Kraftfull utrustning för trådlöst 100 Mbit/s internet hemma?
Hej!
Jag har precis flyttat in i en ny lägenhet och har nu äntligen fått eget rum till min "stationära gaming dator" ;).
Så nu slipper jag bli störd av sambon och kan inreda och fläska på med stort skrivbord och massa gamingprylar hehe...
Problemet är att det inte finns internetuttag i det rummet. Det enda uttag som finns är i hallen och det är från bredbandsbolaget. Det är ett fiberuttag (stadsnät eller vad det kallas). Jag har ju fast uppkoppling på min dator för det är det som gäller när det kommer till gaming PC osv har jag hört.
För att få fast uppkoppling i det rummet måste jag borra igenom en fet j*vla betongvägg vilket kommer bli sjukt svårt och det är även synd att förstöra väggen på det sättet bara för att få igenom en sladd till min dator i det rummet.
Hur har ni det? Är det fortfarande fast uppkoppling som gäller eller har det utvecklats på senare tid?
Folk snackar om att trådlöst inte är att lita helt på och det kan bli avbrott osv så man ska ha fast uppkoppling om man ska
game:a på sin PC. Men jag menar att någonstans är det ju trådlöst på all internet som vi har,
det kan ju inte vara sladd mellan alla datorer i världen. Min poäng är ju att det borde gå att ha trådlöst hemma fast för gaming men om man kanske lägger ner lite pengar på en dyrare utrustning än bara en vanlig router???
Snälla, kom gärna med tips så jag slipper massakrera min betongvägg hemma bara för att kunna spela med bra uppkoppling.
Mvh
Meqanix