Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Levereras det "fritt vårt lager" är det inte längre säljaren (INET) som ansvarar för paketet när de lämnat det till posten om inget annat är avtalat.

Men vänd dig ändå till INET de kanske fixar det ändå...

Butiken har ett ansvar att avlämna varan - så även om denna låter någon annan göra det åt dem är det fortfarande butikens ansvar gentemot mig att avlämna varan. TS ska alltså höra av sig till Inet direkt.

Permalänk
Skrivet av twit:

Postens interna frakt sker till hög grad under sen kväll till tidig morgon, så att senaste uppdateringen skett då är inte det minsta konstigt. Det är bara att vänta och se. Vad tripletutorial skrev är för övrigt rent dravel.

Har du bevis på att dom inte stulit det? Det kan mycket väl finnas sådana män/kvinnor som snor paket.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tripletutorial:

Har du bevis på att dom inte stulit det? Det kan mycket väl finnas sådana män/kvinnor som snor paket.

Naturligtvis finns det människor som stjäl saker, både här och var. Att det skulle vara män som jobbar natt i högre grad än någon annan demografi är dock rent dravel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av alexandre94:

Varför skriver du detta här för, ingen jobbar nog på posten här inte

Sweclockers.com skulle bli en grymt tråkig hemsida om du var en moderator.

Permalänk
Medlem

Hände mig en liknande sak en gång. Hade två kolli hos schenker och båda paketen stod brevid varandra. Men kunde bara hämta ut det ena av dom för bara det ena nummret stämde.

Efter 2-3 veckor hade det gått runt och jag kunde till slut hämta ut det.

Det löser sig, men ta kontakt med Inet om inte annat!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Så nu får man inte längre dela med sig av sina erfarenheter och upplevelser på ett forum? Bra kommentar.

Det var en bra kommentar, detta är ju Support för datorer!.. Detta problem är inte bara för datorer vettu.. Nästa gång jag beställer något igenom posten och det kommer bort skriver jag det väl ändå inte det här.. Även om det vore en dator -.-"

otrevlig kommentar borttagen
Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Sweclockers.com skulle bli en grymt tråkig hemsida om du var en moderator.

har inga planer på det heller så var lugn, men liiiiiite random tycker jag ändå att det var att göra en tråd på sweclockers för att Posten Fuckar upp något du beställt.. Hade ju lika gärna kunnat vara något annat än en dator ..

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Det var en bra kommentar, detta är ju Support för datorer!.. Detta problem är inte bara för datorer vettu.. Nästa gång jag beställer något igenom posten och det kommer bort skriver jag det väl ändå inte det här.. Även om det vore en dator -.-"

...Support och övriga trådar...
Skulle denna vara helt fel skulle nog en moderator flyttat på den.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Skrivet av foppson:

...Support och övriga trådar...
Skulle denna vara helt fel skulle nog en moderator flyttat på den.

Jag tycker ändå att tråden borde ligga i http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Crucial P3 1TB | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 11

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser sig!
En anledning till varför jag försöker hålla mig borta från posten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk har emot Posten. Jag har skickat och fått många paket levererade med dom och jag tror aldrig att det har krånglat. Visst, det är klart att det händer att paket tappas bort men nämn något annat fraktalternativ som inte tappar bort saker ibland, jag skulle bli ytterst förvånad om det finns något, åtminstone något som kan leverera så snabbt över hela Sverige.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Tänk även på att kalla varandra idioter sällan leder till något vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzzy:

jag hoppas innerligt att datorn kommer inom 2 år iaf!

Haha härligt om datorn kommer om 2år gammal dator när den kommer då ju

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju ingen dålig dator du köpt : P

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inet - Post - Postombud - Kund
I detta fall är det postombudet som får stå för det.

Slutkardemumma: Det ordnar sig lilla pojk, å tänk att skapa en tråd utan betydelse ger inget för nån.
Klaga på dina föräldrar å säg "varför är ni så lata å inte köper direkt från butik m.m." *ironi*

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Rivs adressen av paketet som är det ju bara öppna och kolla fakturan/beställningsunderlag som ligger i, där står det adress.
Det har det alltid varit i mina paket.
Så försvinner eller blir stulet.. Visst har man IQ under 60 så kan det fösvinna hederligt i posten.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Levereras det "fritt vårt lager" är det inte längre säljaren (INET) som ansvarar för paketet när de lämnat det till posten om inget annat är avtalat.

Men vänd dig ändå till INET de kanske fixar det ändå...

Fritt säljaren/köparen/vårt lager/levererad etc är uttryck som används för att specificera när ansvaret övergår från köpare till säljare. Dock gäller detta endast då köplagen är tillämplig (vid affär företag till företag eller privatperson till privatperson), vid en affär mellan företag och privatperson gäller istället den icke-dispositiva konsumentköplagen.

I kommentarerna till KKöpL §8 står att läsa "Säljaren bär risken för varan tills den faktiskt avlämnats till köparen.". Detta kan ytterligare förtydligas med hjälp av kommentarerna till KKöpL §6 "Att varan ska ha kommit i köparens besittning för att anses som avlämnad betyder att köparen ska ha tagit hand om varan.".

Har TS köpt datorn som konsument och inte som näringsidkare skall TS meddela säljaren om datorn inte kommit fram. Sedan är det upp till säljaren att fixa problemet (leverera en ny dator till TS, reklamera den första leveransen hos posten etc).

Permalänk

Så. Vart är din dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad finns det annars för alternativ? Brukar det inte bara vara posten från typ alla affärer? O.o

Schenker och DHL finns ju som ombud i butik också.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Något svar borde posten ha kunnat ge.
Hur ser paketspårningen ut via posten.se? Eller bara länken i mailet ifrån inet som summerar vad posten.se säger.

Det borde stå vart på vägen det saknas. För har det sorterats så är det scannat, Har det sorterats på ditt lokalapostsorteringshak så scannas det. Sen därifrån till butik så scannas det.

Nyfiken vart på vägen det har fastnat. Det borde ha anlätt till din stad automatiskt utskick ifrån sorteringsposten i din närhet. Det kommer innan försändelsen anländer till utlämningsställe.

Har själv en burk på väg nu
Så här ser det ut som jag syftade på.

Tjänst DPD Företagspaket 16.00 (15) Status Transporteras Vikt 21.0 Kvitterat av Postnr ***** Ort ÖREBRO Avsänt 2012-03-12 Utlämnat -- HändelserA 2012-03-12 18:54 Göteborg Sorterad 2012-03-12 16:16 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Något svar borde posten ha kunnat ge.
Hur ser paketspårningen ut via posten.se? Eller bar.....[/CODE]

Då man jobbar på pilängen kanske detta försvinner

Skämt åsido, aldrig kul när saker försvinner!

Permalänk
Skrivet av modstar:

Då man jobbar på pilängen kanske detta försvinner

Skämt åsido, aldrig kul när saker försvinner!

Haha. Känner folk som jobbat där tidigare. Aldrig sett så mkt nya mobiler eller diverse tekniska prylar bytas ut så ofta förut.

Permalänk

Fast TS har säkert fått sin dator. Finns väl ingen tid för oss då

Permalänk
Medlem

Precis samma sak hände med mina fälgar till Mustangen.
Fick sms om att mitt paket finns inne, åker dit och killen letar en timme utan något resultat.
Posten gör en kontroll och killen som skulle lämna ut fälgarna HEMMA hos mig, säger att han gjort det och att någon tagit emot dessa.
Misstänkte direkt att han snott dom.
Fick en uppsättning nya så för mig spelar det mindre roll, det störiga var att man fick vänta en månad extra..