Vad tror ni, stationär Divx spelare ?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, stationär Divx spelare ?

http://www.dvdnorden.se/shop/product.asp?prodid=30125&catid=5...

Vad säger ni om den ?
Verkar jävligt cool...

Undrar när dem börjar sälja den

Permalänk

Typ fiffigare med ett XBOX då? då kan man ju göra allt det + en massa roliga spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Phunky Fred]
Typ fiffigare med ett XBOX då? då kan man ju göra allt det + en massa roliga spel?

Vet du om de nya Xbox (de som är bundlade med 2 spel på siba,elgig.) går att modda med Xodus/Matrix?

Är sugen på en. 2500:- + 1000:- för modchippet får ju anses vara ett kap!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Phunky Fred]
Typ fiffigare med ett XBOX då? då kan man ju göra allt det + en massa roliga spel?

Som om man vill ha en ful M$ låda i rummet ?
Fy fan säger jag, betalar jag hellre 1000:- extra för att _slippa_ Xbox.

Permalänk

fanns för samma peng på www.jmedata.se bara så du vet.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Men XBOX klarar ju Divx 3.11 med modchip och rätt program...Vilket inte den där spelaren verkar göra?

Dom flesta filmerna är ju kodade med just 3.11 också...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

De nya Xbox-spelen flashar om ett ändrat bios. Detta kan vara mycket irriterande för Matrix-användare

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
De nya Xbox-spelen flashar om ett ändrat bios. Detta kan vara mycket irriterande för Matrix-användare

Nope, men dom patchar xboxdash.xbe vilket inte är ett problem om man kör bios som bootar till evoxdash.xbe.
Kör själv en Xbox med matrix..

Permalänk

Vad är Matrix i det här fallet?

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Synd att DivX inte används speciellt mycket nu för tiden. Xvid tog nästan över när DivX Spyware Edition kom ut.
Den kanske går att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Matrix är ett modchip för Xbox.

Finns mediaspelare som tar xvid för xbox med

Permalänk
Medlem

Dom nya uppdaterade xbox'arna fungerar förnärvande inte med matrix (aka xodus) chippet, enda chansen att det skall göra det är att tillverkarna av x-ecuter (eller nån annan) bestämmer sig för att släppa en 256kb variant av sitt kommande bios.
Det bästa (iallafall det mest kompatibla) chippet just nu är förmodligen pcbioxx (har precis som x-ecuter2 1mb minne), när x-ecuter2 släpps så kommer det säkert att ta över denna plats.
Jag kommer förmodligen att byta ut mitt matrix chip mot ett x-ecuter2 med pogo-pins när det släpps.

X-cuter2 finns att förbeställa från bla www.baldbouncer.co.uk

/havoc

Visa signatur

/havoc

Permalänk

varför ska man ha en stationär spelare när du kan se filmerna genom tv-ut ?

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att biosen för 1.1 inte blir större än 256k... i värsta fall får man väl flasha sin TSOP.

Har datorn i mitt sovrum, ganska stor signal försämring till mitt vardagsrum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle Hungrig
varför ska man ha en stationär spelare när du kan se filmerna genom tv-ut ?

Så man kan ligga i soffan å slappa med fjärren och zappa + att bilden blir "ryckfri"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Bean
Så man kan ligga i soffan å slappa med fjärren och zappa + att bilden blir "ryckfri"?

rycker din bild så har du nåt annat problem...
jag har iaf inga som helst problem min tv-ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forskarn
Synd att DivX inte används speciellt mycket nu för tiden. Xvid tog nästan över när DivX Spyware Edition kom ut.
Den kanske går att uppgradera.

divx4/5 har väl aldrig används för att rippa filmer. är fortfarande divx 3.11 som används. och sen xvid dårå.

Men klart man måste kunna använda xbox för divx/xvid.. finns ju linuxdistar ute för xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Som om man vill ha en ful M$ låda i rummet ?
Fy fan säger jag, betalar jag hellre 1000:- extra för att _slippa_ Xbox.

Vad skulle du köpa då? Som du kan spela på, köra Linux på, se på divX och köra DVD på.

Du får en Xbox idag för 2600 med tre spel, modchippet X-ecuter2 kommer att kosta 800-1000 kr här i svedala tippar jag.

Jag vet ingen bättre deal just nu, men du kanske kan övertyga mig?