Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

Jag fick precis min beta key till helgen som kommer nu, när öppnar betan? Är det när klockan slår 12 någonstans eller framåt lunch imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Jag fick precis min beta key till helgen som kommer nu, när öppnar betan? Är det när klockan slår 12 någonstans eller framåt lunch imorgon?

Herrejävlar. Läs inlägget ovanför ditt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det här problemet har redan tagits upp i den här tråden, men jag orkar inte leta igenom 43 sidor.

Jag får felmeddelandet 0111:0001 när jag försöker starta spelet. Enligt en av deras moderatorer på deras officiella forum, ska man öppna porten 10001, men jag är inte uppkopplad till någon router, bara en helt vanlig switch (Inteno XG6546p2. Klicka här för att se en bild på den). Hur går jag till väga och finns det fler än jag som har samma problem och som inte har någon router?

Tack på förhand.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag vet inte om det här problemet har redan tagits upp i den här tråden, men jag orkar inte leta igenom 43 sidor.

Jag får felmeddelandet 0111:0001 när jag försöker starta spelet. Enligt en av deras moderatorer på deras officiella forum, ska man öppna porten 10001, men jag är inte uppkopplad till någon router, bara en helt vanlig switch (Inteno XG6546p2. Klicka här för att se en bild på den). Hur går jag till väga och finns det fler än jag som har samma problem och som inte har någon router?

Tack på förhand.

Om du försöker komma in på servern nu så går det inte, den är nere tills imorgon.
Annars vet jag ej.

EDIT: Exakt det medelande jag får om jag försöker logga in nu, så antar att jag har rätt.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Om du försöker komma in på servern nu så går det inte, den är nere tills imorgon.
Annars vet jag ej.

EDIT: Exakt det medelande jag får om jag försöker logga in nu, så antar att jag har rätt.

Ah. Ok. Då hoppas jag att jag får spela TERA imorgon

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

http://www.mmorpg.com/giveaways.cfm/offer/324/TERA-Beta-Key-H...

Till USA dock men tja för de som inte har access annars.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Haha. Folk är då roliga. De har börjat lägga till patcher som tar bort den sk censuren http://tera-mods.blogspot.com/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Haha. Folk är då roliga. De har börjat lägga till patcher som tar bort den sk censuren http://tera-mods.blogspot.com/

lol :P.

Kan hända att man blir bannad av det dock. Har för mig att det står i EULA'n att man inte får konfigurera spelfilerna alls.

Permalänk
Medlem

Först till kvarn. Nyckel till helgen 16-18e (alltså idag)
FP7TYEGAENRCE3M9G795KKYWMFDJRJHE

Har redan beställt nämligen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

lol :P.

Kan hända att man blir bannad av det dock. Har för mig att det står i EULA'n att man inte får konfigurera spelfilerna alls.

Troligtvis blir man inte bannad utan mest troligt en varning, men ingen som vet och jag skulle inte rekommendera det till någon om dom är rädda för att bli bannade.

Samma som med voice-packsen egentligen, tror inte dom bannar en pga dem. (läs ovan, samma gäller där)

Permalänk
Medlem

Ingen här som sitter på en D3 beta key och vill byta lite för helgen? Har ett konto som har access till alla beta event i tera!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Först till kvarn. Nyckel till helgen 16-18e (alltså idag)
FP7TYEGAENRCE3M9G795KKYWMFDJRJHE

Har redan beställt nämligen.

Lyckades ta nyckeln förre någon annan

Tack!

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem

Hej
ingen som ruvar på en beta nyckel ?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Hej
ingen som ruvar på en beta nyckel ?????

För 5 dollar får du förspela och köra alla betor...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

För 5 dollar får du förspela och köra alla betor...

såg detta efter att jag gjorde inlägget men fixar nu
dryga timmar att vänta på E-mailet bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

såg detta efter att jag gjorde inlägget men fixar nu
dryga timmar att vänta på E-mailet bara

Mmm de är inte helt snabba.. lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Mmm de är inte helt snabba.. lycka till!

Tack

Permalänk
Medlem

Borde ju gå att boka skiten på webhallen, få beta key sen avbeställa efter ett tag

Permalänk
Medlem

Seriöst. vafan är det med deras skit torrent/ftp/downloader.

Har tankat i ca 50-150kb/s i flera dygn nu. Är fortfarande inte klar...
(har kollat så att det inte är brandväggarna)
Men nej. Är dom som är så äckligt jävla sega.
usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Seriöst. vafan är det med deras skit torrent/ftp/downloader.

Har tankat i ca 50-150kb/s i flera dygn nu. Och fortfarande inte klar...
(har kollat så att det inte är brandväggarna)
Men nej. Är dom som är så äckligt jävla sega.
usch.

låter inte bra för min del som inte fått key ännu eller kan man ladda ner spelet innan ?
i så fall vart ifrån ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

låter inte bra för min del som inte fått key ännu eller kan man ladda ner spelet innan ?
i så fall vart ifrån ?

Vet inte, men som jag sa. Deras downloader är skit.
Vet inte vad som har hänt, för jag maxade där för någon vecka sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Vet inte, men som jag sa. Deras downloader är skit.
Vet inte vad som har hänt, för jag maxade där för någon vecka sen.

Har fått min key
nedladdningen ligger på stabila 300 så downloadern värkar funka bra för mej

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Har fått min key
nedladdningen ligger på stabila 300 så downloadern värkar funka bra för mej

Den går i 500 för mig nu. Men har varit problem innan. som tur är så är det klart om ca 1h

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Den går i 500 för mig nu. Men har varit problem innan. som tur är så är det klart om ca 1h

Nice

Permalänk
Medlem

Vad planerar ni att testa för klass?
Eller har ni redan bestämt er för vilken klass ni ska lira at release?

Själv kommer jag troligtvis lira en

Human/Aman Beserker : )

Permalänk
Medlem

Har testat lite klasser på låg lvl.

Warrior tycker jag är absolut roligast hittills, snabb respons. Slayer, hög dps men känns seg och inte så responsiv men det närmaste roligt efter warrior jag kommit men vid lvl 17 så är slayer ändå tråkigt och jag gör hellre något annat än lirar tera.

Problemet blir då... har jag missat något? Warrior sägs vara kass efter lvl 30, kör du inte tank så kan du inte ersätta en slayer i ett party som dps... så det känns lite meningslöst just nu. Hittar ingen annan klass som passar och känns rolig att köra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dom ska ju patcha så att warriors blir mer som rogues typ xd. och på köpet får de högre damage.
(dom ska få "combo points")

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Har testat lite klasser på låg lvl.

Warrior tycker jag är absolut roligast hittills, snabb respons. Slayer, hög dps men känns seg och inte så responsiv men det närmaste roligt efter warrior jag kommit men vid lvl 17 så är slayer ändå tråkigt och jag gör hellre något annat än lirar tera.

Problemet blir då... har jag missat något? Warrior sägs vara kass efter lvl 30, kör du inte tank så kan du inte ersätta en slayer i ett party som dps... så det känns lite meningslöst just nu. Hittar ingen annan klass som passar och känns rolig att köra.

warriors är kassa innan högsta lvln. PÅ högsta lvln får dom skit många bra skills för pvp. I låg lvl är dom ett skämt i pvp. vid 30 så kan dom iaf börja försöka ta ner folk men annan klass i samma nivå som en warrior så har inte warrior en chans i låg lvl.

så här ser dpsen ut just nu. Sorcerer>slayer och berserker > warrior > archer.

warrior har rolig att spela och döda bams med. dom har väldigt bra dodge skills som kommer väldigt bra in i klassen. Exempelvis så var det en warrior som tog en 58 dungeon boss helt ensam med warrior . På en av dom svårare bossarna.

Skrivet av adfi:

dom ska ju patcha så att warriors blir mer som rogues typ xd. och på köpet får de högre damage.
(dom ska få "combo points")

det funkade inte alls bra kan jag säga. dom har som rogues på k-tera ja. Men dom har bara 2 skills som utnyttjar combo systemet. Det är battle cry och den nya skillen. Battle cry är en aoe taunt/stun så den är värdelös för en dps warrior. Sen har dom bara den sista skillen. Har ej kommit till den än men som jag har hört så fick dom ingen dps increase precis. Utan bara ett "nytt" system men dom funkar exakt som förut. Förutom dom här 2 skillsen.

Tycker att systemet just nu är ururselt.

En annan sak är att jag har märkt otroligt många saker dom har ändrat i spelet vilket jag stör mig något rejält på. Något av det värsta dom la in i denna patch var dom har kistorna. Jag hittade förfan över 100 st kistor under dom 10 timmarna jag spelade. Dom spawnar sjukt för ofta och det man får ut dom är ganska bra saker faktiskt.

på k-tera får du samma presenter av att joina dungeons genoms dungeon finder. Då får du 1 present på slutet av dungeon i mailen. Så under tiden jag lvlade upp 2 chars nästan till 55 båda 2 så fick jag kanske 30 st. Och under 10 tim nu på eu så fick jag 100 st. Dom är inte alls sälsynta vilket jag stör mig något otroligt på.

Sen har dom faktiskt dragit ner hur snabbt det går att lvla på ett sätt. dEt är att på k-tera så kan du dra en bandage innan fighten om du är låg på hp och fightas under tiden. Men på eu så måste du vänta innan du går in i combat annars så cancelar du bandages vilket skapar en otroligt dö tid i spelet i några tillfällen.

Sen la dom in maten i presenterna som du kan använda i combat som helar upp dig till fullt hp på en delay av 2 sec vilket är otrolig op.

Permalänk
Medlem

Mhmm. Koreaner haha. Men I like.
Man märker att man spelar ett spel som inte är gjort av amerikaner.

Älskar designen på spelet hittils. allt ser så snyggt ut
Sen att det känns som att lite saker fattas är väl en annan femma.
Kommer iaf spela det på release och se om det är något att ha.

Tror faktiskt mer på TERA än GW2.
Blir väl DiabloIII om de andra är fail.