Permalänk
Medlem

Min Tv-hörna

Hej, jag har ett litet rum och lite "höga" krav när jag ska se på film så då för några år sedan byggde jag o far en friggebod på tomten. Där är jag i princip bara när jag ska se på TV/film eller när jag ska spela något på konsolerna. Så jag kan ha på hög volym utan o störa någon!
(Hade min dator i friggeboden men de orka jag inte med o va där ute hela tiden.)

Så tänkte visa er runt i stugan!

Tv: LG 42LE530N
Hemmabio/Bluray: LG HB805PH

Min Tv-hörna

Visa signatur

If I Only Could See

Permalänk
Medlem

Byter du HDMI kabeln mellan konsolerna hela tiden ? Du Borde köpa en HDMI switch då , har en hemma fungerar hur bra som helst
Kan lätt rekommendera denna för en billig slant om du nu skulle vara intresserad haha.
https://www.inet.se/produkt/8903265/hdmi-switch-4-ingangar-ti....

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk

De där möblerna ser ut att höra hemma på röda korset. Blir sån enorm kontrast mot den fina tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0diii:

Byter du HDMI kabeln mellan konsolerna hela tiden ? Du Borde köpa en HDMI switch då , har en hemma fungerar hur bra som helst
Kan lätt rekommendera denna för en billig slant om du nu skulle vara intresserad haha.

Den där är endast HD-Ready (klarar som mest 720 p)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av unaimednr1:

De där möblerna ser ut att höra hemma på röda korset. Blir sån enorm kontrast mot den fina tv:n.

Håller verkligen med

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0diii:

Jo de gör jag, spelar inte ofta på konsolerna och de är ju inte jobbigt direkt o sätta i en HDMI Kabel, tack ändå för länken för en HDMI Switch, såg också längre ner en annan hade sett att det bara var 720p o han länka en på 1080p, tack för ni är engagerade!

Skrivet av unaimednr1:

Haha, inte tänkt så mycket på de! De två svarta fåtöljerna fick jag har far min som hade de på jobbet. Sedan den bruna kom från vardagsrummet där vi hade också en brun soffa, o för 3 månader sen köpte föräldrarna en ny soffa med divan så då fick inte fåtöljen plats (+ att den inte passa in i färgerna), på så sett hämnade den där ute i stugan:p
Även TV-bänken är från vardagsrummet där far min höll på bygga en egen hylla.

Visa signatur

If I Only Could See

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Den där är endast HD-Ready (klarar som mest 720 p)

Fyfan vad fula inet är där , när jag köpte min(för cirka 2 månader sen ) så stog det inte att den bara pallade 720p :/ Och så har dom höjt priset på den haha , den kostade bara 85:- när jag köpte min.
Men kan iaf säga att den inte är dålig, den är hur bra som helst och ger jättebra bild. Riktigt prisvärd.

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |