Corsair Vengeance K90 och K60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Någon som vet om det finns en butik i Göteborg där man kan testa mekaniska tangentbord. Vore trevligt att provköra lite olika brytare innan man lägger så mycket pengar på det.

Det finns ett par stycken på Inet, men de har sällan alla framme och är lite tjuriga på att visa upp i butik. Mediamarkt i Eklanda/Sisjön har en del blåa, Steelseries med svarta och du kan nog pressa dom att få känna på Steelseries röda.

Jag har gjort ett par YouTube filmer där jag jämför de båda.
http://goo.gl/3vAgF

Permalänk
Medlem

Feedback för volym = 1 fjuttig plastbit anliggandes mot plastkugghjul = kostnad 10öre
Bättre mediaknappar = Stadigare å mer massiv plast, med en fjäder = kostnad 50öre
Mekaniska brytare rakt av = 40st á 2kr/st = 80kr
Alu hela vägen = 0,2mm alu liggandes mot plast = 5kr

Sådär för 85 å 60 öre skulle du ha kvalité rakt igenom.
Path-thru för USB? Både fördel som nackdel då 1st USB på tgb är oftast för lite så en USB hubb till minst 2 = 10kr till

Att folk betalar för överreklamerad skit, mekaniska brytare är inge nytt, funnits längre än vad jag är i ålder.
Så 2kr/st är troligen betydligt lägre, men sätter man nå fränt namn, samt får gratis reklam så höjs de till @pple standard.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foolwolf:

Det finns ett par stycken på Inet, men de har sällan alla framme och är lite tjuriga på att visa upp i butik. Mediamarkt i Eklanda/Sisjön har en del blåa, Steelseries med svarta och du kan nog pressa dom att få känna på Steelseries röda.

Jag har gjort ett par YouTube filmer där jag jämför de båda.
http://goo.gl/3vAgF

Tack för tipsen. Jag inbillar mig att jag vill ha något som beter sig som rubber dome, det vill säga taktil feedback fast utan överdrivet klickljud. Jag antar att det är en brun som gäller för mig då, eller black alps. Får ta en sväng på påsklovet sen och klämma lite tror jag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

hur? en dome brytare och en mekanisk gör samma sak. Är ju ingen skillnad

Det är väldigt stor skillnad!

Kolla länken här så kan du se o läsa om olika mekaniska brytare!

Och vad man tycker om är väldigt personligt! Rekommenderar alltid att prova innan man köper!

Felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tack för tipsen. Jag inbillar mig att jag vill ha något som beter sig som rubber dome, det vill säga taktil feedback fast utan överdrivet klickljud. Jag antar att det är en brun som gäller för mig då, eller black alps. Får ta en sväng på påsklovet sen och klämma lite tror jag.

Inte säker på att jag skulle vilja säga att någon mekanisk brytare av de vanliga är ens i närheten av rubberdome - dock så är det många som är förtjusta i bruna då de är lite lätter än blåa utan switch ljudet men med taktil feedback.

Zowie Celeritas har bruna switchar som du kan känna på.
Sedan skall man inte sticka under stol med att de olika tangenbordens kvalitet också påverkar. Speltangentborden kommer inte upp i samma kvalitet och känsla som te.x Filco och Das.

QPads MK serie har i mitt tycke ett hyfsat bra hus till sitt tangentbord - mycket bättre en te.x Razers mekaniska och även Zowie. Har inte testat Mionix men det har bara 6 key iställer för alla som på MK borden eller 20 - Corsair. Det gör en stor skillnad vid spel som te.x Skyrim och BF3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

26 fungerar i praktiken samma som full eftersom att du nog får svårt trycka ned 26 samtidigt och åstadkomma något vettigt

Men ja, I stan corrected.

Fortfarande, 300-400kr och har bättre än många andra

Fast man ska inte räkna hur många tangenter som kan maximalt rigistreras samtidigt, utan hur många som är garanterade att fungera samtidigt oavsett kombination. I sidewinder x4s fall så är det 17, alltså 17kro. Vilket egentligen gör noll skillnad eftersom man aldrig kommer bedöva så mycket någonsin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foolwolf:

Inte säker på att jag skulle vilja säga att någon mekanisk brytare av de vanliga är ens i närheten av rubberdome - dock så är det många som är förtjusta i bruna då de är lite lätter än blåa utan switch ljudet men med taktil feedback.

Zowie Celeritas har bruna switchar som du kan känna på.
Sedan skall man inte sticka under stol med att de olika tangenbordens kvalitet också påverkar. Speltangentborden kommer inte upp i samma kvalitet och känsla som te.x Filco och Das.

QPads MK serie har i mitt tycke ett hyfsat bra hus till sitt tangentbord - mycket bättre en te.x Razers mekaniska och även Zowie. Har inte testat Mionix men det har bara 6 key iställer för alla som på MK borden eller 20 - Corsair. Det gör en stor skillnad vid spel som te.x Skyrim och BF3...

Nej jag vet att de är helt annorlunda i känsla. Det var mer principen jag var ute efter, alltså jag klarar mig bra utan akustisk feedback idag och känner inte riktigt att jag vill ha ett bord som klickar och har sig mer än nödvändigt. Jag gillar dock taktil feedback och det är ju faktiskt viss feedback även i rubber dome även om det inte är samma som i ett mekaniskt.

Satt och drömde lite om ett helsvart Das Keyboard silent igår men hittar dem inte med svenska tangenter och stor enter. Jag klarar inte av tangentbord med liten enterknapp.

Ett Filco Ninja hade varit trevligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej jag vet att de är helt annorlunda i känsla. Det var mer principen jag var ute efter, alltså jag klarar mig bra utan akustisk feedback idag och känner inte riktigt att jag vill ha ett bord som klickar och har sig mer än nödvändigt. Jag gillar dock taktil feedback och det är ju faktiskt viss feedback även i rubber dome även om det inte är samma som i ett mekaniskt.

Satt och drömde lite om ett helsvart Das Keyboard silent igår men hittar dem inte med svenska tangenter och stor enter. Jag klarar inte av tangentbord med liten enterknapp.

Ett Filco Ninja hade varit trevligt.

Filco Ninja har jag också spanat in, med bruna switchar. Men jag hoppas på att Cm Storm quickfire rapid kommer till sverige snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Enligt de själva så har de aktivt valt just rubberdome men tweakat dämpningen för att man vill trycka ned tangenterna just en gång och inte heller råka trycka ned en annan tangent i förbifarten, vilket kan ske med MX Red brytare.

haha dåligt bs från deras sida. Enda anledning är ekonomisk. Dem har valt en dyr aluminium skiva och för att hamna på samma prisläge som andra mekaniska har dem snålat på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Har inte testat Mionix men det har bara 6 key iställer för alla som på MK borden eller 20 - Corsair. Det gör en stor skillnad vid spel som te.x Skyrim och BF3...

Vilken skillnad gör 6KRO i fps spel? man spelar väl med musen och en hand på WASD, så totalt 5 tangenter max med en hand.

Permalänk

Tack, ni gav mig ännu mer ångest över om jag ska köpa det eller inte! Är så jäkla trött på brytarna i mitt G19, så vill ha mekaniska fast med macron (RTS spelare), men nu suger tydligen det enda som har det. What to do?!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Tack, ni gav mig ännu mer ångest över om jag ska köpa det eller inte! Är så jäkla trött på brytarna i mitt G19, så vill ha mekaniska fast med macron (RTS spelare), men nu suger tydligen det enda som har det. What to do?!

Jag tycker ärligt talat att deras recension är överdrivet negativ. Jag har ett K90 och är inte alls missnöjd med det och ärligt talat märks inte ens skillnaden mellan brytarna något märkvärdigt. I bakhuvudet vet man att man behöver trycka lite hårdare mot de knapparna, vilket nu i efterhand på något sätt känns skönt t.o.m. Vill du ha macroknappar och ett bra tangentbord, kör på. Jag tror knappast du kommer ångra dig.

Punkterna som de tar upp är saker som enligt mig petar ner produkten från en 10/10 till ~8/10, till skillnad från Jonas som verkar se tangentbordet som något av en hädelse. Då K90 nu endast kostar 850 spänn är det helt klart värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Har ett K90, Och kan faktiskt hålla med Jonas.
Störde mig på att macroknapparna har en svart plastplatta istället för aluminium. det ser helt enkelt konstigt ut.
Belysningen ger ett ganska ojämnt intryck, även på de mekaniska brytarna då den bara lyser upp den övre delen av knappen. något man märker ganska tydligt på siffertangenterna som lyser ½!"#¤%&/()=?´ medans 1234567890+´knappt syns. (fördel om man heter Kapten Haddock)
Windowsknappen har ett lås som är bra. lås upp när den behövs, och inte risk att man råkar komma åt den av misstag. vilket iofs inte händer speciellt ofta, men när det händer så är det otroligt irriterande.
När jag först kopplade in tangentbordet så kopplade jag den via en USB-hub. Och tangentbordet började spamma random keys och shortcuts. Något som verkar jävligt mysko. Hur kan en keff USB-hub ha den effekten på ett tangentbord? Funkar dock bra utan hub.
Cherry Red , tja, det är väl en smaksak, men jag känner att jag vill ha lite mera motstånd i knapparna.

Dock skulle jag vilja nämna några saker som glömdes bort i recensionen.

Knapparna ligger fritt, upphöjda. Något som underlättar otroligt när den behöver rengöras. bara blås rent utan att ens koppla loss tangenterna. stort plus där.

De 54 macro keys kan sparas och laddas, och editeras efter behov.
Dessutom så kan du assigna makroprofilerna till program, så att det laddas automagiskt när du kör igång programmet, du har i princip inte bara 54 makros, utan 54 makros per program. Mycket bra.

Fick lite WHAID känsla när jag uppdaterade Firmware till tangentbordet.

Permalänk
Medlem

vilken totalsågning hahaha! men med all rätt dock, usch vilket misslyckande!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt hålla med om denna recensionen!!!

Tycker K60 är underbart bra och förstår inte på allt gnäll om rubber dome på dom knappar man ändå inte använder.
Under en kväll med bf3 använder jag kanske F-knapparna 1 gång om jag ska byta säte i ett fordon.
Eller ibland om man ska ta en printscreen eller starta film inspelning.
Så mig kvittar det fullständigt.

För mig var designen avgörande och det är riktgit vackert att ha på skrivbordet. Otroligt mycket snyggare än gamla G15 jag hade innan.
Handledsstödet är perfekt för vänster handen!
Handen ligger bra och man har ett skönt stöd för han och för tummen. Bra avvägt.

Sen kanske man skulle vilja ha lite belysning nu i vintertid men ganska gott att inte ha en "julgran" på skrivbordet.
Fast jag tycker det är riktigt skönt med ett minimalistiskt tangentbord och slippa allt lullull och överdrivna lysdioder till höger och vänster.

Tycker det är ett riktigt bra tangentbord som är snyggt och lite utöver det vanliga i utseende.
Stora nackdelen är att det är lite dyrt och kanske inte riktigt prisvärt... som så många produkter finns alltid bättre och billigare.
Men är någon sugen på ett K60 och har pengarna att lägga så säger jag bara KÖP!
Detta köper man för man vill ha! Inte för det är bäst

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Känner mig lite lurad faktiskt... Jag gick helt på reklamen för Corsair, Köpte K60 med stor iver... och efter det här inslaget så förklarade det varför man har känt skillnad på tangenterna...
Tråkigt när man betalade 1099 för det...(Köpte typ på lanseringsdagen)
=(

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

Vad fan Jonas? Överdrivet negativ recension om K90n much? Jag är jättenöjd med mitt exemplar. Anledningen till varför de sparade in på att köra rubberdome på vissa tangenter var för att de inte används lika ofta (visst det var iofs billigt av Corsair), definitivt inget som stör mig. Detta är ett jättebra mekaniskt tangentbord och ni som tvekar skall definitivt känna på det först innan ni bedömmer det. För runt 900 kr så är det värt priset. Undvik K60n dock, inget handlovstöd som täcker hela tangentbordet? Det är skam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Vad fan Jonas? Överdrivet negativ recension om K90n much? Jag är jättenöjd med mitt exemplar. Anledningen till varför de sparade in på att köra rubberdome på vissa tangenter var för att de inte används lika ofta (visst det var iofs billigt av Corsair), definitivt inget som stör mig. Detta är ett jättebra mekaniskt tangentbord och ni som tvekar skall definitivt känna på det först innan ni bedömmer det. För runt 900 kr så är det värt priset. Undvik K60n dock, inget handlovstöd som täcker hela tangentbordet? Det är skam.

Känner lite samma sak, utan att ha testat ska tilläggas.
Det är förhållandevis billigt till antalet funktioner(kopia av gamle g11?).
Mediaknappar osv behöver inte vara av perfekt kvalité, inget man sitter o spammar direkt. Belysningen verkar dock vara lite halvkass, men inget som jag använder ändå.
Synd bara med röda brytare de är alldeles för lätta "/

Visa signatur
Permalänk

Bara jag som inte tycker dem är fina? hade iallafall inte köpt någon av modellerna.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Visste att Jonas eller Emil skulle störa sig på att alla tangenter inte använda sig av mekaniska brytare ^^
Personligen så sparar jag hellre in 400kr på att dom gjort så, "no biggie" med det.
Men blir en jävla kontrast då nästan alla recensioner jag sätt prisat den.

Men som alltid, känn själv på tangentbordet innan du köper det!

Emil stör ju sig på alla mekaniska tangentbord.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Barak:

Emil stör ju sig på alla mekaniska tangentbord.

Jag gillar att skriva på mekaniska (även om det finns en viss inlärningskurva), men ljudnivån går både mig och sambon på nerverna. Jag tycker nog innerst inne att det helt enkelt inte är värt, i alla fall så länge man inte kan ha datorn i ett eget rum (med bra dörr). Switchmässigt är vidare inte röda någon favorit, gillar bruna bäst om jag måste välja.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Har gått i tankarna att köpa ett K90 då det ser riktigt snyggt och skönt ut, men fan vad besviken jag blev nu! Ett K90 gjort helt i aluminium istället för att använda en plastbit för macroknapparna och mekaniska brytare på samtliga knappar hade ju varit ett klart köp för mig i alla fall.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Chryspyon:

Det finns de som använder de tangenter som Corsair valde att spara in på ofta med. Själv använder jag dessa flitigt och att behöva kombinera olika typer av brytare i samma kommando ger en väldigt konstig känsla. Är väl en smaksak beroende på hur det används (prova!), men det bör ju absolut tas upp, speciellt eftersom att det tydligen inte framgår av förpackningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Corsair borde fan inte få kalla det här ett mekaniskt tangentbord, speciellt när de inte nämner att det finns rubber dome på det, så ful marknadsföring så det är inte sant. Corsair borde få mycket mer skit för det här.

Jag tror så att aluminium konstruktionen gjorde att man gick över budget med borden och då tyckte man att man var smart genom att bara göra en del av tangenterna mekaniska för att klara kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vilken totalsågning hahaha! men med all rätt dock, usch vilket misslyckande!

Ja visst var det en totalsågning av Jonas. Men väldigt personlig och objektiv.
Men ett misslyckande? Får man fråga om du har testat T-Bordet? Jag är 99% säker på att du inte har det!
Visst finns det brister, och den största är att Corsair inte varit tydligare med att alla tangenter inte är mekaniska, finns även några
st som har skrivit här i tråden som har köpt bordet, som nu först fattat varför några tangenter känns olika!
Och det är ett stort misstag av Corsair, att dom inte varit tydligare med det! Samtidigt är det ju upp till köparen att kolla upp vad man köper!
Men ett misslyckande kan jag inte hålla med om att det är!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ja visst var det en totalsågning av Jonas. Men väldigt personlig och objektiv.
Men ett misslyckande? Får man fråga om du har testat T-Bordet? Jag är 99% säker på att du inte har det!
Visst finns det brister, och den största är att Corsair inte varit tydligare med att alla tangenter inte är mekaniska, finns även några
st som har skrivit här i tråden som har köpt bordet, som nu först fattat varför några tangenter känns olika!
Och det är ett stort misstag av Corsair, att dom inte varit tydligare med det! Samtidigt är det ju upp till köparen att kolla upp vad man köper!
Men ett misslyckande kan jag inte hålla med om att det är!

Nej jag har ju inte det och jag kan hålla med om att jag tog i lite väl med min kommentar och att recensionen var väldigt personlig. Däremot så håller jag med han om en del; t.ex brytarna, som jag kan tycka ska vara samma över hela tangentbordet oavsett knappens "viktighet" när man köper ett mer påkostat bord, då vill inte jag ha en halvmessyr utan något ordentligt gjort, annars köper jag ett logitech för 99kr. Sedan var det ingen höjdare med frontpanelen som skulle ge en "premiumkänsla" (vilket den gjorde, jag tycker den va snygg) och var inte ens dragen över hela framsidan, utan endast fram till macroknapparna, fattigt tycker jag och en onödig besparing. Sist så såg inte belysningen ut att vara fullt genomtänkt (/påkostad) då det inte lös jämnt över hela tangentbordet.

sådana detaljer egentligen som drar ner hela tangentbordet för mig, ska jag köra ett tangentbord med mekaniska brytare så vill jag ha ett ordentligt och inte en nedbantad toppmodell i sortimentet som företaget erbjuder.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Beware

Alla som sitter eller suttit med ett Logitech G15 och funderar på k90 TÄNK OM!!

G-knapparna kan ej simulera en nedtryckt tangent, bara playback av inspelat macro

kan ej användas till: push to talk

kan ej användas till: WASD

kan ej användas till: hotbars för dom som gillar när spells ej triggar förrän release

kan ej användas till: någon slags "sustained effect" överhuvud taget

kan även tilläga att om du ändå använder dom till hotbars och har en hotbar slot signad till t ex. Ctrl+1, så måste du släppa Ctrl och trycka igen om du vill trycka Ctrl+"annan siffra", kan inte heller spamma i väntan på global cd etc.(wow någon?) om Ctrl eller nått är inblandat

det roligaste är att man måste köpa och testa och således minimera chanserna att lämna tillbaka varan innan detta upptäcks, det är ju inte trasigt, så garanti är ju bara att glömma

så j...a dåligt så jag spyr

trevligt t-bord annars, snyggt och stabilt, men jösses........................

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av (Ulven):

G-knapparna kan ej simulera en nedtryckt tangent, bara playback av inspelat macro

kan ej användas till: hotbars för dom som gillar när spells ej triggar förrän release

kan även tilläga att om du ändå använder dom till hotbars och har en hotbar slot signad till t ex. Ctrl+1, så måste du släppa Ctrl och trycka igen om du vill trycka Ctrl+"annan siffra", kan inte heller spamma i väntan på global cd etc.(wow någon?) om Ctrl eller nått är inblandat

det roligaste är att man måste köpa och testa och således minimera chanserna att lämna tillbaka varan innan detta upptäcks, det är ju inte trasigt, så garanti är ju bara att glömma

Så sammanfattningen är i stort sätt: Gå till en fysisk butik och testa innan man köper! Låter vettigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken fysisk butik låter dig logga in på t ex. wow och stå och leka med mjukvaran? detta märker jag inte genom att känna på knapparna

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Skrivet av (Ulven):

Det där med Ctrl stämmer inte alls för mig. Kan utan problem använda både shift och ctrl precis som vanligt. Instämmer dock problemet med att knapparna inte kan simulera vanliga tangenter och att det borde fixas. Förhoppningsvis kommer det senare i en uppdaterad firmware/software.