Beställde en dator från greattech.se, ångrade mig men får ändå betala runt 1k

Permalänk
Skrivet av Seriously:

Måste bara säga att detta var trevlig läsning och dessutom mycket snyggt agerat av Greattech som tar åt sig av kritiken! För övrigt är ju 15 dagar ganska normalt för leverans av en dator. Jag vet dem som fått vänta mycket längre än så på leverans från de s k giganterna (som det talas flitigt om, bl a i denna tråd)

Min Dator från komplett kom till posten 3 dagar efter beställning så jag håller ej med dig.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Tror inte greattech hade aggerat som dom hade om dom inte hade hittat denna forum tråden. Efter allt jag har läst och tolkat efter denna tråden så e min slutsats att greattech är skit precis som alla andra säger och detta ska föras fram så varken jag eller ingen jag känner kommer handla i den skit butiken igen.

greattech Lycka till

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Inledningsvis tycker jag att det är väldigt intressant att folk har satt sig och läst lagtext och därefter gjort en tolkning. Jag tänker då främst på kravet på specialitet vad gäller varan. Det slog er aldrig att ni faktiskt inte överhuvudtaget tycktes försöka utröna EXAKT vad lagstiftaren har menat med formuleringen?

Lagtext är medvetet luddigt formulerad och kan inte alltför ofta läsas och förstås rakt av. Därför vill jag att vi alla kan komma överens om att tills någon ostimulerad sate går igenom tillgängliga juridiska källor. Alltså, Aphex. Det kan ju faktiskt rent teoretiskt vara som så att lagstiftaren har nöjt sig med deras nivå på information. Nog för att svensk konsumenträtt har en anda bestående av blöja och napp från staten till folket (vilket då talar för att deras informationsplikt inte är uppfylld).

Min poäng är. Sluta fara runt med lagar hit och dit utan att faktiskt se till hur de BÖR och HAR tillämpats. Potentiell kvacksalvarjuridik är fruktansvärt jävla oansvarigt. Nu ska jag återgå till att läsa min torftiga litteratur och kommer att återkomma med praxis och lite lagmotiv etc. Detta givet att jag känner att det överhuvudtaget är värt det.

13 åringar som köper datorer till priset av en tröja och sedan skriker ut på forum där lynchmobben väntar ger mig en känsla av äckel.

Nog för att du kan ha en poäng någonstans, men vad som torde äckla dig ändå mer, är faktumet att du ger dig in i diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

TS kanske ska läsa på lite alternativt fråga sina föräldrar innan han köper saker på nätet. Ångerrätten handlar om att du har rätt att ångra köp av varor, men monteringen är ingen vara utan snarare en tjänst, och då är det något helt annat. Självklart har greattech rätt att kräva dig på de kostnader som de tagit på sig genom att bygga datorn.

Trött på sådana här trådar där konsumenten tror sig ha alla möjliga rättigheter, men så är det inte. Och företaget blir inte automatiskt ett skitföretag för att man inte vill visa goodwill.

Du har inte inte lyckats med att ta del av informationen som getts i denna tråd, reflektera över den, för att sedan komma med en seriös slutsats. Läs om från början så förstår du varför du inte har fattat galoppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Min Dator från komplett kom till posten 3 dagar efter beställning så jag håller ej med dig.

Håller ej med mig på vilken punkt? Att 15 dagar inte skulle vara normal leveranstid för en dator [som byggs på beställning]? Det är väl självklart att det även kan gå snabbare än så. Om det var en dator som fanns i lager (t ex en bärbar) så är jag inte alls förvånad, men om det var en dator som byggdes på beställning måste jag säga att det var mycket snabbt agerat från Kompletts sida. Det är ju ändå en del procedurer i det hela: beställning, bekräftelse, montering, test, paketering, överlämnande till Posten och slutlig leverans på 3 dagar.

Senast jag beställde fick jag vänta ca 10 dagar. Komplett själva skriver väl något i stil med att montering osv tar ca 5 dagar, Inet 8-10 dagar, Dell 7 arbetsdagar eller mer, Greattech upp till 15 arbetsdagar... Ja, i ganska många fall är du uppe i nästan 15 dagar, men förhoppningsvis går det fortare än så

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Tur att TS sökte stöd här annars hade han alltså blivit blåst så det bara visslar om det.

Nu läste det sig dock, så det känns lämpligt att citera Helge Skoog ur kockprogrammet Masterchef - Då var det slutvisslat sa lappen och skär av sig överläppen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Rickard11:

Så bara för att varan är lagerförd innebär det att hela köpet ska gå att ångra? Nej.

Framgår ju rätt bra också i produktbeskrivningen att datorn monteras av företaget.

- Datorn levereras monterad och funktionstestad inkl drivrutiner/tillbehör.

I regel gäller ångerrätt på ordinarie lagerförd vara ja.
T.ex. på Inet Taurus som är färdigkonfigurerade, monterade, installerade och lagerförda. (Lite så som man får intrycket av att denna datorn är.)

Om Greattech ville göra det tydligt att datorn först monteras vid beställning (dvs att man köper tjänsten "montering") så borde det framgå.

Beställer du en HP, Taurus, Dustin PC eller ASUS är den också "monterad och funktionstestad inkl drivrutiner/tillbehör."

Ångerrätten är undantagen tjänster och specialbeställda varor, jag skulle definitivt vilja påstå att Greattech inte informerar tydligt på något sätt att denna dator är specialbeställd eller att monteringstjänsten görs först vid beställningstillfället.

Komplett PC byggs enligt dem själva på beställning (förmodligen bullshit men säkrar dem från att behöva oroa sig för ångerrätt) men de kommunicerar iaf detta tydligt:
"Din Komplett PC byggs på beställning. "
De visar heller inte att de lagerför varan.

Tycker distinktionen är ganska solklar.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rivendell:

Ja, det borde ju vara så, enligt den svenska lagen:
9 § Konsumenten har rätt att frånträda distansavtalet (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 10 § (ångerfrist). Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 10 §. (Man behöver inte ange något skäl till att ångra sitt köp. Ångerrätt kan t.ex. vara bra vid t.ex. döda pixlar som inte täcks av pixelgarantin och vanligen endast medför prisavdrag vid reklamation)

Inte helt korrekt, är det något du specialbeställer låt säga en måttsydd kostym, en produkt med ditt namn ingraverat osv så är det inte säkert att du har rätt att häva köpet då dem inte kan sälja vidare den personaliserade varan till nästa person.

Permalänk
Medlem

5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.

Permalänk
Medlem

Här tolkar man visst lite som man vill? när det ska betalas lipar man och sprider dåliga rykten om företaget?

Får mig att tänka på damen i USA som stämde tillverkaren av husbilen eftersom de inte skrivit att bilen inte kör själv när man sätter på Cruise control.

Synd att företaget inte stod på sig bara, nu fick ts behålla veckopengen utan att lära sig läxan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av X00L:

5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.

Det framgår tydligt i tråden att det hon beställde inte skulle ändras ö.h.t.

Jag har läst tråden, och jag tycker att det verkar som att dessa datorer är färdigbyggda. Greattech försöker bara slippa ångerrätten.

Alternativt så byggs dom på beställning, och då måste det förtydligas att man förutom hårdvaran köper den tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Här tolkar man visst lite som man vill? när det ska betalas lipar man och sprider dåliga rykten om företaget?

Får mig att tänka på damen i USA som stämde tillverkaren av husbilen eftersom de inte skrivit att bilen inte kör själv när man sätter på Cruise control.

Synd att företaget inte stod på sig bara, nu fick ts behålla veckopengen utan att lära sig läxan...

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore bättre om du skrev vad du ser som en feltolkning.

Vad borde "läxan" vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det vore bättre om du skrev vad du ser som en feltolkning.

Vad borde "läxan" vara?

Vad tror du själv?
Självklart att det kan vara en bra ide att läsa vilkoren innan man beställer.
Vilkor är också notoriskt svåra att tyda, då kanske man ska fråga företaget?
Personligen tycker jag vilkoren här var solklara. Det står infinityserien och datorn heter infinity.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Denna tråd är ett bra exempel på mycket.

Först så tycker jag som alla andra att 14 dagar ångerätt är bra och fungerar överlag. Dock tycker jag att de ropas Varg om företag förmycket och ibland fel vilket är negativt då man gärna vill höra det när det väl gäller och inte i de fall som är väldigt suddiga.

Ångerätten gäller på de mesta utom just special saker som är gjorda för kunden samt om företaget har lagt ut pengar på att utföra en tjänst t.ex att bygga ihop en dator och testa den då detta kostar pengar och tid vilket man ska vara medveten om. Om man då ändrar sig i sista stunden så får man stå för den kostnaden företaget haft. Man måste tänka efter INNAN!

Nu i detta fall verkar det luddigt då de inte skrivit på hemsidan att den byggs när kunden beställer utan har det som lagervara vilket är knepigt. Men greytech har varit här förut och då var det också luddigt men jag tror inte de lurar folk då de flesta på swec kollar upp saker innan och är säkra.

Till TS säger jag bara, kolla innan nästa gång och var säker på sakerna du beställer så slipper du ångra dig samt kanske stå där med en avgift som måste betalas. Så funkar världen.

Själv köper jag från: komplett,inet,alina,netonet,electroworld och många många fler.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Vad tror du själv?
Självklart att det kan vara en bra ide att läsa vilkoren innan man beställer.
Vilkor är också notoriskt svåra att tyda, då kanske man ska fråga företaget?
Personligen tycker jag vilkoren här var solklara. Det står infinityserien och datorn heter infinity.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan tycka att det är klumpigt. Men har dom rätt att neka ångerrätten? Verkar inte riktigt så.

Permalänk
Medlem

Köparen har inte tagit emot varan ännu. Distansavtalslagen:

Konsumentens ångerrätt

10 § Vid distansavtal om överlåtelse eller upplåtelse av en vara börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal om en tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås.

Permalänk
Rekordmedlem

Lagen:
5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.

Infon från Greattech enligt första posten:

Ångerrätt (privatkonsument)
Privatkunder har rätt att enligt Distanslagen ångra köpet inom 14 dagar, detta gäller även om kunden har öppnat paketet. Men det innefattar ej programvara där försegling brutits eller där licenser har registreras/aktiverats av kunden. Den returnerade varan ska återlämnas i väsentligt oförändrat skick, Konsumentförpackade produkter skall återlämnas i originalförpackning. Komponenter som är levererade i ESD-skyddat material skall återlämnas med samma skydd. Vid ångerrätt bekostas returfrakten på beställningen av kunden. Ångerrätten gäller ej vid köp av Greattech Infinity PC-serien samt special beställningar.

Jag anser att det framgår ganska tydligt att den normala ångerrätten inte är tillämplig, när man godkänner villkoren så har man avtalat bort ångerrätten på den specifika produkten i lagens mening, man ska inte ingå avtal utan att ta reda på vad man ingår för avtal, och i det här fallet så har det ju informerats på ett ganska tydligt sätt, det är ingen 50 sidig eula som godkänts.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lagen:
5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.

Infon från Greattech enligt första posten:

Ångerrätt (privatkonsument)
Privatkunder har rätt att enligt Distanslagen ångra köpet inom 14 dagar, detta gäller även om kunden har öppnat paketet. Men det innefattar ej programvara där försegling brutits eller där licenser har registreras/aktiverats av kunden. Den returnerade varan ska återlämnas i väsentligt oförändrat skick, Konsumentförpackade produkter skall återlämnas i originalförpackning. Komponenter som är levererade i ESD-skyddat material skall återlämnas med samma skydd. Vid ångerrätt bekostas returfrakten på beställningen av kunden. Ångerrätten gäller ej vid köp av Greattech Infinity PC-serien samt special beställningar.

Jag anser att det framgår ganska tydligt att den normala ångerrätten inte är tillämplig, när man godkänner villkoren så har man avtalat bort ångerrätten på den specifika produkten i lagens mening, man ska inte ingå avtal utan att ta reda på vad man ingår för avtal, och i det här fallet så har det ju informerats på ett ganska tydligt sätt, det är ingen 50 sidig eula som godkänts.

Jag tycker också att hon var klumpig. Men ångerrätten går inte att avtala bort hursomhelst.

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Måste bara säga detta men..

Jag har köpt en dator från er och är väldigt missnöjd. Det tog ca 3 månader innan den kom hem från lagning och den var ca 2 månader gammal. Och leveranstiden tog jätte lång tid den också. Sen är ju inte datorn alls värd priset märker man. Skulle kunnat få en bättre dator än vad jag har nu för detta pris. Har ni funderat att lägga ner eran skit? I så fall gört, jag har hört många som är missnöjda med eran support och datorer. Ni kan ju åtminstone skaffa bättre support eller sänka priserna på era datorer som ni säljer...

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Lagen:
5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.

Infon från Greattech enligt första posten:

Ångerrätt (privatkonsument)
Privatkunder har rätt att enligt Distanslagen ångra köpet inom 14 dagar, detta gäller även om kunden har öppnat paketet. Men det innefattar ej programvara där försegling brutits eller där licenser har registreras/aktiverats av kunden. Den returnerade varan ska återlämnas i väsentligt oförändrat skick, Konsumentförpackade produkter skall återlämnas i originalförpackning. Komponenter som är levererade i ESD-skyddat material skall återlämnas med samma skydd. Vid ångerrätt bekostas returfrakten på beställningen av kunden. Ångerrätten gäller ej vid köp av Greattech Infinity PC-serien samt special beställningar.

Jag anser att det framgår ganska tydligt att den normala ångerrätten inte är tillämplig, när man godkänner villkoren så har man avtalat bort ångerrätten på den specifika produkten i lagens mening, man ska inte ingå avtal utan att ta reda på vad man ingår för avtal, och i det här fallet så har det ju informerats på ett ganska tydligt sätt, det är ingen 50 sidig eula som godkänts.

+1

Fattar inte att folk inte fattar att de kostar pengar att bygga en dator och testa den även om de sen ångrar sig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lorgix:

Jag tycker också att hon var klumpig. Men ångerrätten går inte att avtala bort hursomhelst.

Nej, men här har det inte det inte skett, det här är tydligt angivet och rimligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej, men här har det inte det inte skett, det här är tydligt angivet och rimligt.

Tydlighet räcker inte. Man kan inte bara välja en produkt och skriva att ångerrätten inte gäller för den produkten. Eftersom man skriver att den här produkten finns i lager så är det i princip det vi pratar om här.

Permalänk
Greattech

Hej,

Kommer med slutbesked hur vi har hanterat detta och hur det ser ut idag.
Kunden har fått köpet makulerat utan några kostnader. Vi har även ändrat villkoren på hemsidan och ångerätten gäller som vanligt.

Vi säljer som sagt speldatorer under varumärket " Greattech Infinity " och dessa datorer monteras utav oss.

Anledningen till att vi inte godkände några returnerar på "Infinity" datorer beror på att nästan alla våra kunder konfigurerar datorn på hemsidan. Exempel : http://greattech.se/product.html/Gamer-Calibre?category_id=26... (Under fliken Konfiguration)
Det är endast några % kunder som köper datorn utan att konfigurera datorn och vi har tidigare ej fått varken några klagomål eller samtal från dessa kunder om villkoren på hemsidan. Eftersom datorerna sedan monteras enligt kundens önskemål på hemsidan så kan vi inte sälja just samma dator vidare till en annan kund, Det är anledningen till att vi har nekat ångerätten på datorerna.

Vi har många kunder som köper till ljudisolering för chassit och då är det i princip omöjligt för oss att bort isoleringen och sälja datorn vidare. Det är allt från fläktar - byte av chassit/moderkort.

När kunden Rivendell kontaktade supporten via telefon så ville hon makulera sitt köp under tiden datorn var på test som skulle iväg dagen efter. Eftersom vi inte lagerför några klara datorer utan bygger dessa efter beställning så informerades hon om villkoren på hemsidan samt att hon behöver betala för monteringen för datorn. Hon godkände detta och ville få hem en faktura. Hon klagade varken på kostnaden eller hanteringen utan hon gick med på kostnaden. På hemsidan står det upp till 15 arbetsdagar, Det behöver inte ta 15 arbetsdagar utan det är max leveranstiden för oss att montera en dator oavsett om alla delar finns i lager eller inte. Om det är slutsålt så monterar vi bättre komponenter och meddelar kunden om detta, Detta sker då inom 15 arbetsdagar.

Anledningen till att vi tog bort kostnaden för kunden beror på informationen på hemsidan inte var tillräcklig för datorerna vi säljer utan konfiguration/uppgraderingar. Vi har därför ändrat villkoren för ångerätten tills vidare och kommer jobba vidare med detta för att undvika liknande ärenden i framtiden.

Alla bolag tar ut en avgift på alla artiklar om man har påbörjat ordern om det är försent för avbeställning. Man tar även ut en avgift eller har rätt att neka kunden " ångerätten " om det är en tjänst eller special beställt för kunden, Men då gäller det att man informerar kunden tydligt innan beställning/leverans. Det var det vi hade missat i våra köpvillkor.

Det har även diskuterat om Företagets ekonomi och risk för konkurs i tråden.... Tänkte kort förklara hur det ligger idag hos oss.

2009 Grundades Greattech Stockholm med försäljning över endast nätet.
Under samma år öppnade vi en butik i Gubbängen centrum (Stockholm) samt en verkstad i närheten av butiken och började montera våra egna speldatorer.
2010-01-01 förbättrade vi våra garanti och support villkor till 2 års garanti på datorer samt livtidssupport via telefon, mail samt chatt.
2011-07-01 grundades Greattech Stockholm AB och alla kunder samt garanti ärenden flyttades över till nya bolaget som idag är ett Aktiebolag.
Från perioden 2011-07-15 - 2011-12-31 (ca 5 månader) omsatte Greattech Stockholm AB ca 7,2 miljoner SEK. (info bör finnas hos allabolag.se inom kort) Ca 90% av omsättningen är från försäljningen av speldatorer. Vi säljer i princip inga datorkomponenter idag löst.

Idag är vi på 2012 och företaget har funnits i ca 3 år och sålt tusentals speldatorer inom hela Skandinavien.
Om ca 1 vecka öppnar vi en X5 större butik i centrala Stockholm (Kungsholmen) än butiken vi har idag.
Man kommer kunna testa alla våra speldatorer på hemsidan och vi kommer då även börja utöka sortimentet med ca 1500 artiklar.

För att sammanfatta detta så har vi inte försökt lura Rivendell genom att neka henne ångerätten utan detta handlar om en avbeställning och inte ångerätt. (när hon tog kontakt med supporten). Ångerätten utnyttjar man när ordern är levererad och inte innan. Det var informationen på " ångerätten " som inte var tydlig och det är ändrat nu. Det har alltså inte handlat om någon ångerätten tidigare.

Alla kunder får lika bra support och hantering av garanti ärenden hos oss som alla andra stora bolag i Sverige, Vi har inte på något sätt sämre villkor än andra bolag idag. Informationen på hemsidan var inte felaktigt eller mot lagen utan informationen behövdes förtydligas. Visst blir det ibland fel på någon order eller garanti ärende men vi löser det till slut och kunden blir nöjd.

Jag är aktiv här på Sweclockers.se och ser framemot era frågor samt synpunkter.

Med vänliga hälsningar // Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av tripletutorial:

Jag har köpt en dator från er och är väldigt missnöjd. Det tog ca 3 månader innan den kom hem från lagning och den var ca 2 månader gammal. Och leveranstiden tog jätte lång tid den också. Sen är ju inte datorn alls värd priset märker man. Skulle kunnat få en bättre dator än vad jag har nu för detta pris. Har ni funderat att lägga ner eran skit? I så fall gört, jag har hört många som är missnöjda med eran support och datorer. Ni kan ju åtminstone skaffa bättre support eller sänka priserna på era datorer som ni säljer...

Hej tripletutorial.

Jag har lyckats hitta ditt ärende samt order genom informationen på sweclockers profilen. Nu har jag inte tillgång till hela system med datum och tidpunkt men tänkte kort beskriva hur vi har hanterat ditt ärende.

Vi har som sagt sålt en speldator till dig och du kontaktade supporten efter några veckor på grund av diverse fel på datorn.
Vi skickade ut 3 st förbetalda fraktsedlar till dig vid flera tillfällen. Det tog ca 2 veckor innan vi fick tillbaka datorn och kunde undersöka datorn.
Totalt tog det ca en vecka inkl helg från att vi tog emot datorn och reparerade datorn.
Vi mailade dig samma dag för att informera dig om detta och bad dig återkomma med en retur adress som vi kan skicka datorn tillbaka utan kostnad.

Men fick inget svar under en lång period trots flera mail, Vi kunde även inte nå numret som fanns på ordern.
Det tog ca 1 månad innan du mailade oss och ville få information om hur det gick med datorn.

Då fick vi veta utav dig att du har bytt mail adress och har därför inte kunnat läsa våra tidigare mail.
Det har alltså inte tagit 2 mån för oss att skicka tillbaka datorn till dig utan det är svarstiden på mailen som tar tagit så långt tid eftersom vi aldrig fick något svar från dig.

Det finns även en notering på ordern om att posten hade lyckats ta sönder fronten på chassit som vi sedan bytte ut trots att Posten nekade reklamationen på grunda dålig emballage från avsändaren. Det var Good will från vår sida och fronten byttes ut kostnadsfritt.

När det gäller våra speldatorer så har vi bland Sveriges mest prisvärda speldatorer (färdiga/monterade), Vi uppgraderar hela tiden våra datorer efter marknaden och priset. Men vi tar självklart emot alla synpunkter för att förbättre hos.

Med vänliga hälsningar // Greattech Stockholm AB

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Hej tripletutorial.

Jag har lyckats hitta ditt ärende samt order genom informationen på sweclockers profilen. Nu har jag inte tillgång till hela system med datum och tidpunkt men tänkte kort beskriva hur vi har hanterat ditt ärende.

Vi har som sagt sålt en speldator till dig och du kontaktade supporten efter några veckor på grund av diverse fel på datorn.
Vi skickade ut 3 st förbetalda fraktsedlar till dig vid flera tillfällen. Det tog ca 2 veckor innan vi fick tillbaka datorn och kunde undersöka datorn.
Totalt tog det ca en vecka inkl helg från att vi tog emot datorn och reparerade datorn.
Vi mailade dig samma dag för att informera dig om detta och bad dig återkomma med en retur adress som vi kan skicka datorn tillbaka utan kostnad.

Men fick inget svar under en lång period trots flera mail, Vi kunde även inte nå numret som fanns på ordern.
Det tog ca 1 månad innan du mailade oss och ville få information om hur det gick med datorn.

Då fick vi veta utav dig att du har bytt mail adress och har därför inte kunnat läsa våra tidigare mail.
Det har alltså inte tagit 2 mån för oss att skicka tillbaka datorn till dig utan det är svarstiden på mailen som tar tagit så långt tid eftersom vi aldrig fick något svar från dig.

Det finns även en notering på ordern om att posten hade lyckats ta sönder fronten på chassit som vi sedan bytte ut trots att Posten nekade reklamationen på grunda dålig emballage från avsändaren. Det var Good will från vår sida och fronten byttes ut kostnadsfritt.

När det gäller våra speldatorer så har vi bland Sveriges mest prisvärda speldatorer (färdiga/monterade), Vi uppgraderar hela tiden våra datorer efter marknaden och priset. Men vi tar självklart emot alla synpunkter för att förbättre hos.

Med vänliga hälsningar // Greattech Stockholm AB

Hmm, sounds fair... touché

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Bra att ni svarar Greattech, det uppskattas nog av alla på Swec. +1

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Har aldrig haft med Greattech att göra själv och skeptisk ska man alltid vara men måste ändå påstå att de hanterat det här ärendet med bravur. Även svaret till tripletutorial visade på professionalitet. Skit ska skit ha men lyckas ett företag med något bra ska även det lyftas fram.

Permalänk
Medlem

Bra där greattech började läsa denna tråden med skeptisism men den har under tiden förbättrats! Just nu skulle jag inte tveka att handla hos er då ni skött detta så snyggt ni verkar vara ett seriöst företag som verkligen vill +1 till er! (Kan även tilläga innan denna tråd hade ja aldrig hört talas om er).

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Spännande tråd! Skulle vilja påstå att Greattech skött sig excellent iom att både byta fronten och att makulera TS order. Ni är kanske inte den som ligger prio 1 för mig, men nästa gång jag ska skaffa ny dator, ska jag definitivt kolla upp era priser. Funderar på att beställa en skitdator bara för att få uppleva den trevliga supporten..

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Medlem

Inledningen av tråden var inte till fördel för er Greattech, men ni har gett bra svar. Fortsätt så här!

Överlag kan man väl bara skratta åt alla 12 åringar som skriker och härjar i tråden, hur orkar man ens skriva "kommer inte handla här" "skit företag" etc utan att läsa på lite, och ha lite vett att varje mynt har två sidor.

Nä jag måste säga att Greattech har skött det här ärendet snyggt, och även haft full rätt på sin sida.