Permalänk

Hjälp med "Enkel header"

Tjena, jag behöver hjälp med en header.
Exempel
Finns det något hjälpsam själ där ute, så hjälp mig tack!!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Tjena, jag behöver hjälp med en header.
Exempel
Finns det något hjälpsam själ där ute, så hjälp mig tack!!

Tack på förhand!

Fattar inte alls vad du vill ha. Du länkar till jquery så är det hjälp med att göra en länk du vill ha?
Lite mer förklaring hade inte skadat.

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Fattar inte alls vad du vill ha. Du länkar till jquery så är det hjälp med att göra en länk du vill ha?
Lite mer förklaring hade inte skadat.

Behöver hjälp med att göra allt ovanför "Content". En header.
[HEADER]<------- Menyn etc
[CONTENT]<-------Text etc
[FOOTER]
<-------- Copyrights etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Behöver hjälp med att göra allt ovanför "Content". En header.
[HEADER]<------- Menyn etc
[CONTENT]<-------Text etc
[FOOTER]
<-------- Copyrights etc

Så i princip:

<div id="header"> <ul> <li> <a href="#">Meny item#1</a> </li> <li> <a href="#">Meny item#2</a> </li> <li> <a href="#">Meny item#3</a> </li> </ul> </div> <div id="content"> <p>TEXT</p> </div> <div id="footer"> © Sidan.com 2012 </div>

Vad det så du mena?

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Så i princip:

<div id="header"> <ul> <li> <a href="#">Meny item#1</a> </li> <li> <a href="#">Meny item#2</a> </li> <li> <a href="#">Meny item#3</a> </li> </ul> </div> <div id="content"> <p>TEXT</p> </div> <div id="footer"> © Sidan.com 2012 </div>

Vad det så du mena?

Yes, fast som jquerys.

Permalänk
Medlem

du har fått något om bakfoten. Jquery används inte för att göra en header eller content. du använder dig av css och html.
om du däremot vill använda dig av effekter såsom slides, overlays eller något annat så kan du ta hjälp av jquery.
Hover effects som jag tror att du tror är jquery är html och css.

Jag säger som till många andra: "Använd gärna google och läs på 30min innan du postar. ALLT finns där och det mesta på youtube i form av tutvids"

Permalänk
Medlem

Jag funderar på ifall du inte förstår vad Jquery är, Jquery är ett javascript bibliotek gjort för att underlätta att skriva kod i just javascript.

Det är ingen ny form av HTML. Eller ny syntax för den delen heller.

Så min fråga, vad är det exakt du vill göra med headern i Jquery?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Inaktiv

Han vill ha en som ser ut och fungerar som den jQuery sidan har, inte en med jQuery.
Det bästa du kan göra är att titta på hur dom har gjort så lär du dig något på vägen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Han vill ha en som ser ut och fungerar som den jQuery sidan har, inte en med jQuery.
Det bästa du kan göra är att titta på hur dom har gjort så lär du dig något på vägen också.

precis vad jag tänkte

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Permalänk

Okej, har läst på lite. Men kommer inte fram till hur man gör en header som denna t.ex:
http://battlelog.battlefield.com/
Där det står:
EA|Battlelog|"SoldierAvatar"-"SoldierName"- Osv...........

Kan någon göra en sådan med html/css? Gradient osv. Och om man zoomar följer den med skärmen liksom. "100% width".
Jag behöver lite inspiration liksom.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Okej, har läst på lite. Men kommer inte fram till hur man gör en header som denna t.ex:
http://battlelog.battlefield.com/
Där det står:
EA|Battlelog|"SoldierAvatar"-"SoldierName"- Osv...........

Kan någon göra en sådan med html/css? Gradient osv. Och om man zoomar följer den med skärmen liksom. "100% width".
Jag behöver lite inspiration liksom.

Tack!

Kan du göra ett exempel i paint och posta. För jag tror ingen riktigt förstår vad du vill få fram

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som sagt, finns hur många tutorials som helst.

Här kan du få en till http://www.youtube.com/watch?v=H3KESBQTD8k

Permalänk
Skrivet av weezy:

Som sagt, finns hur många tutorials som helst.

Här kan du få en till http://www.youtube.com/watch?v=H3KESBQTD8k

Herregud..

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Du behöver uppenbarligen hjälp med grunderna och då tycker jag hennes guide är väldigt bra för det? Annars kan du ju gärna vara lite mer specifik. Om du har firefox installerat kan du även trycka ctrl + u och se hela källkoden för hemsidan, eller ladda hem tillägget firebug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Herregud..

Nu börjar jag bli smått irriterad på dig. Är du 13 år och brunstig liten finnig stjärtgosse? Människor här försöker hjälpa dig men du svarar med en fruktansvärt dålig attityd. Ta dig tid och förklara vad du vill ha gjort eller så kan du lika gärna hålla tyst. Din bild i paint är förövrigt under all kritik.

Permalänk
Medlem

Hjälp inte snubben tycker jag.. han har tydliga problem med att förstå att det är ni som försöker hjälpa honom fast han ger er dålig information. Blir bara less på personer som aldrig kan bli glad för den hjälp de får...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Herregud..

Permalänk

Om ni kanske laddar ner bilden och ser storleken, borde ni förstå
Har inte haft tid idag att förklara.

Permalänk

Här:
http://90.227.50.152/

Undrar nu bara hur man får bort mellanrummet längst upp! (Händer, när jag skriver i diven, det svarta)

Permalänk
Medlem

Skrivet av ActaL:

Om ni kanske laddar ner bilden och ser storleken, borde ni förstå
Har inte haft tid idag att förklara.

Om ingen förstår vad du menar och du har inte tid att förklara. Why this thread?

Permalänk
Skrivet av Trizi:

http://solutionproblem.files.wordpress.com/2011/06/cant-tell-...

Om ingen förstår vad du menar och du har inte tid att förklara. Why this thread?

Har faktiskt ett liv utanför sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActaL:

Gå och be om hjälp där istället för här då. Snorunge.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Gå och be om hjälp där istället för här då. Snorunge.

Haha, jadu. Kan ju alltid försöka

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5800X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S