Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Hur lång tid tog det för dig att häva abonnemanget? De säger på chatten några dagar, i butiken sa dom några timmar. Är det inte löst imorgon innan kl 1 så får jag inte min telefon -.-

Jo jag blev mycket förvånad igår för det var en tjej jag pratade med hos Siba.... de flesta är ju bara "pajaser" som jobbar på de här kedjorna. Men den här tjejen visste vad hon höll på med ! Jag berättade först att jag hade en beställning, inga problem ! Hon kopplade sedan bara upp sig mot Telenors datorsystem och fixade en ny förlängning, klart direkt och det kom direkt ett SMS att tjänsten ändrats.

Jag skickade sedan en avbokning i går kväll och den bekräftades av Telenor i morse.

Sen skällde jag ut Telenor och bad dom beställa något från INET, DustinHome etc och kolla in hur man kommunicerar med en kund....sannolikt har de någon riktig "outsourcad" skitfirma som sköter lurleveranserna....

Luren är kanon iaf..... glad !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo jag blev mycket förvånad igår för det var en tjej jag pratade med hos Siba.... de flesta är ju bara "pajaser" som jobbar på de här kedjorna. Men den här tjejen visste vad hon höll på med ! Jag berättade först att jag hade en beställning, inga problem ! Hon kopplade sedan bara upp sig mot Telenors datorsystem och fixade en ny förlängning, klart direkt och det kom direkt ett SMS att tjänsten ändrats.

Jag skickade sedan en avbokning i går kväll och den bekräftades av Telenor i morse.

Sen skällde jag ut Telenor och bad dom beställa något från INET, DustinHome etc och kolla in hur man kommunicerar med en kund....sannolikt har de någon riktig "outsourcad" skitfirma som sköter lurleveranserna....

Luren är kanon iaf..... glad !!

Ja Telenor är skit med leveranserna. Va i butiken idag och hävde det(Telenorbutiken), där sa dom att det kunde ta några timmar/kanske dagar för att de skulle lösas upp. Mitt abonnemang är låst ett tag för att konfirmeras att det är hävt eller något.

Vad säger du? Ska jag ta o ringa/gå in i telenorbutiken igen o få dom att fixa det direkt? Vet dock inte hur jag ska gå till väga med det..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Ja Telenor är skit med leveranserna. Va i butiken idag och hävde det(Telenorbutiken), där sa dom att det kunde ta några timmar/kanske dagar för att de skulle lösas upp. Mitt abonnemang är låst ett tag för att konfirmeras att det är hävt eller något.

Vad säger du? Ska jag ta o ringa/gå in i telenorbutiken igen o få dom att fixa det direkt? Vet dock inte hur jag ska gå till väga med det..

Jo men tjejen som hjälpte mig gick bara in och gjorde en ny förlängning... inkl lite räknande på Sibas marginaler. Gjort på någon minut.

Sen var det bara "Stick o Brinn" till Telenors sk "förhandsbokning".

Plus att jag då måste klippa mitt simkort till miicrostorlek.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

Tyvärr har vi en säker samling köpare av One X från The Phone House som verkar ha drabbats av en "batch" med felflashade lurar. (Swedroid tråd)

Om man drabbats av det så hamnar man i en sk "Recovery".... att reseta från bootloadern hjälper inte.

Det letas efter en snabb server med en sk RUU för en omiinstallation så slipper man en DOA !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min idag... Dock hör jag ingenting i högtalaren eller headsetet när jag ringer..
Får bli DOA....

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad64:

Fick min idag... Dock hör jag ingenting i högtalaren eller headsetet när jag ringer..
Får bli DOA....

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Vart beställde du din ifrån?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sskludde:

Vart beställde du din ifrån?

http://www.katshing.se/

Permalänk
Medlem

Fyfan.. har nog aldrig hört om så många DOA som med denna lur..... Helt sjukt ju.
Sen att den laggar, och kameran presterar skit är ju också otroligt.
Får väl se när jag får min.. men det verkar ju onekligen som de fick lite bråttom att få ut den eller nåt ?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Hedersmedlem

jag kommer kräva pengarna tillbaka, Så köper jag något annat eller så väntar jag tills alla "barn sjukdommar" är lösta....

Permalänk

Idag är jag rätt nöjd med att inte ha beställt en one x. Såg Phone arena:s test och efter det beslöt jag mig att vänta
tills SS3 eller Nokia Lumia 900. Synd, den är snygg och Sense är ju trevligt, men dessvärre är det för många
fel som jag tror man kommer att reta sig på. Se gärna deras test för egen bedömning.

/P

Permalänk
Medlem

Haha vilket helvete alltså. Själv köpte jag Samsung Galaxy SII LTE 4G. Men har feta problem med att man tappar täckning hela tiden samt batteriet håller en halvdag. Finns jättemånga som har samma problem som mig, se Swedroid.

Jag tänkte ta en HTC One X istället för min SG2 LTE, men pallar inte att riskera ännu ett fall utav DOA.

Tror jag tar en iPhone 4S och säljer den. Och väntar på SG3 eller gud förbjude iPhone 5.

Permalänk
Medlem

De flesta problemen verkar ju som sagt vara relaterade till mjukvaran, så det är upp till bevis för HTC att visa vad de går för och komma med lösningar/uppdateringar fort, sen att vissa butiker har fått "fel/defekt" batch är väl en helt annan sak, fortfarande ett misstag men går väl ändå hyffsatt enkelt att fixa från HTC tycker man. Jag kommer antagligen inte att avbeställa min HTC One X från Tele2, om man inte är nöjd så kan man ju alltid lämna tillbaks den, eller?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har då inga sådana problem som folk nämner? Visst DOA kan man drabbas av men här verkar det vara en och samma leverantör/Batch.
Kan summera ihop det så här efter 2 dagar med telefonen.

Bra saker:
*Bra skärm
*Snabb kamera
*Bra kvalite på bilderna?(Ska undersökas när jag lagt in dom på datorn)
*Startar applikationer snabbt
*25GB på Dropbox ingår i 2år

Mindre bra saker:
*Inte jätte smooth i hemskärmsbyten,likar microstuttering ibland när man gör något snabbt i menyerna. Stör mig inte jättemkt då jag haft en HTC Desire innan. Men det som sagt märks att det inte gör någon nytta med 4 kärning CPU och en Tegra 3, det är inte optimerat till systemet alls. Det borde flyta på som f*n med dom specsen telefonen har.
*Batteriet är väl inte jätteimponerande än sålänge. Att den skulle dra en del anade jag men just nu är det lite mer än jag förväntat mig.
*Mkt "bloatware" appar man inte kan ta bort vad jag märkt. 7Digital, Google+, HTC Club, SoundHound,Tunein Radio.

Jag är väl överlag nöjd med den även om jag önskat att dom gjort lite ändringar, det kommer komma uppdateringen som fixar en del det är jag nästan säker på så ska inte vara allt för negativ.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd

Jo jag håller med om att "The Beast" inte är prefekt än....

En ny OTA ska vara på väg ver 1.28

Mina intryck:

- Den behöver mycket "juice" vid belastning, jag är Spotify-freak och att strömma länge tar hårt på batteriet.
Här får man nog verkligen nyttja "offline"-mode och ladda luren.

- Jag har en till USB-laddsladd på jobbet i min PC så skulle jag köra hårt så får den ligga och ladda.

- Lagget är mer svårbedömt, just nu är det massvis med intryck från olika användare....sen i början så är man ju så nyfiken på allting och det blir en massa starter av olika saker.

- Lurens radio, dvs radio-firmware är något sämre än för min Sensation men inte direkt dåligt om man ser till dB-talen i mottagningen, här blir det med säkerhet finslipning och nya firmware.

- Bandbredden är helt OK efter att ha tagit bort Telenors proxy från APN, jag har 3 Mbits-tjänsten och bra värden med både SpeedTest samt BBK.

På det stora hela är jag mycket nöjd och med finputsning från HTC eller som jag kommer att göra, byta till en community-rom så blir luren med säkerhet ett underverk The beast måste tyglas....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Vad menar du med ta bort Telenors proxy? Hur ställer du in för telenor då?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Jag har då inga sådana problem som folk nämner? Visst DOA kan man drabbas av men här verkar det vara en och samma leverantör/Batch.
Kan summera ihop det så här efter 2 dagar med telefonen.

Bra saker:
*Bra skärm
*Snabb kamera
*Bra kvalite på bilderna?(Ska undersökas när jag lagt in dom på datorn)
*Startar applikationer snabbt
*25GB på Dropbox ingår i 2år

Mindre bra saker:
*Inte jätte smooth i hemskärmsbyten,likar microstuttering ibland när man gör något snabbt i menyerna. Stör mig inte jättemkt då jag haft en HTC Desire innan. Men det som sagt märks att det inte gör någon nytta med 4 kärning CPU och en Tegra 3, det är inte optimerat till systemet alls. Det borde flyta på som f*n med dom specsen telefonen har.
*Batteriet är väl inte jätteimponerande än sålänge. Att den skulle dra en del anade jag men just nu är det lite mer än jag förväntat mig.
*Mkt "bloatware" appar man inte kan ta bort vad jag märkt. 7Digital, Google+, HTC Club, SoundHound,Tunein Radio.

Jag är väl överlag nöjd med den även om jag önskat att dom gjort lite ändringar, det kommer komma uppdateringen som fixar en del det är jag nästan säker på så ska inte vara allt för negativ.

Mycket av det du beskriver ska fixas i en uppdatering som redan finns ute. Sök efter sånt innan du klagar Sen bloatware, det ska säkert att gå å ta bort. Har gjort det själv i min HTC Desire.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Mycket av det du beskriver ska fixas i en uppdatering som redan finns ute. Sök efter sånt innan du klagar Sen bloatware, det ska säkert att gå å ta bort. Har gjort det själv i min HTC Desire.

Klagar och klagar, jag beskriver hur jag upplever telefonen. Inget mer.
Jag skrev även att det förmodligen kommer komma en uppdatering som löser dessa problem jag klagat på.

Om jag går in under inställningar och program så går det inte att avinstallera dessa som det går med andra, om jag öppnar Google Play så går det enbart att öppna programmet och inte heller där välja "Avinstallera".
Får se om någon annan lyckats på nätet.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Mycket av det du beskriver ska fixas i en uppdatering som redan finns ute. Sök efter sånt innan du klagar Sen bloatware, det ska säkert att gå å ta bort. Har gjort det själv i min HTC Desire.

Yep...

Sen jobbas det febrilt med frågan hur man rootar luren. En förutsättning för att ta bort det man inte vill ha i luren.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1536

Det stora kruxet just nu är att man bara kan låsa upp bootloadern via HTCdev.com.

Snubbarna hos Revolutionary jobbar med sin upplåsning som har stora fördelar...
http://revolutionary.io/

Just nu är det "Sitt ner i båten" som gäller tills de som kan har hittat ett gemensamt sätt.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Klagar och klagar, jag beskriver hur jag upplever telefonen. Inget mer.
Jag skrev även att det förmodligen kommer komma en uppdatering som löser dessa problem jag klagat på.

Om jag går in under inställningar och program så går det inte att avinstallera dessa som det går med andra, om jag öppnar Google Play så går det enbart att öppna programmet och inte heller där välja "Avinstallera".
Får se om någon annan lyckats på nätet.

Du vet om att google play är de nya Market? Alltså Google play = Market...

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Har tänkt beställa one x, men är det värt det? Upplever det som att det är många som har negativa saker om mobilen, Har den sämre prestanda och sämre batteritid än andra mobilen på marknaden?

Mvh

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa den gråa modellen.
Enligt en omröstning på Swedroid så är hälften DOA.
Även om det antagligen inte återspeglar verkligheten så verkar det vara alltför många som är döda.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Skulle inte köpa den gråa modellen.
Enligt en omröstning på Swedroid så är hälften DOA.
Även om det antagligen inte återspeglar verkligheten så verkar det vara alltför många som är döda.

Jo nu är det osäkra siffror men minst en batch som kommer från The Phone House har trubbel med en trasig felflashad rom eller om man flashat fel firmware. Det finns även en lösning för de som vill njuta av luren direkt.

---------------------------------------------------------------
Är ledig idag så jag undersökte CPUn med System Tuner Pro (orootad fortfarande )

Lustig klockning där man klockar ner till 51Mhz, förmodligen den femte kärnan som fixar det.

Sen använder man "Ondemand" som guvernör dvs kernel-styrning.

Maxar med 1.4 Ghz... så det finns mer att ge för "The Beast"...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Sötast
Skrivet av Pastorius:

Idag är jag rätt nöjd med att inte ha beställt en one x. Såg Phone arena:s test och efter det beslöt jag mig att vänta
tills SS3 eller Nokia Lumia 900. Synd, den är snygg och Sense är ju trevligt, men dessvärre är det för många
fel som jag tror man kommer att reta sig på. Se gärna deras test för egen bedömning.

/P

Om du verkligen är sugen på en One X så tycker jag att du antingen ska granska deras test lite bättre eller titta på något annat. Om du granskar t.ex filmerna och bilderna som de använder som exempel så ser man tydligt att många av dem är i helt olika vinklar och vissa har till och med helt olika ljus.

Som t.ex bilden på en rabatt, med iPhone så skjuter dom bilden i fullt solsken (notera palmskugga) och med One X i skugga. Väldigt taskig jämförselse.
HTC filmningen är ryckig och skakig och stressad medans med iPhone så håller de telefonen riktigt stilla och mjuka långsamma rörelser, även då jag håller med om att 22-24 fps är för lågt när HTC'n filmar i 1080 :/

Jag har kört endast iPhone i flera år nu och trodde aldrig att jag skulle gå över till Android, men så fort jag fick provat One X så var bytet ett faktum och jag är löjligt nöjd. Med iPhonen bredvid så ser det ut som, och känns som en leksak i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Du vet om att google play är de nya Market? Alltså Google play = Market...

Det är jag mycket medveten om, därav att jag skrev att jag även kollat i telefonen samt Google Play för att se om det gick att avinstallera det därifrån men det gick inte heller.

Förövrigt, någon som vet hur man får tillgång till dom 25gb på dropbox? Står 2gb just nu bara i telefonen.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Någon här som gått från S2:an till denna och vill dela med sig av erfarenheter? - Allt är välkommet.

EDIT: Det jag efterfrågar är så klart för- & nackdelar med en uppgradering. Upplever ni att det är värt det etc.?

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Även jag fimpade abonnemang + telefonen hos Tele 2 nu. Leveranstid som bara flyttas fram lite i taget hela tiden.
Gick till El-Giganten igår, de har den grå i lager...bara hugga direkt och knalla hem.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Tele2 skickade min idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Tele2 skickade min idag

När beställde du din? Vill också ha !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

När beställde du din? Vill också ha !

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde min 27 mars
Lite tråkigt att den kommer ligga på posten hela helgen dock men den är ju på väg i alla fall!

Permalänk
Medlem

Ni kan nog vara rätt lugna med att Tele 2 m.fl inte kommer att kunna pyttsa ut telefoner till alla inom den närmsta tiden.
De har "lattjo" leveransdatum som flyttas framåt en dag i taget och de vet inte när något kommer, hur mycket som kommer eller var man är i orderkön. För min del blev det "tack o hej". Sitter inte och väntar helt i onödan när det bara är att knata in till någon av "stormarknaderna" och hugga en direkt. Kör man dessutom nummerportering via deras kundtjänst tar det 2v att genomföra pga ångerrätten/distansavtalslagen. Tas det direkt i en butik tas det "direkt" (tar ändå någon/några dagar hur som).

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand