Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone: Känner helt enkelt att det verkar vara en buggfri, skönt flytande telefon med relativt bra prestanda och med mycket välutvecklade appar och tillbehör. Alla iPhone's jag använt har helt enkelt bara fungerat som de skall, aldrig sett crash-rapporter, aldrig upplevt lagg osv. Bara om man jämför en 3GS med min nuvarande HTC Legend så flyter appar otroligt mycket bättre på en 3GS trots samma prestanda på processor (600MHz). Det finns också som jag skrev mycket valmöjligheter vad gäller skal och övriga tillbehör som dockningsstationer. Vad jag vet skall även ljudet bli bättre om man kopplar in en förstärkare/dockningsstation via en iPhone-port istället för vanligt 3.5 jack som Android lurar endast klarar. En annan anledning som får iPhone att framstå som framtidssäker är att app-tillverkarna måste se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar av appar med flyt eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden.

Vad är nu anledningen till allas rekomendation av t.ex SGS2? Ja, hårdvaran är på pappret bättre men mycket flyter ju lika bra om inte bättre på en 4S då de flesta appar är utvecklade och optimerade just för de senare iPhone versionerna. I övrigt så får man en större/bättre skärm på SGS2, det är det enda som jag ser som en fördel, men känns inte som att detta väger upp nackdelarna.

Kan verka som att jag nu är stenhårt bestämd på att iPhone är den bättre telefonen, det är jag inte. Jag försöker bara få er att förstå vad jag är ute efter och påminna er om fördelar med Apples bidrag till smartphone marknaden. Vore nu schysst om ni gav mig lite råd om vilken telefon som jag verkligen skall välja och varför!

Några anledningar jag hört och känner till varför folk väljer en S2 istället för Apple är för att Android helt enkelt inte är speciellt "låst". Detta med att systemet flyter på bättre på en iPhone stämmer nog, dock kan det vara intressant att ta en koll på Android 4.0 ICS som börjat rulla ut till S2. Den sägs flyta på mycket bättre än 2.x.x. Andra anledningar, storlek på skärm och kanske kamera?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Skrivet av radioactiv:

Jag använder en Iphone 3 just nu (inte S-versionen), jag köpte den begagnad i bra skick av en kollega och den fungerade smärtfritt i början. Men med tiden har jag märkt av att saker ich ting med telefonen bara strular mer och mer. Jag vet inte om det är så att den kanske börjar bli lite gammal eller sliten, men jag är defenetivt rädd om den.

T.ex. så har vibrationsfunktionen nästan lagt av helt, skärmen flimrar ibland, telefonen är fruktansvärt seg, det kan ta 2-3 sekunder innan en bokstav kommer upp när jag skriver sms. Många appar har slutat fungera (kraschar tillbaka till skrivbordet), ibland går det inte att ringa.

Kan en återställning av telefonen vara på tiden? Det var ca ett år sedan jag gjorde det, och halva minnet på telefonen är fullt (ca 16gb av 32gb). Jag har väl ca 10 appar inlagda i den, vilket jag inte tycker är mycket.

Hmm jag känner mig inte jättesugen på en Iphone igen, men jag absolut ingen expert på ämnet och är lika intresserad jag med om man ska ge iphone en chans till eller om man ska satsa på en androidlur.

Det är inte så att en del av er som har iphone glömmer och stänga ner era program som kör i bakgrunden vilket segar ner telefonen rätt mycket ?

Visa signatur

Det är bättre att brinna intensivt i stället för att vittra bort

Permalänk
Medlem

Åsikten beror ofta på vad du har för telefon. Så det du lyssnar på i råden är oftast bara erfarenheter. Att ha pillat på en iPhone eller SG2 ger ju aldrig samma intryck som sin egen.

Jag har haft Nexus One, iPhone 3G/3GS/4/4S, SG/SGS2, LG Optimus 2X.

Mina erfarenheter är att alla är riktigt bra telefoner (förutom LG Optimus, som är hemsk). Det beror helt enkelt på vad du är för person och vad du har för krav på Appar, hastighet, skärmstorlek, pixeltäthet, enkelhet, kamera, tillbehör, kompabilitet med ev. dator, surfplatta osv. Allt det spelar in.

Jag har just nu en iPhone 4S, beror på att jag vill ha enkelhet (då man använder den så jävla ofta), kompabilitet med Macbooken och att mina vänner och sambo har iPhone, samt tillbehörsidan till min receiver hemma och dockor på diverse högtalare.

Varför jag tror många här rekommenderar SGS2 är för att Sweclockers är lika med hårdvara, och SGS2 har jäkligt fin hårdvara. Däremot tycker jag den är plastig och ger ett ganska billigt intryck men skärmen och hastigheten spelar en stor roll.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket personliga åsikter som ger dig, TS, ganska lite.
Tycker du ska fundera lite på hur du vill använda telefonen, vilken funktionalitet du vill ha och vad du kanske kan tänkas vilja använda.

Om man inte bestämt sig för om man vill ha android eller iOS kanske man ska fundera lite på vilka egenskaper man vill ha på telefonen.
Båda operativen är bra, det är nog inget snack om den saken.

Hur stor/liten telefon vill du ha?
Vad har du för krav på kamera, lampa, blixt?
Vad har du för krav på pixeltäthet, svärta, ljusstyrka, färger i skärmen?
Hur kommer batteritiden se ut för just dig? Vad tror du att du kommer göra mest med telefonen, surfa, musik, spela?
Vad har du för krav på webbläsare, mailklient och kalender?
Är det några särskilda appar du måste ha som bara finns till iOS eller Android?
Har du tidigare haft användning för att byta batteri eller ta ut minneskort?
Ska du spela upp några särskilda videoformat eller ljudformat?

Jag såg tidigare nämnt som ett plus till SGS2, att den kunde köra HDMI ut med adapter, mig veterligen går det att göra även med iPhone 4S.

Personligen valde jag iPhone 4 när det väl begav för två år sedan. Mina skäl till det då var följande:
1. Skärmen, riktigt högupplöst och bra färger med IPS-panelen.
2. Ljudkvalitén var uppmätt bättre än konkurrenterna
3. Touchen var mer uppmätt bättre och interfacet mer responsivt
4. Bra kamera
5. Snabb och bra webbläsare och mailklient

Nu två år senare är det en hel del som är förändrat, Xperia S har ungefär samma pixeltäthet. AMOLED-skärmar konkurrerar med ljusstyrka och svärta, även om de kanske inte har samma korrekthet i färger.
Webbläsare har helt klart kommit i kapp. De kanske inte är lika effektiva, men o andra sidan brukar Androidmobilerna ha lite snabbare hårdvara.
Snabbare hårdvara har även fått Androidinterfacet att börja kännas riktigt rappt och responsivt att använda. Det känns även som att det blivit mer användarvänligt.

Skulle jag köpa ny telefon skulle jag köpa en iPhone för att det är så bekvämt. Jag har mina playlists, min backup från min nuvarande telefon som jag bara kör in. Jag har tillbehör som passar även till den nya modellen. Om jag inte hade haft det hade jag nog valt iPhonen för att jag har tröttnat på att läsa på mig och pilla, vill ha något som är bra rätt ur lådan.

Däremot är iPhonen knappast bäst på allt och den passar inte alla personer. Tycker man det är kul att pilla är det en tråkig telefon. Vill man överklocka, pirata och utveckla sina egna program utan licenser är Android än bättre plattform. Vill man ha några särskilda egenskaper på telefonen kommer det att bli en Androidtelefon.

I slutänden handlar det om vad man gör och hur man vill göra det. Inte vilken telefon eller vilket operativ som är bäst. För ingen av prylarna är bäst på allt för alla.

Visa signatur

CachyOS | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Sötast
Skrivet av radioactiv:

Jag använder en Iphone 3 just nu (inte S-versionen), jag köpte den begagnad i bra skick av en kollega och den fungerade smärtfritt i början. Men med tiden har jag märkt av att saker ich ting med telefonen bara strular mer och mer. Jag vet inte om det är så att den kanske börjar bli lite gammal eller sliten, men jag är defenetivt rädd om den.

T.ex. så har vibrationsfunktionen nästan lagt av helt, skärmen flimrar ibland, telefonen är fruktansvärt seg, det kan ta 2-3 sekunder innan en bokstav kommer upp när jag skriver sms. Många appar har slutat fungera (kraschar tillbaka till skrivbordet), ibland går det inte att ringa.

Kan en återställning av telefonen vara på tiden? Det var ca ett år sedan jag gjorde det, och halva minnet på telefonen är fullt (ca 16gb av 32gb). Jag har väl ca 10 appar inlagda i den, vilket jag inte tycker är mycket.

Hmm jag känner mig inte jättesugen på en Iphone igen, men jag absolut ingen expert på ämnet och är lika intresserad jag med om man ska ge iphone en chans till eller om man ska satsa på en androidlur.

Värt att tänka på är att iPhone3 är 4 år gammal, alltså är det en _väldigt_ gammal telefon.
Räcket att man jämför iPhone3 och iphone4 så upplever man en fruktansvärt, nästan löjlig skillnad.

Exempel:
Att öppna facebook på min iPhone4 tar ett par sekunder.
(Ett faktiskt utfört test, ej ett skämt)
Att öppna facebook på sambons iPhone3 tog tid, jag hann gå på toaletten och pissa, och sedan sätt igång kranen och börja borsta tänderna, sedan hade förstasidan på FB öppnats.

Permalänk
Medlem

Jag har version 4 håll dig borta från dessa skit produkter, och jag vet att säkert någon kommer att ifråga sätta mig. Men iPhone 4 är det SÄMSTA skit jag haft!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Aa du ser här var man för snabb o uttala sig minsann Då fick man lära sig något nytt idag också.

Ja jag måste erkänna att som gammal inbiten Androidare sen några år tillbaka så börjar iOS se bättre och bättre ut för var dag. Får väl se om man tröttnar på det som folk säger men känns inte så i dagsläget.

Hehe så är det ibland.
Väntar på min iphone, ska bli intressant, blir min första IP nalle.
Går från en htc.

Varför jag väljer just en iphone:

Ingen behov av roota,mixtra.
Enkelheten,behöver inget advancerat. Hade viserligen räckt med t.ex frugans nokia c5.
Designen tilltalar mig, så då kan jag lika gärna betala lite mer för just den delen.

Ensak förstår jag mig inte på varför båda lägrena för ios och android ska börja spotta ut argument så det låter som om dom vill övertala den andra att hen har gjort fel.

Det är lika jävlan löjligt som diskuttionen om kvinnor med hår under armarna, det är väl upp till var och en vad man väljer.
Istället för att ios är skit på detta, välj android...android är usel på detta välj ios eller skaffa två plåtburkar och sätt en fiskelina i mellan.

Bara säga era argument varför ni valt produkt x thats it, behövs det verkligen fler apple vs världen trådar?
Så fort apple nämns så är det samma visa.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Principen: Android: anpassningsbart, fritt, bättre hårdvara, större skärmar, massor med modeller och fabrikat att välja emellan. p vissa fall prisvärt. Iphone: smidigt, användarvänligt men ofritt, relativt problemfritt, välutvecklade appar och program, mindre buggar, ömtåliga, finns bara i en storlek.

Personligen gillar jag storleken på iPhone och det är ett säkert kort. Men jag kan inte sägA att jag varken ogillar android eller iPhone. Sensation, som jag har nu, är anin sto

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Aa du ser här var man för snabb o uttala sig minsann Då fick man lära sig något nytt idag också.

Ja jag måste erkänna att som gammal inbiten Androidare sen några år tillbaka så börjar iOS se bättre och bättre ut för var dag. Får väl se om man tröttnar på det som folk säger men känns inte så i dagsläget.

Det finns ju samma funktion på mina Androider (sgs2 & sgz)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Gillar hur du ser det Skämt och sido har du rätt. Klart det finns nackdelar med iPhone, även solen har sina fläckar. Men Android är inte lika stabilt som iOS. Vill man leka med sin telefon skaffa Android eller Jailbreaka sin iOS. Vill man ha en telefon som bara fungerar ska man gå på iOS/Win.

'Nuff said.

Vad baserar du det här med "inte lika stabilt som iOS" på? Är det någon vetenskaplig grund, eller? Vore intressant att höra.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Valiumballong:

Vad baserar du det här med "inte lika stabilt som iOS" på? Är det någon vetenskaplig grund, eller? Vore intressant att höra.

Helheten med Android/iOS. Appstore, kvaliten på appar etc. Detta är ett välkänt problem så en grund behövs nog inte. Fanboi eller inte så är det fakta. Jag gillar Android, men för jackigt för mig. iOS eller WP7 för mig.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Inget fel på iPhone alls eller iOS överhuvudtaget... Men iTunes... Djävulens påhitt. Tycker inte alls om den. Kan säga att det är enda anledning till varför jag helst undviker att köpa Apples produkt. För övrigt gör dem bra och stabil mobil/plattor. Äger en iPad2 och är grymt nöjd så länge jag inte behöver koppla den mot iTunes. Men ack så störande om man vill överföra saker till den.
Som tur så finns det enkla lösningar som AirplayVideo som man kan streama filmer från datorn till paddan.

Vill man ha en väl fungerande och stabil OS så väljer man iPhone.
Tycker man däremot att det är roligare att modda och meka med Roms eller byta tema/startanimation osv då väljer man Android.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Helheten med Android/iOS. Appstore, kvaliten på appar etc. Detta är ett välkänt problem så en grund behövs nog inte. Fanboi eller inte så är det fakta. Jag gillar Android, men för jackigt för mig. iOS eller WP7 för mig.

Detta med appstore har hela tiden fashinerat mig. Jag spelar inte på mobilen.
Jag tyckter 99.9% av alla appar på appstore är ren skit.

Kan någon vänlig person skriva några exempel på dessa magiska appar man inte kan vara utan så jag kan få testa dem. (Har en iphone liggandes)

Eller är det bara tomma ord?.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Boss302:

Kan någon vänlig person skriva några exempel på dessa magiska appar man inte kan vara utan så jag kan få testa dem. (Har en iphone liggandes)

Jag menade inte äpplets appstore. Menar alla, Market, appstore och vad nu WP7s heter. Apples Appstore är den med högst kvalité på appar.

Edit: Det jag menar med kvalitativa appar menar jag inte vad de gör, utan hur de agerar - crash etc + fulappar som kan vara lite busiga och skicka betalsms etc (jag vet att man måste godkänna för det) men principen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det är ju från person till person vad man vill ha och vad för intressen etc.. Men en del av de jag har är:

Soundhound = Känna igen musik
Squeezebox = Styra min Squeezebox med
XBMC (måste dock jailbreaka) = Streama filmer/serier etc från min server. Kan även se material som är 1080 utan problem
Spotify = Musik när jag pendlar ibland, lånar dock tjejens konto
Bankapp = Föra över pengar snabbt och kan även göra betalningar etc etc..
Ignition = För LogMeIn, fjärrstyra datorer remote i "akuta" fall.
iVMControl = För VMWare, samma som ovan, fast för mina virtuella maskiner
Facebook = Obvious is obvious
Google+ = Samma som ovan
Twitter = Samma som ovan
Zenonia 1, 2 och 3 = Guld värda spel som liknar en del de äldre Zelda, grymt bra imo.
Rage Viewer = Troligen mest använda appen, läsa rage comics.
Rage Faces = Klistra in meme bilder i sms/mms.
Radio 107,5 = Musik när jag jobbar ibland
Blocket = Har en del bevakningar och håller lätt koll på föremål jag söker extra efter
Rabble = Rabatter på affärer i närheten, bland annat en hel del från Subway (Köp hel, betala halva)
UL / Res i STHLM = Kolla buss/tåg med mera när man pendlar
tv.nu = Vad som visas på TV
Prisjakt = Kan i affärer läsa in en vara och se vart den finns billigast, perfekt på El-Giganten då de har prisgaranti.
Tradera/eBay = Hålla koll på auktioner när jag är på resande fot
RMakerPro = Göra egna ringsignaler
iSSH = SSH in till min server, bland annat till min irc-session
Photosynth = Ta "heltäckande" bilder, svårt och förklara, testa! Cool app från microsoft.
Latitude = "Loggar" vart jag befunnit mig och sådär, kul och se vart jag tillbringar mest tid någonstans.
Qrafter = Läsa QR koder
Linux = Liten handbok med smarta tips och alla kommaandon man kan tänkas behöva i Linux, bra för den glömske
Svenska Spel = Hålla koll på matcher etc

Lite spel jag använder mig utav:
Sudoku
PvZ (Plants vs Zombies)
Angry Birds
DiscPool
TowerDefense
Cut the rope
Luminati
GROOVE
Ultrablast
Mega Man II
Burn the rope
World of Goo
Bejeweled
VS. Racing
Starfront
Mancala FS5
MIG

Och sen iomed jailbreak har jag också en del gameboy emulatorer (som även funkar o spela med Wii kontroller om man vill).

Ja, många av dessa appar finns till android, det vet jag, men dessa är väl de mesta jag har på min iPhone 4 just nu.
Vissa används mer o vissa nästan inte alls, men det är också från person till person.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hur påverkar helheten stabiliteten? Vad är det välkända stabilitetsproblemet?

Jag undrar därför att det här är ett nytt påstående för mig.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vore det inte enklare om OP lade till en röstning i sin tråd på första sidan?

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Vore det inte enklare om OP lade till en röstning i sin tråd på första sidan?

Vad är vitsen? Finns inte särskilt många som kan diskutera objektivt när det kommer till iOS vs Androids? Det enda en omröstning berättar är hur många iFår respektive Fandroids det finns på forumet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skäggig legend

Hur påverkar helheten stabiliteten? Vad är det välkända stabilitetsproblemet?

Jag undrar därför att det här är ett nytt påstående för mig.

Jag har inte orken att ta tag i källor. Av många jag har hört är det mer problem med android än iOS. Det snackas mycket om det och faktumet står fast att det inte är lika stabilt. Som sagt, jag är inte emot android som OS jag är emot android för dess hunratusentals olika telefoner och oklara bild på vad som är bra eller inte. Vissa telefoner ska ha mer problem än andra och där av säger jag (och andra) att android inte är lika stabilt som iOS eller WP7. Det är en djungel av telefoner för android och där skapas problemen, valmöjligheter är underbart - det tycker jag. Men det är galet mycket nu och en konsument som inte kan mycket om teknik väljer i bästa fall en iOS enhet eller WP7 för att de vill ha någonting som fungerar utan att vara otroligt kunnig i teknikvärlden.

Hoppas du förstår vad jag är ute efter

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Man får väl låta bli och kasta telefonen i backen, sunt förnuft. Jag har iofs tappat min iPhone 4, inga märken, inga sprickor. Så din mening med "går sönder av minsta lilla" är felaktig och ogrundad.

Måste hålla med om det, jag har själv tappat min mer än en gång och har kompisar som tappat sina i backen och det som blivit är antingen ingen repa eller en liten repa på ovansidan av metallen(dvs inte på skärmen). De må vara mer benägna till att gå sönder vid fall men att säga att de "går sönder av minsta lilla" är taget helt ur luften.

Permalänk
Medlem

ja som så många säger så är iphonen väldigt ömtålig, men där finns fler än en smartphone på marknaden med det problemet...

Visa signatur

AMD X2 2,6 ghz : 4 gb ddr2 kingston 1333 mhz : xfx 5770 :P i know it's crap wanna upgrade soon ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Det är ju från person till person vad man vill ha och vad för intressen etc.. Men en del av de jag har är:

Soundhound = Känna igen musik
Squeezebox = Styra min Squeezebox med
XBMC (måste dock jailbreaka) = Streama filmer/serier etc från min server. Kan även se material som är 1080 utan problem
Spotify = Musik när jag pendlar ibland, lånar dock tjejens konto
Bankapp = Föra över pengar snabbt och kan även göra betalningar etc etc..
Ignition = För LogMeIn, fjärrstyra datorer remote i "akuta" fall.
iVMControl = För VMWare, samma som ovan, fast för mina virtuella maskiner
Facebook = Obvious is obvious
Google+ = Samma som ovan
Twitter = Samma som ovan
Zenonia 1, 2 och 3 = Guld värda spel som liknar en del de äldre Zelda, grymt bra imo.
Rage Viewer = Troligen mest använda appen, läsa rage comics.
Rage Faces = Klistra in meme bilder i sms/mms.
Radio 107,5 = Musik när jag jobbar ibland
Blocket = Har en del bevakningar och håller lätt koll på föremål jag söker extra efter
Rabble = Rabatter på affärer i närheten, bland annat en hel del från Subway (Köp hel, betala halva)
UL / Res i STHLM = Kolla buss/tåg med mera när man pendlar
tv.nu = Vad som visas på TV
Prisjakt = Kan i affärer läsa in en vara och se vart den finns billigast, perfekt på El-Giganten då de har prisgaranti.
Tradera/eBay = Hålla koll på auktioner när jag är på resande fot
RMakerPro = Göra egna ringsignaler
iSSH = SSH in till min server, bland annat till min irc-session
Photosynth = Ta "heltäckande" bilder, svårt och förklara, testa! Cool app från microsoft.
Latitude = "Loggar" vart jag befunnit mig och sådär, kul och se vart jag tillbringar mest tid någonstans.
Qrafter = Läsa QR koder
Linux = Liten handbok med smarta tips och alla kommaandon man kan tänkas behöva i Linux, bra för den glömske
Svenska Spel = Hålla koll på matcher etc

Lite spel jag använder mig utav:
Sudoku
PvZ (Plants vs Zombies)
Angry Birds
DiscPool
TowerDefense
Cut the rope
Luminati
GROOVE
Ultrablast
Mega Man II
Burn the rope
World of Goo
Bejeweled
VS. Racing
Starfront
Mancala FS5
MIG

Och sen iomed jailbreak har jag också en del gameboy emulatorer (som även funkar o spela med Wii kontroller om man vill).

Ja, många av dessa appar finns till android, det vet jag, men dessa är väl de mesta jag har på min iPhone 4 just nu.
Vissa används mer o vissa nästan inte alls, men det är också från person till person.

Det är ju lite my point, inget här vad jag kan se som gör appstore bättre än google play (android market).

Det enda jag kan komma på efter att använt påde iphone och android en längre tid är amplitube.

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen? Finns inte särskilt många som kan diskutera objektivt när det kommer till iOS vs Androids? Det enda en omröstning berättar är hur många iFår respektive Fandroids det finns på forumet.

Även mängden talar ju något, majoriteten köper ju inte det som är "sämre", right?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Jag har version 4 håll dig borta från dessa skit produkter, och jag vet att säkert någon kommer att ifråga sätta mig. Men iPhone 4 är det SÄMSTA skit jag haft!

Skriv varför? Jag gillar inte päron bara för att.
Du måste juu ha en anledning att inte gilla dom?

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Även mängden talar ju något, majoriteten köper ju inte det som är "sämre", right?

Hoppas du var ironisk där

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Om skillnaden mellan "bra" och "dåligt" är subjektiva uppfattningar är det omöjligt att säga vilket som är bättre eller sämre. Majoriteten avgör heller inte vad som är bäst eller sämst, bara vad som säljer bättre eller sämre.

Vet inte om du är ironisk eller inte.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Hoppas du var ironisk där

Om skillnaden mellan "bra" och "dåligt" är subjektiva uppfattningar är det omöjligt att säga vilket som är bättre eller sämre. Majoriteten avgör heller inte vad som är bäst eller sämst, bara vad som säljer bättre eller sämre.

Vet inte om du är ironisk eller inte.

Såg nu att den kanske är lite felformulerad..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har inte orken att ta tag i källor. Av många jag har hört är det mer problem med android än iOS. Det snackas mycket om det och faktumet står fast att det inte är lika stabilt. Som sagt, jag är inte emot android som OS jag är emot android för dess hunratusentals olika telefoner och oklara bild på vad som är bra eller inte. Vissa telefoner ska ha mer problem än andra och där av säger jag (och andra) att android inte är lika stabilt som iOS eller WP7. Det är en djungel av telefoner för android och där skapas problemen, valmöjligheter är underbart - det tycker jag. Men det är galet mycket nu och en konsument som inte kan mycket om teknik väljer i bästa fall en iOS enhet eller WP7 för att de vill ha någonting som fungerar utan att vara otroligt kunnig i teknikvärlden.

Hoppas du förstår vad jag är ute efter

Du drar fram något ur bakdelen och presenterar det som fakta.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv då det vore trevligt med lite feedback på mitt senaste inlägg. Tack till alla som hjälper mig!

Skrivet av MacRyhage:

Kul med mycket inlägg, jag har återigen läst igenom allt och jag tackar alla så mycket samtidigt som jag tar med mig relevant info. Just detta tyckte jag passade in mycket i det jag söker, att kunna göra dessa saker och att verkligen "lita" på telefonen.

Har också nu insett att på min nuvarande HTC använder jag knappt några Widgets alls. Det viktiga i telefonen är för mig är inte skrivbord, låsskärm och inställnings-menyer utan det är de olika både medföljande och egen-nedladdade applikationerna som man använder 90 % av tiden, det är dessa som skall vara kvalitativa. Där spelar vad jag vet en rootad-Android's "modd" funktioner ingen roll.

Känner dock samtidigt att det kan vara kul att ha möjligheten att ändra om lite grand, känner att en JailBreak kommer vara något som jag blir sugen på. Flera säger att garanti då försvinner men det är väl bara att återställa telefonen via iTunes om något skulle ske. Så har det väl i alla fall varit?

Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Citerar mig själv då det vore trevligt med lite feedback på mitt senaste inlägg. Tack till alla som hjälper mig!

Ingen garanti ska vad jag vet försvinna, som du säger annars om man skulle vara osäker, göra en återställning. Hur ska man annars kunna köpa en begagnad telefon med garanti t.ex. då man inte vet vad förra ägaren gjort?

Visa signatur