Permalänk
Avstängd

GRATIS DATOR SPEL :O

Tjenare, kollade lite på facebook förra veckan. Hittade en post om en sida såkallat http://earngames.net/ . De sa att man kunde få gratis spel (vilket som helst) genom att göra lite erbjudanden åt deras sponsorer.
Jag reggade mig på sidan och gjorde ett par erbjudanden. Nu 1 vecka senare beställde jag Xbox live och Mass Effect 3, väldigt skeptisk om jag verkligen skulle få något.

För 3 dagar och fem dagar sedan fick jag två email:

Jag är så glad, helt gratis också
Jag har tror att de får (köper) spelen av g2play eller något. Har för mig att jag såg det.
Jag skrev bara detta utifall ni också är intresserade eller inte orkar spendera massa pengar på spel.

EDIT: Jag citerar något ganska viktigt jag såg i deras FAQ

Citat:

Once you’ve earned enough points, you can redeem them for all kinds of prizes! Xbox live, games and more! Want something not in the Prize Store? Contact us and we can work something out.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Scam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Scam?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej då Koderna funkar utan problem.

Citat:

We are a group of individuals that came up with an idea. All people can’t afford games, right? So we made this revolutionary incentive website that will offer our users to complete simple and fun offers to get free games, any game. This is possible because for every offer our user completes, our advertisers and sponsors will pay us a certain amount of money. With that money we will pay for your game!

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Vad innebär "göra lite erbjudanden åt deras sponsorer"? Ska man konstruera banners eller vadå? XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

igår?
Det står 15, dvs för 3 dagar sen....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad innebär "göra lite erbjudanden åt deras sponsorer"? Ska man konstruera banners eller vadå? XD

Ja du, du kan svara på frågor, ladda ner program och säga vad du tycker om dem (några ord), regga dig på sidor osv... Det mesta är gratis då.

Skrivet av Toivo83:

igår?
Det står 15, dvs för 3 dagar sen....

Lol, låt mig fixa det

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Scam är det knappast, däremot modellen "sälj ditt namn, adress, skostorlek, favoritglass och allt annat relevant till våra sponsorer så de kan skicka dig erbjudanden så länge du lever".
Så "gratis" är en definitionsfråga.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av emiln96:

Ja du, du kan svara på frågor, ladda ner program och säga vad du tycker om dem (några ord), regga dig på sidor osv... Det mesta är gratis då.

Lol, låt mig fixa det

Har du kört en fullständig virusskanning efter att du laddat ner dessa program?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samurai237:

Har du kört en fullständig virusskanning efter att du laddat ner dessa program?

Jag har kört "virustotal" sökningar på programmen.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Ja du, du kan svara på frågor, ladda ner program och säga vad du tycker om dem (några ord), regga dig på sidor osv... Det mesta är gratis då.

Lol, låt mig fixa det

vad är det du ska fixa?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har tror att de får (köper) va?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dennis_svensson:

Jag har tror att de får (köper) va?

Att de antagligen får eller köper spelen av dem

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

reggade mig med skräpmail bara för o kolla, uttråkad.

Ok så ett spel kostar ca 1500-3000 points, du får ca 13 på svenska dealsen. (Och det faktum att det bara fanns 3 st svenska, och man inte kan göra dom i andra länder)

Och varje deals är typiska sådana jobbiga jävlar där man måste kryssa i hur mycket som helst.
Typ sämre timlön än att samla pantburkar ute på stan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

reggade mig med skräpmail bara för o kolla, uttråkad.

Ok så ett spel kostar ca 1500-3000 points, du får ca 13 på svenska dealsen. (Och det faktum att det bara fanns 3 st svenska, och man inte kan göra dom i andra länder)

Och varje deals är typiska sådana jobbiga jävlar där man måste kryssa i hur mycket som helst.
Typ sämre timlön än att samla pantburkar ute på stan.

De uppdaterar med nya erbjudanden varje dag När jag gjorde låg avg på 50 poäng iaf.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Ok så ett spel kostar ca 1500-3000 points, du får 13 per deal.

Och varje deals är typiska sådana jobbiga jävlar där man måste kryssa i hur mycket som helst.
Typ sämre timlön än att samla pantburkar ute på stan.

har inte kollat upp det själv men vad hade du räknat med? Finns ingen magisk sida som ger dig super lön för att sitta och fylla i några blanketter på nätet...

Permalänk
Medlem

precis, som att säga att man vill ha snabba pengar, gratis grejer.
Sådant finns inte utan en hake bakom det hela.....

Nae, offrar hellre min tid på panta burkar eller sälja blåbär

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

vad är det du ska fixa?

Redigera posten...

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

har inte kollat upp det själv men vad hade du räknat med? Finns ingen magisk sida som ger dig super lön för att sitta och fylla i några blanketter på nätet...

Jag hade såklart inte räknat med något magiskt lol.

Om du tänkt till lite så hade du förstått att det var skrivit med inriktning på topic. ;>

Permalänk
Medlem

Den här skulle ge 123 poäng..

Mobile - EazyDate Join EazyDate Sweden
Countries: Sweden
Category: Mobile Pin Submit
Description: Mobile - EazyDate Join EazyDate Sweden

Kanske att undersökningarna känns säkrare, men dom får man ju max 30p för =/ skulle annars vara skönt att få 1 års live för att ladda ner några program
Är allt säkert eller bör man ta det säkra före det osäkra?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Musikälskare

Scam, hade aldrig orkat/vågat hålla på med "poängsystem"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Ganska vanligt och har funnits länge, "complete random surveys/download toolbars/play free games/complete trials for various softwares" osv... få poäng --> köp saker..

Dom tjänar en viss summa pengar för varje "survey", poängen sätts efter värdet av just den surveyn, oftast med en ganska rejäl vinstmarginal.

Finns tusentals surveys i USA/UK så pengar finns det definitivt att tjäna på detta om man nu känner för att hålla på med det.

Edit: Att kalla det en scam är ju bara skitprat, du får vad som utlovas men det finns väldigt få surveys att göra i Sverige så sidor som dessa är oftast riktade mot USA.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

survery websida, fan trode folk på swec skulle känna till dom...

Permalänk
Medlem

Tja ni som är intresserade kan ju alltid köra igång vmware och dra in en kopia av ubuntu för att ladda ner programmen och vara säkra på att ni inte blir infekterade av något

Fast sajten vill väl kanske att ni ska installera programmet också?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Tycker detta varken känns smart, säkert eller lönsamt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tycker detta varken känns smart, säkert eller lönsamt...

Jag håller med, så jag skippar nog denna!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att tjäna ihop poäng till exempelvis mass effect 3?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur lång tid tar det att tjäna ihop poäng till exempelvis mass effect 3?

Tog mig runt 5 dagar att få det. Gjorde mellan 5-10 erbjudanden per dag

EDIT: 10-20min på sidan om dagen alltså

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk

Varför har du skrivit att det är gratis dator för. Mycket missvisande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Math-ematics:

Varför har du skrivit att det är gratis dator för. Mycket missvisande.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde att det hette så... får väll ändra till datorspel efter en lättare google sökning

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Stavning?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD