Permalänk
Medlem

hårdisken hittas inte...

Hej!

Jag har en 500GB hårddisk som är delat i 2 partitioner.
häromdagen installerade jag ett nytt spel och mitt i installationen blev skärmen helt plötsligt blå & datorn startades om och sedan dess får jag meddelandet: "no boot device found"

jag kunde med hjälp av mitt win 7 sliva gå in i ett system därjag kunde återställa systemet till ett tidigare tidpunkt. underbart tänkte jag och valde detta men det visades sig att jag kunde formatera en valfri partition för att åter lägga in en kopia av miitt system. detta innebar således att mitt master disk inte var tillgänglig och jag tog ut disken och kopplade in den till en annan dator med en snabbkitt där man snabbt kan koppla in diskar för undersökning.

Under datorhentering finns min hårddisk men det står: disk unknown not initialized.

vad betyder detta och vad i hela världen ska man ta sig till???

ät jättetacksam för all hjälp.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av zigoz:

Hej!

Jag har en 500GB hårddisk som är delat i 2 partitioner.
häromdagen installerade jag ett nytt spel och mitt i installationen blev skärmen helt plötsligt blå & datorn startades om och sedan dess får jag meddelandet: "no boot device found"

jag kunde med hjälp av mitt win 7 sliva gå in i ett system därjag kunde återställa systemet till ett tidigare tidpunkt. underbart tänkte jag och valde detta men det visades sig att jag kunde formatera en valfri partition för att åter lägga in en kopia av miitt system. detta innebar således att mitt master disk inte var tillgänglig och jag tog ut disken och kopplade in den till en annan dator med en snabbkitt där man snabbt kan koppla in diskar för undersökning.

Under datorhentering finns min hårddisk men det står: disk unknown not initialized.

vad betyder detta och vad i hela världen ska man ta sig till???

ät jättetacksam för all hjälp.

Tack på förhand.

Ursäkta men har inte läst något förutom rubriken, men anar vad felet skulle kunna vara ( är sjuk just nu så pallar inte läsa xD )

Omformatera disken, Om du inte vet hur så fråga ba vem som helst som är bra med datorer, är enkelt

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z