Anmäl dig till Roborock Challenge!

Truckdator med Windows embedded. Lite frågor...

Permalänk

Truckdator med Windows embedded. Lite frågor...

Hittat en truckdator till salu. Jag har jobbat på lager o vet därför att det ligger nåt som ser ut som ett "vanligt" windows i grund o botten. Hade tänkt o ha den i bilen o köra lite spotify o navigeringsprogram med mera. Perfekt då den har 12 tums touch. Kan jag köra windows 7 på en sån tex?

Permalänk
Skrivet av daspunner:

Hittat en truckdator till salu. Jag har jobbat på lager o vet därför att det ligger nåt som ser ut som ett "vanligt" windows i grund o botten. Hade tänkt o ha den i bilen o köra lite spotify o navigeringsprogram med mera. Perfekt då den har 12 tums touch. Kan jag köra windows 7 på en sån tex?

Googla på: windows 7 drivers to följt av fabrikat och modell

Permalänk
Medlem

Hej!

Det gäller att din truckdator har CPU, ram minne och hårddisk för att klara köra Windows 7. Vissa truckdatorer kör embedded OS som tex. Windows CE och det kan ställa till problem med att köra Windows 7 då CPU'n inte stöds eller är för klen för att köra Win 7.

Kolla även vilken typ av HDD som sitter i datorn samt hur stor denna är. Många embedded OS är kraftigt bantade och kan köras på små diskar eller flashminnen. Ev. får du byta denna för att få plats med en full OS installation.

Gustaf

Visa signatur

Tactile är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och utför service av mobila datorer för handel och industriellt bruk. Vi har mer än 15 års erfarenhet av att arbeta med industriell elektronik. Vi har ett brett sortiment av fordonsdatorer, truckpc, panel pc, boxpc, tåliga laptops och tålig tablet pc med alla tänkbara tillbehör och konfigurationer. www.tactile.se