alienware är bara brutalt fel. Kanske i 2006. Vid övergången till platt TV var det löjligt att köpa en sådan. kostade 100K + och var mycket sämre bild kvalitet än en gammal god fetburk tv.

Värmeproblemen är lösta i alla seriösa tillverkare av gaming laptops. Sedan är det helt sunt förnuft att du ALDRIG sätter för luftintagen på en laptop. Dvs direkt på säng, soffa, kläder etc. då använder du en laptop kylare / hållare.

MSI, ASUS, Clevo och Alienware är väll de mest seriösa och pålitliga gaming PCerna ute idag. Så fort du har bytt till laptop går du aldrig tillbaka. Fortfarande har dock laptops en stor akilleshäl. Priset.

Mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

Wow helt seriöst, du refererar till teknologi som är, 7 år? gammal? Samt att säga att det är jämförtbart med alienware är bara brutalt fel. Kanske i 2006. Vid övergången till platt TV var det löjligt att köpa en sådan. kostade 100K + och var mycket sämre bild kvalitet än en gammal god fetburk tv.

Värmeproblemen är lösta i alla seriösa tillverkare av gaming laptops. Sedan är det helt sunt förnuft att du ALDRIG sätter för luftintagen på en laptop. Dvs direkt på säng, soffa, kläder etc. då använder du en laptop kylare / hållare.

MSI, ASUS, Clevo och Alienware är väll de mest seriösa och pålitliga gaming PCerna ute idag. Så fort du har bytt till laptop går du aldrig tillbaka. Fortfarande har dock laptops en stor akilleshäl. Priset.

Mvh

Tack för tipsen! Uppskattas jätte mycket

Om du var i min sits med min budget, vilken dator hade du siktat på då?

Visa signatur

- Arthur Weasley -

Permalänk
Skrivet av Eldis:

Tack för tipsen! Uppskattas jätte mycket

Om du var i min sits med min budget, vilken dator hade du siktat på då?

Hade siktat på en laptop med 560M grafikkort i. Släng iväg ett mail CDON säljsavdeling / ring dit och säg att du är intresserad av PCen och referera till rabatt koden. Kanske dom kan hjälpa dig endå? MSI har fått bra feedback, har själv aldrig haft någon men hade rekommenderat denna då den ligger runt din budget.

mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

Hade siktat på en laptop med 560M grafikkort i. Släng iväg ett mail CDON säljsavdeling / ring dit och säg att du är intresserad av PCen och referera till rabatt koden. Kanske dom kan hjälpa dig endå? MSI har fått bra feedback, har själv aldrig haft någon men hade rekommenderat denna då den ligger runt din budget.

mvh

Jag tar och gör det, kanske kan mygla in lite rabatt på datorn om man är charmig

Tackar så mycket!

Visa signatur

- Arthur Weasley -