Lila/Rosa skärm krasch med 296 drivrutiner

Permalänk
Medlem

Lila/Rosa skärm krasch med 296 drivrutiner

God eftermiddag.
Sedan jag installerade de senaste nvidia-drivrutinerna till mitt Gtx 560 ti så kraschar youtube-videos i helskärm. Först blir hela skärmen fylld av rosa och lila linjer och efter några sekunder stoppas videon (ljudet försvinner) och muspekaren svarar inte. Det har ALDRIG hänt när jag kört tyngre grejer, typ Battlefield 3 på högsta inställningar eller liknande. Därför tror jag att det rör sig om drivrutinerna snarare än att grafikkortet får värmeslag. Jag har inte överklockat kortet. Någon annan som upplever liknande?

Problemet uppstår inte direkt när jag börjat titta utan snarare efter 10-15 min.

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt samma problem med 296 och det är bara om jag ska titta på youtube i fullskärm problemet uppstår. Har ett gtx 560 som inte är överklockat och ligger på 79 grader i furmark. Jag ska prova ladda ner lite äldre drivrutiner och se om det löser det hela

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med nya drivarna också att min skärm blev svart 2sekunder men ja installera 285 drivarna (tror dem heter så) och nu funkar det utmärkt igen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

så jag är inte ensam? är lite lättad... har fått det 2 gånger men jag är inte säker på att jag kollade på youtube på den första, men jag tog en bild på den andra, satt oskyldigt och kollade på ett league of legends klipp utan att jag körde något krävande i bakgrunden...

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem

Japp, det där ser precis ut som mitt, skillnaden är att jag kollar på Starcraft 2 matcher
Det verkar bara som att det händer när man tittar på längre klipp också, typ en timme eller mer.

Har rullat tillbaka till föregående drivrutiner och hittills har jag inte kunnat "återskapa" problemet. Har också hittat trådar på nvidias forum där folk upplever liknande. Skönt att det inte är hårdvaran som säckat ihop iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sczcz:

Japp, det där ser precis ut som mitt, skillnaden är att jag kollar på Starcraft 2 matcher
Det verkar bara som att det händer när man tittar på längre klipp också, typ en timme eller mer.

Har rullat tillbaka till föregående drivrutiner och hittills har jag inte kunnat "återskapa" problemet. Har också hittat trådar på nvidias forum där folk upplever liknande. Skönt att det inte är hårdvaran som säckat ihop iallafall!

ja exakt, det verkar vara längre klipp! mitt var på minst en halvtimme... allt man kan göra då är en gammal hederlig hålla in powerknappen tills datorn stängs av...

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk

Inte konstigt att det blir problem om du har 296 drivrutiner;)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av sczcz:

Japp, det där ser precis ut som mitt, skillnaden är att jag kollar på Starcraft 2 matcher
Det verkar bara som att det händer när man tittar på längre klipp också, typ en timme eller mer.

Har rullat tillbaka till föregående drivrutiner och hittills har jag inte kunnat "återskapa" problemet. Har också hittat trådar på nvidias forum där folk upplever liknande. Skönt att det inte är hårdvaran som säckat ihop iallafall!

Jag gick tillbaka till 285 och har inte heller kunnat återskapa problemet så det verkar vara löst

Permalänk
Medlem

vart kan jag hitta?

vart kan jag hitta nummer 285 av drivrutinen då har samma problem men det hände även under en lol match alltså INTE en video. men men...

Permalänk
Hedersmedlem

På samma sida som du väljer driver, titta lite längre ned på BETA och older drivers

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

men jag ser det inte... länk tack

Permalänk
Avstängd

Det är en bugg med flash plugin i kombination med de nyaste 296 drivisarna.

För mig så får jag driver has stopped responding när jag tittar på ett flash klipp i helskärm samtidigt som jag har ett annat klipp på 2a skärmen uppe.

Lösning: gå tillbaka till 285 eller vänta på uppdatering.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

kan ingen bara ge mej en länk

kan inte någon bara ge mej en länk till grafikdrivrutinen nr 285?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krysvac:

men jag ser det inte... länk tack

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krysvac:

kan inte någon bara ge mej en länk till grafikdrivrutinen nr 285?

Det funkar även att klicka på "Återställ tidigare drivrutin" i enhetshanteraren-->bildskärmskort-->egenskaper...