Problem med grafiken i Starcraft

Permalänk

Problem med grafiken i Starcraft

Har haft problem med min dator en längre tid. Fixade detta med en formatering och ominstallering av allt på datorn. Installerade SC2 idag. När jag väl skulle börja lira så märke jag att det var något fel med grafiken i spelet. Det var streck och pixlar som "hoppade" över hela skärmen. Vad kan detta vara? Är det grafikkortet som e slut?
Bifogar en bild, fick dock ta en bild med mobilkameran då jag inte kunde printscreena.

Tacksam för hjälp snarast, vill lira så snart som möjligt

Permalänk
Medlem

Har du korrekta drivrutiner för grafikkortet och vad ligger GPU temp på?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Har de senaste drivrutinerna och tempen ligger på mellan 64-69 grader när jag lirar. Har ett 4870 1gb. Funkar bra någon minut när man börjat lira sen sätter det igång som sagt med massa pixlar som "hoppar" runt och sen massa artefakter över hela skärmen.

Permalänk
Administrativ avgift

Vilka inställningar kör du på? det där ser ut som att ditt grafikkort inte pallar med grafiken.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Just nu kör jag medium på allt o inte ens det funkar. Jag har kört på High/ultra tidigare innan jag fick problem med datorn och fick formatera det o då va det aldrig några problem. Så mycket kraft tar ju ändå SC2 inte

Permalänk
Discokungen
Skrivet av AndreasO_:

Just nu kör jag medium på allt o inte ens det funkar. Jag har kört på High/ultra tidigare innan jag fick problem med datorn och fick formatera det o då va det aldrig några problem. Så mycket kraft tar ju ändå SC2 inte

Har du överklockat kortet? Höjt spänningarna? Har du de nyaste grafikdrivarna?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Har du överklockat kortet? Höjt spänningarna? Har du de nyaste grafikdrivarna?

Inte överklockat, inte höjt några spänningar och jag har de senaste grafikdrivrutinerna. Eller har iofs klockat kortet endast ett par ghz. Måste göra det annars hoppar bilden till hela tiden. Men vet inte om det kan bero på det? Har haft det klockat med ett par ghz hela tiden o innan fungerade det utan problem att lira. E bara nu efter omformateringen som det uppstått problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Inte överklockat, inte höjt några spänningar och jag har de senaste grafikdrivrutinerna. Eller har iofs klockat kortet endast ett par ghz. Måste göra det annars hoppar bilden till hela tiden. Men vet inte om det kan bero på det? Har haft det klockat med ett par ghz hela tiden o innan fungerade det utan problem att lira. E bara nu efter omformateringen som det uppstått problem.

Jag antar att du menar MHz? Och en liten överklocking är fortfarande en överklockning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag antar att du menar MHz? Och en liten överklocking är fortfarande en överklockning.

Sorry menade såklart MHz. Jo iofs, men det har funkat för när jag lirat SC2 och även andra spel helt utan problem, så förstår inte varför det inte funkar helt plötsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Sorry menade såklart MHz. Jo iofs, men det har funkat för när jag lirat SC2 och även andra spel helt utan problem, så förstår inte varför det inte funkar helt plötsligt.

I sådana fall kan det ju vara så att du har för mycket Mhz och för lite volt på kortet. Testa dra ner till stock igen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Atlas Tasume:

I sådana fall kan det ju vara så att du har för mycket Mhz och för lite volt på kortet. Testa dra ner till stock igen.

Jupp, alternativt höja volten. Men det är viktigast att eliminera lite felkällor. Tips hade ju varit att testa Anno 2070-demot också och se om det flippar ut!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld