Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Varför har ni dubbelt så dyr frakt än andra datorbutiker?

Det skickas från deras huvudlager i Norge

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Är det så dyr frakt? Betalade 99kr för en laptop, tyckte det va helt ok...

Permalänk
Medlem

Är det sant att man kan RMA sitt kort om man lämnar kortet hos hämtbutiken? Jag snackade lite med Zotac support och de rekommenderade mig att RMA kortet till återförsäljaren på grund av varmare än normalt då mitt kort ligger 80C i tunga spel som BF3. Finns inget damm eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är det sant att man kan RMA sitt kort om man lämnar kortet hos hämtbutiken? Jag snackade lite med Zotac support och de rekommenderade mig att RMA kortet till återförsäljaren på grund av varmare än normalt då mitt kort ligger 80C i tunga spel som BF3. Finns inget damm eller dylikt.

det borde du kunna fixa själv (Byta kylarpasta, tror dock sånt kan häva garantin så iofs )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

det borde du kunna fixa själv (Byta kylarpasta, tror dock sånt kan häva garantin så iofs )

Har aldrig bytt kylpasta på GPU men kan det bli dålig efter 2 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har aldrig bytt kylpasta på GPU men kan det bli dålig efter 2 år?

absolut, man bör byta oftare än 2 år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastForever:

Hallå, köpte för första gången från Komplett.se, lyckades få en produkt som var trasig. Okey inga problem eller jo förstås det är aldrig roligt men sådant händer. Reklamerar och lämnar tillbaka den samma dag som jag hämtat den, detta var före jul och ville givetvis ha en ny produkt så fort som möjligt och om det inte var möjligt så ville jag att de skulle kreditera mig... Hahaha vad jag bedrog mig, än till dags datum 12/1 har jag lyckats få ett besked om huruvida jag krediteras. Vid kontakt med deras kundtjänst så säger du vi måste kontrollera produkten först... Jaha hur lång tid tar det? Det vet de inte får jag till svar... Haha vilka jävla bolag... Det visade sig att det även var fel processor i den produkten jag beställde och att den kostade typ 5000 kronor mer på Komplett.se än på MediaMarkt så jag vart duktigt lurad... Vill varna alla för Komplett.se försäljningvillkor och servicevilja.... Jag köpte en IMAC med pixelfel och processorn skulle vara I7 men fick en I5 processor...

Hoppas ni på komplett läser denna tråden och väljer ett lika "trevligt" bemötande tillbaka till denne kund: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079322-kom...

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nino:

Tjena, blir det nått 13:37 erbjudande inom snar framtid?

Hej,
Tyvärr kan vi inte avslöja våra framtida kampanjer - men håll utkik här på Sweclockers och på vår Facebook-sida så kommer du inte missa det.

Skrivet av lemon3:

äh jag hittade en kartong hur gör jag nu, jag är inne i returanmälan där det står
returnera valda produkter men sen ser jag att det är ju för hela kitet man kan inte
välja enskild produkt.. i alla fall skrev jag in kontonummer sen returnera valda produkter
kontonumret försvann fast sedan hände ingenting mer ..

Hej,
Tyvärr kan man inte göra returen själv när det gäller paketprodukter. Hör av dig till oss på 031-710 20 00 så hjälper vi dig med detta.

Skrivet av LastForever:

Hallå, köpte för första gången från Komplett.se, lyckades få en produkt som var trasig. Okey inga problem eller jo förstås det är aldrig roligt men sådant händer. Reklamerar och lämnar tillbaka den samma dag som jag hämtat den, detta var före jul och ville givetvis ha en ny produkt så fort som möjligt och om det inte var möjligt så ville jag att de skulle kreditera mig... Hahaha vad jag bedrog mig, än till dags datum 12/1 har jag lyckats få ett besked om huruvida jag krediteras. Vid kontakt med deras kundtjänst så säger du vi måste kontrollera produkten först... Jaha hur lång tid tar det? Det vet de inte får jag till svar... Haha vilka jävla bolag... Det visade sig att det även var fel processor i den produkten jag beställde och att den kostade typ 5000 kronor mer på Komplett.se än på MediaMarkt så jag vart duktigt lurad... Vill varna alla för Komplett.se försäljningvillkor och servicevilja.... Jag köpte en IMAC med pixelfel och processorn skulle vara I7 men fick en I5 processor...

Hej,

Ditt ärende är nu slutbehandlat och återbetalning sker inom kort.

Skrivet av Superlight:

Är det sant att man kan RMA sitt kort om man lämnar kortet hos hämtbutiken? Jag snackade lite med Zotac support och de rekommenderade mig att RMA kortet till återförsäljaren på grund av varmare än normalt då mitt kort ligger 80C i tunga spel som BF3. Finns inget damm eller dylikt.

Hej,
Det går bra att göra returen i någon av våra Pick-up-Points - glöm inte att ta med ditt returnummer.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

hej läste nu att man inte skulle ta upp enskilda ärenden beklagar för det
trodde det skulle gå snabbare att få svar här bara.. men jag har i alla fall
ringt till komplett och fått en förbetald fraktsedel så det är ju bra.
nu ska jag bara skicka iväg moderkortet antagligen på måndag tror jag.
hur lång tid tror ni det tar innan jag får ett ersättningskort?

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lemon3:

hej läste nu att man inte skulle ta upp enskilda ärenden beklagar för det
trodde det skulle gå snabbare att få svar här bara.. men jag har i alla fall
ringt till komplett och fått en förbetald fraktsedel så det är ju bra.
nu ska jag bara skicka iväg moderkortet antagligen på måndag tror jag.
hur lång tid tror ni det tar innan jag får ett ersättningskort?

Normal behandlingstid är c:a 4-5 arbetsdagar.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det går bra att göra returen i någon av våra Pick-up-Points - glöm inte att ta med ditt returnummer.

Jag hittar inte mitt returnummer på mina kontosidor - är det ordernummer som du kanske syftar på?

Permalänk

Står att min beställning ska skickas på lördag? Skickas något på lördagar eller vad innebär det?

(Förväntat sänddatum 2012-01-14)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Fortfarande nyfiken på vad som gäller om produkter köpta på era 13.37-kampanjer går sönder. Kan man förvänta sig en ny produkt, eller sätter ni er på tvären?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Superlight:

Jag hittar inte mitt returnummer på mina kontosidor - är det ordernummer som du kanske syftar på?

Hej,
Här finns instruktion om hur du gör din retur: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns

Skrivet av Robin.Samuelsson:

Står att min beställning ska skickas på lördag? Skickas något på lördagar eller vad innebär det?

(Förväntat sänddatum 2012-01-14)

Hej,
Vårt lager har öppet vissa lördagar. Order som packas över helgen skickas på söndag eftermiddag.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av NoAim:

Fortfarande nyfiken på vad som gäller om produkter köpta på era 13.37-kampanjer går sönder. Kan man förvänta sig en ny produkt, eller sätter ni er på tvären?

Hej,

Det är samma garanti som vanligt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Det är samma garanti som vanligt.

Vänligen

/Mikael

Så svaret som personen tidigare i tråden fick om att ni inte byter ut produkten är alltså felaktigt? Skickar man in en produkt köpt under en 1337-kampanj, så får man den utbytt och inte krediterad (om man utgår från att man vill ha den utbytt)?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

klart!

Permalänk

När under dagen brukar ni skicka era leveranser ?

Står att min order är "plockad"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Jag har en liten snabb fråga bara..
hur lång tid ska det ta egeniligen innan man får svar från kundombudsmannen? Jag har väntat på att få ett mail därifrån i över en vecka nu men inte ett pip, inte änns ett: "tack för ditt mail vi återkommer när vi undersökt just ditt ärende." mail.
ska det verkligen vara så? känns som jag dras mer och mer bort från komplett då jag bara haft dålig erfarenhet av er de senaste tiden.:(

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av NoAim:

Fortfarande nyfiken på vad som gäller om produkter köpta på era 13.37-kampanjer går sönder. Kan man förvänta sig en ny produkt, eller sätter ni er på tvären?

Skrivet av NoAim:

Så svaret som personen tidigare i tråden fick om att ni inte byter ut produkten är alltså felaktigt? Skickar man in en produkt köpt under en 1337-kampanj, så får man den utbytt och inte krediterad (om man utgår från att man vill ha den utbytt)?

Ja det är normal garanti - se punkt 9 i våra villkor: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

Skrivet av Kvaern:

Hej Komplett.

Jag har ett riktigt vidrigt problem just nu,
för ca 5dagar sen så hittade jag ett fel i min beställning. Jag hade fel nätaggregat.
Jag ringer då upp supporten och frågar om det går att byta ut den mot en annan. Kvinnan i luren säger att det inte är möjligt, och jag frågade om det går att avbeställa min order istället. Hon säger att det självklart går att avbeställa. Perfekt tänker jag. Jag avbeställer min order, och ser en grön box där det visar att den är avbeställd.
Jag börjar då med att bygga en ny dator, med ett annat nätaggregat.
Allting gick bra osv och jag hade beställt en ny dator.

Några dagar senare (idag, söndag den 15e) loggar jag inte på mitt komplett konto igen, och ser då att dator1 (som jag avbeställt) var plockad. Hur är det möjligt när jag avbeställde några dagar tidigare?
Det första jag tänker på är att avbeställa den senast beställda datorn, för att inte sitta med 2 datorer i alla fall.
När jag avbeställer min order så står det "Orderstatus: Bekräftad/Cancel rejected".
Betyder det att ni avvisar min avbeställning? I så fall, varför och hur kommer det sig? Ni har inte ens börjat bygga datorn?

Nu kommer jag alltså få 2 fakturor, 1 på 8300kr (dator1) och den andra på ca 9100kr (dator2), om jag inte har fel, pga misstag hos ER.

Dator1 Ordernummer: 18334162
Orderstatus: Plockad.
Detta är datorn som jag INTE vill ha, datorn som jag avbeställde först.

Ordernummer: 18368080
Orderstatus: Bekräftad/Cancel rejected
Detta är datorn som jag VILL ha men som jag avbeställt då det står att dator1 kommer och jag vill ju inte sitta med 2 datorer när jag bara vill ha 1.

För att klargöra allting:
Den första datorn som jag beställde, avbeställde jag, men den byggdes ändå och står nu som plockad.
Dator 2 är datorn som jag vill ha, men pga att dator1 står som plockad valde jag att avbeställa denna för att inte få 2 fakturor, MEN det går inte att avbeställa av någon anledning.

Kommer ringa support imorgon också, men förväntar mig inte något bra då den var katastrofal förra gången. På sidan står det att det går att ändra genom att ringa er men kvinnan jag pratade med, som sa att ni inte hade börjat med min dator, sa att det inte gick att byta ut delar men det går att avbeställa istället.. Konstigt.
Hoppas på ett snabbt svar...

edit: Kundnr 7115015 om det hjälper!

Hej,
Kontakta oss på telefon så hjälper vi dig att undersöka detta. 031-710 20 00

Skrivet av Robin.Samuelsson:

När under dagen brukar ni skicka era leveranser ?

Står att min order är "plockad"

Hej,
Det går två lastbilar varje dag, en vid klockan tre och en vid klockan sex.

Skrivet av Miragen:

Jag har en liten snabb fråga bara..
hur lång tid ska det ta igeniligen innan man får svar från kundombudsmannen? Jag har väntat på att få ett mail därifrån i över en vecka nu men inte ett pip, inte änns ett: "tack för ditt mail vi återkommer när vi undersökt just ditt ärende." mail.
ska det verkligen vara så? känns som jag dras mer och mer bort från komplett då jag bara haft dålig erfarenhet av er de senaste tiden.:(

Hej,
Skicka gärna ditt ärendenummer eller mejladress i ett PM så undersöker vi vad som hänt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej igen, det gick bättre idag, blev inte som jag hade tänkt mig från början, men får köpa ett annat nätaggregat separat och fixa det själv. Får inte 2 fakturor iallafall vilket var det jag ville undvika mest.
Hur som helst, bättre support. Har köpt från er tidigare och det har varit bra, antar att personen jag pratade med förra veckan var ny eller något

Permalänk

Min erfarenhet med Komplett är att det är en professionell sida och jag gillar att de listat upp vilka delar som får plats/funkar med varandra i de olika paketen de har för de som vill välja egna delar.
Det enda minus jag har var att de inte listat vart de kan skicka hem sina varor och betalade därför frakten i onödan.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ge en stor eloge, beställde en dator av er och allt gick smidigt, fick dator före utsatt tid.
Trevliga och vänliga i supporten när man ringde prata med dom!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Är det några planer på att sänka ner G35 headsetet snart? Då jag hade planer på att köpa detta headset hos er vid nyår men jag var tydligen för långsam för när jag skulle köpa headsetet nästa dag så hade ni höjt upp priset med 400kr till orginalpris vilket fick mig att avbryta mina köptankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Detta hade ju helt klart varit intressant att få svar på då även jag (och säkerligen väldigt många andra här på swec) köpte den disken under just den kampanjen.

Skrivet av kalle@anka:

tror komplett menar att det kostar för mkt att skicka en ny disk, om du köppte den för 499kr och den nu kostar 1000kr så går dom med 50% förlust

Skrivet av FireFox:

Ta kontakt med deras KO om de har någon sådan och även kommunens så ska du se att det bör ordna sig.

Skrivet av BumpaBumpa Berra:

När en vara skall ersättas är det varans VÄRDE som är intressant. om du köpt den på värsta klippet skall alltså inte säljaren kunna slippa undan med bara pengarna tillbaka. Detta är ytterst intressant, driv det vidare!!

Hej,

Tänkte berätta för er hur det har gått för mig och hårddisken. Kan bekräfta för er att det ordnade sig till slut. Komplett valde dock att töja ut på detta och blev minst sju mails innan vi kom överens. Kompletts KO föreslog att jag skulle ta en billigare ssd variant men jag höll fast att jag ville ha en m4 64gb och det var det jag fick tillslut. Jag fick tillbaka pengarna och blev erbjuden en offert där jag kunde köpa ssd hårddisken till kampanjpriset. Detta tog mig ca 3 veckor. Men jag är nöjd trots allt då jag fick en ny hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Tänkte berätta för er hur det har gått för mig och hårddisken. Kan bekräfta för er att det ordnade sig till slut. Komplett valde dock att töja ut på detta och blev minst sju mails innan vi kom överens. Kompletts KO föreslog att jag skulle ta en billigare ssd variant men jag höll fast att jag ville ha en m4 64gb och det var det jag fick tillslut. Jag fick tillbaka pengarna och blev erbjuden en offert där jag kunde köpa ssd hårddisken till kampanjpriset. Detta tog mig ca 3 veckor. Men jag är nöjd trots allt då jag fick en ny hårddisk.

Detta rimmar dåligt med det deras representant har svarat på samma fråga i denna tråden måste jag ju säga. Eller är detta praxis vid garantiärenden hos komplett, så det är detta han menar med att den har garanti som vanligt?

Tack för att du delar med dig!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Hej Komplett,
Har jag helt fel eller läste jag i en annons eller ett forum här på SWEC att ni bjuder på frakten till alla SWEC medlemmar?
Jag kanske är ute och cyklar, eller åker skidor vilket som passar bäst. står inför ett helt nytt Datorbygge och blir glad för svar.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Hej Komplett!

Har letat nu i x antal timmar efter jävla "Kom Sverige AB" kan ni länka till mig vart jag kan få info så jag kan kolla på vart paketet är!
Om man inte kan kolla upp det varför har ni då med ett kollinummer. . . . Behöver ju inte ha det om jag inte kan se vart det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Hej Komplett,
Har jag helt fel eller läste jag i en annons eller ett forum här på SWEC att ni bjuder på frakten till alla SWEC medlemmar?
Jag kanske är ute och cyklar, eller åker skidor vilket som passar bäst. står inför ett helt nytt Datorbygge och blir glad för svar.

Det är nog Inet du tänker på. Komplett har inget sånt, såvitt jag vet. (om det finns så är det ett nytt påfund för Komplett)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Frodda:

Skulle vilja ge en stor eloge, beställde en dator av er och allt gick smidigt, fick dator före utsatt tid.
Trevliga och vänliga i supporten när man ringde prata med dom!

Tack för berömmet Frodda!

Skrivet av Sötgroda:

Är det några planer på att sänka ner G35 headsetet snart? Då jag hade planer på att köpa detta headset hos er vid nyår men jag var tydligen för långsam för när jag skulle köpa headsetet nästa dag så hade ni höjt upp priset med 400kr till orginalpris vilket fick mig att avbryta mina köptankar.

Hej,
Vi har inga planer på det i dagsläget men håll ögonen öppna.

Skrivet av Rogga67:

Hej Komplett,
Har jag helt fel eller läste jag i en annons eller ett forum här på SWEC att ni bjuder på frakten till alla SWEC medlemmar?
Jag kanske är ute och cyklar, eller åker skidor vilket som passar bäst. står inför ett helt nytt Datorbygge och blir glad för svar.

Hej,
Vi har inte annonserat något sådant erbjudande.

Skrivet av KazKamasa:

Hej Komplett!

Har letat nu i x antal timmar efter jävla "Kom Sverige AB" kan ni länka till mig vart jag kan få info så jag kan kolla på vart paketet är!
Om man inte kan kolla upp det varför har ni då med ett kollinummer. . . . Behöver ju inte ha det om jag inte kan se vart det är

Hej,
Eftersom leveranserna till Pick-up-Point går med våra egna lastbilar och inte Posten går det tyvärr inte att spåra dessa. Vi ser över möjligheterna att förtydliga informationen om detta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram