Ny mus utan fri från negativ positiv Acceleration

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hur är det med inbyggd accel i G400, den är fri från sånt också?

Den sensorn har ingen acceleration, så den är fri från det.
Förövrigt den bästa sensorn på marknaden i helhet tillsammans med zowie AM (ungefär samma sensor med få tweaks mellan dom).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nVIDIA:

Hur är det med inbyggd accel i G400, den är fri från sånt också?

min är inte testa sätt pekfingret på musmattan och dra musen sakta ifrån pekfingret och sedan dra snabbt tillbaka mot pekfingret och kolla om muspekaren kommer till samma ställe på skärmen. om den inte gör det så tyder det på att acceleration är påslagen

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Har en MX518 på jobbet och en G400 hemma.
Jag har då aldrig märkt av några problem dom år jag kört på dessa.
Min MX518 köpte jag för många många år sedan och den är färgen inte ens utnött på!

Har inget annat än bra att säga om dessa möss

Men köp aldrig G700, värre skit mus har jag aldrig stött på. Hur skön som helst, men batteriet svänger omkring i den så man tappar aim helt och hållet!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

min är inte testa sätt pekfingret på musmattan och dra musen sakta ifrån pekfingret och sedan dra snabbt tillbaka mot pekfingret och kolla om muspekaren kommer till samma ställe på skärmen. om den inte gör det så tyder det på att acceleration är påslagen

I så fall verkar min mx518 ha det (ja, jag har det avstängt i inställningarna). Om det inte är något annat galet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

I så fall verkar min mx518 ha det (ja, jag har det avstängt i inställningarna). Om det inte är något annat galet.

ja, dessvärre har nästan alla möss acceleration och i många fall går det inte stänga av det helt. vilket är tråkigt:(

kan tillägga att även jag har MX518 där acceleration inte går att stänga av...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

ja, dessvärre har nästan alla möss acceleration och i många fall går det inte stänga av det helt. vilket är tråkigt:(

kan tillägga att även jag har MX518 där acceleration inte går att stänga av...

mmmm, det är en uppdaterad model av MX 518 (verkar det som i alla fall). För på alla hemsidor jag kollade på hade musen 1600DPI och den jag fick hade 1800DPI (vet inte om alla hade samma tryckfel eller om dom har uppdaterat musen).

Behöver en ny, min har bara hållit i två år (något skumt med sensorn, musen får dödsryckningar då och då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

mmmm, det är en uppdaterad model av MX 518 (verkar det som i alla fall). För på alla hemsidor jag kollade på hade musen 1600DPI och den jag fick hade 1800DPI (vet inte om alla hade samma tryckfel eller om dom har uppdaterat musen).

Behöver en ny, min har bara hållit i två år (något skumt med sensorn, musen får dödsryckningar då och då).

ok, min har dock hållt i snart 5 år (dagligt användande samt en del misshandel)
om du ska vara fri från acceleration så får du titta på Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kvar en gammal Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0, fortfarande favorit! Har man lite större händer så är den riktigt skön

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

min mx518(1800dpi versionen) verkade också ha acceleration enligt finger testet.. och har slagit av i drivers samt kört någon no acceleration patch för windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Du kan inte ställa in något om din sensor faktiskt HAR inbyggd acceleration.
Det enda som kan påverka det är din sens och musmatte val ibland.

Ikari har faktiskt negativ acceleration, men det märks vid låg sens oftast bara.
Runt 30cm/360+

Så är du mid/high sens gamer är det inget du kommer märka.

Konstigt, jag har ca 600dpi och har aldrig märkt något. Jag kanske är van

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

jag kör själv med Steelseries Sensei och Razer Tarantula tycker det funkar rätt bra men kollar alltid efter något nytt eller bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Konstigt, jag har ca 600dpi och har aldrig märkt något. Jag kanske är van

Skickades från m.sweclockers.com

Långt ifrån alla som märker acceleration, precis som långt ifrån alla märker att det hackar sönder vid låg fps, att man inte märker en KLAR skillnad på 60hz kontra 120hz etc etc.

Samma att vissa inte ens vet vad prediction är och ännu mindre märker det.

Edit: G400 har inte acceleration, sensorn är fri från detta så det är något fel på det ni gör om ni märker det.

Och det har absolut INGET med inställningar, windows patchar att göra. Det är 2 olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

min mx518(1800dpi versionen) verkade också ha acceleration enligt finger testet.. och har slagit av i drivers samt kört någon no acceleration patch för windows 7

Verkar ligga i musen också. Men har inte haft stora problem med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Steelseries kinzu v2 PRO! jag är tyvärr fast med en sensei ._.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Steelseries kinzu v2 PRO! jag är tyvärr fast med en sensei ._.

eh nej.
Varsegod och läs.
http://www.overclock.net/t/1183274/kinzu-v2-kinzu-v2-pro-and-...

Pixart sensorn är långt ifrån perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Kan meddela att jag testat en gammal Microsoft 3:0:an, vilken bra mus, synd att den är 10 år och sliten på alla kanter och hörn, den glider tyvärr inte alls bra heller på mattan...
Vilken mus är mest lik 3:0an?

Jag har en sensei och har hört att folk tycker den liknar 3.0, jag tror man kan stänga av all accel (var länge sen jag var inne i steelseries engine+jag kör cArns settings):D Den är välgjord men programvaran man ska ladda ner är lite buggig:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!