Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag vet precis hur de tänkt, de har nämligen berättat det. Ultra är en preset med minimala men krävande förbättringar som de stoppat in just för att de med dubbla eller trippla grafikkort skall ha nånting kvar att höja. Den officiella rekommendationen för ultra är två(2) stycken Geforce 580. Sen att alla Jan Banan inbillar sig att de får större e-penis av att genomlida ultra på sina budget-gfx är ju bara deras eget problem.

Som jag garvade när jag läste detta Och så sant det är, många som kör på Ultra fast dom inte ska, och istället för att sänka till High/medium så får dom huvudvärk!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Lääget

Måste säga att jag tycker Bf3 är ett jävligt roligt spel och slår många andra på fingrarna när det gäller mångsidig spelstil, inte många fps du har så mkt olika val efter vad du behagar att göra för dagen.
Men jag måste tyvär hålla med om att dom haft en knakig start med mkt problem disconnects osv men blir bättre för vardag, origin är inte heller speciellt optimerat men för dom som var med när steam var nytt så var det inte heller en dans på rosor. Gilla läget

Har även jag som otroligt många andra problem med fpsen i spelet, i7 2600k prolle som går i 4,4ghz 16gb vengance ram ati 6970 och ligger på runt 50-60 fps (high) , men kan vara drivrutiner eller moderbordet som inte tycker jag är värd mer. dock inte speciellt stor grafik skillnad så för min del går det bra att fast spela på medium med ett bra flyt istället för att köra ultra och bli förbannad för att jag laggar till och bli dödad varje gång jag springer in i ett rum och har läge att plocka 5 pers.

dedikerade servrar hade varit önskvärt

Tack för mig

Visa signatur

andersson

Permalänk

Spelet tycker jag är bra, men jag hoppas Dice förbättrar förstörings-möjligheterna i någon framtida update.Vi kanske får vänta något år på en rejäl uppdatering.
Dock så är de andra spelarna hemska om du inte går in på rätt server. Teamplay finns inte på många servar och det förvärras av att Dice av någon jävla anledning inte lagt in voice chat. Spelar man med några vänner på en bra server blir det mycket roligare.

Swec servern ska tydligen vara bra men har ej B2K än så har inte spelat där mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Jag sitter på:
AMD 955 @ 4 ghz

XFX 6850

4 GB ddr2 800 mhz ram.

Tyvärr kan man inte förvänta sig mer av denna rigg, speciellt ett grafikkort i lågbudgetklassen räcker inte för BF3 helt enkelt. Uppgradera till HD6970 så skall du få se på bra framerate!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Tyvärr kan man inte förvänta sig mer av denna rigg, speciellt ett grafikkort i lågbudgetklassen räcker inte för BF3 helt enkelt. Uppgradera till HD6970 så skall du få se på bra framerate!

Ursäkta, men nu måste jag hosta lite igen. Sen när är 6850 ett "lådbudgetklass"? Ok, jag som trodde att det var dit deras 64/65-serier hörde. Om något så skulle jag kalla det "lägre mellanklass", den bedömningen är subjektiv. Men att kalla det lågbudget är nog lite väl hårt.

Och visst räcker ett 6850, det duger utmärkt på low/medium beroende på hur fps-kåt man är.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

köp en ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

köp en ny dator.

Mer att han behöver mer ram...

Och som många redan sagt, du kan inte jämföra SP med MP!
Vill du köra MP med bra fps "maxat" så får du köra 8man istället för 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Nu måste jag bara skriva av mig lite.

Skaffade Battlefield 3 för ett par månader sedan och måste säga att jag är grymt besviken på spelet.

I single player spelar jag på högsta inställningarna med över 70 fps konstant men i multiplayer spelar jag med knappt 30 fps med allt på low.

Tycker också att DICE har gjort ett otroligt dåligt jobb med uppdateringar till spelet, kan fortfarande inte spela klart mission 5 med polare i Co-Op för precis i slutet så krashar spelet, samma ställe hela tiden och nej jag har provat en jävla massa olika drivrutiner till grafikkortet men inget funkar.

Vill också säga att Frostbite 2 motorn när det gäller förstörelse är ju ett skämt.

I Batllefield Bad Company 2 så kunde man ju förstöra i princip allting även i multiplayer, men här kan du ju knappt röra något. Finns ju en sjuhelvetes massa väggar och skydd man inte kan förstöra vilket är ju helt värdelöst.

Har även problem med att på vardags kvällarna hitta infantry Only servrar med vanliga conquest igång, nu när jag kollade sist så stod det att det inte fanns några alls.

Innan ni totalt skriver ihjäl mig så vill jag bara säga att jag älskar Battlefield serien. Det är bara så att 3:an var en besvikelse i mina ögon.

<tjo, ska inte klanka ner för mycket på vad du skriver. Men dice jobbar som FAN med patcher på server sidan vilket leder till stora förbättringar för oss som sköter serverna. sen att dom inte uppdaterar lika mycket till gemene man är inte en så stor grej, då dom styr en hel del från serversidan som kan i bf2 fick i en patch. förstörelsen är nerställd rätt mycket, dock vet vi inte om Ea/dice kommer öka den men vi hoppas dom drar på lite i samma takt som dom får serverstabiliteten att funka.

Men vi får se vad som händer mot sommare, kanske kan dom komma in i matchen och sluta tramsa med vapnen och rätta till det viktiga först

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Mer att han behöver mer ram...

Snälla någon, vad är det med Swec och denna Ram-hysteri? Är minnet inte för slött, ja då är det för lite - jag förstår inte?

Finns inget spel idag som kräver mer än 4GB ram. Såvida du inte video-redigerar etc. så är det inte nödvändigt med mer än 4GB (går ju alltid att stänga ned de 100 porr-siterna i bakgrunden). Sen är det så billigt idag, så att köpa 8GB är ju standard vid uppgradering - men det är en helt annan sak.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Snälla någon, vad är det med Swec och denna Ram-hysteri? Är minnet inte för slött, ja då är det för lite - jag förstår inte?

Finns inget spel idag som kräver mer än 4GB ram. Såvida du inte video-redigerar etc. så är det inte nödvändigt med mer än 4GB (går ju alltid att stänga ned de 100 porr-siterna i bakgrunden). Sen är det så billigt idag, så att köpa 8GB är ju standard vid uppgradering - men det är en helt annan sak.

Som du säger; webläsare och bf3 igång samtidigt så kan du mycket väl dra mer än 4gb, själv ligger jag på 5.5Gb när jag spelar.
Ochså som du säger ram är billigt, det räcker ju att du lägger dig på 80% av ramminnet för att det ska dra ner datorprestandan(egen erfarenhet).

Sen om TS kör 4gb i 800MHz så gör ju inte det saken bättre.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Som du säger; webläsare och bf3 igång samtidigt så kan du mycket väl dra mer än 4gb, själv ligger jag på 5.5Gb när jag spelar.
Ochså som du säger ram är billigt, det räcker ju att du lägger dig på 80% av ramminnet för att det ska dra ner datorprestandan(egen erfarenhet).

Jag ligger på ca 3,6gb när jag spelar. Då har jag använt ca 1,8gb innan jag startat spelet.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Som jag redan förklarat är hastigheten irrelevant, det flaskar inte. Har du bevis för påståendet så kom fram med det. Skillnaden är inte direkt märkbar, samt att han måste byta även moderkort för att byta ram (vilket kan bli rätt dyrt och utan direkt märkbart resultat).

Och du får gärna ta en Screen på när du kommer upp i över 4GB användning, själv har jag då aldrig lyckats. För tillfället har jag: 5 tabbar chrome, MPC, WMP, MSN, Skype, TS och TS-server m.m. igång när jag spelar BF3 - aldrig att jag blivit varnad för att jag har för lite ram ledigt.

Skrivet av The Sweeper x:

Jag ligger på ca 3,6gb när jag spelar. Då har jag använt ca 1,8gb innan jag startat spelet.

Jag gick ifrån 2.24GB till 3.6GB när jag startade BF3 (kollade noggrannare nu när jag bytte server), med ovanstående program gång i bakgrunden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av scienta:

Jag gick ifrån 2.24GB till 3.6GB när jag startade BF3 (kollade noggrannare nu när jag bytte server), med ovanstående program gång i bakgrunden.

Jag tror att windows anpassar program efter hur mycket minne man har kvar. Det märkte jag när jag körde med bara 2gb minne på 64bit vista, plöstligt så använde systemet mindre minne. Kan tänka mig att om man har 8gb minne så passar systemet på att inte snåla eller nått sånt (som jag tolkar det).

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Jag tror att windows anpassar program efter hur mycket minne man har kvar. Det märkte jag när jag körde med bara 2gb minne på 64bit vista, plöstligt så använde systemet mindre minne. Kan tänka mig att om man har 8gb minne så passar systemet på att inte snåla eller nått sånt (som jag tolkar det).

Det förstås! Vi får nog ändå kalla det för en subjektiv uppfattning hur mkt minne som behövs, men till just spel så krävs det inte mer än 4GB idag (vilket du och jag nu kunnat konstatera).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja testade ja starta bf3 i 1680 upplösning och totala användningen för min brors dator : 1680x1050, Ultra, HD 6970 2GB, W7 64Bit, 4GB RAM
Conquest Large: Grand Bazaar 62/64, SweClockers Server

Windows Task Manager
RAM:
BF3: 1.600 MB
Punkbuster 5 MB
Origin: 71 MB
EA Core Server: 5 MB
Chrome: 130 MB

Totalt RAM: 1.811 MB tar bf3 men så lägger man till 1gb för windows och brandväggar och dörrar så klarar man sig galant på 4gb.. kör man på low-medium ännu lägre

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Tycker inte den är missvisande för det var fler delar jag gnällde på, varav en av dem handlade om att min dator får dålig fps i multiplayer. Läser ingen här eller ?

Jag nämnde även att förstörelsen är ett skämt, dåligt men infantry only servrar och att dem fortfarande inte lyckats fixa en patch som ordnar mitt problem med mission 5 i co-op, det är fler än jag som har problemet har jag läst.

såg du gnällde på frostbite 2 motorn och förstörelsen..dock är motorn bättre än förra frostbite..MEN dice har valt att behålla byggnaderna hela för att det ger ett roligare spel då det finns skydd genom hela rundan. tyckte det var lite tråkigt i början oxå..men man blir van samt inser att det är trevligt med hela byggnader

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Tycker inte den är missvisande för det var fler delar jag gnällde på, varav en av dem handlade om att min dator får dålig fps i multiplayer. Läser ingen här eller ?

Jag nämnde även att förstörelsen är ett skämt, dåligt men infantry only servrar och att dem fortfarande inte lyckats fixa en patch som ordnar mitt problem med mission 5 i co-op, det är fler än jag som har problemet har jag läst.

Som svar på ditt citerande! Jo. jag tycker fortfarande att din titel är missvisande!! /kraftigt missvisande)

Sen att du gnäller på andra delar hör inte hit! Vi läser "BF3 Dåligt" sen att du menar något annat, är en helt annan sak!! Typ som "jag hör vad du säger men jag förstår inte vad du menar" Om du fattar Tänk ut bättre passande titel nästa gång du skapar en tråd!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag har en Phenom II X3 720 BE, tre kärnor alltså. 4GB 1333 MHz DD3, ett gammalt Radeon 4890 och tycker att spelet är spelbart på medium åtminstone (1680x1050). Ligger på runt 40FPS åtmintone. Kanske att det droppar ner lågt ibland, men det är ok! Inget fel på spelkänslan på en gammal dator det vill säga.
Spelet är svårt om man inte kör med folk i squad, om man inte har bra kommunikation i vent t.ex... Jag gillar ljudeffekterna och den otroliga rymd som de stora conquestbanorna har. FPS är definitivt inte min favoritgren, men jag kan inte låta bli att spela helt enkelt.
Kommer dock införskaffa ett 6950 inom en snar framtid!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja säga att om jag kör singel 6850 med ett av mina 6850 i 1920*1080 på medium preset så ligger jag stabilt runt 55-70 fps, sen med cf aktiverat går det inte då prOllen inte orkar med haha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meandra:

Förstår faktiskt inte allt detta gnäll. BF3 är ju tokigt roligt och snyggt. Tjatet om att det är för tungt på ultra köper jag inte. Det är sjukt snyggt redan på high och sen är det väl bra att någon utvecklar spel som verkligen drar hårdvaran till gränsen. För den som vill och har råd går det ju...

Hade problem med att bli nedkopplad första dagen men det löste sig genom att stänga av UpNP i routern. Sen har jag inte sett trubbel överhuvud taget, flyter fint som snus och mina 2 stenålders GTX460 driver runt det på High med stadiga 70FPS. Har man inte roligt på Karkand i BF3 vet jag inte vad man tycker är skoj

Om du drar ner BF3 på low så ser du ändå att det är riktigt snyggt gjort, grafiskt.. Nästan bättre än vad Call of duty är på high.

Skrivet av Aphex:

Jag vet precis hur de tänkt, de har nämligen berättat det. Ultra är en preset med minimala men krävande förbättringar som de stoppat in just för att de med dubbla eller trippla grafikkort skall ha nånting kvar att höja. Den officiella rekommendationen för ultra är två(2) stycken Geforce 580. Sen att alla Jan Banan inbillar sig att de får större e-penis av att genomlida ultra på sina budget-gfx är ju bara deras eget problem.

Är ju status vettdu Precis som det var status att "maxa Crysis" back in the day of 2008. Själv så kör jag en mix mellan high/ultra med min dator i sign och FPSen är hyfsat stabil.

Skrivet av WijK:

BF3 är som sämst när man skjuter en fiende i huvudet och förväntar sig att han ska dö direkt.

För det är ju så mycket bättre att Call of dutys hitbox för huvudet sträcker sig ett par CM ovanför huvudet och ner till skrevet på sina modeller? Ett problem spelet har haft sedan lanseringen av vCod..

Skrivet av legonator:

Din titel är helt klart missvisande. Det är inte BF3/Dice som är "dåligt" utan det är dina förväntningar på vad din dator ska klara som är boven i dramat. Din rigg klarar ev. av BF3 i Medium som max men att du tolkar singleplayers prestanda som att den skulle vara exakt den samma i Multiplayer tyder bara på brister på flera plan. Av de "fel" som du radar upp så är det flesta bevis hos brister just hos dig och din rigg. Antal serverar som är uppe? Inte dices fel eftersom de lägger inte upp serverar. FPS drop? Din riggs fel eftersom den inte är kraftig nog speciellt GPU:n.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Ultra94:

bf3 har sina nackdelar inget spel är ju perfekt på alla punkter. Nackdelarna i bf3 (enligt mig) är att banorna är ganska dåliga samt att det inte är så nybörjar vänligt +att det finns en massa buggar tex om två flygande fordon krockar så blir det inte som man föväntar sig. dom kan ibland studsa på varandra. En annan nackdel med bf3 är att man måste använda origin för att spela det. Origin är skräp om man jämför med steam. Men origin är nytt det kanske blir bättre med tiden. men förutom dessa detaljer så tycker jag att bf3 är det bästa spelet som släpptes 2011.

Skrivet av Andersson_00:

...origin är inte heller speciellt optimerat men för dom som var med när steam var nytt så var det inte heller en dans på rosor. Gilla läget

Origin har ju funnits i 7(!) år nu men under ett flertal andra namn (EAD, EAL, EADM). Med tanke på det så tar det nog minst ett århundrade innan dom kommer upp till Steams nivå (som även det fortfarande har vissa jobbiga problem imo). Steam har förövrigt funnits i 9 år.

Skrivet av Andersson_00:

dedikerade servrar hade varit önskvärt

BF3 har väl dedikerade servrar?

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Din titel är helt klart missvisande. Det är inte BF3/Dice som är "dåligt" utan det är dina förväntningar på vad din dator ska klara som är boven i dramat. Din rigg klarar ev. av BF3 i Medium som max men att du tolkar singleplayers prestanda som att den skulle vara exakt den samma i Multiplayer tyder bara på brister på flera plan. Av de "fel" som du radar upp så är det flesta bevis hos brister just hos dig och din rigg. Antal serverar som är uppe? Inte dices fel eftersom de lägger inte upp serverar. FPS drop? Din riggs fel eftersom den inte är kraftig nog speciellt GPU:n.

Tack! Konstigt att jag fick vänta tills i princip den sista posten för att hitta någon som skrivit så som jag kände när jag lästa TS's inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag personligen har knappt rört.multiplayer FPS sen BF1942 och är en SP RPG spelare men min dam gav mig.BF3 på eget initiativ i födelsedagspresent i december (kul när damen lägger lite tid att läsa.om spel och tyckte att det verkade bra för det var inget jag sagt att jag ville ha).

Men som sagt från att knappt spelat FPS till att spela det här.är jag väldigt nöjd med spelet och tycker det är väldigt roligt, nu har jag inte spelat jätte mycket, men har 55H playtime med störstadel assult, men spelar engineer när man är i ett lag som är värdelösa på att ta tanks samt helikoptrar (när motståndarna är äkligt bra på dem fordonen och det egna laget inte gör något åt saken).
Sen kör jag nästan uteslutande conquest och tycker det är roligast

Jag tycker det är ett kul spel och timmarna flyger, men jag är inge bra på flygplan och theran highways eller vad banan heter är min sämsta bana för jag tycker jag blirplockad av krypskyttar vart jag än är Men tanks är jag hyfsad på

Och för att inte vara en fps spelare så tycker jag att jag gör bra ifrån mig och ligger aldrig under mittsträcket i laget efter varje runda
Så summa summarum underbart roligt spel och inte mycket jag stör mig på förutom obalanserade lag ibland och små svordomar när snipers plockar mig gång på gång

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Alla gnäller så otroligt mycket, börjar bli jävligt irreterande. Folk har för höga förväntningar på allt nuförtiden. Slappna av och försök att ha kul istället för att klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaning F3ver:

Alla gnäller så otroligt mycket, börjar bli jävligt irreterande. Folk har för höga förväntningar på allt nuförtiden. Slappna av och försök att ha kul istället för att klaga.

Jag vet vad du menar! Men låt dom gnälla. Det är ett faktum att vi kommer aldrig att slippa gnällisarna, hur bra det än är!!
Sen att TS hade problem med datorn och valde ett tråkig titel, är en annan historia!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Folk tycker olika.
Jag tycker detta spelet är det bästa i år, lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaning F3ver:

Betalar man 449:- för BF3 förväntar man sig lite grann, om det kostat 99:- hade det varit ok.

Skrivet av Noobenu:

Folk tycker olika.
Jag tycker detta spelet är det bästa i år, lätt.

Det är det bästa hittills men det går få mycket bättre, varför man medvetet begränsar saker i BF3 fattar jag inte och dessa jävla fusk som många kör med är skitdåligt att dom inte kunde förhindrat bättre eller det kanske var meningen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av legonator:

Nu måste jag bara skriva av mig lite.

Skaffade Battlefield 3 för ett par månader sedan och måste säga att jag är grymt besviken på spelet.

I single player spelar jag på högsta inställningarna med över 70 fps konstant men i multiplayer spelar jag med knappt 30 fps med allt på low.

Tycker också att DICE har gjort ett otroligt dåligt jobb med uppdateringar till spelet, kan fortfarande inte spela klart mission 5 med polare i Co-Op för precis i slutet så krashar spelet, samma ställe hela tiden och nej jag har provat en jävla massa olika drivrutiner till grafikkortet men inget funkar.

Vill också säga att Frostbite 2 motorn när det gäller förstörelse är ju ett skämt.

I Batllefield Bad Company 2 så kunde man ju förstöra i princip allting även i multiplayer, men här kan du ju knappt röra något. Finns ju en sjuhelvetes massa väggar och skydd man inte kan förstöra vilket är ju helt värdelöst.

Har även problem med att på vardags kvällarna hitta infantry Only servrar med vanliga conquest igång, nu när jag kollade sist så stod det att det inte fanns några alls.

Innan ni totalt skriver ihjäl mig så vill jag bara säga att jag älskar Battlefield serien. Det är bara så att 3:an var en besvikelse i mina ögon.

Jag upplever också att det är skillnad på att spela single player och att spela multiplayer, multiplayer är mer krävande, det sugs mer av fpsen.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Skrivet av legonator:

Jo det tror jag säkert att det gör men just det att spela med mer än dubbelt så mindre fps i mp än i sp är irriterande

Det är ju ditt fel i sådana fall! Det är ju knappast en monster-burk du sitter på... Uppdatera komponenterna och sluta gnälla!

Permalänk

Det jag absolut hatar med Battlefield 3 är spawnsystemet. Det går inte att köra t.ex. Kharg Island eller Noshahr Canals eftersom man ständigt spawnar bakom/framför någon.