SweClockers nya utmärkelser: bra produkt, utmärkt och toppklass!

Permalänk
Medlem

Nej! Gillar inte det här alls. Varför göra om nåt som funkar bra redan? Prisvärd, Bäst i test, enkelt och bra. Det talar för sig vad det är...... Nu blev det väldigt rörigt, Bra produkt,utmärkt vad är egentligen skillnaden? Sen så var ju slipsen nästintill kopia anonymous.

Om jag nu skulle hitta 2 produkter säg, 2fläktar den ena har fått utmärkelsen utmärkt, den andra bra produkt. Jag måste alltså gå till sweclockers för att läsa mig till skillnaderna? Ni har krånglat till er

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Ok..

Vad hände med dålig, usel, värdelös?!

finns naturligtvis inte, nu ska vi inte vara allt för ärliga/uppriktiga, då ingen tillverkare vill riskera att få sådana mindre smickrande omdömen skulle ingen tillverkare skicka recensions ex till någon helt ärlig recensent och riskera att bli totalsågad. Ingen utmärkelse alls går väl an men "värdelös", nej tror inte det tyvärr.
Man får försöka läsa mellan raderna. Ingen är helt oberoende, och oftast allra minst de som påstår det ivrigast.

Permalänk

Något säger mig att trots alla dessa klagomål så kommer inte en enda förändring att ské. Nu har de växt till sig såpass så att de har en grupp folk som de kan bestämma tillsammans med, communityn har inte längre någon talan

Permalänk
Medlem

jag saknar gubbarna! (på riktigt)

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Skrivet av bazookan:

Vilka underbara artiklar haha

Eller varför inte:

Citat:

Storage Review har testat en Seagate Cheetah på hela 72GB, en sådan skulle man ha.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Kunde inte sagt det bättre själv, gillade verkligen just "Prisvärd" när man letade efter en produkt som faktiskt -var- prisvärd.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med där med. Som exempel, GPUer som GTX 560Ti var ju alltid mera prisvärd än att köpa ett Radeon 6990.

Tycker att den förra "modellen" var tydligare. It made more sense.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tycker detta var en rå-fail! Loggorna blev sämre - uppdaterade visst men mer intetsägande som fler med mig säger, utmärkelserna otydligare... mycket blev sämre, suck. Granskades inte detta innan det klubbades?

Känns som många säger - Ja, va bra detta var! ..utan att verkligen tänka efter om det verkligen var det.

Aeh, jag blev fan förbannad och irriterad... ska gå o koola ner mig.

Permalänk

jag vet inte jag diggar sweclockers men detta kändes lite som siba/elgigantens bra/bättre/bäst, vilket lämnar en bitter eftersmak i munnen.

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Medlem

En slips..?

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Vet inte, det gamla systemet var mer tydligt...vi får se, blir säkert bra

Permalänk
Medlem

Kanske är lite OT och jag vet inte om det nämnts förut, men kan inte ni expert här på Sweclockers (ni som arbetar här) bygga ihop lite olika optimerade (för prestanda/peng) datorsystem där ni kanske har lite olika prisklasser och för olika bruk.

Om ni kan sätta sådana här rekommendationer på olika produkter så kan ni väl kategorisera olika kompletta dator-system också?

Permalänk
Medlem

Jaså se där!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

jag vet inte jag diggar sweclockers men detta kändes lite som siba/elgigantens bra/bättre/bäst, vilket lämnar en bitter eftersmak i munnen.

Håller med, fast o andra sidan så är det endå rätt tydligt med. bra, bättre, bäst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

'Prisvärd' har troligtvis varit den mest relevanta utmärkelsen för många här på sweclockers. Måste säga att det känns lite bakvänt att försämra poängsystemet bara för att fräscha upp :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

'Prisvärd' har troligtvis varit den mest relevanta utmärkelsen för många här på sweclockers. Måste säga att det känns lite bakvänt att försämra poängsystemet bara för att fräscha upp :-/

Håller fullständigt med, var hamnar en "prisvärd" produkt i detta system, som "bra produkt"?
En produkt kan ju vara "bra" eller "utärkt" även m priset är osannolikt högt dåd et i sig inte påverkar funktionaliteten.

Permalänk
Medlem

ny design hade räckt till prisvärt och bäst i test

Permalänk

Jag tycker utmärkelserna är väldigt bra. Hur enkelt som helst att förstå.
Toppklass är helt enkelt det absolut bästa, och det absolut bästa kostar därefter det förstår väl alla.
t.ex - "Hej jag vill ha den fetaste gamingdatorn ni kan plocka ihop"
"ok, det blir 6900:-"
Vem som helst skulle bah, vad sa du ?
Möjligen 69 000:- är mer rimligt. Så "Toppklass" är en utmärkelse som talar sitt tydliga språk.

"Utmärkt" är minst lika enkelt. Du vill ha prylar som pallar dagens lir och håller god kvalité.
Och vad kostar god kvalité, mm, en slant. Så det säger sig själv, inte det dyraste, men garanterat prestanda/kvalité

Och till sist "Bra produkt". Vill du inte lägga ut hela månadslönen på ett grafikkort men ändå vill ha nåt som fungerar/duger så köp en bra produkt för en billigare peng. DU får en helt ok produkt som håller kvalitén där efter och ger dig en så pass bra prestanda att det helt enkelt är en BRA PRUDUKT. Den duger få en vanlig svensson.

Bra initiativ av SweC. Man måste förnyas ibland.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Kollar du verkligen aldrig upp vad man ska undvika?

Faktiskt inte. Oftast vid en recension så kan det om det är något som ska undvikas, brukar det nämnas av rescenten. Jag kollar framförallt på dom som hamnar i toppen och köper därefter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Fast jag tycker bäst i test borde vara kvar, med gubben. Som det sagts så kan ju flera saker vara av toppklass, men bäst i test är en annan sak där jag tycker tummen-up-gubben passar bra

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Jag tycker utmärkelserna är väldigt bra. Hur enkelt som helst att förstå.
Toppklass är helt enkelt det absolut bästa, och det absolut bästa kostar därefter det förstår väl alla.
t.ex - "Hej jag vill ha den fetaste gamingdatorn ni kan plocka ihop"
"ok, det blir 6900:-"
Vem som helst skulle bah, vad sa du ?
Möjligen 69 000:- är mer rimligt. Så "Toppklass" är en utmärkelse som talar sitt tydliga språk.

"Utmärkt" är minst lika enkelt. Du vill ha prylar som pallar dagens lir och håller god kvalité.
Och vad kostar god kvalité, mm, en slant. Så det säger sig själv, inte det dyraste, men garanterat prestanda/kvalité

Och till sist "Bra produkt". Vill du inte lägga ut hela månadslönen på ett grafikkort men ändå vill ha nåt som fungerar/duger så köp en bra produkt för en billigare peng. DU får en helt ok produkt som håller kvalitén där efter och ger dig en så pass bra prestanda att det helt enkelt är
en BRA PRUDUKT. Den duger få en vanlig svensson.
Bra initiativ av SweC. Man måste förnyas ibland.

ja nu blev det ju helt glasklart vad dom olika utmärkelsers står för, du kan ju tipsa sweclockers crew om att dom får använda din text under utmärkelserna.... Ja så alla förstår det.

Varför krångla till det med prisvärd, bäst i test när man när man kan använda det du skrev

Visa signatur

Permalänk

Så ni köpte loss BRA, BÄTTRE och BÄST från ON-OFF's konkursbo.
Lite onödigt att döpa om de sedan

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Håller med, fast o andra sidan så är det endå rätt tydligt med. bra, bättre, bäst

jo visst är det det, men jag tyckte det andra systemet var mer personligt då det "krävde" mer utläggande synpunkter än att smälla på en etikett, men å andra sidan är sweclockers just sweclockers så jag betvivlar på att de försämringar eller att det skulle bli mer opersonligt skulle hända, if it aint broken why fix it? är både en bra och en hemskt tråkig mentalitet,

PS: jag kan ingenting om journalism, jag är inte utbildad på något sett inom detta område. jag gillar bara sweclockers och har spenderat alldeles för mycket tid här genom åren =),

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Nu är sista spåret borta av den gamla goda tiden här på swec. Jag saknar redan dom gamla utmärkelserna. Dom hängde med från första början med gubbarna som satt där uppe och tittade ner på sidan.

http://web.archive.org/web/20000511193606/http://www.sweclock...

Det blir nu så sterilt, dött, tråkigt och modernt. Så som många av dagens hem ser ut.

Nostalgin flödar :,)

Rapport om ILOVEYOU
Celeron 566 vs PIII
Nyhet om GTek.net
Och dom sköna gubbarna som ser ner och håller koll på alla nyheterna

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Detta vart sämre ärligt talat, varför måste allt fräschas upp? Låt de folk känner igen va kvar och behåll nostalgin.

Permalänk
Avstängd

Toppklass emblemet liknar en livboj dock

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Finner detta jätteroligt.
Här sitter man på SweC, ett forum där praktiskt taget alla älskar framgång, förändring och utveckling men ändå klagar vi på att saker förändras och vill ha kvar nostalgin i sann "det var bättre förr"-anda.

Visst jag kan hålla med om att dom gammla var skönare och jag tror en form av kombinering av dom gammla och nya kan bli riktigt klockren.

Vid först anblick så gillade jag dom nya starkt men nu är jag inte så säker längre då det känns som dom är bra ideer men möjligt lite luddiga i kanterna och kan må bra av att jämnas ut med en eller två av dom gammla.

Hur som så ser jag fram emot hur redaktionen kommer implementera detta. Jag tror inte dom kommer göra något dåligt av detta.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Kommer sakna dem gamla och tror mer på dem. Men får la se vad framtiden för med sig när dessa börjar användas...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Samma utmärkelser, fast otydligare och fulare? Gillade dem andra, som också fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Detta blir bra!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9