Trådlöst ljud från dator till SPDIF-ingång på "förstärkare"

Permalänk
Medlem

Trådlöst ljud från dator till SPDIF-ingång på "förstärkare"

Hej!
Jag skall snart flytta och hade vart guld värt att bli av med alla sladdar som går kors och tvärs i den nuvarande lyan.
Någon som har koll på om det finns något sätt att skicka ljud från datorn till någon form av mottagare och sedan ut i högtalarna?(behöver ha en toslink eller SPDIF från mottagaren i så fall).. alt om det finns något annat sätt att strömma ljudet över ett WLAN.
Viktigt att inte allt för mycket av ljudkvalitén försvinner osv.. så jag inte bara får stereo/mono-ljud.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Audio pro (kommer inte ihåg produkt namnet)
Apple airport express (inget wpa2 stöd för pc)
Logitech Squeexbox (säkert fel stavat, bryr mig inte eftersom jag inte gillar logitech)
Sonos (dyr lösning) kungen inom trådlöst ljud

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.. dock ser det bara ut som Sonos gör det som jag behöver.. skulle behöva skicka en signal från min dator trådlöst och sedan på ett eller annat sätt ha en mottagare som sedan ha en TOSLINK eller SPDIF out för att sedan kunna koppla in den sladden i min "förstärkare".. och gärna så att signalen stödjer 5.1, fler förslag är välkomna

Permalänk
Medlem

Airport express om du har ett befintligt WLAN. Har optisk toslink ut, även analog 3,5 mm ut. kan ta emot vilka ljud somhelst och skicka vidare, använder själv PC med Airfoil, skickar youtube, spotify + lite andra applikationer till min Airport med mycket gott resultat...
Sonos är ju mycket dyrare och bara till för musik?

Visa signatur

Kelimutu

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelimutu:

Airport express om du har ett befintligt WLAN. Har optisk toslink ut, även analog 3,5 mm ut. kan ta emot vilka ljud somhelst och skicka vidare, använder själv PC med Airfoil, skickar youtube, spotify + lite andra applikationer till min Airport med mycket gott resultat...
Sonos är ju mycket dyrare och bara till för musik?

Har du ingen delay om du kör med den riktiga Airport expressen?.. Kör mot min boxee box nu med Airfoil men får en delay på några sekunder...

Permalänk
Medlem

Jo, delay på 2-3 s. Men det spelar ju ingen roll på streamad musik eller Spotify. Då trycker man på play och sen kommer ljudet.... efter ett tag. Ingen fara dock. Däremot funkar det inte med filmljud, då kör jag datorn direkt in i hemmabioförstärkaren med optisk toslink, annars så blir det lite irriterande....

Visa signatur

Kelimutu