Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Delivers:

Någon som frågat Tre huruvida HTC One X kommer att vara brandad? Funderar nämligen på att avboka från Tre och köra genom The Phone House istället om telefonen skulle vara brandad.

Tre älskar att branda sina telefoner samt låsa de. Beställ från TPH. Finns i Vit/Grå samt olåst och obrandad. Sen finns det möjlighet att snacka bort inträdesavgiften.

Nu är jag inte ett fan av Tre, speciellt inte efter tabben där de drog 1500 för en felaktig faktura som jag påpeket samt drog den till inkasso. Inte direkt kundvänligt. Men nu blir det 349 kr i månaden. Ska inte få en krona extra (då det är ett fastprisabonnemang).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Enligt prisjakt:

One-x: 69,9 × 134,4 × 8,9 mm , 130 g
Samsung Galaxy SII LTE: 68,8 × 129,8 × 9,49 mm, 130,5 g
Samsung Galaxy SII : 66,1 × 125,3 × 8,49 mm, 116 g

då va det inte så farligt tycker jag. hade en desire hd 68 × 123 × 11,8 mm för länge sen och den tyckte jag va ok. va sällan jag inte kunde hantera den med en hand. så 2 mm på bredden kommer ju knappast kännas. och på höjden kan jag inte riktigt se ca 1 cm som problem. det e va jag tror iaf. har inte jordens största händer själv.

fast det kommer nog dröja ett tag för mig att bli van vid en sån "stor" mobil efter jag har kört med iphone ett bra tag.

Permalänk
Inaktiv

Om man inte ringer, surfar eller sms/mms med sin mobil så skall man absolut inte köpa ett fastprisabonnemang med obegränsande samtal, sms.

Permalänk

Lol är väl ändå ingen som gör. Jag ringer typ inget, däremot sms,mms men det mest intressanta för mig är frisurf kunna köra spotify/wordfeud osv vart jag än är utan att behöva oroa sig för 1gb taket jag har nu.. (slår i det varenda månad)..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Utslaget över två år tror jag det är ganska hugget som stucket vilken Svensk operatör du än har, de flesta har en taxa som kommer lägga en vanlig användare runt 150kr, mobilerna när man köper dem på detta sättet blir lite dyrare men det blir oxå inte en klumpsumma på 4000kr som faktiskt alla inte kan lägga ut hur som helst.
Men vill ni se priser, kolla på XDA och fråga amerikanare vad de betalar, sedan kan ni gott punga ut 500kr i månaden och skratta gott ;P AT&T i kostar t.ex. i New York minimum $40 för en basic plan med 450min och ingen surf och ingen telefon, ska du ha surf är det 5GB för $60, de har en Pay as you Go som verkar som vår flat rate tills man börjar kolla och inser att data är stoppat för smartphones och man iaf måste köpa en data plan ^^
Amerikanare pungar ut ~$100/månaden för en basic plan med 5GB data och det är utan telefonen

Och vi betalar 33% av vår inkomst för att sedan betala 400 i månaden för abbet. Förlåt, 500, en hundring i moms också. Visst är det utan telefonen, den kostar 199 eller 299 när man tecknar ett abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Tre älskar att branda sina telefoner samt låsa de. Beställ från TPH. Finns i Vit/Grå samt olåst och obrandad. Sen finns det möjlighet att snacka bort inträdesavgiften.

sluta snacka skit som du inte har en aning om.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Om man inte ringer, surfar eller sms/mms med sin mobil så skall man absolut inte köpa ett fastprisabonnemang med obegränsande samtal, sms.

Ska vi sluta tjata när det beror på hur mycket du själv ringer?

Jag fick 600kr denna månad på min fasta ip

Jag kommer tjäna pengar på att byta ut fasta telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salamisallad:

Och vi betalar 33% av vår inkomst för att sedan betala 400 i månaden för abbet. Förlåt, 500, en hundring i moms också. Visst är det utan telefonen, den kostar 199 eller 299 när man tecknar ett abb.

Mer än 33%, fast vad staten tar för socialt underhåll när man jämför vad privata bolag tar för samma tjänster spelar inte så stor roll, köpvärdet på en dollar är oxå ganska mycket högre än svenska kronan, oftast mycket högre än kursen.
800kr inkl. Mobil lär vara dyraste abonnemanget i Sverige om det ens finns, betalar du mer än max 250kr i månaden för abonnemanget borde du se över vad du har för något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skäggig legend

Nu kanske jag är ute och cyklar. Me borde inte Tre gå back med detta?

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nu kanske jag är ute och cyklar. Me borde inte Tre gå back med detta?

Nej det tror jag inte men de går inte plus heller. De får dock massa nya kunder vilket är nog så viktigt.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ozo64:

Nej det tror jag inte men de går inte plus heller. De får dock massa nya kunder vilket är nog så viktigt.

Sant. De vill nog dra över kunder från Tele2, men hur Tele2 kontra detta är bara för bra :')

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozeroun:

Ska vi sluta tjata när det beror på hur mycket du själv ringer?

Jag fick 600kr denna månad på min fasta ip

Jag kommer tjäna pengar på att byta ut fasta telefonen

Du tjänar inga pengar då det defacto är en kostnad att ha ett abonnemang. Du må spara 300 kr, fast några intäkter har du inte genererat.

Självklart finns nyttjandegraden med i spelet när det handlar om abonnemang. Det är en tjänst som teleoperatören tillhandahåller. Som jag skrev, den som aldrig ringer/sms/surfar över 349 kr/månad och vill ha kvar sin Nokia 3310. Den personen ska absolut inte nappa på det här erbjudandet.

Permalänk
Medlem

349 gäller sålänge du har abbet. Det ändras inte efter 24 månader.

Permalänk

Nån som har lyckats få nåt besked om beats by dre hörlurar följer med One X ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Nån som har lyckats få nåt besked om beats by dre hörlurar följer med One X ?

HTC har sagt att slutpaketet inte är helt fastställt hur det ska se ut än.

Skrivet av Pennybridgarn:

http://maxi.tele2.se/ är ett bättre erbjudande, och då är det även gratis till andra nät o ringa o smsa

Bättre? 4kr mindre i månaden men HTC Sensation XL t.ex kostar 100kr i månaden när den är gratis hos Tre. Tre har fritt val av mobil medans Tele2 bara har utvalda mobiler.

Permalänk
Medlem

Jag slipper iallafall grubbla mer på detta nu.. slog till på denna http://www.tele2.se/mobiltelefoner/Maxi_Sony_Xperia_S
Så nu återstår det bara att vänta.. en evighet innan den kommer.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GriZzm0:

HTC har sagt att slutpaketet inte är helt fastställt hur det ska se ut än.

Bättre? 4kr mindre i månaden men HTC Sensation XL t.ex kostar 100kr i månaden när den är gratis hos Tre. Tre har fritt val av mobil medans Tele2 bara har utvalda mobiler.

Pennybidgarn har noll koll. Bara att du kan få Htc One X gör att Tre>Tele2. Sen att den är olåst hos tph gör bara saken bättre.

Permalänk
Medlem

folk pratar väldigt mycket om ''branding'' och ''låsta'' samt ''jailbreaka''
kan någon vara snäll och förklara dessa termer för mig som inte kan speciellt mycket :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

folk pratar väldigt mycket om ''branding'' och ''låsta'' samt ''jailbreaka''
kan någon vara snäll och förklara dessa termer för mig som inte kan speciellt mycket :P?

Branding - Tex Tre sätter deras logga på telefonen.

Låst - Du kan bara använda telefonen med den operatören du köpte abonnemanget hos. Köper du den hos Tre kan du inte stoppa i ett Telenor kontantkort.

Jailbreaka - Gäller iPhone. Man "hackar" telefonen som annars är ganska låst till Apples fördel. Man kan ladda ner gratis programvara, samt komma åt låsta funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Branding - Tex Tre sätter deras logga på telefonen.

Låst - Du kan bara använda telefonen med den operatören du köpte abonnemanget hos. Köper du den hos Tre kan du inte stoppa i ett Telenor kontantkort.

Jailbreaka - Gäller iPhone. Man "hackar" telefonen som annars är ganska låst till Apples fördel. Man kan ladda ner gratis programvara, samt komma åt låsta funktioner.

Lägger till lite:
Branding brukar innebära att de har en egen version av operativsystemet. Oftast skiljer inget föutom t.ex boot-logga/animation, samt att de lagt in några egna program. De besudlar vanligtvis inte själva höljet på telefonen. Det kan dock innebära att det tar lite extra tid att få de senaste uppdateringarna.

Jailbreak är inget annat att du får administratörs rättigheter. Administratör i unix/linux är root, därav namnet roota för android. Det är med andra ord samma sak.
Eftersom ios saknar något enkelt sätt att installera program så följer oftast en pakethanterare samt ett grafiskt gränssnitt (cydia) med.
Många förknippar jailbreak med att installera piratade spel m.m.
Detta är helt fel. Det ger dig möljigheten att göra vad du vill. Därav namnet jailbreak.

Permalänk

Gelé 2 har ju samma, är det med låsta/brandade? Annars blir det tele2 lumian finns hos bägge

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Lägger till lite:
Branding brukar innebära att de har en egen version av operativsystemet. Oftast skiljer inget föutom t.ex boot-logga/animation, samt att de lagt in några egna program. De besudlar vanligtvis inte själva höljet på telefonen. Det kan dock innebära att det tar lite extra tid att få de senaste uppdateringarna.

Jailbreak är inget annat att du får administratörs rättigheter. Administratör i unix/linux är root, därav namnet roota för android. Det är med andra ord samma sak.
Eftersom ios saknar något enkelt sätt att installera program så följer oftast en pakethanterare samt ett grafiskt gränssnitt (cydia) med.
Många förknippar jailbreak med att installera piratade spel m.m.
Detta är helt fel. Det ger dig möljigheten att göra vad du vill. Därav namnet jailbreak.

Ja, det var väl mer förr dem hade märken på telefonen. Kommer ihåg att tjejen hade en Samsung flip-telefon där det stod Vodafone i botten på telefonen där det skulle stå Samsung egentligen.

Permalänk

Nån som har hittat någon fullständigt avtal och prislista för 3Total ? Tänkte främst om det finns någon max. tak på antal minuter som dom reserverar sig att debitera för om man kommer över.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Jo den har jag sett, står dock inte något om ett tak. Säger inte att det finns ett tak, men det finns garanterat något dokument med mer fullständiga avtalsvillkor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Nån som har hittat någon fullständigt avtal och prislista för 3Total ? Tänkte främst om det finns någon max. tak på antal minuter som dom reserverar sig att debitera för om man kommer över.

Orginal 3Total för 699 har 3000 fria SMS och 3000 fria minuter om jag inte minns fel. 3Total under erbjudandet har obegränsat fria SMS och fria minuter.

Permalänk
Skrivet av sl2wm-rocks:

Jo den har jag sett, står dock inte något om ett tak. Säger inte att det finns ett tak, men det finns garanterat något dokument med mer fullständiga avtalsvillkor...

Såg nu att förut(enligt google cache) stod det
3000 fria sms/ månad
3000 fria minuter/ månad
699 kr/ månad
på phonehosue hemsida. På exakt samma ställe står det nu:
Obegränsat med fria sms/ månad
Obegränsat med minuter/ månad
349 kr/ månad

Alltså kan vi nog säkra på att det inte finns något tak trots att man skulle sitta i samtal dygnet runt. Finns Comviq Bonus fortfarande kvar ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Såg nu att förut(enligt google cache) stod det
3000 fria sms/ månad
3000 fria minuter/ månad
699 kr/ månad
på phonehosue hemsida. På exakt samma ställe står det nu:
Obegränsat med fria sms/ månad
Obegränsat med minuter/ månad
349 kr/ månad

Alltså kan vi nog säkra på att det inte finns något tak trots att man skulle sitta i samtal dygnet runt. Finns Comviq Bonus fortfarande kvar ?

Är det någon som kommer upp till nästan 2h per dag?
Råkar man inte ringa på söndagen man är bakis så får man ligga i på måndagen..

Står det att det inte är något tak så är det så. Om de skrivit något annat på en post-it som ligger på vdns kontor så gäller det inte iaf.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Är det någon som kommer upp till nästan 2h per dag?
Råkar man inte ringa på söndagen man är bakis så får man ligga i på måndagen..

Står det att det inte är något tak så är det så. Om de skrivit något annat på en post-it som ligger på vdns kontor så gäller det inte iaf.

Nä nu kan vi ju konstatera att det inte är något tak längre. Förut var det alltså 3000min och hade det gällt fortfarande hade det varit relevant att veta. Även om man själv inte ringer 2h/dag är det ju inte alls omöjligt att komma upp i det om man är flera i ett hushåll då man självklart kommer använda telefonen med fast abb. för de flesta samtal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att Tele2 har nästan exakt samma erbjudande bara att det inte är lika många telefoner, däremot kan man få 4G abonnemang för samma pris+ S II LTE