Permalänk

Behöver hjälp! ,Inställningar? :S

Hej.. är i behov av hjälp igen, och det är inget större men behöver hjälp att fixa mina minnens BIOS inställningar!.

Jo.. Såhär ligger det till, Jag köpte 8GB Corsair Dominator 1600Mhz CL8..
Men om du frågar mig stämmer CL8 inte alls!, Har försökt trixxa hur mycket som helst för att fixa dom inställningarna..
Men det resulterar bara i att datorn vägrar att boota hur ja än försöker ställa in alla olika minnes inställningar
( med CAS# LATENCY : 8 ,inställt.. )

Om ja vill köra : CAS# LATENCY, Ras to Cas R/W Delay & Row Precharge time på 8 måste jag sänka farten till 1333Mhz..
Å så ska det väl inte va heller!?!.

Så jag ville konsultera här först innan ja skickar tillbaka dem..
så det inte är bara ja som inte vet hur man ställer in å får pröjsa pengar för nå satans felsökning & frakt osv

http://i44.tinypic.com/25zqf5y.jpg
Så ser mina inställningar ut just nu iafl

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=594340#reviews
Och det är minnena jag använder

Mvh AlexK

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att köra XMP-profilen? Säker på att spänningen är satt till 1.5 V?

Permalänk
Medlem

8GB? Du länkar till ett 2x2GB kit. AMDs minneskontroller har problem med 4 moduler utan att släppa på timingen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

8GB? Du länkar till ett 2x2GB kit. AMDs minneskontroller har problem med 4 moduler utan att släppa på timingen.

Köpte 2 av dem? = 8
och vad innebär "AMDs minneskontroller har problem med 4 moduler utan att släppa på timingen"

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av widL:

Testat att köra XMP-profilen? Säker på att spänningen är satt till 1.5 V?

ja kör spänningen på auto, och hur kör jag XMP profilen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alexandre94:

ja kör spänningen på auto, och hur kör jag XMP profilen?

Har du AMD-eller Intel-processor? XMP är Intel-exklusivt. Hur man sätter XMP-profil om du har Intel finns i din moderkortsmanual.

Du måste sätta spänningen på 1.5 V om du ska köra maximala specificerade hastighet! Det XMP gör är att sätta spänning, hastighet och timings till det optimala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Är det verkligen bara AMD som har problem med detta? På burken i sig kan jag t.ex inte köra mina 4x2GB 1600MHz XMS3 minnen med XMP profilen, dvs 1600MHz utan att få problem så jag måste köra dem i 1333MHz, kör jag bara 2 av dem så funkar det fint med XMP i 1600MHz.

Skrivet av alexandre94:

Köpte 2 av dem? = 8
och vad innebär "AMDs minneskontroller har problem med 4 moduler utan att släppa på timingen"

Då kör du alltså 4 minnen vilket kräver mer av minnes bussen än om du kör 2st 4GB minnen vilket kan leda till att du får släppa lite på dina minnesinställningar då det inte alltid går att köra på optimala inställningarna om du kör 4 istället för 2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av widL:

Har du AMD-eller Intel-processor? XMP är Intel-exklusivt. Hur man sätter XMP-profil om du har Intel finns i din moderkortsmanual.

Du måste sätta spänningen på 1.5 V om du ska köra maximala specificerade hastighet! Det XMP gör är att sätta spänning, hastighet och timings till det optimala.

Nää du såg väl att de va AMD minnen O.o
PS var skriver jag så alla kan se mitt system?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Nää du såg väl att de va AMD minnen O.o
PS var skriver jag så alla kan se mitt system?

Bara för att det står på länken att de är för AMD Phenom II så betyder det inte att de är AMD minnen, de funkar precis lika bra i ett Intel system. Dock är ditt problem antagligen att du kör 4 st, men för att bekräfta det så plocka ur 2 och prova att köra dem på specificerade timings.

Antar du menar signatur? Klicka dig in på profil inställningar och signatur.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.