Köpråd, ett bärbart kraftpaket!
Hej,
Det är inte alltför ofta jag har skrivit några trådar här, men denna gången är det verkligen dags.. Efter ett par veckors surfande och febrilt läsande om olika typer av laptops känner jag att jag inte kan ta ett beslut på egen hand. Detta beror delvis på att jag för drygt två år sedan bröt mitt livslånga förhållande med PC & Windows och gick över till en Macbook Pro. Av diverse olika skäl behöver jag nu gå tillbaka till PC-världen, men då vill jag ju självklart inte ha något billigt och långsamt - utan något riktigt, riktigt häftigt.
Datorn kommer mestadels användas till surf och annat som vilken dator som helst skulle klarat - men i arbetet - kommer det krävas en möjlighet att streama i Full HD med de senaste speltitlarna på marknaden.
Som tidigare Mac-användare har man självklart blivit förtjust i den eleganta designen som Macbook Pro'n faktiskt har - vilket gör det hela än svårare i valet av en ny dator.
En dator jag har tittat särskilt på är Razer Blade, deras nya och riktigt flashiga laptop med fokus på Gaming. (http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....)
Det som dock får mig att tveka här, är att den enbart kommer släppas i USA den 15:e Februari och UK-releasen är inte planerad förrän senare (och med senare = inget satt datum).
Har ni några förslag på tunna, snygga och kraftulla laptops? (Tyvärr har ju inte Ultrabooks några dedikerade grafikkort..)
Skulle man störa sig mycket på att inte ha en Svensk tangentbordslayout? (Självklart fungerar det ju att ändra det i Windows, men rent fysiskt tänker jag.)
Några andra tankar eller förslag?
Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag kan tänkas få och onödiga inlägg eller kommentarer undanbedes.
/Seb