Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw&feature=youtu.be

Kolla denna videon gott folk Allting stämmer. Har en HTC Desire just nu, ska köpa en HTC One X.

Farsan har en Iphone 4S som jag testat.

Jag blev paff när han sa att man inte kunde byta standard webbläsare.. Detta är ju en självklarhet bara de och något man inte skulle kunna tro att det inte är med i telefonen O.o

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jag blev paff när han sa att man inte kunde byta standard webbläsare.. Detta är ju en självklarhet bara de och något man inte skulle kunna tro att det inte är med i telefonen O.o

Vad menas med standard webbläsare? Det går att installera andra webbläsare. Jag kör med Skyfire (stöd för flash-filmer).

EDIT: Aha, kollade klippet - man kan inte välja vilken webbläsare som används när man klickar på en länk i t.ex. ett mejl. Iphone kör Safari direkt.

Permalänk
Medlem

Kan bara meddela att jag idag när jag skulle svara på ett samtal och tog upp telefonen ur fickan råkade typ kasta iväg den någon meter eller typ tapp kasta rakt på asfalten när jag höll på att fummla med bilnycklarna. Studsade nån gång och flög in under bilen med skärmen nedåt. Tänkte såklart att nu är det kört och bara till och sätta sig o leta efter ny skärm på nätet eftersom jag skippat försäkring. Men döm av min förvåning så var det inte en skråma på den någon stans och allt jag testat hitintills fungerar i alla fall

Ja det kanske inte är den hållbaraste och smartaste konstruktionen men så ömtålig som många här i tråden verkar tro är den ju absolut inte. Sitter ju någon form av svart metallram runt glaset. Trodde själv när jag köpte den att det var rena glaskanter som stack upp på bak och framsida vilket är mer eller mindre katastrof såklart. Vart dock överraskad över hur gedigen och stabilt byggd den verkar vara. Även om en lätt plasttelefon är snäppet hållbarare.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

"Kan bara meddela att jag idag när jag skulle svara på ett samtal och tog upp telefonen ur fickan råkade typ kasta iväg den någon meter "

haha spasmer?
Du får nog skaffa sådana "senil"band man sätter kring saker så som t.ex solglajer hehe

Haft min iphone sen i ons, är mycket nöjd iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Min iPhone 4 är helt bra. Jag har bra liten erfarenhet dock av Android.
Med tillbehör typ Apple TV blir det ett "system", TV, soffan, filer, TV play , foto, ljud, surf.
Nästa blir en iPad 3gen. Sedan blir det väl en Mac. Jag har haft pc i 30 år...

Spegling av skärmen till TVn blir bra, det blir tydligt och socialt.
Storleken på iPhone är bra för tummen, men QWERTY smått. Tja det är svårt få allt en pryl. Men jag kan surfa med inpaden genom iphonen när jag är på landet, utan wifi.

Permalänk
Medlem

Den är inte dålig, men den är dålig för sitt pris.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Fick igår min 4S tillsammans med mitt nya Tre abbonemang, allt fungerar ypperligt för tillfället! Går verkligen snabbt och smidigt att göra alla saker som jag behöver göra på en telefon, alltså riktigt nöjd!

Samtidigt så är det ju en iPhone, den är överprisad och den står sig bra i pris vilket betyder att om jag känner för en One X i framtiden är det bara för mig att sälja av min 4S och köra på en Android.

Trevlig helg och tack för alla svar!

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Den är inte dålig, men den är dålig för sitt pris.

där har vi det!! skulle precis påpeka det.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Fel forum att ställa denna frågan på... Här är alla nördar som gillar att pilla runt med ett öppet filsystem, därför hatet mot iphone.
Annars så är det en mycket bra telefon som fungerar i alla lägen. Den kan knappast vara dålig om så många köper den (själv tycker jag om den), dock så är den lite dyr.

Permalänk
Medlem

Fastnjag fattar fortfarande vad det är folk menar att man får dålig hårdvara för pengen. iPhone är en utav de snabbaste telefonen som finns på marknaden just nu. Visst det finns vissa modeller som kan vara något snabbare, men då kostar de inte 2000 kr heller.

Sen så tycker jag personligen att man får väldigt bra av allt i iPhonen.

Skärmen är grymm, kameran är bra Osv, men det finns nackdelar med den också.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14588-apple-iphone-4s-i-pres...

Där kan man se lite prestanda test på den, som sagt den är inte "långsam".

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Fastnjag fattar fortfarande vad det är folk menar att man får dålig hårdvara för pengen. iPhone är en utav de snabbaste telefonen som finns på marknaden just nu. Visst det finns vissa modeller som kan vara något snabbare, men då kostar de inte 2000 kr heller.

Sen så tycker jag personligen att man får väldigt bra av allt i iPhonen.

Skärmen är grymm, kameran är bra Osv, men det finns nackdelar med den också.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14588-apple-iphone-4s-i-pres...

Där kan man se lite prestanda test på den, som sagt den är inte "långsam".

Galaxy s2 är väl 1 år gammal?

4s borde jämföras med Galaxy s3. Då har ju verkligen 4s en chans.

Skärmen är grym?

Nexus, osv, sitter du på en HD 720p skärm för 1500 kr billigare.

Permalänk
Medlem

iPhone är inte en dålig telefon, folk gillar bara att klaga på allt och försvarar alltid sitt val, vara lite hipster är ju coolt också.

Skärmen: iPhone har mindre skärm, men mindre skärm är inte = Sämre, iPhone 4/4S har faktiskt högre upplösning och PPI än väldigt många andra telefoner om man kollar på dagens telefoner.

CPU/GPU: iPhone är inte världens snabbaste telefon, men om man köper en telefon för den är den snabbaste så kanske man inte prioriterar rätt, iPhone 4S har dock skaplig grafikkrets.

Form/Material: Som sagt, formen passar inte alla, jag själv älskar materialet eftersom jag hatar plast, knakar och är skevt. Men bara för den inte är i plast som majoriteten av Android telefoner är det inte en dålig telefon.

OS: Alla gillar inte iOS, alla gillar heller inte Android, bara för X telefon använder "fel" OS i dina ögen gör det inte till en dålig telefon. Android har sina fördelar och iOS har sina.

Priset: Alla skriker AMAGAD IPHONE Y U SO EXPENSIVE!?!?!?!!?, alla "top" telefon kostar mycket när de kommer, kolla bara på Galaxy Nexus/SGS2, det skiljer inte mycket.

Apple: 95% gillar att klaga bara för det är Apple, väldigt många klagar bara på grund av grupptryck, för att någon i gruppen säger "Omg apple är skit, är som ett fängelse och de vill ta över världen.", måste ju hålla med lixxom annars är jag ju utanför gruppen, bet inte ens varför jag klagar egentligen.

VAD MAN VILL HA: Bara för att X person gillar X telefon menar inte att Y person kan klaga på X telefon för att det inte är samma val som han gjort, religion någon?

I slutändan är det så jävla barnsligt att skrika och bråka om vilken telefon som är bäst, det har varken med vilken hårdvara som är bäst eller om din har 100123" skärm, i slutet väljer man den telefon man vill själv ha och man tycker passar ens behov.

Permalänk
Skrivet av baxee:

Skärmen är grym?

När s2 släpptes så jämfördes den med iphone 4 även fast den vara äldre.
Galaxy s3 har väl inte ens släppts?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bennystreetracer:

När s2 släpptes så jämfördes den med iphone 4 även fast den vara äldre.
Galaxy s3 har väl inte ens släppts?

Kommer att släppas snart.

Permalänk
Medlem

Jämför 4s med HOX då
Som sagt smaken är som baken jag gillar iphone men föredrar android, del för många dom sakerna som påpekades i en video längre upp.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skärmen är grym?

Borde jämföras med en telefon som inte finns än. Som vi inte ens är säkra på hårdvaruspecarna? När S3 kommer så har 4S funnits på marknaden i över 6 månader och det är närmare till lansering av "the new iPhone"

Skrivet av LeVvE:

CPU/GPU: iPhone är inte världens snabbaste telefon, men om man köper en telefon för den är den snabbaste så kanske man inte prioriterar rätt, iPhone 4S har dock skaplig grafikkrets.

Skaplig grafikkrets är ju en grov underdrift. Dess SGX543MP2 är fortfarande den snabbaste GPUn för mobiltelefoner mig veterligen. Kanske ändras det i och med S3 men än så länge är den i topp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

"Kan bara meddela att jag idag när jag skulle svara på ett samtal och tog upp telefonen ur fickan råkade typ kasta iväg den någon meter "

haha spasmer?
Du får nog skaffa sådana "senil"band man sätter kring saker så som t.ex solglajer hehe

Haft min iphone sen i ons, är mycket nöjd iaf.

Ja svårt att förklara Men det blev typ en sån där att jag kände att jag var på väg att tappa den och då försökte jag fånga den vilket blev totalt misslyckat och jag liksom kastade iväg den igen istället

Var trött, hungrig och grinig efter en sjukt lång kassakö på affären men nu vet jag ju att den håller för lite mer än vindpustar i alla fall

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Ja svårt att förklara Men det blev typ en sån där att jag kände att jag var på väg att tappa den och då försökte jag fånga den vilket blev totalt misslyckat och jag liksom kastade iväg den igen istället

Var trött, hungrig och grinig efter en sjukt lång kassakö på affären men nu vet jag ju att den håller för lite mer än vindpustar i alla fall

Låter som en filmscen

Var den helt utan skydd? Man kanske ska fimpa skalet trots allt... Fast telefonen blir ju så j-la hal då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andy_jalla:

Fel forum att ställa denna frågan på... Här är alla nördar som gillar att pilla runt med ett öppet filsystem, därför hatet mot iphone.
Annars så är det en mycket bra telefon som fungerar i alla lägen. Den kan knappast vara dålig om så många köper den (själv tycker jag om den), dock så är den lite dyr.

Jo jag köper själv dyra Androider och skulle aldrig komma på tanken att köra något så urbota tråkigt som en iPhone....men smaken är ju som baken. iPhone är en mycket bra lur för de som inte har några andra preferenser. Thats it !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Låter som en filmscen

Var den helt utan skydd? Man kanske ska fimpa skalet trots allt... Fast telefonen blir ju så j-la hal då.

När jag tappade den var den helt utan skydd. Använder dock en typ väska på jobbet med genomskinlig plast framför skärmen som gör att man kan använda den även fast den är kvar i fodralet liksom. Jobbar dock på en bilverkstad med mycket smuts och oljiga fingrar samt stöter från höger och vänster.

Håller med dig om att den blir hal och nästan lite obekväm på baksidan utan skal så jag har börjat använda ett skal som skyddar baksidan och sidorna av telefonen. Detta skal är väldigt tunt och har en gummerad yta som gör att den ligger kvar både i handen och bordet mm. Vet dock inte vad det heter och vart man kan köpa det för jag fick det av en säljare på jobbet och är reklamskal för Audi. Dom flesta 99kr skal man kan köpa i vilken mataffär som helst är ju oftast rent skräp med vassa kanter samt hårdplast som blir repat innan man ens fått på skalet. Sitter väldigt dåligt brukar dom också göra.
Skärmskydd eller något stort klumpigt silikonskal kommer jag aldrig sätta på telefonen för då tappar den mycket av den perfekta lilla storleken och skärmen blir ju oftast helt förstörd i känslan av skärmskydd oavsett modell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Majoriteten köper tex gf560 istället för 570/580. Nokia 3310 sålde väl som smör också, så bara för att en produkt säljer bra betyder det inte att den är bland de bättre i det segmentet. Sedan är det såklart så att det inte är en dålig telefon, för som du säger så skulle den inte sälja så bra då. Men den är ju fortfarande underlägsen en massa andra telefoner.
De som hävdar motsatsen kommer ju ofta dragandes med att den laggar inte som android och den är enkel och bara fungerar. Alltså är den överlägsen. Samma människor tycker storleken är perfekt som den är och skulle aldrig vilja ha en en skärm så stor som tex galaxy s2 och galaxy nexus.
De säger att iphones skärm har en perfekt storlek för man kan använda en hand osv osv. Samma människor kommer tycka nästa iphone som har 4.5" eller 5"-skärm är guds gåva till mänskligheten. Och så börjar tjafset om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Majoriteten köper tex gf560 istället för 570/580. Nokia 3310 sålde väl som smör också, så bara för att en produkt säljer bra betyder det inte att den är bland de bättre i det segmentet. Sedan är det såklart så att det inte är en dålig telefon, för som du säger så skulle den inte sälja så bra då. Men den är ju fortfarande underlägsen en massa andra telefoner.
De som hävdar motsatsen kommer ju ofta dragandes med att den laggar inte som android och den är enkel och bara fungerar. Alltså är den överlägsen. Samma människor tycker storleken är perfekt som den är och skulle aldrig vilja ha en en skärm så stor som tex galaxy s2 och galaxy nexus.
De säger att iphones skärm har en perfekt storlek för man kan använda en hand osv osv. Samma människor kommer tycka nästa iphone som har 4.5" eller 5"-skärm är guds gåva till mänskligheten. Och så börjar tjafset om igen.

"De som hävdar motsatsen kommer ju ofta dragandes med att den laggar inte som android och den är enkel och bara fungerar." är dock sant, MIUI/Cyanogenmod är ok men fortfarande inte perfekt. (Original är en katastrof, gäller alla Android telefoner jag testat iaf)
Skärmen skulle inte göra nått om det va 4", Galaxy Nexus är dock för stor, ser ut som en tablet ist för telefon.

Samma människor som du kommer tycka nästa Android telefon som har X eller Y-grejer är guds gåva till mänskligheten och mycket bättre än iPhone och kommer hata på alla som köper iPhone för att min telefon är mycket bättre för den har kaffekokare och det har inte din, eller till 99% bara att hata för att försvara ditt köp.

Skulle vilja ha en Android telefon med 4" 1080P skärm, inga knappar som på Galaxy Nexus och sen helt i metall. Bort med plast pl1x.

Permalänk
Medlem

Gämnförde här om dagen min ZTE Skate, 1600 Kr, mot en Iphone 4 som hade kostat 3000 Kr(?). Kan ju säga det att jag aldrig i livet skulle villja ha Iphonen's OS och GUI, vad gräsligt i gämnförelse!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone: Känner helt enkelt att det verkar vara en buggfri, skönt flytande telefon med relativt bra prestanda och med mycket välutvecklade appar och tillbehör. Alla iPhone's jag använt har helt enkelt bara fungerat som de skall, aldrig sett crash-rapporter, aldrig upplevt lagg osv. Bara om man jämför en 3GS med min nuvarande HTC Legend så flyter appar otroligt mycket bättre på en 3GS trots samma prestanda på processor (600MHz). Det finns också som jag skrev mycket valmöjligheter vad gäller skal och övriga tillbehör som dockningsstationer. Vad jag vet skall även ljudet bli bättre om man kopplar in en förstärkare/dockningsstation via en iPhone-port istället för vanligt 3.5 jack som Android lurar endast klarar. En annan anledning som får iPhone att framstå som framtidssäker är att app-tillverkarna måste se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar av appar med flyt eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden.

Vad är nu anledningen till allas rekomendation av t.ex SGS2? Ja, hårdvaran är på pappret bättre men mycket flyter ju lika bra om inte bättre på en 4S då de flesta appar är utvecklade och optimerade just för de senare iPhone versionerna. I övrigt så får man en större/bättre skärm på SGS2, det är det enda som jag ser som en fördel, men känns inte som att detta väger upp nackdelarna.

Kan verka som att jag nu är stenhårt bestämd på att iPhone är den bättre telefonen, det är jag inte. Jag försöker bara få er att förstå vad jag är ute efter och påminna er om fördelar med Apples bidrag till smartphone marknaden. Vore nu schysst om ni gav mig lite råd om vilken telefon som jag verkligen skall välja och varför!

Ja!

Seriöst så... nej Ifånen är inte så himla dålig, är mest en smaksak, men det finns ingen anledningen att välja den istället för t.ex. en sgs2 (sgs3 snart!) allt flyter på gudomligt och man har friheten som man inte har med Ifånen...
Min åsikt så klart, andra gillar enkelheten och har inget emot den lilla skärmen och att vara låst.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Skulle inte vilja säga att iPhone's är dåliga, tvärt om faktist. Det är väldigt bra telefoner, MEN de är absolut inte värde priset som är satta på dem.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Androidenheter kommer att öka väldigt mycket i popularitet, nu när Google har fixat Google Play! (När alla dödliga fattar hur det funkar)

Men nej en iPhone är inte en dålig mobil!! Om man Jailbreakar den!! Gör man inte det. Så ja, då kan jag tycka att det är rätt så kraftigt värdelös så att man kan kalla den dålig!

Har själv haft iPhones sen 2G tiden! Men ska för första gången ge mig på en androidlur (Samsung Galaxi Note) när det är dags!
Och det är enbart för att jag är trött på det jag är van vid! Vill helt enkelt testa nått nytt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

håller med club01 om det.
förr blev mobilerna mindre och mindre.
nu blir dom större och större.

kul och gå omkring på stan med ett gryt underlägg i fickan.
saknas bara att man ska börja veckla ut ett A4 papper-stor mobil

Jo lite som att tänka japansk vs amerikanskt. Där japaner föredrar mindre medan amerikanare föredrar större. (Tänk USA 90-tals trådlösa hemtelefoner, galna stenar alltså)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Skulle vilja ha en Android telefon med 4" 1080P skärm, inga knappar som på Galaxy Nexus och sen helt i metall. Bort med plast pl1x.

Hmm kolla på http://www.htc.com/www/smartphones/htc-one-s/ htc nyaste verkar ha metall i ramen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Hmm kolla på http://www.htc.com/www/smartphones/htc-one-s/ htc nyaste verkar ha metall i ramen.

One S känns lite meh och One X är för stor. One X skulle va perfekt om den var mindre.