Kan inte komma in i Bios eller uppdatera min SSD hårddisk

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in i Bios eller uppdatera min SSD hårddisk

Formaterade om min dator för ca 1 månad sen och upptäckte nyss att jag inte kan komma in i Bios. Har provat allt, Det som händer är att skärmen bara blir helt svart och inget visas på skärmen, Men windows funkar precis som det ska osv osv. Ett annat problem som jag har är att jag inte kan uppdatera min SSD hårdisk, då Corsairs, Feild updater, inte ens hittar disken när jag scannar efter den. Moderkortet måste vara defekt eller något

Tips på saker man kan göra?

Mvh Linus

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

Formaterade om min dator för ca 1 månad sen och upptäckte nyss att jag inte kan komma in i Bios. Har provat allt, Det som händer är att skärmen bara blir helt svart och inget visas på skärmen, Men windows funkar precis som det ska osv osv. Ett annat problem som jag har är att jag inte kan uppdatera min SSD hårdisk, då Corsairs, Feild updater, inte ens hittar disken när jag scannar efter den. Moderkortet måste vara defekt eller något

Tips på saker man kan göra?

Mvh Linus

Du kan ju alltid testa att ta ut BIOS Batteriet i 20 minuter sedan sätta tbx den,Googla bios battery om du inte vet vad det är eller sitter

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Som ovan, resetta CMOS. Kan nog hjälpa dig.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.