Vilken är den märkligaste musikstilen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alakai:

Det handlar inte alltid om huruvida det ska vara bra eller ej. Endast fascinationen kan vara drivande till att göra noise. När man sen närmar sig mer vedertagen musik från exempelvis noise så märker man hur lite det är som skiljer mellan oväsen och musik. Eller tvärtom, ju mer man närmar sig oväsen från musik,d esto mer upptäcker man att ljud och takt är bra märkligt.
Till slut kommer man på att takt och melodi endast är verktyg för att kommunicera människor emellan och samlas till en större enhetlighet. Sen kommer man på att det inte alls är så för att..

Musik är märkligt, minst sagt. Folk brukar säga till mig att det jag lyssnar på inte är musik (Elektroniskt, hardstyle, hardcore, psytrance) och inte förstå hur någon kan tycka om det jag tycker bäst om. Men kärnan av musiken är väl ändå att någon ska tycka om den? Och dessa noise-herrar, har de spelningar och grejer?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Musik är märkligt, minst sagt. Folk brukar säga till mig att det jag lyssnar på inte är musik (Elektroniskt, hardstyle, hardcore, psytrance) och inte förstå hur någon kan tycka om det jag tycker bäst om. Men kärnan av musiken är väl ändå att någon ska tycka om den? Och dessa noise-herrar, har de spelningar och grejer?

Spelningar har de. Upplevelsen av musik som inte är musik måste ju vara än mer upplevelsebar nära scen, eller hur? Hur dansar man till psy?
Själv är jag allätare och samlar på både von Beethoven och Rebecka Black (ok, nu ljög jag, skulle inte ta i henne med tång). Elektronisk musik tar upp stor del av mitt bibliotek och jag lyssnar mer än gärna på psy, hardstyle och filthstep. Det finns egentligen bara en sorts musik jag inte tål, den där musiken som är gjorde för att kamma hem stålar och dylikt. Typ.. viss modern schlager.. poprock anpassat för TV (3 minuter, enkel refräng, hjärta smärta, A-B-A-B-C-B) och så vidare.
Vad är det som gör att man inte tycker om viss musik? Hur kan man _inte_ kalla något för musik? Vad, exakt, ligger gränsen mellan toner och musik? När ingen tycker om fågelsång, slutar fågelsång att vara musik då? Varför tycker vi om 4/4? Varför tycker vi att "techno" är snabb, när den lika gärna kan vara mycket mycket långsammare än "klassiskt"? Hur dansar man till psy?

Also;
Sun Ra (electronisk jazz någon?) tillsammans med John Cage (han med äpplet och det helt tysta stycket)
Detta är som beskrivs i kommentarerna, två gudar som skapar tillsammans. Det blir kanske inte precis vad varje fan av respektive har tänkt sig, ingen musik man känner igen, men vad gör det? Kanske var det såhär universum föddes..
https://www.youtube.com/watch?v=SxH9kC8wK6k

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

En annan mycket märklig stil inom den elektroniska musiken är Psytrance, och i denna videon, dark psy.

http://www.youtube.com/watch?v=-EsdV3pXPmw

Inte dåligt, men märkligt som fan!

Beror på vilken sorts Psytrance man hittar
Är själv rätt öppen för musikstiler även om jag mest lyssnar på melo-death, men finns faktiskt riktigt bra Psytrance!

I stil med Infected Mushroom och 1200 Mics som denna videon:

Skrivet av WaR:

Sen finns det ju noise och liknande "musik" som är mer eller mindre oberoende av både takt och ton, som Merzbow:
https://www.youtube.com/watch?v=pGzrL8J0t-c

Sånt här däremot har jag svårt att se tjusningen med

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Sånt här har alltid fascinerat mig, hur kan det finnas någon i hela världen som faktiskt tycker det här är bra..?

Som han själv säger: "I have no idea what you term 'Music' and 'Noise.' It's different depending on each person. If noise means uncomfortable sound, then pop music is noise to me."

Personliga preferenser och alternativa musikaliska uttryck taget till det extrema kan man väl säga. Då både "musik" och "bra" egentligen är begrepp som är 100% subjektiva finns det egentligen inget som är mer "musik" eller "bättre" än något annat rent tekniskt sett, precis som inom konsten. Det handlar dessutom ofta mer om vad man vill uttrycka snarare än om man vid en första anblick utan vidare tycker att det är "snyggt" eller "fult". T.ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Circle , alla verken är värda hundratals miljoner kronor, trots att de allra flesta bara hade skakat på huvudet och tänkt att "det är ju bara en svart cirkel??". Ytterligare ett citat: "Art is a lie that makes us realize the truth." - Pablo Picasso

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WaR:

Som han själv säger: "I have no idea what you term 'Music' and 'Noise.' It's different depending on each person. If noise means uncomfortable sound, then pop music is noise to me."

Personliga preferenser och alternativa musikaliska uttryck taget till det extrema kan man väl säga. Då både "musik" och "bra" egentligen är begrepp som är 100% subjektiva finns det egentligen inget som är mer "musik" eller "bättre" än något annat rent tekniskt sett, precis som inom konsten. Det handlar dessutom ofta mer om vad man vill uttrycka snarare än om man vid en första anblick utan vidare tycker att det är "snyggt" eller "fult". T.ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Circle , alla verken är värda hundratals miljoner kronor, trots att de allra flesta bara hade skakat på huvudet och tänkt att "det är ju bara en svart cirkel??". Ytterligare ett citat: "Art is a lie that makes us realize the truth." - Pablo Picasso

Men det måste väl ändå finnas folk som uppskattar att höra det? Det fanns ju uppenbarligen folk som uppskattades de där tavlorna. Och jag kan inte tänka mig att det finns speciellt många som fyllt sina spellistor med noise, det är inget man säljer ut Globen med, kanske.. Och de som producerar det, tycker de själva att det låter bra? (Låter bra som att de uppskattar det).

Tycker du noise är bra?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många som lyssnar på "ren" noise, men det finns gott om lyssnare som gillar musik med noise som en dominant del av musiken. Jag vet inte vad du fiskar efter här, men det känns fortfarande som att du har någon sorts idé om att många lyssnare = bra musik.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredlovebot:

Jag vet inte hur många som lyssnar på "ren" noise, men det finns gott om lyssnare som gillar musik med noise som en dominant del av musiken. Jag vet inte vad du fiskar efter här, men det känns fortfarande som att du har någon sorts idé om att många lyssnare = bra musik.

Fiskar inte efter någonting, egentligen. Vad jag ville ha sagt var att det ju ändå måste finnas folk som uppskattar denna musiken, och det tycker jag är fascinerande, då jag själv inte riktigt kan förstå tjusningen i den, eller vad som gör att man vill lyssna på den.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade en annan ganska märklig stil, som antagligen ska vara någon form av Black Metal:

http://www.youtube.com/watch?v=N8yyJDk-DUw

Mycket skum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pundar Black Metal?
Angående noise, ett av mitt absoluta favoritband är nog vad de flesta skulle klassa som "noise" (inte helt korrekt), det är dock inte alls som tex Merzbow.

Rätt långa låtar, men börja lyssna från 6min in, blir ganska köttigt. Det finns ju iaf en tydlig struktur, något som saknas helt i ren noise.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Men det måste väl ändå finnas folk som uppskattar att höra det? Det fanns ju uppenbarligen folk som uppskattades de där tavlorna. Och jag kan inte tänka mig att det finns speciellt många som fyllt sina spellistor med noise, det är inget man säljer ut Globen med, kanske.. Och de som producerar det, tycker de själva att det låter bra? (Låter bra som att de uppskattar det).

Tycker du noise är bra?

Frågan är väl vad man menar med "uppskattning". Menar man medryckande musik som man kan dricka bärs till och skråla med i på hemmafester, oavbruten (DJs) taktfast 4/4-musik som man kan stå och dansa till 10 timmar i sträck i något slags trans på stora rejv-fester, superpopulär rockmusik som säljer tiotusentals biljetter för varje spelning år efter år, uttrycksfull lugn musik som man kan sitta i fotöljen och lyssna på medan man smuttar på ett glas 10-årig whisky och observerar naturen från sitt fönster, manisk supersnabb musik med gurgelsång som man står och headbangar/moshar till på vilda konserter, melankolisk musik som man kan relatera till när man mår dåligt eller är nedstämd, ambient hiss-musik som spelas på shoppingcenter för att få en att känna sig lugn och harmonisk, virtousisk musik med fascinerande teknik för något instrument man spelar, osv... Allt handlar om hur man relaterar till musiken och "uppskattning" är ett otroligt mångfacetterat paraply-uttryck för att kunna relatera. Tyvärr finns det ju många som tänker att musik kan vara "bra" eller "dåligt" och man riktar in sig på en specifik genre för att förkasta allt annat (iaf utåt).

Jag tror inte att de som lyssnar mycket på noise i allmänhet lyssnar på det på samma sätt som någon som drar på AC/DC:s Best Of var och varannan dag medan de diskar eller surfar på internet, noise fungerar nog inte så bra i det sammanhanget. Snarare kan jag tänka mig att det är mer optimalt att sätta på någon timmas playlist noise för att sen släcka ned och lägga sig i sängen med hörlurar på och verkligen fokusera hela sitt medvetande på ljudet och låta det "ta över". Men alla är olika! Personligen lyssnar jag verkligen inte på mycket noise, nämnde det bara för att tråden handlade om märklig musik Men att Merzbows musik är väldigt välgjord och inte är slumpmässigt ihopkastade ljud är uppenbart även om man bara tycker det låter skit

Ser man det sen ur ett historiskt perspektiv kan man tänka sig att mycket av den populära musiken idag, dödsmetal och techno osv, hade setts som total galenskap och icke-musik för ett par hundra år sen. Kanske inte just "äkta" noise då men kanske mer som de flesta ser t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=wqCANawTg3g idag

Permalänk
Medlem

Det är la alltid så att man inte är sugen på allting i sitt musikbibliotek hela tiden... Och självklart så uppsakattas ju olika musikstilar annorlunda vid olika tillfällen, sludge/drone/post-metal kanske inte passar bäst när man förfestar med 4 människor av det kvinnliga könet...?

Musiken utveckling har la alltid gått mot att försöka göra saker mer extremt och få det accepterat som "musik". även frijazz har la ansetts som icke-musik någon gång i tiden men idag anses som musik. Jag har ofta tänkt på hur roligt det vore ifall de mer extrema metalband vi har idag skulle vara de första banden inom genren, dillinger escape plan på 1970-talet, de vore nått!
Och ifall noise rör sig mot att bli accepterad musik, det vette tusan. Det finns ju band som lyckats förvandla noise till någonting som i en grund har rytm, tex: http://www.youtube.com/watch?v=06hCku23WiE (runt 2min).

Sedan så tycker jag det är intressant att faktumet är att jag tycker man hör bäst skillnaden mellan "bra" och "dåliga" högtalare/hörlurar med hjälp av "brusig" musik (nadja sunnO))) jesu osv). Med ett mer tränat öra kan man la höra detta på annan typ av musik också, men för mig är det otroligt uppenbart när man lyssnar på brusig musik ifall hörlurarna är bra eller dåliga.

Permalänk
Medlem

John Cage har skrev en bit musik som börjades spelas år 2001 och som tar slut år 2640.
http://en.wikipedia.org/wiki/As_Slow_As_Possible

Citat:

The actual performance commenced in the St. Burchardi church on September 5, 2001 with a pause lasting until February 5, 2003. The first chord was played from then until July 5, 2005. The most recent new chord from the organ was a three-note chord, A above middle C, C above middle C and the F# above that (A4-C5-F#5), which began on January 5, 2006 and concluded on July 5, 2008. This sonority can currently be heard on a website devoted to the Halberstadt event.[3]

The latest musical event from the organ is a new chord (C4-A flat4). On July 5, 2008, the weights holding down the organ pedals were shifted resulting in the 6th chord change.[1] Two more organ pipes were added alongside the four installed and the tone became more complex at 15:33 local time. A machine, called a blower, provides a constant supply of air which keeps the pipes playing.[4][5]

The performance is planned to continue until September 5, 2640.

Märkligt... men samtidigt jävligt coolt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

En annan mycket märklig stil inom den elektroniska musiken är Psytrance, och i denna videon, dark psy.

http://www.youtube.com/watch?v=-EsdV3pXPmw

Inte dåligt, men märkligt som fan!

Va? Psytrance är ju bästa som finns, speciellt full-on psytrance. Bästa party musik ever.

love it <3

Visst, dark psy är väl lite mer "speciell", men psytrance i övrigt är ju en av de "större" delarna av elektronisk musik.

Jag hör på 99% elektronisk musik men måste trots det sälla mig till skaran som tycker dubstep är helt jäkla mystisk. Fattar inte vad folk ser för tjusning med WUBWUBWUBWUBWAOWAOWUB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hg:

Va? Psytrance är ju bästa som finns, speciellt full-on psytrance. Bästa party musik ever.

love it <3

Visst, dark psy är väl lite mer "speciell", men psytrance i övrigt är ju en av de "större" delarna av elektronisk musik.

Jag hör på 99% elektronisk musik men måste trots det sälla mig till skaran som tycker dubstep är helt jäkla mystisk. Fattar inte vad folk ser för tjusning med WUBWUBWUBWUBWAOWAOWUB.

Jag sa ju aldrig att det var dåligt? Jag lyssnar själv en del på psy, och också främst fullon Att det är en märklig stil är dock ingenting jag tänker ta tillbaka, tycker det är väldigt lustig men många konstiga ljud och annat.

Rackarns bra låt du länkade, tack.

Dubstep är helt värdelöst om man inte har väldigt bra bas, tycker jag. Vissa drops låter så sjukt tufft med bra bas helt enkelt, att det fascinerar mig bara av den anledningen. Ingenting jag lyssnar på till vardags, dock.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av H-can:

Dubstep.
Måste uppfunnits på någon mörk bakgård i ett Engelskt getto.

It's funny because it's true...

Att ingen nämnt freeform jazz än.

Mycket udda och väldigt varierad genre.

Annars komponerades det en hel del konstig klassisk musik i början av 1900-talet då expressionismen härjade. Det blev sedan sju resor värre när modernismen tog fart och de ville bryta med de gamla mönstren. Här hittar vi till exempel John Cage som är en känd pianist. Här har vi ett av hans verk:

Fast Cage är mest känd för sitt pianostycke 4'33":

Här finns även en version med en BBC symfoniorkester och vad jag vet är det första gången någon framför verket med en full symfoniorkester.

När ni ändå tog upp Noise och Drone så får man väl nämna urfadern, Luigi Russolo.

Sen måste man väl nämna Edgar Varése också, någon sorts fader till den elektroniska musiken.

Stockhausen gjorde mycket konstigt också.

Jag tycker att den klassiska musiken gick utför efter romantiken. Då gick det ut på att göra så häftiga kompositioner som möjligt. Efter det blev det mer och mer en tävling i vem som kan göra konstigast ljud och fortfarande kalla det musik.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Haha jag kan lyssna på nästan vad som helst men det var mycket skit som postats i tråden

En utav mina favoritlåtar alla kategorier.

Lackar på musik som Noise, Gabber, Hardcore å allt vad det heter, viss Dubstep går bra men ska det vara elektroniskt ska det ta mig tusan vara psytrance, hederlig trance eller hardtrance.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fesen:

Haha jag kan lyssna på nästan vad som helst men det var mycket skit som postats i tråden

http://www.youtube.com/watch?v=3an8jdsVM3s

http://www.youtube.com/watch?v=wAl3A2pYFhM

http://www.youtube.com/watch?v=8QF7W0V_NRI

En utav mina favoritlåtar alla kategorier.

Lackar på musik som Noise, Gabber, Hardcore å allt vad det heter, viss Dubstep går bra men ska det vara elektroniskt ska det ta mig tusan vara psytrance, hederlig trance eller hardtrance.

Det var väldigt trallvänlig Meshugga du hittade där. Vill man ha lite mer udda metal finns ju alltid den roliga genren mathcore som karaktäriseras av av väldigt många och udda taktarter i högt tempo. Lite som progressiv metal på speed.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om man har RixFM och dagens popmusik som utgångspunkt så låter allt annat märkligt.

"Skriver de musiken själv? Märkligt..."
"Är det ingen som sjunger under hela låten? Märkligt..."
"Oj, är den hela 23 minuter lång? Märkligt..."
"Är den inte i 4/4? Då blir det ju svårt att dansa till den och det är ju det som musik är till för. Märkligt..."
"Det här var ju bara oväsen och osammanhängande. Märkligt..."
"Det här var ju tråkigt, det är inget som händer! Märkligt..."

Om något tycks vara märkligt eller inte beror på vad man har lyssnat på förr och vad ens nuvarande definition av musik är. Enligt många idag är till och med Miles Davis märkligt ännu mindre free jazz. Ibland kan musik som tycks vara märklig i början bli något av det bästa som finns efter att man lyssnat ett par gånger. Andra gånger så blir det bara sämre desto mer man lyssnar.

Saxofonen används till att skapa ljud som aldrig förr

Snubben har samplat gammal 20/30-tals musik, lagt på lite smuts och skapat en mysig noir art deco typ 'Bioshock'-feel

Krig?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cloudstone:

Om man har RixFM och dagens popmusik som utgångspunkt så låter allt annat märkligt.

"Skriver de musiken själv? Märkligt..."
"Är det ingen som sjunger under hela låten? Märkligt..."
"Oj, är den hela 23 minuter lång? Märkligt..."
"Är den inte i 4/4? Då blir det ju svårt att dansa till den och det är ju det som musik är till för. Märkligt..."
"Det här var ju bara oväsen och osammanhängande. Märkligt..."
"Det här var ju tråkigt, det är inget som händer! Märkligt..."

Om något tycks vara märkligt eller inte beror på vad man har lyssnat på förr och vad ens nuvarande definition av musik är. Enligt många idag är till och med Miles Davis märkligt ännu mindre free jazz. Ibland kan musik som tycks vara märklig i början bli något av det bästa som finns efter att man lyssnat ett par gånger. Andra gånger så blir det bara sämre desto mer man lyssnar.

Saxofonen används till att skapa ljud som aldrig förr

Det där första klippet var ju helt fantastiskt bra. Vem är det som sjunger?
Lite tråkigt att många idag antagligen tänker mer på Moby när de hör den låten än gammal amerikansk folkmusik/blues/gospel, var nu gränserna går i den där soppan där allt ändå kommer från Afrika och Irland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var väldigt trallvänlig Meshugga du hittade där. Vill man ha lite mer udda metal finns ju alltid den roliga genren mathcore som karaktäriseras av av väldigt många och udda taktarter i högt tempo. Lite som progressiv metal på speed.
http://www.youtube.com/watch?v=AzgeTxaeFj4

Haha av någon konstig anledning så tycker jag att det där lät bra

Började fundera lite nu och jag kommer ihåg att jag hittade ett skumt band, sångaren lät som en gris, det var någon form utav metal och videon har jag för mig innehöll döda djur och massa blod...någon som vet?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fesen:

Haha av någon konstig anledning så tycker jag att det där lät bra

Började fundera lite nu och jag kommer ihåg att jag hittade ett skumt band, sångaren lät som en gris, det var någon form utav metal och videon har jag för mig innehöll döda djur och massa blod...någon som vet?

Låter som standard Black Metal tycker jag. Lät det lite som det här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cloudstone länkade mycket fina grejor såg GY!BE live december 2010 i dublin, bästa konserten någonsin!

Tänkte bara dela med mig av en rolig skiva jag har: http://aidanbaker.bandcamp.com/album/the-spectrum-of-distract...
den är designad för att spela på random då "låtarna" är bara små 1-30 sekunders klipp och varje gång man hör skiva skall man få en ny upplevelse. (synd nog så har inte den web-spelaren en random funktion...)

sen har vi ju "klassikern" :

Citat:

Metal Machine Music is generally considered to be either a joke, a grudging fulfillment of a contractual obligation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Låter som standard Black Metal tycker jag. Lät det lite som det här?
http://www.youtube.com/watch?v=eovuIfeH2k4

Nej det där låter som vivaldi i jämförelse typ och videon var utomhus typ en bondgård eller slakteri, sångaren gjorde skrikande grisljud. Helt Bisarrt var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nej det var skum musik och videon var utomhus typ en bondgård eller slakteri, sångaren gjorde typ grisljud dessutom. Helt Bisarrt var det.

Permalänk
Medlem

Hahahaha nu börjar det likna något, det är nog inte dom men videon var ungefär i det stuket har jag för mig, sångaren gör typ massa oink och skrikande grisljud det där är taget från något annat verkar det som, i videon jag menar tror jag dom filmar sig själva. Dom kan ha varit linsmetade i lera/bajs istället för blod

Var så länge sen jag hörde och såg videon så jag kanske missat något eller så kommer jag ihåg fel, har funnit på tuben i alla fall.

EDIT: hahah nu satt jag och klickade mig fram genom pigsquil låtar på tuben och jag kan säga att mina öron blöder :'(

Permalänk
Medlem

Jazz. Man hör ju inte när de spelar fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt kreativa hjärta kan tycka att alla pojk-scouts musik är lite märklig, ni vet... musiken där det bara spelas 4-5 olika ackord, gärna tonika, dominant och subdominant om och om igen, det får heller ALDRIG spelas fel. Vilket gör musiken till tråkig, förutsägbar pojk-scouts musik.

Men det finns väl egentligen ingen märklig musik, all musik har ju sitt syfte och alltid finns det någon som gillar det.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

En liten bit av min musiksmak som ofta inte uppskattas av den gemene man och kan uppfattas märklig:

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Klockan är för mycket (eller för lite) för sånt där. Satt som ett spån och kollade igenom hela den där. Såhär i efterhand är jag helt mållös.
Jag fattar inte... Va i?... Men... Vad gör... helvete... dom.... nej... hur... dafuq??

Jag känner mig lobotomerad.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Ingen som har nämnt Shooby Taylor - The Human Horn, skämms på er!

Visa signatur

X79, baby