Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nåja, fjanterier. Sett andra som fått komma undan med det under åren men så är det.

Som jag sa så vill jag spela mer men jag kommer inte kunna att spela när spelet släpps och förmodligen inte heller efter det på ett bra tag, så då ser jag hellre att mitt konto kan komma till användning på annat håll än att det bara kommer få ligga och damma i all evighet.

Spelet är kanon och jag älskar det som sagt. Jag har följt det skarpt och varit med på varenda test. Men ibland händer saker som gör att man måste prioritera annat.

Sant sånt händer, förstår att du inte gillar läget heller.
Får hoppas att du kanske kommer tillbaks längre fram i tiden om spelet fortfarande rullar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Sant sånt händer, förstår att du inte gillar läget heller.
Får hoppas att du kanske kommer tillbaks längre fram i tiden om spelet fortfarande rullar då.

Yepp kommer trots allt hålla mig uppdaterad så gott det går och hänga i tråden så ni blir inte kvitt mig ändå

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

servrana är uppe så ni vet, bara testa o logga in såg att det var ny patch sen kom jag in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

servrana är uppe så ni vet, bara testa o logga in såg att det var ny patch sen kom jag in

Åhh att jag såg det du skrev, nu kan man såklart inte sova! Hah.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Då var TERA kontot väck. Se nu till att ha så roligt grabbar och spela lite för mig också

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som förstår hur Mystics Curse spell fungerar? Enligt tooltip så targetar man en mob och cursar denne sen skall man kunna trycka en gång till för att få alla mobs i närheten att också bli träffade men det verkar inte fungera. Har jag fattat fel?

Skrivet av adfi:

Tror du måste targeta alla. dvs "painta" alla.
dock så kanske det bara går med typ. 5 åt gången.

Skrivet av Xaio:

Inte spelat Mystic eller läst på så mycket om det, men kan det inte va så att dom menar att det finns en combo som gör att alla blir träffade, som du kanske får senare? (Kan ha helt fel, men en idé i det hela iaf)

Volley of Curses antar jag att du syftar på....
Den är singel-target men stackar 3 ggr.....kan glyphas upp för längre duration.
Aktivera skill, markera mål (14m range), tryck på skillknappen/vänster musknapp för att dra iväg den.

Sonorous Dreams däremot funkar på två mål samtidigt...används i övrigt på samma sätt som Curse. Har ej kollat in glyphs fördenna då jag har glyphat för heal....

Permalänk
Medlem

Va? Var det meningen att man skulle kunna logga in eller en miss av Froggy?

Skrivet av Lonefox:

Volley of Curses antar jag att du syftar på....
Den är singel-target men stackar 3 ggr.....kan glyphas upp för längre duration.
Aktivera skill, markera mål (14m range), tryck på skillknappen/vänster musknapp för att dra iväg den.

Sonorous Dreams däremot funkar på två mål samtidigt...används i övrigt på samma sätt som Curse. Har ej kollat in glyphs fördenna då jag har glyphat för heal....

Ah, tack för detta. När jag tänker "Volley" så tänker ett skott på flera mål samtidigt och inte bara ett skott på en mob Nu kan jag inte tooltipen utantill men har för mig det stod något om "all targets nearby" vilket isåfall är missvisande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det var US-beta i helgen.
EU har sin nästa fas nu till helgen somkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Det var US-beta i helgen.
EU har sin nästa fas nu till helgen somkommer.

Eu servrarna var uppe av någon anledning under torsdagskvällen samt hela fredagsmorgonen, gick att levla förbi den förra lvl32 cappen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mokou:

Eu servrarna var uppe av någon anledning under torsdagskvällen samt hela fredagsmorgonen, gick att levla förbi den förra lvl32 cappen också.

WTF? Ooookej......*pout* Nu blir jag sur som hade annat för mig

edit:
Nåja....smurade in på Tera EU o kikad ei forumet....
Raven sade detta:
Hi everyone,

due to some internal tests you were able to access some of our servers during the last couple of hours. These tests were necessary for some internal changes. You can now still login at the launcher and continue to download or patch the client, but you won't be able to access the servers anymore. We'll open the servers again for CBT 4 or maybe even for the usual two hour test on thursday before CBT.

Regards

Permalänk
Medlem

lonefox så du menar att dom som varit med på beta nyss i helg får också med på nu torsdag?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetej:

lonefox så du menar att dom som varit med på beta nyss i helg får också med på nu torsdag?

EU och US har inget med varandra och göra, folk som kom in förra torsdagen och en bit in på fredagen kommer kunna va med ifall dom sätter igång servarna på torsdag (någon vi ej vet med säkerhet att dom kommer va uppe lägg märke till att han skriver "may")

Troligtvis gäller detta dom som har EU beta access och inga andra.

Permalänk
Medlem

Jag tolkar det som att de gjorde ngr förändringar på servrarna och testade detta vilket i sin tur resulterade i att de låg öppna en stund vilket en del upptäckte av en slump och spelade tills de dök (dvs de hade gjort klart sina tester).
Loginservern är uppe just nu vad jag vet (den var uppe igår kväll iaf) men själva spelservrarna är inte uppe.

Och precis som Xaio säger så är det skillnad på US (vilket var i helgen som var) och EU (som har sin nästa CBT-fas nu i helgen som kommer).
US ligger en fas före så sett, och det divideras om Frogster är lata eller inte då de inte implimerar exakt samma saker som de kört i US (saker som INTE fungerat som tänkt, så jag tycker det är bra) så jag har en känsla av att utgivarna för rsp. område är sammansnackade och testar olika saker och till sist kommer båda ha samma saker av vad de har testat.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad patchen gjorde för förändringar? Skummade snabbt igenom forumet igår men hittade inget (kommer inte åt det här).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som vet vad patchen gjorde för förändringar? Skummade snabbt igenom forumet igår men hittade inget (kommer inte åt det här).

Det ska va samma patcher som US fått som vi nu har nu. Inte säkert på att vi har den allra senaste dock. Jag kom in och spelade en kort stund när servarna va uppe och det jag märkte va bland annat timern när man ska byta kanal (som vi skulle fått förra helgen? Eller hur det nu va)

Så det bästa är nog och leta upp US patch notes och läsa dom.

Fast efter jag kom upp ur sängen och kollade det officiella forumet så finns det patch notes där: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=51445

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Det ska va samma patcher som US fått som vi nu har nu. Inte säkert på att vi har den allra senaste dock. Jag kom in och spelade en kort stund när servarna va uppe och det jag märkte va bland annat timern när man ska byta kanal (som vi skulle fått förra helgen? Eller hur det nu va)

Så det bästa är nog och leta upp US patch notes och läsa dom.

Fast efter jag kom upp ur sängen och kollade det officiella forumet så finns det patch notes där: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=51445

Haha påsk-eventet ser små kul ut.

Synd att man "missar" det.
(eftersom påsk hinner vara innan release menar jag)

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan och värt att upprepa finns det en chans att spela nu på torsdag, jag skulle gissa på 18:00 svensk tid. Det kan hända innan eller efter den tiden men mest troligt då för att folk jobbar då det är en vardag. Om vi har otur händer det inte alls.
Uttalandet finns här: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=50233&page=10&...

Sen har frågan om dom kommer göra en rollback pga att folk kom in förra veckan(Vissa kom tom upp till max lv, dvs 38) vilket dom sagt på twitter att dom inte tänker göra.

Permalänk
Avstängd

När släpps spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

När släpps spelet?

http://lmgtfy.com/?q=tera+online+release+date

Permalänk

Fick en invite till helgens beta idag! Ska bli kul o testa!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

vilken server spelar folk på betan? har en 26 slayer på essenia tror jag den hette men skulle vara kul med ett guild o prata lite i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian.T:

vilken server spelar folk på betan? har en 26 slayer på essenia tror jag den hette men skulle vara kul med ett guild o prata lite i.

Jag spelar på alla servers.

Mest låg levelade för att jag inte vill "spoila" spelet.

Väntar på release istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian.T:

PMa Xaio så får du joina oss, om du är seriös och ska spela så kan jag skicka ett PM vart du kan applya för att joina guilden.
Andra får såklart också vara med, jag är inte leader eller officer dock men jag har rättigheter att invita folk ingame-guilden iaf!

Suck, inga servrar uppe än... lär väl inte bli ett litet test idag då. Får vänta tills på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Fick en invite till helgens beta idag! Ska bli kul o testa!

var verkligen svårt att få en invite till det här spelet.... vore kul och testa.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

släpps för nära d3 annars hade jag nog köpt det

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon beta key giveaway denna helg? Fick förra veckan på Alienware

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Max lv38 nästa beta med, suck. (Ja US, men vi kommer få samma här)
Här är iaf infon

"Our fifth closed beta will bring it all together: the search for Elleon, the battle against the Cult of Lok, and the promise of more to come...

Closed Beta Test 5 Information:
• Maximum Level: 38
• Character Slots per Server: 3
• Servers: Arachnaea (PvE), Serpentis Isle (PvE), Dragonfall (PvE),
• Valley of Titans (PvP), and Jagged Coast (PvP)
• Duration: Friday, April 6 at 12:00 PM Pacific to Sunday, April 8
• at 11:59 PM Pacific"

Link: http://tera.enmasse.com/closed-beta-test-schedule

Permalänk
Medlem

Hej undrar om det är någon som vet om jag skulle köpa, "Digital Pre-order Mini" paketet för 4.95£ kan jag spela hela tiden än tills den riktiga releasen av spelet eller kommer jag endast kunna spela under beta-weekends?

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobb:

Hej undrar om det är någon som vet om jag skulle köpa, "Digital Pre-order Mini" paketet för 4.95£ kan jag spela hela tiden än tills den riktiga releasen av spelet eller kommer jag endast kunna spela under beta-weekends?

Bara under beta-weekends, tyvärr.