styra datorn över IE(java)?

Permalänk
Medlem

styra datorn över IE(java)?

Nån som fick en länk för ett tag sen till en sida som hade nån java applikation så man kunnde styra datorn från var som helst med IE..

har sökt men inte hittat...
plz help me

Permalänk

exakt vad du vill ha är svårt då du inte alls säger vilket os det gäller men xps remote desktop är nått du kanske är ute efter...
fel forum dessutom..

Permalänk
Medlem

VNC kan det...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Eller xp's, w2000's egna terminal server.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VNC är det bästa alternativet, dessutom gratis.

Permalänk

smergo & vacum: vnc är en klient- och en server-programvara, det kan inte användas att styra en dator via IE
men xp:s remote desktop web connection som sagt..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q2849... t ex...

Permalänk
Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
smergo & vacum: vnc är en klient- och en server-programvara, det kan inte användas att styra en dator via IE
men xp:s remote desktop web connection som sagt..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q2849... t ex...

Måste tyvärr säga att du har fel, från http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html "We have a Java viewer, which will run in any Java-capable browser. " Och jag tror att IE klarar Java?

Sen är VNC näst intill helt plattformsoberoende vilket jag betvivlar att M$s variant är.

Permalänk

smergo: aha! var ett bra tag sen jag körde vnc, visste inte att de släppt en javaklient, verkar vettigt:)
vnc är dock ett av de fjärrstyrningsprogram som slukar mest processorkraft av alla jag kört...

Permalänk
Medlem
Citat:

smergo: aha! var ett bra tag sen jag körde vnc, visste inte att de släppt en javaklient, verkar vettigt:)
vnc är dock ett av de fjärrstyrningsprogram som slukar mest processorkraft av alla jag kört...

Japp, de e rätt vettigt

Hmm, har faktisgt inte haft några problem me det heller... kanske är för att det var ett tag sedan du körde? Sen kör jag ju mest mellan linux burkar iofs, har ett par windows burkar också, WinXP och det funkar fint påd em också... tror jag... måste kolla så det inte slukar massa nu bara för det

Permalänk

i ställe för att köra win xp fjärstyrnings program eller köpa xp friviligt så skjuter man sig helre..

så kör vnc eller nåt annat.. typ det nå som om 2k terminal grejs

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[AMD XP1800+ @ XP1900+ (137 FSB) (1.75 Vcore)] [Soltek-75 DRV-2] [GeForce 3 Ti200 128 MB @ (250/500)] [256MB DDR] [DVD-ROM] [CD-ROM] [2*12.5 GB (5400rpm) + 40 GB (7200rpm) HDD] [2*10/100mbit Ethernet D-Link] [ComHem 1Mbit]

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Hedersmedlem

Något ni bör tänka på innan ni loggar in på er hemmaburk från skolnätverket, är att VNC inte är krypterat.
Det är inte så illa att lösenordet skickas i klartext, men själva styrningen är inte skyddad på något vis, och kan därför avlyssnas
Förslagsvis tunnlar man anslutningen genom ssh (för windows) och ser till att vnc inte själv tar emot anslutningar utifrån internet.
Detaljer

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smergo

Måste tyvärr säga att du har fel, från http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html "We have a Java viewer, which will run in any Java-capable browser. " Och jag tror att IE klarar Java?

Sen är VNC näst intill helt plattformsoberoende vilket jag betvivlar att M$s variant är.

Remote desktop går att köra från linux såväl som från Windows. Det finns även en utmärkt webmodul som kör att du inte behöver ladda hem ngt för att styra datorn..

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Jorden är platt. Nu har du hört det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Remotely Anywhere funkar bra, har även SSL.

Permalänk
Medlem

jag kör remote administrator. det funkar dock inte genom java, men vet någn om det drar ovanligt mycket datorkraft?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen

Jorden är platt. Nu har du hört det.

och du vill vad?

körde ett litet benchmark mellan lite olika fjärrstyrningsprogram på jobbet och slutsatsen var att vnc var det program som tog mest kraft av servern som du styrde. pcanywhere m fl klarade sig betydligt bättre än vnc. har du nått att säga så säg nått vettigt istället för att bara prata skit...

Permalänk
Hedersmedlem

tightVNC har 8 olika komprimeringslägen med inställbar styrka i 6 steg.
Vanliga VNC har 4.
vilka inställningar hade du när du testatde?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

ja du, bra fråga, det är kanske ett och halvt år sen jag körde igenom programmen så det kommer jag inte alls ihåg vad jag körde med för inställningar..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

och du vill vad?

Tydligen göra bort sig rejält. Skall man om nödvändigt vara spydig är det en fördel att läsa rätt

Permalänk
Medlem

kört - hört
hihi